Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Повишаване проходимостта на Nissan X-trail 2.2 2003

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
    X-trail-a си е СУВ. Независими окачвания и тънки носачета и щангички, биалетчици и отпред и отзад. Виж нещо с пружините, но промяната на ъгъла под който работят каретата, не е от най-добрите решения. Не ти трябват блокажи на диференциалите/ Не знам, дори дали има афтърмаркет за точно тоя модел. А ТНТМ става само с електрожена и става некараем по друго, освен кал. Особено, ако завариш и предния. Според мен лично, ненужна занимавка. Подкрепям колегата по-горе за максимален размер по-агресивни АТ-та. Нищо друго не си струва да се пипа.
    При това положение ми хрумва идеята да блокирам само задния диференциал с електрожен, понеже колата се кара с преден мост когато е в режим 2WD, а задния се включва в режим AUTO или LOCK съответно когато забуксува предния мост чрез муфта на принципа на съединител се включва и задния или напълно зацепена муфта при която са свързани двата моста 50 на 50. При това положение ще имам контрол как да включвам задния мост, който ще бъде с блокиран диференциал, което значително ще повиши проходимостта при ниски скорости и лоши участъци. Тук идва и проблемът, че на сняг например и на асфалт с висока скорост, няма да мога да използвам режима AUTO, което ще доведе до пасни ситуации. А иначе в този режим зимно време колата се справя брилянтно.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Ако завариш задния диференциал, то той ще ти пречи да завиваш даже и да не си включил моста. И другите гадни неща от заварения диференциал. Тази кола няма да става повече за ежедневно каране.

    • Juiced
      Juiced коментира
      Редактиране на коментар
      Това не знам дали става за твоят диференциал. : http://partslada.com/lsd-for-renault...-diff-lock-avt за т31 би трябвало да става ама за теб....

  • #17
    Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение

    Що си мислиш, че блокажа е панацея и като го имаш и край със закъсванията? Той помага единствено при диагонални зависвания, иначе в повечето случаи вреди, особено при неопитен водач. На страничен хлъзгав наклон директно те сваля в дерето, при нервно боравене с газта троши карета, полуоси или квото там поддаде първо. Слагай едни хубави гуми и не се завирай където не ти е работа за да не си провалиш уикенда и си ти.
    Попадал съм на не много тежки участъци, в които колата застава на диагонал и просто спира да се движи. Единственото решение е да се набере инерция. Така че блокажите понякога са просто наложителни. Даже трябва да могат да се включват и изключват, за да се избегнат ситуациите, за които говориш. Ако пък това става умно и автоматично, то още по-добре. Само че отиваме извън темата. Постоянно блокирани диференциали не е добре определено!

    Коментар


    • #18
      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Блокажи за това чудо надали ще намериш. То си е джиповидно комби и изобщо не е мислено за това, което искаш да повдигнеш. Всичко повече от по-добри и възможно най-големите гуми + лек лифт (оня от клипчето ще има проблеми, ама няма да си каже ) е безсмислено, по простата причина че че ако това не ти стигне така или иначе ще мислиш за друга машина.
      Не съм фен да се сравнява колесен багер с верижен багер - не това е целта! Всяка машина е създадена с определана цел. И колата определено си е джип, с определена степен на проходимост, а не някаква лека кола, комби и каквито и други епитети да се използват. Разбира се, че има по-проходими машини. Целта на поста ми не е такава. Целта е по някакъв начин да се подобри проходимостта на джипа. Ясно е, че мога да си купя и танк. "Направи си сам" е тръпка донякъде.

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от musov Преглед на мнение
        ...И колата определено си е джип...
        Колата не е джип, а е SUV, и джип няма да стане по много причини - просто не е мислена за такова. Липсата на бавни е доста красноречив признак за това. Като се погледне отдолу също се вижда и колко неща лесно могат да се изкривят или счупят при наличие на един камък на "правилното" място - хем са слаби, хем са незащитени. Същото е при всички други коли от тоя клас - RAV4, Duster и от сорта.

        Сравнение на колесен багер с верижен багер е например Terrano срещу Patrol. X-Trail - а изобщо не е багер.

        Това го казвам единствено за да си наясно какво си тръгнал да правиш. А нещо повече от леко повдигане и малко по-големи гуми на тоя автомобил просто е невъзможно да се направи, защото ще започне да се троши. Или по-точно възможно е, но преработките са толкова радикални че е по-добре направо да го купиш направено върху някой джип още в завода.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #20
          Прав е ^^^^^

          То и аз искам от моя Пъг да направя Ротвайлер,че си приличат ма до там - ни може да носи,ни може да бяга,ни мога да го повдигна,ни душа има,тънки му краката.........и ми е легнал до задника сега,само аларма вдига ма за това съм го взел,ако ми трябваше ротвайлер нямаше да си купя пъг.

