Обява

Свий
Няма добавени обяви.

100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

    От личен опит искам да споделя, тракшън контрол + блокаж на централния диф е доста сполучлива комбинация.

    Има нужда обаче човек да си поиграе някъде и да се научи как да го ползва.

    Ако говориме за ТЛК 120 е необходимо дозиране на газта като се има предвид, че ТК не стработва при ниски обороти.

    Факта, че се ограничава буксуването дава извесни предимства пред блокажите за някой терени и настилки. Освен това действа мигновенно което спасява в не редки ситуаций, като каране напряко по наклонен скат с кални участъци или изровен от едната стана път.

    Та за ранообразно каране като разходките в горите, които съфорумниците си правят събота и неделя, аз залагам на Тракшън. Ако го има естествено стандартно в оборудването, ако не блокажа е задължителен!

    Тракшъна всъщност е кратковременно предаване на въртящ момент на колелото с по-голямо сцепление чрез стискането на спирачките на колелото което буксува.
    Ефекта е като от няколко колеги които поклащат, опитен шофер с ръчна, и подпъхнати дървета в дупките под колелата. И всичко това едновременно.

    Не трябва да се забравя и факта че с блокажи не можеш да караш преди и след препятствието.

    Ако колегата Хуко може да се организира и да се срещнем някъде да си направим същата проба като от клипа ще е много интересно.
    Например горе на изкачвалката на Бистрица или в Дружба 2 има един кален баир с бабуни. Само да не се подготви терен тип троши джип, щото аз моя го ползвам и през седмицата.
    Т5
    Crossrunner

    Коментар


    • #17
      До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

      Ами аз съм на разположение.
      Твоята 120ка с какви блокажи е?
      Паджерото както казах е с ТС и с пълен блокаж на централен и заден диф (последния изключва всички електронни системи).
      Откъде ще намерим подобен клас кола с преден, обаче, не се сещам.
      Зима иде

      Коментар


      • #18
        До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

        Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
        Ако колегата Хуко може да се организира и да се срещнем някъде да си направим същата проба като от клипа ще е много интересно.
        Например горе на изкачвалката на Бистрица или в Дружба 2 има един кален баир с бабуни. Само да не се подготви терен тип троши джип, щото аз моя го ползвам и през седмицата.
        И аз идвам да снимам, айде организирайте се, та ако сте свободни и днес става
        LZ1PER

        Коментар


        • #19
          До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

          Тук има една стара тема с тестове по въпроса (Гранд, Диско, Паджеро 4 и 120ка).

          Иначе, ако се измисли подходящо място - другия weekend съм на разположение.
          Зима иде

          Коментар


          • #20
            До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

            Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
            ...

            Та за ранообразно каране като разходките в горите, които съфорумниците си правят събота и неделя, аз залагам на Тракшън...
            Май е точно обратното. Тия електронни системи са за пътя. Леките преходи в гората, тук-таме неизбежно преминават в коловози, кал, камъни, дървета и т.н. Там датчиците и жиците по главините не живеят дълго. И не само те.
            После се стига до "гениалното" откритие, че трябва кола за пътя и прост джип за извън пътя.

            Коментар


            • #21
              До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

              то имаше и няколко джипки със управление на всяка спирачка поотделно направени от някои ентусиасти. иначе техниката със натискането на спирачката със левия крак си работи почти по същия начин ;-). баира на Дружба2 сме го качвали нмогократно с какво ли не (едно време вносителите на Тойота не влизаха на автоизложението а ни викаха нас да си "чупим" Тойотите там за кеф на сеирджийте.и обикновено имаше повече хора от изложението.ама пък бяха подготвили интересно трасе. на баира се излиза съвсем спокойно със нормална 70 ца само със заден ЛСД). ама при много кал си трябваха и блокажи за по-спокойно (без притеснения имам впредвид) качвания. тракшъна не помагаше въобще( ако му е дошло време да сработи вече е късно ;-). мисля че доста хора от форума са били на тези "тестове". няколко човека се и посчупиха там. мен един ден ме караха да мина 3 пъти че не бяха останали навитаци вече. имаше и едно изпълнение (няма да казвам на кой ;-) със мотор като влезе във задния двор на Тойота и удари един чисто нов СЮВ ;-). отплеснах се.мисълта ми беше, че е изпробвано многократно трасето."тия с тракшъните" (условно за по-лъскави и накичени със ниски брони и т.н.) даже не успяваха да подходят на големия наклон (имаше 3 наклона там. незнам точно за кой говорите.най-големия е този който излиза директно на нивото на Цариградско.там е истината ;-).свиркайте да гледаме. и си трябва някой със готово "ласо" отгоре на този наклон. и ще е честно ако един и същ човек прекарва джипките там за да е меродавен теста. че понякога си трябва и памперс както казва един участник тук (пак няма да цитирам имена ;-).
              висете отпуснато

              Коментар


              • #22
                До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
                Ами аз съм на разположение.
                Твоята 120ка с какви блокажи е?
                Паджерото както казах е с ТС и с пълен блокаж на централен и заден диф (последния изключва всички електронни системи).
                Откъде ще намерим подобен клас кола с преден, обаче, не се сещам.

