Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пращат самолета на Тато на дъното на морето

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

    Гние със страшна сила. Защо мислиш има изобщо толкова малко хидроплани, при положение че летищата са много скъпо нещо, а с летящите лодки може да возиш туристи, поне по островите в топлите морета.
    А хидропланите се измъкват на брега по едни сходни, веднага щом кацнат. Или им хвърлят дебели кабели от брега, и им включват катодната защита. И пак живеят много по-малко от сухопътните самолети.
    Такива неща използват за тренировка на водолази и за подводен туризъм. Не са малко пари. Сега, ще успее ли в нашето море да обрасне и да стане риф преди да се разпадне - не знам. Института по океанология да каже.

    Коментар


    • #32
      До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

      Първоначално публикуван от Pursie Преглед на мнение
      Този самолет от поне 10 години седи на летище Варна. И заемаше доста скъпо място, което и без това не стигат на летището. Отдавна трябваше да бъде бракуван.
      Между другото не съм чувал старите самолети на американските президенти ( за пример ) да са станали музей. Но президенски библиотеки има няколко.

      А потопени самолети, влакове и други подобни има на много места по света. и освен чисто туристическата част играят роля на убежище на много морски животинки.
      Бил е бракуван, щели са да го нарежат за скрап. Май 154-ките били забранени в Европа, много били шумни, тежки и горели повече от аналогичните Боинг и Еърбъс. Лично аз си ги харесвах....Идеята за потапянето се оказа на един мой колега и група момчета от неговия клуб. Енстусиастите са го поразглобили и ще го натоварят на шлеп. След това ще го сглобят и ще го потопят срещу Златни пясъци. Гледах много снимки от акцията, но са на телефона на колегата и няма как да ги пусна тук. Финансова помощ е оказал главния спонсор на поделението, както винаги приятел в нужда се познава. Пърси знае за кой иде реч. Очаква се за любителите водолази самолета да се превърне в желана атракция.

      Коментар


      • #33
        До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

        Бодо ,кажи им че си хабят усилията,алуминият изчезва много бързо в солена подвижна вода.Точно изчезва- стопява се.

        Коментар


        • #34
          До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
          Бодо ,кажи им че си хабят усилията,алуминият изчезва много бързо в солена подвижна вода.Точно изчезва- стопява се.
          Опитай да убедиш в нещо твърдоглав военнослужещ....ако има ефект, може да станеш следващия министър.

          Коментар


          • #35
            До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

            Ако всеки ден слизат водолази да го шкурят - може би сте прави. По последни данни натрият е доста преди алуминия в реда на относителна активност..

            Коментар


            • #36
              До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

              Първоначално публикуван от simeon Преглед на мнение
              Ако всеки ден слизат водолази да го шкурят - може би сте прави. По последни данни натрият е доста преди алуминия в реда на относителна активност..
              .... и това би имало значение, ако някой се беше сетил поне да му занити една натриева ламарина на това хвърчило....
              - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
              - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

              Коментар


              • #37
                До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                не точно...Във воден разтвор на натриев хлорид - алуминият няма как да реагира с хлора - да измести натрия...

                Коментар


                • #38
                  До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                  Първоначално публикуван от deyan_h Преглед на мнение
                  .... и това би имало значение, ако някой се беше сетил поне да му занити една натриева ламарина на това хвърчило....
                  Натриева ламарина? Брей, как напредна металургията, ...
                  Точно метален натрий прави алуминия изключително активен във вода (той освен Al3+ в алкална среда умее да прави и AlO2-). Отделно че "ламарината" ще се разтваря точно със скоростта на потапяне.

