Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    http://memh.vtu.bg/

    Там от ляво където пише електронни учебници там цъкаш мое да ти свърши нещо работа
    Луд умора нема,само се поти!!!

    Коментар


    • #17
      Според мен! Понеже те разбрах за какво става дума системата е приложима и ще работи добре при картинга. там така и така няма диф. и единственото предимство ще е ,че ще износва по малко задните гуми а те там са консуматив! При автомобилите не е удачно защото поведението на автомобила в завои ще си остане като на автомобил с блокоран диф. тоест няма да иска да завива. И второ остава големия проблем с обръщането на тресчотките на заден ход. Значи : взимаш една детска тротинетка и пробваш....там обикновенно са с пълни блокажи

      Коментар


      • #18
        Добре де,то явно тука е мястото да се мисли за ...''патенти'' ,та и аз да ръсна нещо...
        1.вариянт:Вместо диф. да се сложи нещо като виско(има диф.-ове с виско,ама аз имам в предвид само виско).То тогава ефекта би бил сравнително като LSD.Но може да се постигне ергономия,тъй като самото виско може да се изработи с цилиндрична форма с диаметър 5-10см.Но...ше се пали постоянно
        2.вариянт:На мястото на хъбовете да се постави точно такава ''тресчотка'',дето vOid има в предвид,само не мога да обърна движението в главата си( ),че все нещо излиза да е блокирано на задзе само... .Мое мнение:дори и да стане ше се троши постоянно...
        Затова се отказвам и от двата вариянта на този етап.Системата с диф си остава най-здравата за момента...
        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

        Коментар


        • #19
          Знаете ли при вартбурга има една джаджа (фрайлайф)тя май горе долу същото нещо прави. Като подадеш газ зацепва ,а ако спускаш на скорост без да даваш газ все едно спускаш на свободна.Ако се сложат две едно до друго едното обърнато към другото. едното ще зацепва напред а другото назад, и така на всяко колело
          "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

          Коментар


          • #20
            Първоначално публикуван от Камен Калчев
            Знаете ли при вартбурга има една джаджа (фрайлайф)тя май горе долу същото нещо прави. Като подадеш газ зацепва ,а ако спускаш на скорост без да даваш газ все едно спускаш на свободна.Ако се сложат две едно до друго едното обърнато към другото. едното ще зацепва напред а другото назад, и така на всяко колело
            и аз това имах предвид
            но ако ги сложиш на една ос да работят протиоположно, едното от двете винаги ще е "отцепено"
            LR RR Classic VM2.5

            Коментар


            • #21
              РЕ:

              Добре де ами ако са блокирани в една посока и 2те така ще може гумата която иска да прави повече обороти да си ги прави без да пречи на управлението и задвижването да идва правилно от към моста, представете си че говорим само за преден ход, и не става въпрос за муфи или съединители и сложни и скъпи системи ами обикновени тресчотки вместо хъбове, тресчотки като тези дето развиват болтове . Обръщането на заден ще лесно, тресчотките ще имат 2 положения, напред и назад а там вече може да се измисли начин автоматично да се сменят положенията . И не мисля че ще са трошливи, дори напротив много по здрави ще са автоматичен хъб например .
              Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от vOid
                ...така ще може гумата която иска да прави повече обороти да си ги прави без да пречи на управлението...
                Да ама не. Не съм съгласен много с вас! В завой колелото не се опитва да прави повече обороти, а точно обратното- забавя се
                Първоначално публикуван от Камен Калчев
                Знаете ли при вартбурга има една джаджа (фрайлайф)тя май горе долу същото нещо прави. Като подадеш газ зацепва ,а ако спускаш на скорост без да даваш газ все едно спускаш на свободна.Ако се сложат две едно до друго едното обърнато към другото едното ще зацепва напред а другото назад, и така на всяко колело
                И това не е верно. По-точно верно е но няма да върши работа, защото колелата така винаги ще са зацепени и няма да има никакво преплъзване.

                Оле дали не написах някакви големи глупост
                о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                Коментар


                • #23
                  Първоначално публикуван от stojan_defender-a
                  Да ама не. Не съм съгласен много с вас! В завой колелото не се опитва да прави повече обороти, а точно обратното- забавя се
                  Това, че се опитва да се забави означава, че се върти назад спрямо полуоста и в такъв случай идеята хич не е лишена от смисъл. Единственото което виждам като недостатък е невъзможността да се използва моторна спирачка. Ако се използват "управляеми" тресчотки с 3 режима - напред назад и постоянно зацепени може и да се получи...