                Мойта е като втората от Клипа, Тракшън с блокиране на централния диференциал и е автоматик. С БФ Гудридж Ол терейн.

                Започвам да се оглеждам за подходяща бабуна с кръчма наблизо .Живея до паметника Левски и Дружба ми е подходящо щото няма задръстване до там. Не мисля, че терена трябва да е кален с 42 градуса наклон за да се пробва системата.
                Да се опитаме за следващия Уикенд но първо да стигнем до срядата за да знам каква ми е програмата. Внасям едни конструктори за деца и сега баш ми е най - натоварено.

                Там горе над бистрица?! дали ще е подходящо, ако е хубаво времето може да се порадваме и на природата.?

                Катерин
                Т5
                Crossrunner

                Коментар


                • #23
                  До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                  Струва ми се, че тая Тойотка с блокажите е лекичко по-висока от другите, което и дава малко по-големи ходове. С преден и заден блокаж не съм карал никога, но LSD и Тръкшън да, като потвърждавам, че ТС е по-добрия вариант/не са били еднакви терените, но съдя по поведението/ и то Тръкшън на Фрилендъра, което си е лека кола в сравнение с истинските джипки. При опитно преминаване на определени места ти дава едно малко предимство, но точно толкова, колкото е нужно за да минеш и не би било възможно без ТС. За сериозни офроуд маршрути не говоря. Да кажем подобни ситуации, като от клипа или малко кал. LSD при Витара ми направи впечатление, че почти не помага /Витара без се държи подобно/.
                  http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                  http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                  http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                  Коментар


                  • #24
                    До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                    Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                    Мойта е като втората от Клипа, Тракшън с блокиране на централния диференциал и е автоматик. С БФ Гудридж Ол терейн.

                    Започвам да се оглеждам за подходяща бабуна с кръчма наблизо .Живея до паметника Левски и Дружба ми е подходящо щото няма задръстване до там. Не мисля, че терена трябва да е кален с 42 градуса наклон за да се пробва системата.
                    Да се опитаме за следващия Уикенд но първо да стигнем до срядата за да знам каква ми е програмата. Внасям едни конструктори за деца и сега баш ми е най - натоварено.

                    Там горе над бистрица?! дали ще е подходящо, ако е хубаво времето може да се порадваме и на природата.?

                    Катерин
                    Аз съм с магистрални, зимни Йокохами.
                    Бистрица - там не са необходими никакви системи, само гуми и двигател, та не мисля, че е подходящо за тест. Трябва ни някакво улейче точно като на клипчето.
                    Зима иде

                    Коментар


                    • #25
                      До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                      Tова е от "Уикипедия":

                      Системата за контрол на теглителната сила, също позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:
                      • потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;
                      • намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;
                      • управление на спирачните системи на всяко от колелата.
                      Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.
                      При обикновените автомобили системата помага при потегляне на хлъзгава настилка (например заледен или мокър асфалт). При състезателните автомобили системата служи за осигуряване на максимално сцепление при рязко ускорение. Системата е забранена за изполване през 2008 г. във Формула 1 от техническия регламент на ФИА.
                      Могат да буксуват само колелата, които се задвижват от двигателя. Буксуването на двигателните (задвижващите) колела при подаване на газ на хлъзгав участък от пътя е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.
                      Всеки опитен водач реагира на това явление почти веднага чрез отнемане на газта. Но при движение с висока скорост буксуването на двигателните колела се усеща трудно. Затова в съвременните автомобили освен ABS се монтира и противобуксуваща система (ASR). За тази система се използват сигналите постъпващи от датчиците за въртенето на колелата на ABS. В специален електронен блок се сравняват сигналите, характеризиращи въртенето на двигателните колела, с тези на недвигателните, както и между лявото и дясното двигателно колело.
                      При установяване на недопустима разлика в оборотите (което е признак, че двигателните колела буксуват) електронно устройство мигновено подава сигнал към управляващия блок, контролиращ работата на двигателя, който от своя страна намалява подаването на гориво към цилиндрите (отнема газта без участието на водача).
                      Когато започне буксуването на само едно от задвижващите (двигателни) колела, устройството подава спирачен сигнал (налягане) към спирачния му механизъм, за да го спре. Автомобилите, снабдени с ASR, имат специална контролна лампа на арматурното табло.

