Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Снимки на I.Stoyanov

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Снимки на I.Stoyanov

    Пак съм аз
    Сега да се отчета, бяхме през уикенда на неероятно релаксиращо място. Времето беше чудесно, емоциите бяха на MAX.. Апарата работеше нон-стоп, наложи се 2 пъти да прехвърлям снимките от картата памет (8GB), размера на снимките е среден. И както съм започнал ето и въпросите, предварително искам да се извиня, знам че темата не е за обсъждане на снимки и насстройки на апаратите, а за обсъждане на техника !!! Ако нарушавам непоправимо правилата, моля модератор да премести поста ми в друга тема, само да даде линк
    Та :
    1) Прехвърлянето на снимките от картата памет директно на флашка ( и двете са клас 10, мисля над 20Mb/s), прехвърлянето се осъществява чрез лаптоп, но става супер бавно. За около 3 часа, скоростта на прехвърляне е около 1/мб/с. Нормално ли е и какво да сторя за да става по-бързо (ако е възможно, разбира се ) ?
    2) Вече снимам само в режим М. Четеох доста, направих сумати експерименти, ама накрая мисля че схванах основната идея , a именно да поддържам скалата, която показва апарата на 0еV или в средата. Това посигам чрез настройка на скоростта на затвора и блената, ОБАЧЕ в повечето случай боравя само със скоростта (главно когато е през деня навън), а блендата я променям по-рядко. Та въпросът е освен безразборното настройване на споменатите по-горе стойности с цел скалата да е на 0еV, тоест нито прекспонирана нито не експонирана къде да проверя или накратко ако някой му се занимава да ми напише приблизително какви бленди се използват в дадена обстановка, вече скоростта в зависимост от търсеният ефет.
    3) Почти постоянно снимам на ISO100, но за сметка на това, дори и в леко облачно вереме със светкавица. Светкавицата е на слаби мощносттни главно 1/16 и 1/32. Та правилно ли е да снимам на най-ниското ISO, дори и на закрито или трябва да го настройвам според ситуацията (каква е тя). Щото четох в една статия, че трябва да се използва винаги възможно най-ниското ISO !
    4) Настройката на бялото. Експериментирах и там, но установих, че или трябва да е на режим (светкавица) или на автоматично, иначе цветовете излизат нереално, поне според мен
    5) Последно - с какво да си почиствам обектива и визьора - нещо специално или просто мек памучен плат, нещо антистатик ?
    Ами засега е това, ako се досетя още нещо ще пиша
    -ее щях да забравя, ето и няколко пресни фотоса. Приемам абсолютно ВСЯКАКЪВ вид критика, само МОЛЯ освен "не ми харесва", "не струва" и тнт, да давате поучителен коментар. И още по-добре примерно ако за дадена снимка дадете примерни идейни, настройки, според вашето виждане
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0221.jpg
Прегледи:1
Размер:161.1 КБ
ID:6016125


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0431.jpg
Прегледи:1
Размер:175.6 КБ
ID:6016128
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0435.jpg
Прегледи:1
Размер:62.2 КБ
ID:6016129
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0462.jpg
Прегледи:1
Размер:223.5 КБ
ID:6016130
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0468.jpg
Прегледи:1
Размер:106.1 КБ
ID:6016131
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0499.jpg
Прегледи:1
Размер:167.5 КБ
ID:6016132
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0501.jpg
Прегледи:1
Размер:121.1 КБ
ID:6016133
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0263.jpg
Прегледи:1
Размер:85.9 КБ
ID:6016126
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0357.jpg
Прегледи:1
Размер:96.1 КБ
ID:6016127
    Последно редактирано от I.Stoyanov; 02-06-13, 21:26.

  • #2
    От: Какъв ФОТОАПАРАТ да избера ?

    Май пишеш само да ни дразниш, поне мене Поздрави иначе за апаратчето, и аз имам много мерак, и моят Д 7000 с 18-85 обектив ме чака някъде там в момента, но скоро смятам да се съберем заедно и аз да се ощастливя Пък ти да видиш после снимане какво е и любов . Сега като ходя по разни състезания, дрифтове, драгове и мото събори, срамота - снимам с телефона си...
    Ако е машина, нека бъде немска!
    XJR 1200
    ETZ 150
    Kawasaki Ninja ZX10R

    Коментар


    • #3
      От: Какъв ФОТОАПАРАТ да избера ?

