Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокировки за УАЗ - практически наблюдения...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Блокировки за УАЗ - практически наблюдения...

    Първоначално публикуван от Веско
    Малко продължение на историята...

    Хънтъра вече е в несравнимо по-добро състояние, и не създава никакви грижи - стана на 20000 км, здраво и разнообразно каране - градско, магистрали, гори, разходки. Май си го ползвам като основен автомовил.

    Последни новости - блокировка на задния диференциал! След последния тест е много по-добре- преминава на места, където обикновено се дърпахме... На асфалт и на нормален път не създава никакви проблеми. Сега ще сложа и на предния, да видим как ще върви!

    Това е засега, Хънтъра върви и пее!
    Темата с блокировките отдавна се дискутира но от повечето участници само теоретично... Веско е много доволен а и аз можах лично да се уверя как добре се справя задната му блокировка. Още един мит е разсеян, че с блокировките е опасно и много трудно за каране. Ние също на единия УАЗ сме с блокировки и на двата моста и сме изключително доволни. Като гледах днес къде мина Влади (Голди) явно и той ще да е доволен от неговите...

    Тъй че блокировките за УАЗ са нещо хубаво - само да се избират правилните и да има глава на раменете си който кара
    VPetrov.photography

  • #2
    Re: Продължение

    Първоначално публикуван от Венцислав Петров
    Още един мит е разсеян, че с блокировките е опасно и много трудно за каране. само да се избират правилните и да има глава на раменете си който кара
    може би не съм чел правилно или достатъчно но не съм виждал мнения/митове срещу блокировките(блокажи, локери). за съжаление все още не притежавам на мои автомобили, но съм карал доста автомобили с локери - '07 Тойота ФДжей Крузър, различни модели на джип, сузуки и тойота, оборудвани с различни модели - фабрични, АРБ, ОКС, детройт. по терени които повечето от вас са виждали от моите снимки и видео. никога не съм имал затруднения при карането причинени от блокажите. единственото което забелязюх, и то само на aussie locker http://www.offroadlockers.com/home.p...cbb/1a74/.html е стремежа на гумите по бързо да се върнат в средно положение. което е много малко неудобство в сравнение с предимствата които блокажите дават.
    Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
    http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
    http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

    Коментар


    • #3
      Митко ако погледнеш назад в десетината теми свързани с блокировките ще видиш доста мнения срещу... Аз също съм съгласен че блокировките (говоря за Квайф, Торсен, палцеви, ЛСД...) имат отражение върху маниера на колата но в този форум това не би следвало да е проблем за никой...

      А навремето на един въпрос защо още в завода не се монтират такива блокировки вместо стандартните отворени касети зам.главния конструктор на УАЗ отговори: Защото предимствата от тяхното наличие не превишават неудобствата при управлението за неопитни водачи...
      Аз съм далеч от мисълта да противореча на този човек но имам в предвид че когато волана е в правилни ръце предимствата са налице а недостатъците не са проблем... И тъй като критиците (например Стефан) на блокировките пишат че има много проблеми с тях открих тази тема в която да има практически наблюдения тъй че да може всеки да си направи извод дали предимствата които осигуряват си заслужават неудобствата...

      По отношение на завиването това което съм забелязал е че ако се влезе с голяма скорост в завой и блокировката работи се усеща на волана като бутане в обратна на завоя посока. Поправя се с кратко отпускане на педала на газта и веднага се натиска обратно...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        А, е това е главната гадост - на цивилен път може да нямаш време/място за такива маневри. Те са си измислени за извън пътя и общо взето за полето. И да те хвърли нанякъде - голяма работа. Всички паркетници че и повечето малки 4х4 вече имат по нещо такова, обаче като се замислите - всичкото е само кратковременна поддръжка на изостаналото колело. И мека - трийсетина %. Като тича бързо по тротуара, в завоя котката драска много бързо със задните лапи и не я завърта със задника напред. Обаче ако попадне на пръст додето се сети да спре да драска и пада. Хем има бърз компютър и опашка. Джипа няма опашка и е слабо управляем.
        А как да им кажеш на механичните самоблокове на асфалта да се направят че ги няма?

        Коментар


        • #5
          Голди да сподели как с Детройт локера в задния мост на Вранглера вървеше вечно на верев по склоновете. Всички вървят направо, той върви косо, с муцуната нагоре и с вратите напред...
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            Така ! Говорим за собствен опит ! Аз карам със заден ЛСД и съм доволен от ефекта . На асвалт - никакви проблеми , а в Гората ми помага , мъъъъъничко , но в точния момент ! Освен това , трябва и да се научиш да КАРАШ автомобил с такова устройство ! Още съм карал и УАЗ с 2 такива - нищо общо със отворените дифове , та дори и на асвалт ! Аз съм фен

