Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Повишаване проходимостта на Nissan X-trail 2.2 2003

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    Колко струва тоя Трейл?
    Само въпрос. За колко може да се продаде?
    Нямам намерение да го продавам и да купувам лада нива

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Лада Нива и аз не бих взел, дори подарък. но с малко напън Патрол У61, Тойота 90, Терано 2, Галопър, Гранд Витара и други, които не се сещам в момента. Все добри бази.

  • #32
    "Зависи от двигателя, фейслифт ли е и състоянието, все пак са на 15+ години. Дизелови 2003г. преди фейслифта са по 4000-5000лв.. Бензинови 2,5 фейслифт 2004г. като моя са 6800-9000. За същите пари може да се вземе прилична Гранд Витара и да си я надгражда."

    Имам гранд витара, дизел 2005 година. Целта на поста не е какво мога да купя, какво имам и какво мога да имам Карал съм витарата както е заводска - без блокаж и с блокиран междуосов. Никаква разлика от Нисана в това отношение! Разликата е малко по-добри ъгли на проходимост, по-малък радиус на вписаната окръжност под колата между колелата и дъното, тоест по-къса база; Бавни скорости; Защитни стоманени греди на шастито. Без блокаж спира на се движи на съвсем леки участъци!
    Последно редактирано от musov; 15-06-20, 10:28.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Значи не можеш да караш тази витара.
      С лека кола се минават участъци не съвсем леки, на които много хора с джип не биха се пробвали.
      Не, че няма да минат де, ама им изглеждат страшно.

      В предния си пост си написал какво може да се направи. За втори път добавям и една лебедка, и долу-горе това е.
      А знаеш ли защо на пазара няма блокажи за този модел?

  • #33
    Колкото мога да карам Витарата, толкова мога да карам и Нисана. Не съм толкова калпав шофьор както си мислиш. Карам от 25 години по черни пътища. Гранд Витарата има определени предимства спремо Екстрайла, както изброих по-горе, но не се различава кой знае колко много. Предполагам че има блокажи за всичко, но не са широкоразпространени, защото диференциала на нисана е по-различен от масовите, които се намират в мостовите греди, които са със зависимо окачване. Кое окачване е по-добро и по-лошо в различни ситуации не съм добре запознат. В по-новите модели на Нисан Екстрайл има електронни системи за за разпределение на въртящия момент между задвижващите колела. Това че няма в по-старите модели е от гледна точна на простота на изпълнението, а от там и намаляване на цената.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Не е заради намаляване на цената.
      Просто на този тип возила никой не се засилва да слага блокажи. съответно нма и пазар за тази стока.

      Казвам, че няма търсене на вторичния пазар-като доработка афтърмаркет. Просто предназначението на трейла е друго. Карета и полуоски надали са с,етнати да издържат на натоварване което се получава от задвижването на ЦЯЛАТА кола, само от едно колело.

      Но пък адмирирам упоритостта ти за откриване на топлата вода. Та ето още един акъл-опитай се да сложиш разделени спирачки, да действат като ръчна спирачка, но на всяко колело по отделно. Така с блокиране на буксуващото колело въртящия момент ще се прехвърли на това което има сцепление. Но пък то ще се върти двойно по-бързо, та ще загубиш половината тяга.
      Как да се осъществи това(с какви спирачни апарат) не знам, тряб ва да мислиш. Втзможност е да разделиш ръчната, и да я ползваш по този начин, то май това е най-лесното решение. Абе трябва си гледане, мислене, мерене...

  • #34
    Това със спирачките е добра идея. Пробвал съм спирачка с ляв крак, но не се получава, макар че съм гледал видеа, в които работи. Ако има възможност за ръчно спиране на едно от колелата - на разтовареното колело - ще се стане. Такова разделение на спирачките има в някои багери. Иначе относно натоварването на едната полуоска на 100 %, че ще доведе до претоварване, не съм съгласен въобще. При завой така или иначе се товари повече едната страна. Дали ще е на 80 % или на 100 %, няма особена разлика. При всички положения при оразмеряването на автомобила са използвани коефициенти на сигурност, които едва ли могат да бъдат достигнати при нормална работа на двигателя.

    Коментар


    • musov
      musov коментира
      Редактиране на коментар
      Времето ще покаже

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Може да не си съгласен, даже, че има гравитация, или, че има трети закон на Нютон.
      За всички си имаш право да не си съгласен.
      Обаче това не означава, че е така.

      За преоразмеряването-да, винаги го има. Но за кола от тиша на трейла не е много. Виж, за сериозните машини за които има афтърмаркет блокажи-преоразмеряването е много. В смисъл-всяка една полуоска и всяко каре са изчислени да извадт джипа от гадна ситуация, като преоразмеряването започва да се смята от там нагоре.

      Разделни спирачки имат много машини, но сред колите не са разпространени, просто не се налага да имат такива.
      Затова и е заигравка да се направят така. Не е невъзможно де, ама спада към доработките които може и да не минат на редовен ГТП, та си прави сметката.

