Обява

Свий
Няма добавени обяви.

100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    За пети път ти отговарям НЕ. Не ограничава притока на гориво. И не спира двигателя.
    +1. С уточнението, че Тракшъна при различните модели е различен, така че някъде може и да ограничава. На Фрилендъра поне няма такова нещо.
    http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


    http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
    http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

    Коментар


    • #32
      До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
      ...
      Трябва да се забиеш в якия гьоч за да се случи.
      Тойота и Мицубиши имат супер муден тракшън...
      И, като иде "якия гьоч" кво правим? И от всякъде дървета? И в гьоча не се знае, знае ли се?
      Кво разбираш под "муден тракшън"?

      Коментар


      • #33
        До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

        Първоначално публикуван от marin199 Преглед на мнение
        +1. С уточнението, че Тракшъна при различните модели е различен, така че някъде може и да ограничава. На Фрилендъра поне няма такова нещо.
        Не бре. Много е просто.
        Тракшъна е базова система която може да бъде надграждана, както и комбинирана с други системи. Много са.
        В чист вид системата тракшън контрол, следи оборотите на колелата и спира това което се върти най-бързо.

        Както анти блокиращата система може да бъде комбинирана със спирачен асистент, така и тракшън контрола може да бъде комбиниран със електрона програма за стабилност, например.

        Коментар


        • #34
          До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          И, като иде "якия гьоч" кво правим? И от всякъде дървета? И в гьоча не се знае, знае ли се?
          Кво разбираш под "муден тракшън"?
          Като иде якия гьоч, светват едни лампички на таблото и нямаш ABS, нямаш и тракшън. И става UAZ.

          Мудния тракшън позволява на колелата да се движат с големи разлики в оборотите и едно или две колела винаги се въртят повече.

          Коментар


          • #35
            До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
            Като иде якия гьоч, светват едни лампички на таблото и нямаш ABS, нямаш и тракшън. И става UAZ...
            И като те "сурвакат" в "Порше" примерно, после си кюташ само по асвалта.
            А що се изключва тоя толкова убав "тракшън"?

            Коментар


            • #36
              До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

              Е как защо се изключва. Поне 300 пъти е писано.
              Изключва се поради същата причина, заради която се изключва и АБС-а.
              Пълни се гривната с кал или сняг и датчика не може да отчита правилно оборотите.

              Виж бърз тракшън.




              Според Jeep тази кола не е подходяща за движение извън пътя, и една от причините е че няма нито един блокаж.

              Коментар


              • #37
                До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                Не бре. Много е просто.
                Тракшъна е базова система която може да бъде надграждана, както и комбинирана с други системи. Много са.
                В чист вид системата тракшън контрол, следи оборотите на колелата и спира това което се върти най-бързо.

                Както анти блокиращата система може да бъде комбинирана със спирачен асистент, така и тракшън контрола може да бъде комбиниран със електрона програма за стабилност, например.
                Още по-точно казано.ТС просто спира по-бързо въртящите се колела и от там по-бавно въртящите се /с повече сцепление/ може да те изкарат. От там нататък система много и различни. По едно време пробвах един Фрилендър с неработещ АБС и съответно Тракшън и да ви кажа не е огромна разликата. Поне при Фрито Тръкшъна не може да се каже, че е кой знае колко полезен, но както писах по-горе - случвало ми се е на няколко пъти да превърти и да е на кантара работата и просто Тракшъна накланя везните /дава нужния въртящ момент на колелата, които имат сцепление/ и съм минавал.
                http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                Коментар


                • #38
                  До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  ...
                  Има разминавания относно "спирачката" на мотора. Тоест, ограничава ли оборотите на мотора посредством намаляване притока на гориво, или не?
                  #37
                  26-03-09, 02:42
                  Carburettor
                  Утвърден участник
                  | +ПЛ |
                  Дата на включване: Dec 2008
                  Местоположение: София, Кокаляне
                  Публикации: 324
                  Точки (при гласуване): 2


                  До: Кой кои на сняг.
                  Цитат:
                  Мнение на бат'Марто
                  Именно,с подходящ шофер,не ти трябва кой знае каква електроника.И всичко опира до ГУМИ!!!И във Вашата статия не виждам нещо много в плюс на електрониката-баш когато си трябва ГАЗ,тя се намесва и СПИРА колата!!

                  Старите системи (като на Кайена например) правят точно това. Новите обаче - не. Точно това е извода.
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                  За това казвам, че има разминавания!
                  Във въпросния тест, няколко машини се бяха качили по пистата с изключени "тракшъни". Щото с тракшъните до никъде.
                  И Тихомир каза, че Субаро-то бие спирачка на мотора.

                  Коментар


                  • #39
                    До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                    Без тракшън си за никъде. Щото точно все едно караш 4х2.

                    ESP бие спирачка на мотора. То се изключва за да катериш пистите.
                    Карал съм възможно най-стария Кайен, даже беше на пружини, при изключен ESP, тракшъна си бачка.