            Коментар


            • #7
              Така като заговорихме за опита да си кажа и аз скромния опит. Сега Форда е с LSD отзад, определено ми харесва на хлъзгава настилка, много по-прогнозируемо се държи и по поведение прилича на автомобил със задно - даваш газ, задницата твъргва. В калта още не е пробван, щот с тоя "клиренс" няма какво да търся там определено....
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                От около три седмици и съответно 2000км. и Патриота е с блокировка на задния мост и без това е в процес на възтановяване-тунинговане така, че първата пристигнала монтирах на него. Накратко първоначалните впечатления са изцяло положителни до този момент съм карал само джипове с принудителни блокировки който съм включвал на нужните места и съответно нямах практически опит от поведението на асфалт и терен на които не бих включил нарочно блокировката.
                1. Веднага след монтажа си намерих едно полигонче с лигава калчица две педи и начупен релеф нарочно се бутнах с изключен преден мост резултатът е следния:
                - Уаза си кръстосва без проблем там където със сигурност щеше да забуксува без блокировка (карам със заводските гуми които са по-скоро шосейни)
                - практически блокировката включва когато е необходимо и без никакъв удар щракане или други звуково динамични ефекти
                - на по сериозните участъци при движение успоредно на склон от ляво и опит за ляв завои (срещу склона) джипа цепи направо дори през по-тежка кал но не излиза по склона - напомням, че предния мост е изключен, а калта е малко под главините. Ако се продължи така с навъртян ляв волан на избрано си от Уаза място колата завива на 90 градуса почти на место.
                - завоите са много по-резки някък със закъснение спрямо завъртането на волана.
                - при включен преден мост никакви проблеми с управлението направо песен може би, едва доловимо остава лекото закъснение в завои срещу склон и малко по-рязкото завъртане на задницата но това е "може би".
                2. Терен - три пръста сняг върху дебела суха трева силно ограничено место за маневриране като за да обърнеш трябва да се качиш на задна по стръмен склон с плодни дръвчета които не желаеш да мачкаш - резултат маневрата е направена без каквито и да е затруднения сигурен съм, че без блокажите щях да видя зор и да загубя много повече време.
                3. Асфалт - София рано сутрин преди десетина дена леко обледен асфалт задно предаване - при потегляне на кръстовище с 90 градусов завои Патриота тръгва без буксуване в завоя значително по-рязко изнася задницата до едно положение буквално с усещането че ще се завърти, но не веднага си изправя траекторията и продължава напред. След третото кръстовище престава да ти прави впечатление.
                4. Асфалт през Петрохан леко заснежен и на места обледен път никакви проблеми усеща се, че си с блокаж не се наложи да включа предният мост както често правя за да ми е стабилна колата особенно когато съм тежко натоварен.

                Никакво повишаване на нивото на шума в Патриота както и никаква забележима промяна на разхода. За мен всичко е ОК така че другата седмица и Хънтъра ще се сдобие със същия модел самоблокиращ диференциал.

                Единственото което не съм пробвал е какво ще стане при авариино спиране на асфалт с висока скорост - предполагам, че блокажа ще сработи и не ми е ясно нито как ще се отрази на поведението на колата нито на натоварванията на полуоските но нещо не ми се пробва.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от quadra
                  Голди да сподели как с Детройт локера в задния мост на Вранглера вървеше вечно на верев по склоновете. Всички вървят направо, той върви косо, с муцуната нагоре и с вратите напред...
                  да така е, вранглера не обича локери, най вече заради късата база. върви на верев щото задницата иска да изпревари . като му свикнеш знаеш точно от къде ше мине и кога да почнеш да завиваш . да, да караш с блокаж не е както с отворен диф, особено ако имаш и преден, но както казах, предимствата са повече. що касае ЛСД , не знам защо но не ги харесвам. система, която сработва когато пожелае и блокира колкото пожелае не ми е по вкуса. ако някой иска, след няколко месеца може да получи напълно безплатно (само срещу пощенските разходи) касета с ЛСД от '02 TJ
                  Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                  http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                  http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                  Коментар


                  • #10
                    А детройта пък изобщо не може да се сравнява с никой от другите, освен с принудителните. Той е 100% и освен това е обратен. Само понякога пуска някое колело свободно.

                    Коментар


                    • #11
                      за мен най-добра е 100%-овата блокировка с управление от шофьора лсд само те върти в завой излишно и при големи натоварвания не върши нищо

                      Коментар


                      • #12
                        "Най-добрата" блокировка е като "най-добрия" джип... Няма такава! Всяка има предимства и недостатъци, 100% с принудително задействане също...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          можеш ли да ми кажеш спорд теб някой недостатък на 100%, управляема

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Kaishin
                            можеш ли да ми кажеш спорд теб някой недостатък на 100%, управляема
                            Да - задкормилното устройство. Щом има такова са възможни грешки.
                            Чернобил имаше три антидурак системи и трите ги изключиха...
                            Не че се заяждам, това е правилна блокировка, просто искаше да кажем недостатък и ти го казваме.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Стефан
                              А детройта пък изобщо не може да се сравнява с никой от другите, освен с принудителните. Той е 100% и освен това е обратен. Само понякога пуска някое колело свободно.
                              ми той е друга група , и принудителен не. нали е постоянно зацепен, не може да го изключиш. аба няма пълно щастие.... карал съм с детройт на сух асфалт. не ти пречи, но трябва да свикваш, в завой особено с по висока скорост винаги трябва да коригираш траекторията с "почукване" на волана, задницата иска да избяга. както се каза по горе, както няма идеален джип, така няма и идеален блокаж. всичко е въпрос на компромиси
                              Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                              http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                              http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X