От: Фото - тренинг
Първо писаното е мое, не съм го превеждал. Просто съм чел книжки (опитай някой път, полезно е) и ползвал фотоапарати още от лентовата ера. Ако визираш изразите "имахме", "бяхме" и т.н., то просто имам предвид човечеството като цяло
Отдавна конструирам електроника, така че и аз като производителите на фотоапарати исках да бяха измислили още тогава толкова бързи, евтини и икономични процесори, колкото сегашните, ама нямаше 
Второ кроп фактора зависи от размера на матрицата отнесен към размера на кадър от 35 мм филм. Не ми се отговаря на тъпи въпроси, но от мен да мине, че може да е полезно за друг. Когато диагонала на матрицата е 2/3 от диагонала на кадър от 35 мм филм, имаме кроп 1.5, това е фактора, с който умножаваме фокусното разстояние на обектива, за да получим на какво такова съответства в света на 35 мм камери. Примерно обектив 16 мм сложен на матрица с кроп 1.5, ще отговаря на 24 мм обектив на 35 мм камера. Принципно езиково наистина не е правилно да се използва за размера на матрица, но тъй като се извежда еднозначно от него, доста често се употребява и в този смисъл. Като изключим професионалните фулфрейм апарати, матрици с такъв кроп се използват и от Сони, и от Канон, и от Никон, че даже и от Пентакс. Принципно по-голямата матрица би трябвало да дава по-малък шум, но в известни граници разликите в поколението технологии надскачат тази разлика в известна степен. В частност примерно Канон 300Д, не само, че с матрица с по-стара технология, но и е с кроп 1.6, т.е. с леко по-малка матрица от Сани Некс5.
Трето. Не знам какво имаш предвид с термина огледалнорефлексна оптика? Такова животно няма. Има сменяеми обективи, за които няма никакво значение, дали зад тях има огледало или не. Техните оптични качества не се променят ни най-малко. Или искаш да кажеш, че когато огледалото на 1Д Марк 3 е заключено във вдигнато положение, канонските обективи започват да се държат по различен начин? По този показател също така не виждам какво целиш? Сони Некс 5 също има сменяема оптика, наистина като нов продукт с далеч по-ограничен асортимент. Обаче може да ползва и старата оптика за огледалнорефлексните фотоапарати на Сони и Минолта. Всъщност има и преходници, с които може да ползва, макар и само с ръчен фокус, обективи за Канон и Никон. Т.е. по тази точка разлики няма. Пък и шумът, за който говорим, при едно и също ИСО, не зависи по никакъв начин и от обектива.
Да уточня, че оптиката на Сони е Карл-Цайс, в случай, че искаш да я обвиниш в калпавост
Четвърто. Все още очаквам конкретно обяснение на това как вдигнатото огледало, променя резултата
Може да отговориш и на Гоблин за интерполацията при матриците на Сони.
На снимките на Алекс се вижда разликата в шума между един ДСЛР и Сони Некс 5,сложени на еднакво ИСО, както и че тя е в полза на Некс 5.
Първо писаното е мое, не съм го превеждал. Просто съм чел книжки (опитай някой път, полезно е) и ползвал фотоапарати още от лентовата ера. Ако визираш изразите "имахме", "бяхме" и т.н., то просто имам предвид човечеството като цяло


Второ кроп фактора зависи от размера на матрицата отнесен към размера на кадър от 35 мм филм. Не ми се отговаря на тъпи въпроси, но от мен да мине, че може да е полезно за друг. Когато диагонала на матрицата е 2/3 от диагонала на кадър от 35 мм филм, имаме кроп 1.5, това е фактора, с който умножаваме фокусното разстояние на обектива, за да получим на какво такова съответства в света на 35 мм камери. Примерно обектив 16 мм сложен на матрица с кроп 1.5, ще отговаря на 24 мм обектив на 35 мм камера. Принципно езиково наистина не е правилно да се използва за размера на матрица, но тъй като се извежда еднозначно от него, доста често се употребява и в този смисъл. Като изключим професионалните фулфрейм апарати, матрици с такъв кроп се използват и от Сони, и от Канон, и от Никон, че даже и от Пентакс. Принципно по-голямата матрица би трябвало да дава по-малък шум, но в известни граници разликите в поколението технологии надскачат тази разлика в известна степен. В частност примерно Канон 300Д, не само, че с матрица с по-стара технология, но и е с кроп 1.6, т.е. с леко по-малка матрица от Сани Некс5.
Трето. Не знам какво имаш предвид с термина огледалнорефлексна оптика? Такова животно няма. Има сменяеми обективи, за които няма никакво значение, дали зад тях има огледало или не. Техните оптични качества не се променят ни най-малко. Или искаш да кажеш, че когато огледалото на 1Д Марк 3 е заключено във вдигнато положение, канонските обективи започват да се държат по различен начин? По този показател също така не виждам какво целиш? Сони Некс 5 също има сменяема оптика, наистина като нов продукт с далеч по-ограничен асортимент. Обаче може да ползва и старата оптика за огледалнорефлексните фотоапарати на Сони и Минолта. Всъщност има и преходници, с които може да ползва, макар и само с ръчен фокус, обективи за Канон и Никон. Т.е. по тази точка разлики няма. Пък и шумът, за който говорим, при едно и също ИСО, не зависи по никакъв начин и от обектива.
Да уточня, че оптиката на Сони е Карл-Цайс, в случай, че искаш да я обвиниш в калпавост

Четвърто. Все още очаквам конкретно обяснение на това как вдигнатото огледало, променя резултата

На снимките на Алекс се вижда разликата в шума между един ДСЛР и Сони Некс 5,сложени на еднакво ИСО, както и че тя е в полза на Некс 5.
Коментар