      Първоначално публикуван от ivodianov1992 Преглед на мнение
      Май пишеш само да ни дразниш, поне мене Поздрави иначе за апаратчето, и аз имам много мерак, и моят Д 7000 с 18-85 обектив ме чака някъде там в момента, но скоро смятам да се съберем заедно и аз да се ощастливя Пък ти да видиш после снимане какво е и любов . Сега като ходя по разни състезания, дрифтове, драгове и мото събори, срамота - снимам с телефона си...
      Еее,.. айде сега. И аз досега бях с телефон , та направих не скок, а по-скоро излитане от гледна точка на техниката. Ама ми е мноого мерак...
      *а иначе и аз мислих да взема Д7000, ама трябваше да чакам още, за да събера финанси, а изпуснах безброй невероятни моменти

      Коментар


      • #4
        От: Какъв ФОТОАПАРАТ да избера ?

        Относно технологията на снимане, ще оставя Damon и Gobln да пишат.
        Ето една твоя снимка, леко обработена.
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #5
          От: Снимки на I.Stoyanov

          Колега, нали отиде да пазаруваш четец за карти? С него ли е толкова бавно прехвърлянето?
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #6
            От: Снимки на I.Stoyanov

            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
            Колега, нали отиде да пазаруваш четец за карти? С него ли е толкова бавно прехвърлянето?
            Здрваей, да с четеца е тази скорост на прехвърляне

            Коментар


            • #7
              От: Снимки на I.Stoyanov

              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
              Здрваей, да с четеца е тази скорост на прехвърляне
              Значи си купил "неправилния" четец. Върви да го смениш - имаш право по закон.
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • #8
                От: Снимки на I.Stoyanov

                Аз не съм много в час с компютрите, но бих пробвал само към компютъра с каква скорост ще прехвърля. Освен това има значение и самия четец колко е истински. Аз прехвърлям само от апарата към компютъра(поради естеството на картата - компакт флеш и страх от изкривяване на пиновете в апарата) и все пак не е толкова бавно.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #9
                  От: Снимки на I.Stoyanov

                  Туко-що пробвах и директно на компютъра. Същата боза е ! Веднъж прхвърлени на друг носител снимките се прехвърлят мноого по-бързо. А от картата към носителя е бавно. Когато прехвърлям от Апарата към компютъра е една идея по-бързо.
                  Четеца е някаквъв китаец, ама оняден ми трябваше нещо с което да си свърша работа и само това намерих. Сега ще пробвам с друга карта и ако не стане ..

                  Поздрави !
                  п.п. искам да разбера дали е от картата или от четеца ..

                  Коментар


                  • #10
                    От: Снимки на I.Stoyanov

                    Ще се опитам да отговоря на въпроси 2,3,4 и 5 според скромните ми познания и опит във фотографията.
                    2.С цел пестене на време аз променям само блендата, апарата сам си настройва скоростта. Не всеки път се получава, но пък мога да си правя безброй снимки. Иначе принципа на блендата е колкото е по затворена/по-голямо число, например F22/ в толкова по-голям дияпазон е фокусиран кадъра. И обратноно при отворена бленда F2,8 - зад обекта образа е размазан. Май не го обясних добре.
                    3. За ISO -то може да експериментираш и с по-високо мисля че до ISO400 ще е с приемливо качество.
                    4. Баланса на бялото според ситуацията, слънчево - слънце, облачно - облак и т.н.
                    5. Има по фотографските магазини специални кърпички, но мисля че с чиста памучна кърпа и внимание пак ще стане.
                    В един форум имаше страхотна статия за снимането, струва си да я прочете човек. Потърси "Как да правим по-добри снимки с цифров фотоапарат".
                    Надявам се, че съм бил полезен. Поздрави
                    Издържах вчера, ще издържа и днес...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Снимки на I.Stoyanov

                      Свестен, поне по "заглавие", четец на карти с УСБ 3.0 струва около 80лв +/-. Мои приятели, профифотографи, признават само карти на СанДиск.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Снимки на I.Stoyanov

                        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                        ...
                        1) Прехвърлянето на снимките от картата памет директно на флашка ( и двете са клас 10, мисля над 20Mb/s), прехвърлянето се осъществява чрез лаптоп, но става супер бавно. За около 3 часа, скоростта на прехвърляне е около 1/мб/с. Нормално ли е и какво да сторя за да става по-бързо (ако е възможно, разбира се ) ?
                        Не е нормално, но е възможно ако компа ти няма usb3. Също - файловете на този Никон никак не са малки като размер, и най-вече - зависи от скоростта на картите.