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от stojan_defender-a
                    Да ама не. Не съм съгласен много с вас! В завой колелото не се опитва да прави повече обороти, а точно обратното- забавя се
                    Така така, радвам се че се задълбочавате по темата по принцип въртящия момент в случая се предава равномерно на 2-те колела и какво става когато влезем в завой, до преди това окей и 2те тресчотки са зацепени и оборотите са равни но когато дойде завоя вътрешната гума се опитва да направи по малко обороти, съответно въртящия момнт откъм двигателя не и позволява и колата се движи напред тогава дясната гума изминава по голямо разстояние и трябва да направи повече обороти, в този случай при нормален диф въртящия момент е насочен към по малко натовареното т.е. външното колело, вътрешното става водено. В нашия случай ще е обратното, тресчотката позволява движение напред на едното колело с по голяма скорост от другото, така въртящия момент в завоя отива към вътрешното колело а външното става водено и поради ъгъла прави повече обороти ....
                    Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

                    Коментар


                    • #25
                      Мисля, че трябва да е обратното -да превърта тресчотката когато колелото се върти назад спрямо оста, иначе колата няма да може да се движи напред - ще превъртат постоянно тресчотките, мисля че външното ще севърти с оста и въртящия момент,а вътрешното понеже се стреми да се забави , ще превърта чрез тресчкотката назад спрямо оста... Мисля че не се замотах в размисли и страсти ...


                      То пък така се получава същия ефект като от нормален диф ...

                      Всъщност май си прав като се замисля .... по моя начин ще превъртат постоянно ...

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от ribaro
                        Мисля, че трябва да е обратното -да превърта тресчотката когато колелото се върти назад спрямо оста, иначе колата няма да може да се движи напред - ще превъртат постоянно тресчотките, мисля че външното ще севърти с оста и въртящия момент,а вътрешното понеже се стреми да се забави , ще превърта чрез тресчкотката назад спрямо оста... Мисля че не се замотах в размисли и страсти ...
                        Объркваш всички, помисли повече

                        Тресчотката трябва да превърта когато колелото се движи напред спрямо оста иначе ако е както казваш ти когато въртящия момент идва откъм оста тресчотките ще прещракват постоянно и колата няма да може да тръгне .
                        За пример си представи следното хващаш оста и я завърташ напред, колелото се върти, ако хванеш колелото и го въртиш назад трябва оста да се върти назад .
                        Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

                        Коментар


                        • #27
                          Да Да , поправих си менението ама късно .... Обърках се тотално

                          Коментар


                          • #28
                            РЕ:

                            Първоначално публикуван от ribaro
                            Да Да , поправих си менението ама късно .... Обърках се тотално
                            То аз не обяснявам хубаво за това ама си мисля че като си го представям толкова елементарно нещо и всички ще схванат веднага
                            Фенери, sorbe.bg, реглаж на преден мост

                            Коментар


                            • #29
                              Първоначално публикуван от v0id
                              Първоначално публикуван от stojan_defender-a
                              Да ама не. Не съм съгласен много с вас! В завой колелото не се опитва да прави повече обороти, а точно обратното- забавя се
                              при нормален диф въртящия момент е насочен към по малко натовареното т.е. външното колело, вътрешното става водено. В нашия случай ще е обратното, тресчотката позволява движение напред на едното колело с по голяма скорост от другото, така въртящия момент в завоя отива към вътрешното колело а външното става водено и поради ъгъла прави повече обороти ....
                              Е точно тогава автомобилът ще се стреми да се движи направо! Направи си схема на силите и ще видиш

                              Коментар


                              • #30
                                Уфф нещо не съм съгласен с вас, но пък се обърках и немога дасе обословя
                                Ако ми кажете какво да тествам веднага ще направя една опитна постановка(имам много богато Lego с пълен набор зъбни колела и рейки-не съм го отварял от години но ще си припомня ), ще направя клипчета и ще ги кача Само кажете какво да тествам! Или някой да направи някакви схеми!

                                Имам предчувствието, че тази тема ще стане като онази за джнатите- някой ще слиза посред нощ в гаражада върти гумите
                                о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X