      Ползването на спирачката за всички колела понякога помага, но доста често не.
      Защото спирачката си е доста мощно средство(по-мощно от двигателя), и освен, чер върши работата кото си пишем тук-спира и останалите три колела да не могат да се завъртят. Та, ако е нужно малко блокиране на буксуващото колело, и то е предно-задните могат да останат с малко спирачно усилие, което няма да им попречи да се завъртят и да изкарат джипа.

      Всъщност трейла няма ли такава електронна система за "псевдоблокаж"? Не знам, питам...

    • musov
      musov коментира
      Редактиране на коментар
      Новите модели имат електронни системи за блокаж. Но такива системи в новите коли има и на леките автомобили - ESP, тракшън контрол и тем подобни...

  • #35
    А така,само така

    аз тогава почвам да следя темата с интерес,да видя козата наистина ли иска прьч или става и с канарче.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #36
      Аз не разбирам, защо толкова си се филмирал с тия блокажи. Блокажите не са панацея и си имат своите недостатъци, Страничното свличане е един от тях и никак не е приятно. Кията ми има някакъв тип ЛСД отзад и въпреки, че не е 100% блокаж, ефектът в много случаи е неприятен. Твърди блокажи трябват само за хард офроуд, за какъвто Трейла не е мислен. Предложих ти модели, за които (повечето) има блокажи афтърмаркет, щом толкова са ти важни. Кольо е прав. Проходимостта е в главата на задкормилното. Нямам оплаквания от проходимостта на Ферозата примерно, която е класически парт тайм без ЛСД отзад. Не омаловажавай гумите също. Пишеш, че имаш Гранд Витара. Ако е с АТ-та не очаквай чудеса от нея. Където Кията ми се двоуми с поизносени АТ_та, въпреки ЛСД-то отзад, Ферозата минава само на задно без драми. Друг е въпросът, дали Трейла може да носи МТ-та, хеле па по-голям размер. За разхода, няма да отварям приказка. Утре ще сменям Ферозата с АТ-та, защото лятото и начина по който я използвам, МТ-тата са ми практически излишни. Само ми докарват разход 12-14?100. Пожелавам успешно развитие и да не се приема като заяждане, защото последната ми мисъл е това.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #37
        "ESP, Тракшън контрол и тем подобни" работят пост фактум и работят през спирачките. Нямат нищо общо с блокажи, даже и механично. Кола с такова на хлъзгаво много често не може да отлепи, защото освен друго същите системи поемат и управлението на педалът на газта, пък ти си натискай колкото си искаш.

        Много места извън пътя се минават или с цялата газ или никак. И на мен като зеленичък (не че сега съм твърде "узрял") ми беше малко трудно да свикна с тая мисъл, ама е факт. А като се минават с цялата газ, кола с такива екстри често се държи така:
        https://www.youtube.com/watch?v=3ShJZnH3flQ

        Това е от една любима тема на форума от преди 13 години.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Това на клипа и аз го мога ма ми хваща 3 минутки въртене на копчета да изключа всичките умности които комбито се опитва да вкара в калта,сега си търся калобрани,че си рие на гърбината

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Защото имаш копчета за изключване на умностите. А ако нямаше?

      • #38
        И така, Колеги, Благодаря на вискчи за включването по темата.
        Филмиран съм по блокажите, защото според мен това е нещо абсолютно важно за проходимостта на един автомобил. Бъдещето е в електрониката и "умното" разпределение на натоварването на колелетата. В момента не са на подобаващо ниво дори при новите модели автомобили. Бъдещето ще покаже.
        Относно Екстрайла реших следното:
        - Смяна на гумите и джантите;
        - Защита на уязвимите места;
        - Лебедка;
        - И евентуално леко повдигане;

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Почни с повдигането,да влязат по-големи гуми

        • Иван Жоров
          Иван Жоров коментира
          Редактиране на коментар
          Босе не давай такива идеи. Не е мислен за много високи и тежки гуми, да сложи каквото се събира сега и ако не се чупи тогава да мисли за повдигане и по-големи гуми.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Инч лифт и размер пи-големи няма да го строшат,чак толкова прецизно не са го изчислили,все има някаква резерва в това Гаранция давам

      • #39
        Каква яка тема и да я изпусна.... Имам два блокажа, пълна защита отдолу, променлив просвет, рошави гуми...Да ми се наложи блокаж се е случвало няколко пъти. Дали е помагал-50/50. Виж ,само с гуми проходимоста рязко се повиши.Само за инфо, всяка събота или неделя съм по гьоловете.
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • #40
          Работя често в горите. По някаква ирония тоя път ни дадоха служебно Nissan Х-trail и Dacia Duster 4x4. Караме по черни, но добри, твърди пътища, а избираме места с малки наклони. Нисанът е "гола вода". Еле с това огромно цукало (гърне) отзад събуди всички камъни. Дачията по-става, даже минава по места, където дядо минаваше с Москвич 412.
          Ако имах Nissan X-trail, щях да му сменя задното гърне и да го карам само по места, за които е направен.
          Последно редактирано от trapper; 16-06-20, 21:46.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X