                        Това е въпрос за цяла отделна тема, но в общи линии - при картите имаш първо клас, и после марка, но и двете са супер важни.

                        Фирми като Transcend например (които са основният източник на "маркови" карти на прилични цени) лъжат като дрът циг...ъъъ...египт...ъъъ, абе лъжат гадовете . Те пак са "Клас 10" или клас нещо си, и пак поддържат "еди колко си мб в секунда", ама по някакви техни тестове, дето са законни, но не реални. Примерно на компютър, на космически кораб, или в "поддържана серия от Х секунди", но не постоянно, не и на фотоапарат. На фотоапарата какви дървета съм ял с кучи карти - не е истина. Там се гледа скорост на записване (като праскаш серия на откос, и като се запълни буфера на апарата и започне да празни в картата - там се отсяват картите от куртите.

                        Та, идеята ми е че картата ти може да поддържа Х мб в секунда, ама само за Y секунди, после да спре, да се замисли, да тръгне пак, пак да спре, и накрая те ти булка средно 1мб/с. През това време читавата карта ще ти дава един постоянен поток към компютъра.

                        За фотоапарати марката е Sandisk. Много мразя да робувам на марки, но просто си е сандиск. Здрави, с малко дефекти, и отговарящи на рекламираните параметри.

                        От Сандиск-а пък правилната карта вече не е "Клас еди какво си", а UHS-1. Там пък имаш два UHS-a - 45мб/с и 90мб/с. Познай кой е правилния Въпреки че и 45/с става.

                        Сони скоро изкараха UHS-1 на 90мб/с, които също до сега не са ми дали проблем.

                        От евтините карти изненадата лично за мен беше RiData.
                        Kingston имам на ЦФ, отговаря си на параметрите но на моменти се сговнясва и трябва да го вадя от апарата и да си смъкна снимките на компа и да го форматирам. С Лексар не съм имал проблеми, скоростта си отговаря. Но не са по-евтини от Сандиск.

                        Накратко - вземи от някой назаем читава карта и пробвай пак - и от апарат, и от четеца.

                        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                        2) Вече снимам само в режим М. Четеох доста, направих сумати експерименти, ама накрая мисля че схванах основната идея , a именно да поддържам скалата, която показва апарата на 0еV или в средата. Това посигам чрез настройка на скоростта на затвора и блената, ОБАЧЕ в повечето случай боравя само със скоростта (главно когато е през деня навън), а блендата я променям по-рядко. Та въпросът е освен безразборното настройване на споменатите по-горе стойности с цел скалата да е на 0еV, тоест нито прекспонирана нито не експонирана къде да проверя или накратко ако някой му се занимава да ми напише приблизително какви бленди се използват в дадена обстановка, вече скоростта в зависимост от търсеният ефет.

                        Жалко Аз пък ще ти дам съвсем еретичен съвет: Изучи си всички автоматични режими. Там малките цветенца, планинки, оченца и прочее. Пробвай ги по предназначение. Като ти писнат - опознай режим P. И чак тогава почни с режим М.

                        С такъв апарат начинаещ в режим М е като млад шофьор който кара Ауди осмица с изключени всички електроники на планински път: Мислиш си че правиш нещо добро и че се учиш, но колата продължава чисто механически да компенсира за грешките ти, понеже продължава да е супер като шаси. Междувременно обаче, зает да караш с изключени електроники, пропускаш примерно че си усукваш ръцете на Х на волана, че взимаш всеки завой начупвайки го на определен брой прави линии с междинни завойчета, и прочее.

                        Ползвай смело режимите. Мислени са от по-умни от нас. Преди 30 години режим "Пейзаж" за апарата беше просто "Ще затворя блендата автоматично за повече дълбочина на полето". В наши дни е "Ще затворя блендата, ще наситя зеления и синия цвят мъъъничко, ще смъкна жълтото и оранжевото (освен ако не си на плаж, а ако си на плаж ще го разпозная)".