                      Това е от ръководство на Волво:



                      Айде да уточним тоя "тракшън" бие ли "спирачка" и на мотора? Освен на буксуващото колело.
                      От тези сравнения остава впечетлението, че това е някакъв вид "блокировка". По горе навсякъде се говори за "противобуксуваща" система, чиято цел е сигурност на пътя.
                      Моя опит е с ASR на Голф 5. Там "тракшъна" бие "спирачка" на мотора при много ниски обороти. Даже пише, ако се "окопаш" да го изключиш, за да може да "лашкаш".
                      Ако е така и при тая Тойота, не виждам с кво ще ни помогне на оф.
                      Последно редактирано от Аndro 160; 06-12-09, 20:56.

                      Коментар


                      • #26
                        До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                        Тракшъна(ASR) е система за контрол на сцеплението. Мога да дам пресен пример - изкачване на доста кален склон, в момента в който гумите почнат да буксуват, тракшъна се опитва да ги укроти, като намалява оборотите на двигателя, с което просто няма шанс да се изкачи склона, понеже за това се изисква много обороти с много буксуване, та да може да зацепи поне малко.

                        В клиповете по-горе, както се вижда - сцепление има. Терена е сух. Това, което го няма, е сцеплението при някои колела. Та в този случай тракшъна ще помогне, защото ще контролира останалите.

                        Или за мен лично - тракшъна помага тогава, когато има сцепление, за да може да се контролира по-лесно колата. Когато няма сцепление - по-скоро пречи.
                        Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                        Коментар


                        • #27
                          До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                          На Фрилендъра Тракшъна работа посредством спирачките /АБС/ и спира колелото, което буксува и придава по-голям въртящ момента на това, което има сцепление. Съгласен съм напълно с imageo. Не е кой знае колко полезно при оф, но ако да кажем имаш сцепление на 2 колела и съответно нямаш на другите 2 би помогнало. Говорим за някви сантиметри, след които вече ще има сцепление или на всички или на 3 или на други 2 колела. Както писах в предния пост можеш да си закъсаш, като пич с това и ако няма сцепление въобще не помага, но някой път помага точно толкова, че да минеш.
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                          http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                          http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                          Коментар


                          • #28
                            До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                            Първоначално публикуван от marin199 Преглед на мнение
                            На Фрилендъра Тракшъна работа посредством спирачките /АБС/ и спира колелото, което буксува и придава по-голям въртящ момента на това, което има сцепление. Съгласен съм напълно с imageo. Не е кой знае колко полезно при оф, но ако да кажем имаш сцепление на 2 колела и съответно нямаш на другите 2 би помогнало. Говорим за някви сантиметри, след които вече ще има сцепление или на всички или на 3 или на други 2 колела. Както писах в предния пост можеш да си закъсаш, като пич с това и ако няма сцепление въобще не помага, но някой път помага точно толкова, че да минеш.
                            Знаеме принципа на работа. Има разминавания относно "спирачката" на мотора. Тоест, ограничава ли оборотите на мотора посредством намаляване притока на гориво, или не?

                            Коментар


                            • #29
                              До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                              Специално за TLC - ето описание на A-TRC системата:
                              http://www.toyota.co.nz/ToyotaTechno...+ATC+Works.htm

                              Има описание как работи тракшъна при H4 и при L4:

                              H4 Range, Normal Driving:
                              <Brake Control>: Gentle hydraulic pressure control. Control to facilitate driving or improve the feel when operating the vehicle on a low µ surface, a dirt road, or for general driving (acceleration slippage allowed to a certain extent).

                              L4 Range, Off-road:
                              <Brake Control> Sudden hydraulic pressure control. Control for rugged off-road driving. Provides a driving force that exceeds the centre differential lock + the rear differential lock without allowing acceleration slippage.
                              Може да се види и как работи стабилизиращата програма(VSC):
                              http://www.toyota.co.nz/ToyotaTechno...+VSC+Works.htm

                              За нея си пише, че намалява оборотите на двигателя.
                              Последно редактирано от Tihomir(imageo); 06-12-09, 21:36.
                              Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                              Коментар


                              • #30
                                До: 100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                Знаеме принципа на работа. Има разминавания относно "спирачката" на мотора. Тоест, ограничава ли оборотите на мотора посредством намаляване притока на гориво, или не?
                                За пети път ти отговарям НЕ. Не ограничава притока на гориво. И не спира двигателя.
                                Това че датчиците се цапат е по-скоро изключение отколкото правило. Трябва да се забиеш в якия гьоч за да се случи.
                                Тойота и Мицубиши имат супер муден тракшън. Не си правете изводи по тях. Вижте Туарег и Кайен. На РенджРовърите също е добър.

                                А най-добре разбира се е ..... три в едно.
                                Айде да не е Jeep да не излезе че пак съм пристрастен, ще кажа BMW X6.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X