                  Първоначално публикуван от simeon Преглед на мнение
                  не точно...Във воден разтвор на натриев хлорид - алуминият няма как да реагира с хлора - да измести натрия...
                  Ако в морската вода имаше само натриев хлорид, животът щеше да е песен, поне по отношение на защитата на металите от корозия. Алуминият няма нужда да се пъне да измества натрий, при положение, че има на разположение водород за изместване от водата. Него може. Също и свободен кислород, разтворен в нея, от който няма нужда нищо да измества. Целият въпрос се свежда до това, има ли с какво да образува разтворими комплекси. Аз не се сещам, но в морето има какво ли не.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    А междувременно, ако желаете, можете (ей така от академичен интерес) да си направите едно проучване какви приходи от туристически посещения реализира къщата-музей на Тато в Правец.
                    Чавдаре,ще си позволя да дам сведение от първа ръка,така да се каже.Юни месец ми се наложи едноседмичен престой в болница и се паднах легло до легло със съседа на Т.Ж./ на него са му гепили - точно "гепили",а не отчуждили,част от двора за къщата-музей/.Зададох му точно твоя въпрос.Каза,че никой не се интересува от въпросната забележителност и тя е изцяло на общинска издръжка./ т.е. сем. Златеви с парите на местните,разбира се /.Няколко пъти са идвали чужденци/основно японски туристи/,но те странно защо са проявили най-голям интерес към примитивната кожарница на бай Христо/бащата на вожда,ако някой от по-младите не знае, е бил кожар/.Японска им работа..
                    Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                    имат право да гласуват на избори.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Ако в морската вода имаше само натриев хлорид, животът щеше да е песен, поне по отношение на защитата на металите от корозия. Алуминият няма нужда да се пъне да измества натрий, при положение, че има на разположение водород за изместване от водата. Него може. Също и свободен кислород, разтворен в нея, от който няма нужда нищо да измества. Целият въпрос се свежда до това, има ли с какво да образува разтворими комплекси. Аз не се сещам, но в морето има какво ли не.
                      Спор няма! Както за водата така и за другите елементи там - алуминияt си реагира с водата, ама преди да се е пасивирал. Ако този самолет всяка сутрин е на шлайф и гореща вода - след това...може би...Обаче с този свободен кислород...ще хълцам до утре. И за да не развалям Ал-химията в темата, спирам...но не и с хиленето. Ама си е моя грешката че писах "натрий" и "натриев хлорид"...с (българската) wikipedia се става само добър Ал-химик.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                        Първоначално публикуван от simeon Преглед на мнение
                        ...Обаче с този свободен кислород...
                        Е, какво точно дишат рибите?

                        Коментар


                        • #42
                          До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                          в морската вода има сума ти работи. не е нужно даже образуваното да е разтворимо, достатъчно е да е малкоразтворимо или даже неразтворимо пихтиесто нещо.

                          пък и ал. си има склонност да прави какви ли не комплекси.

                          А като се добави и това, че хвърчилото надали е направено цялото от чист ал. ... не бих разчитал някаква тънка ламарина да стои там особено дълго време...

                          А иначе за евентуална токсичност няма грижи. Ал. съединения има къде ли не.
                          - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
                          - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                            КОРРОЗИОННАЯ СТОЙКОСТЬ Высокая коррозионная стойкость алюминиевых сплавов определяется образованием на их поверхности тонкой окисной пленки, которая препятствует дальнейшему прониканию кислорода и сильно замедляет процесс окисления. При этом коррозия алюминиевых сплавов имеет затухающий во времени характер. Коррозия алюминиевых сплавов может вызываться как химическими, так и электрохимическими реакциями.

                            Химические реакции возникают обычно под влиянием кислот с водородным показателем рН<4,8 или под влиянием щелочей с рН>9,5. При этом коррозия алюминия, например газовая, может быть и при отсутствии влаги. Электрохимическая коррозия может проявляться при контакте металлов с разными потенциалами и при наличии электролита, а также при контакте алюминиевых сплавов с некоторыми неметаллическими материалами из-за содержания агрессивных веществ, например щелочей, в бетоне.