                        Именно ползвайки автоматичните режими, и виждайки резултатите, ще започнеш да забелязваш ограниченията им. А забележиш ли ги си готов за М.

                        При трудни ситуации, когато трябва да избираш, винаги експонирай "за светлото". Демек - намери си в опциите някъде трябва в меню "play" да имаш "show highlights", и си разгледай снимките. "Изпържените" (преосветените демек) области в снимката ще мигат. По принцип обработващите програми почти винаги могат да изтеглят някаква информация от тъмните области в снимката (дори да изглеждат съвсем черни), но истински изпърженото е изпържено. Няма възстановяване.

                        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                        3) Почти постоянно снимам на ISO100, но за сметка на това, дори и в леко облачно вереме със светкавица. Светкавицата е на слаби мощносттни главно 1/16 и 1/32. Та правилно ли е да снимам на най-ниското ISO, дори и на закрито или трябва да го настройвам според ситуацията (каква е тя). Щото четох в една статия, че трябва да се използва винаги възможно най-ниското ISO !
                        Снимай на Auto iso, ако имаш тая опция, и забрави за случая. Освен в контролирана среда (портрети със специално осветление, пейзажи на статив и прочее). Никон имат най-добрата имплементация на опцията автоматично исо, дори можеш да зададеш при каква скорост да минава на горно исо. Поне при по-горните модели може.

                        Имай предвид че много по-лесно можеш да поправиш поразиите нанесени от снимане с високо исо, отколкото тези нанесени от мърдане на апарата при прекалено ниска скорост. Те са почти непоправими в 99% от случаите.

                        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                        4) Настройката на бялото. Експериментирах и там, но установих, че или трябва да е на режим (светкавица) или на автоматично, иначе цветовете излизат нереално, поне според мен
                        Сложи си баланса на бялото на автоматик и забрави за случая за следващите поне шест месеца.

                        Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                        5) Последно - с какво да си почиствам обектива и визьора - нещо специално или просто мек памучен плат, нещо антистатик ?
                        С духалка. Гугълни Giotto Dust Blower. Ей с такова нещо. Вземи си едно малко в джоба, и едно голямо в къщи. В нормални условия иди дойди можеш да не го носиш в джоба, но в пясъчна-прашна среда е задължително първо да го обдухаш. Остане ли пясък, с парцала после правиш резка. Отделно - в такива условия не ползвай много-много зума, понеже вкарава пясък. Пак - обдухай и тогава. Но при всички положения - прах, пясък и вятър са ти враг. Това е истинската смърт за апарата.

                        Като го обдухаш два-три пъти - можеш с микровлакнесто парцалче. Има две течения, едните ползват такива, другите ползват фото-салфетки - еднодневки. Идеята е че парцалчето в крайна сметка събира гняс и вече почва да цапа. Но ако не ти се занимава със салфетки, вземи си фото-парцалче. Не са скъпи. В противен случай се делиш по равно между "може да издраска обектива" и "чисти, ама колкото чисти толкова отлага влакънца.

                        Накратко - апарата ти в този си вид може да оправи огромна степен от грешките ти в експозицията. Но не може да оправи нито една грешка в композиция и избор на сюжета. Наблягай на тях.

                        Успех.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #13
                          От: Снимки на I.Stoyanov

                          Goblin , ти си НЕЗАМЕНИМ учител, не ти си справочник по фотография -благодаря много за съветите. *Проблема с картата ще го изчистя още утре живот и здраве. Имам съсед, който има офис за компютърна техника и консумативи, та утре ще правим експерименти с четци, карти и прочеее. А иначе и аз винаги съм ползвал SANdisk на телефоните и другите ми техники и винаги съм бил повече от доволен * За автоматичните режими - ами де да знам или аз искам прекалено много или просто имам изкривени възприятия. Автоматичните режими правят снимката или бледа или фокусирана на майна си или все нещо куца. А кога го поставя на М, настроя си цветовете и другите характеристки снимките ствата по-пъстри и изпълнени с живот. Наясно съм, че от веднъж не мога да си играя безразборно с настройките, но понякога ми се получава, дори в повечето случай. Това го установих през изминалия уикенд направо цяла вечност, но разглеждайки снимките на компютъра наистина имаше огромна разлика м/у автоматичните и ръчните. Та такива работи, ма съм решен да се науча Ще се възползвам от съветите ти и при първа възможност излизам на "лов".Поздрави !п.п. тея духалки които са за почистване да не са същите като за компютрите ? Въздух под налягане във флакон ?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Снимки на I.Stoyanov