                    Коментар


                    • #40
                      До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Без тракшън си за никъде. Щото точно все едно караш 4х2...
                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Е как защо се изключва. Поне 300 пъти е писано.
                      Изключва се поради същата причина, заради която се изключва и АБС-а.
                      Пълни се гривната с кал или сняг и датчика не може да отчита правилно оборотите...
                      Във всичките електронни системи за сигурност, тия недоразумения отдавна съм ги установил. Също така и в мненията кое, колко и каква работа върши.
                      За мен това е система за сигурност на пътя. Факт е, че Тойота оборудва машините с твърд блокаж-тракшън, или LSD, или само "тракшън" - в зависимост от експлоатацията на която ще бъдат подложени.

                      Коментар


                      • #41
                        До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        Във всичките електронни системи за сигурност, тия недоразумения отдавна съм ги установил. Също така и в мненията кое, колко и каква работа върши.
                        За мен това е система за сигурност на пътя. Факт е, че Тойота оборудва машините с твърд блокаж-тракшън, или LSD, или само "тракшън" - в зависимост от експлоатацията на която ще бъдат подложени.

                        Да, факт е. Въпреки че точно Тойота от последните десет години не е пример за добра система 4х4.
                        Ако сравняваш старите 4х4 с парт-тайм или фултайм с блокаж на междуосовия, с новите с тракшън,
                        които реално са старо 4х4 плюс тракшън в повече,
                        то отговора е абсолютно категоричен.
                        4х4 с тракшън има по-добро сцепление. С други думи е по-проходимата система 4х4.

                        Коментар


                        • #42
                          До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          ...
                          С други думи е по-проходимата система 4х4.
                          Аз не се наемам да казвам кое е по проходимо.
                          Не ме интересува минаването през някоя "бабуна" два пъти. Важно ми е да стигна от А до Б през гората. И да се върна. Може да опъна и лебедка, може и да ме теглят. Ама да се върна на ход.
                          Щото някои от тия "проходимите", даже нямат и куки да ги дръпнеш до сервиза.

                          Коментар


                          • #43
                            До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                            Инатиш се.
                            А не би трябвало защото е прекалено очевидно коя система 4х4 е по-подходяща за офроуд.
                            Имаш едно Паджеро-2 например с парт-тайм и едно Диско-3 което също е с парт-тайм но има и тракшън контрол.
                            Дискавърито има по-добро сцепление.
                            Двете системи 4х4 ще имат еднакво сцепление, само при положение че тракшъна на Диското изключи, по една или друга причина.

                            Темата е за проходимоста на системата 4х4.
                            Другите фактори които обуславят проходимоста на автомобила като цяло, не са предмет на разискване.

                            Коментар


                            • #44
                              До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                              ESP,ABS,TCS,BAS,EBD... имат толкова общо,колкото и Земята и Луната. Всичките ползват един компонент за управление (да кажем „чип“) и еднакви компоненти,за да работят. Но, докато ABS,EBD,BAS са помагачи при спиране,а TCS при тръгване и форсиране (на скорост) ,то ESP е подпомагаща система при внезапна маневра с висока скорост. Това,че ЕСП ограничавала горивото,докато тракшъна работи не е вярно. Вярно е,че като натиснеш ESP OFF и двете с-ми (ESP,TCS) спират да функционират,но когато едната работи (напр. ESP) другата (TCS...) изобщо не е ангажирана. Относно намалянаето на подаваното гориво. Да,това съществува и вече почти няма кола,която като ѝ се задйества TCS/ESP да не се ограничат оборотите. Обаче,нека разделим „чипа“ на N равни части. Когато работи тракшъна е ангажирана 1/N-та от „чипа“. Когато работи ЕСП-то е ангажирана друга N-та. Всяка част (N) си „знае“ защо е активирана и какво да прави. И следователно TCS-a сам си решава кога да си огранични горивото и коя спирачка да набие,за да тръгне ,а ЕСП-то кой спирачки да набие,за да завърти колата около оста ѝ. Има и коли с променящ се алгоритъм на тракшъна. Такава кола е БМВ Х6. Там може да работи ЕСП + тракшън или само тракшън. И в двата случая има ограничаване на горивото,но когато работи само тракшън ,няма да се намаля притока на гориво,ако колата недозавие/свръхзавие,а само ако забуксува. Иначе всяка кола САМО с АБС си има тракшън,ама трябва да си го откриеш.
                              Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                              Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                              Volkswagen Bora AKL

                              Коментар


                              • #45
                                До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                                Сега като кажете че тракшън контрола спира двигателя, някой ще си помисли че колата спира. Или че спира да буксува.
                                Нямам много опит с паркетниците на които тракшън-а е настроен за сняг. Там може електрониката да спира и двигателя защото буксуването на сняг не подобрява сцеплението.
                                Виж на джиповете които са предвидени да се движат извън пътя, тракшъна НЕ спира двигателя. Поне не толкова че да предотврати буксуването, което е препоръчително на кал.
                                Иначе може и да не ти позволи да чукнеш прекъсвача, ама то и без тва толкова обороти не са ти нужни.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X