                            Коррозионная стойкость алюминиевых сплавов и конструкций из этих материалов зависит от: характера и степени агрессивности среды; системы, марок и состояния сплава; формы элементов и конструкций; вида контактов с другими материалами и т. д.

                            По отношению к алюминиевым сплавам химические элементы могут быть неагрессивными, агрессивными при определенных условиях и агрессивными.

                            К числу неагрессивных элементов и соединений относятся: водород, аргон, кислород, озон, жидкий кислород, сера, азот, углерод, сернистый газ, сероводород, аммиак, мочевина и др.

                            К числу элементов и соединений, агрессивность которых зависит от концентрации, влажности, температуры и других условий, относятся кислоты: сернистая, серная, азотная, угольная, борная, фосфорная и др.

                            Агрессивными по отношению к алюминиевым элементам и соединениям являются фтор, хлор, бром, йод, соляная кислота, мышьяковистая кислота, карбонат калия (поташ), карбонат натрия( сода) и др.

                            Наибольшей коррозионной стойкостью обладают чистый алюминий; технический алюминий АД1 с малым количеством примесей; сплав алюминий - марганец; магналии с относительно невысоким содержанием магния (до 4-5%); сплавы систем алюминий - магний - кремний (при отсутствии меди или ограниченным ее содержанием до 0,1%); сплав В92-Т.

                            Невысокой коррозионной стойкостью обладают сплавы Д1-Т, Д16-Т и В95-Т1.

                            Наклеп обычно несколько снижает коррозионную стойкость алюминиевых сплавов, неупрочняемых термической обработкой. Термическая обработка снижает коррозионную стойкость.

                            Выбор марок и состояний алюминиевых сплавов должен увязываться с условиями эксплуатации. Например, при применении алюминиевых конструкций в приморской среде рекомендуются сплавы системы алюминий - магний (магналии) и должны исключаться сплавы, содержащие медь. В целях повышения коррозионной стойкости следует избегать труднодоступных для осмотра и очистки мест, а также мест скопления воды и пыли.

                            В целях исключения контактной коррозии следует применять долговечные прокладки (СНиП II-В.5-64).

                            Коррозионная стойкость алюминиевых сплавов может быть в необходимых случаях повышена в результате:

                            а) применения покрытий (плакирования) листов, например, чистым алюминием во время прокатки листового материала, что сопряжено, однако, с небольшим снижением показателей прочности; при этом плакирование является обязательным для листов из дуралюминов и сплава В95-Т1;

                            б) анодирования, как повышающего коррозионную стойкость, так и улучшающего архитектурные качества конструкций;

                            в) применения лакокрасочных покрытий.

                            ===========================================================
                            това е цитат от един руски учебник.
                            Основния материал от който е направен 154 е Д16Т и Д16АТ.
                            В края на краищата всеки сам си решава за какво ще си харчи парите.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                              Привет,по тези твърдения значи ли че това ще стане обществено опасна забележителност,дали няма да се срути върху някой дързък водолаз и после да кажем -Май не трябваше да го правиме.....
                              Око за око и светът ще ослепее

                              Коментар


                              • #45
                                До: Пращат самолета на Тато на дъното на морето

                                Първоначално публикуван от Ico_Ns Преглед на мнение
                                Привет,по тези твърдения значи ли че това ще стане обществено опасна забележителност,дали няма да се срути върху някой дързък водолаз и после да кажем -Май не трябваше да го правиме.....
                                Нищо няма да му стане! Браво на FLY_FREE за добрия цитат. Само дето сложи край на забавната AL-химия...

                                Ето го пасивирането:
                                Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                                Высокая коррозионная стойкость алюминиевых сплавов определяется образованием на их поверхности тонкой окисной пленки, которая препятствует дальнейшему прониканию кислорода и сильно замедляет процесс окисления. При этом коррозия алюминиевых сплавов имеет затухающий во времени характер.
                                Кислорода от/на/за рибите само ще образува повечко диалуминиев триоксид - който го пасивира допълнително.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X