                            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                            Goblin , ти си НЕЗАМЕНИМ учител, не ти си справочник по фотография -благодаря много за съветите. *Проблема с картата ще го изчистя още утре живот и здраве. Имам съсед, който има офис за компютърна техника и консумативи, та утре ще правим експерименти с четци, карти и прочеее. А иначе и аз винаги съм ползвал SANdisk на телефоните и другите ми техники и винаги съм бил повече от доволен * За автоматичните режими - ами де да знам или аз искам прекалено много или просто имам изкривени възприятия. Автоматичните режими правят снимката или бледа или фокусирана на майна си или все нещо куца. А кога го поставя на М, настроя си цветовете и другите характеристки снимките ствата по-пъстри и изпълнени с живот. Наясно съм, че от веднъж не мога да си играя безразборно с настройките, но понякога ми се получава, дори в повечето случай. Това го установих през изминалия уикенд направо цяла вечност, но разглеждайки снимките на компютъра наистина имаше огромна разлика м/у автоматичните и ръчните. Та такива работи, ма съм решен да се науча Ще се възползвам от съветите ти и при първа възможност излизам на "лов".Поздрави !п.п. тея духалки които са за почистване да не са същите като за компютрите ? Въздух под налягане във флакон ?
                            Търсете циганката ми нЕкъде по циганското гробище, ако има такова. Умре ми циганката демек

                            - Въздух под налягане във флакон - НЕ за обектив и НЕ за почистване на всякакви фини твари по апарата. МОЖЕ да го ползваш за махане на тежка гняс/прах/песОк, но първо - малко да го наклониш и хвръква течност която се отлага по почистваната повърхност и се изпарява весело, и най-вече - понеже струята излиза ледена, с малко мерак можеш да счупиш някоя по-чувствителна повърхност. На твоя апарат ще е много трудно, но при фулфрейм с голямо огледало не е нечувано с подобно почистване да спукаш огледалото с рязкото охлаждане.

                            - Забравих за почистването - четчица, също върши читава работа. Четчица за обективи.

                            - Снимките - щом си доволен от резултатите, действай. Но преди да съдиш оригиналните снимки - прегледай ги на поне два различни монитора. Стават чудеса. Отделно - това е болест при модерните апарати, всеки реве за повече динамичен обхват (или обхват на динамиката ли, как му е превода на български, да може в една снимка да събереш и много тъмни, и много светли части без да ги "предобриш"), но малко хора знаят че подобна снимка в повечето случаи изглежда бледа и невзрачна без обработка, с тъпи цветове. Човек реагира положително на снимки с увеличен контраст (където тъмното си е тъмно).
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #15
                              От: Снимки на I.Stoyanov

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              2) Вече снимам само в режим М. Четеох доста, направих сумати експерименти, ама накрая мисля че схванах основната идея , a именно да поддържам скалата, която показва апарата на 0еV или в средата. Това посигам чрез настройка на скоростта на затвора и блената, ОБАЧЕ в повечето случай боравя само със скоростта (главно когато е през деня навън), а блендата я променям по-рядко. Та въпросът е освен безразборното настройване на споменатите по-горе стойности с цел скалата да е на 0еV, тоест нито прекспонирана нито не експонирана къде да проверя или накратко ако някой му се занимава да ми напише приблизително какви бленди се използват в дадена обстановка, вече скоростта в зависимост от търсеният ефет.
                              Не разбирам каква е тая мода по М режими, демек "майсторски". Или се очаква някак си само от този режим да се правят по-добри снимки... Казвал съм го и преди - абсолютно невярно е да си мислиш, че с по-хубав апарат, или някакви режими ще правиш по-хубави снимки. За мен снимането на ръчен режим е по-скоро някакъв "фетиш" на любителите фотографи. Всеки, който е щракал малко повече никога не би си причинил това да снима на М режим постоянно. Наистина имаш пълен технически контрол над снимането, но ако е някаква мания да си толкова "вътре" в техническата част на снимането, то не очаквай да остане много от мозъка ти да мисли за снимките, след като ти го занимаваш с балансиране на експозицията - бленда ли да мърдаш, скорост ли да мърдаш, или и двете. А мозъкът ти трябва освободен за да мислиш за снимките.

                              Разбира се за да се освободиш от М режима, трябва да разбираш добре техническата част на фотографията. Там няма много ново - бленда, скорост и фокус, и светлочувствителност на филма. М режима се ползва при снимане на панорами да речем, за да имаш равномерна експозиция на всички кадри, макар че то това може да се направи и със заключване на експозицията - нещо което всички апарати имат. Или пък при снимането на нощни снимки на дълги експозиции. Или пък при някакво особено снимане, където ти трябва контрол хем върху блендата, хем върху скоростта. При 98% от снимките е напълно излишно натоварване да се снима на ръчен режим.

                              За щастие съвременните апарати, дори и най-евтините, разбират техническата част на снимането учудващо добре. В тоя ред на мисли е съвсем наред да се довериш на апарата, дори и да ползваш "програмите" за портрет, пейзаж и т.н. Аз примерно 90% от времето снимам на А (приоритет на бленда), то и повечето хора така си снимат. Единственото, което правя е да мисля за блендата, основно за да си контролирам дълбочината на фокуса. Всичко останало съм оставил на апарата - сам си мери, а от няколко месеца снимам и на автоматично ISO, че ми писна да го мисля и него - просто съм дал в настройките максималната му стойност, за да не го надхвърли апарата. Другия контрол, който ползвам е че често компенсирам експозицията до +/- 1 стоп, в зависимост от осветеността. Другото е че аз почти винаги снимам и в RAW, и винаги знам че при грешки в меренето, мога да си ги оправя при обработката. Ако ти трябват добри jpeg-ове от апарата, става една идея по-сложно - просто си следи снимките на дисплея, и ако ти се стори че апарата мери не точно както трябва в конкретната ситуация - компенсирай.

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              3) Почти постоянно снимам на ISO100, но за сметка на това, дори и в леко облачно вереме със светкавица. Светкавицата е на слаби мощносттни главно 1/16 и 1/32. Та правилно ли е да снимам на най-ниското ISO, дори и на закрито или трябва да го настройвам според ситуацията (каква е тя). Щото четох в една статия, че трябва да се използва винаги възможно най-ниското ISO !
                              Повтарям се, но лично аз контрола на ISO-то в известни граници съм го оставил на апарата. Папам го при определени случаи, но новите апарати снимат добре до доста високи ISO-та, така че да държиш насила на 100 не е съвсем добре - при тъмни сцени няма да имаш скорост и ще губиш време и моменти да го местиш. Вградената светкавица на светло има функция само да запълва сенките на близки обекти. Или пък да правиш "блясък" в очите на хората, ама и там е цяла философия дали и колко. Иначе не виждам никакъв смисъл, особено при толкова ниски нива. Просто я затвори, или изключи от настройките да не ти я отваря автоматично.

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              4) Настройката на бялото. Експериментирах и там, но установих, че или трябва да е на режим (светкавица) или на автоматично, иначе цветовете излизат нереално, поне според мен
                              Тук пак апаратът е доста умен. Никога не съм настройвал баланс на бялото както се прави. От опит мога да кажа, че апаратите мерят точно баланса на автоматично, ако си навън и на хубава осветеност. Не съм виждал съществени грешки - при облаци и слънце. При снимане на изкуствена светлина, обаче - винаги си го настройвам ръчно - примерно на лампа с нажежаема жичка. Иначе цветовете отиват към жълтото и са нереални. Имай предвид, че баланса на бялото при jpeg може да бъде коригиран в малки граници. Ако си го сбъркал мъничко - можеш да си го оправиш, обаче ако като мен си забравял баланс за нажежаема жичка и си снимал на слънце - лошо. Ако имаш и RAW кадрите колкото и да ти е объркан баланса, можеш да ги оправиш - не е проблем.

                              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                              5) Последно - с какво да си почиствам обектива и визьора - нещо специално или просто мек памучен плат, нещо антистатик ?
                              Ами засега е това, ako се досетя още нещо ще пиша
                              Аз почиствам с кърпички за очила, като почти винаги имам с мен. С тях трябва много да се внимава да не забършеш прахта и да одраскаш лещите. Продухваш праха и чистиш.
                              LZ2NKM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X