          Давай просто да я караме - основното в една джипка са гумите,тях за да ги вкараш ти трябва окачване за да влязат,мотор да върти,раздатка да държи на мотора ти и мостове които да държат на тая раздатка и да си носят гумите.

          Ти кое имаш?Лесно ще завариш дифа и колко ще изкарат макаронестите полуоски?

          2-3 пръста лифт и гума рамер по-восика и размер по-широка от оригинала за да подобриш нещо без да я оставяш в първата локва,другото са безмислени опити.

          Дай да пробвам по друг начин - ако това ставаше за наджипване то нямаше да струва тия пари и всеки щеше да се хвърля на него,че евтино и става,тук обаче е само евтино,за ставане........гледам си пъга и не става,един език в него само.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #21
            На нас явно не ни вярваш та ти изрових какво правят Австралийците,какви модели имат и кой с какво си играе там.Долу горе точно това което и тук се казва - купи си ротвайлер

            https://baustralianxtrail.runboard.com/t129483

            На комбито я имам тая електронна система,бие си спирачки на разтовареното. Мислех да слагам блокажи на дифовете,но няма за моите,трябва да сменя задното независимо с цял мост от Тундра и после да си играя с електроника от Ланд Круисер 200 - мотор,калници,окачване,спирачки........има ма сметката показа,че ще ми стъпи на десетина бона пък комбито пак ше е комби,за тия пари се взима Тундра,слага и се среден Торсен от моето комби,блокаж на дифа и гуми........и става на ротвайлер.

            Една лебедчица е никакви пари сравнение с играчката с дифове,мостове,лифт......само казвам
            Последно редактирано от BENZBOSS; 10-06-20, 16:52.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #22
              При това положение ми хрумва идеята да блокирам само задния диференциал с електрожен,




              В завой ще бъде голям цирк, даже при неактивна муфа...Колата ще стане опасна за каране и със сигурност ще се счупи много бързо.
              Животът е харизан кон според мен...

              Теди

              Коментар


              • #23
                Имам Х-Трейл и горе долу му знам възможностите. Не е чак толкова за подценяване, но не е джип.

                Ограничи се с тунинга до:
                - максимално високи и сравнително агресивни гуми, нещо от рода на примерно Дуратрак, по-агресивни АТ или най-много слабо, ама слабо агресивни МТ, важно е да са и максимално леки.
                - Защити на уязвимите места, най-вече отпред, картер и други, като легнеш под колата се виждат.
                - измисли как да оправиш(премахнеш) най-ниската точка отдолу - задното гърне.

                След горните покарай машината известно време и ако все пак решиш да продължаваш с тунинга:
                - носи известно повдигане, но не трябва да се прекалява.
                - огледах моя, не е невъзможно да се сложи лебедка отпред, но не е и лесно. Трябва човек който знае какво прави. Стигнеш ли до там - закъснял със смяната на машината.

                Не е никак лоша машина и си става за леки разходки. Проблема е, че не е пълноценен джип и бързо ще се разкове ако се кара повече по черно. Както една Витара например се разковава много по-бързо от Патрол, така и Х-Трейл ще се разкове по-бързо от Витара (абе не е съвсем сигурно, Х-Трейла си е корав). А поддръжката не е чак толкова лесна и евтина, биалетки, носачи, тампони са повече и по-слаби от на един пълноценен джип.
                Отделно липсата на бавни ще ти съсипе съединителя бързо, а автомата е с много дълги скорости и си има недостатъци.

                И давай смело! На мен колите бързо ми омръзват и ако ми хареса това което се получва при теб след няколко години моя може да тръгне по същия път .
                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                Телефон - в профила!

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Раде, витарата е мислена за по-корав джип от трейла. Пак си е ташак де, в сравнение с яките джипове, ама от трейла си е по-джип откъдето и да я погледнеш.

                • Иван Жоров
                  Иван Жоров коментира
                  Редактиране на коментар
                  Витарата, че е джип, а Х-Трейла не - никой не оспорва. Рама, бавни, цял заден мост - няма база за сравнение.
                  Витарата реално има един проблем - кекава е и бързо се разковава, знаеш го и няма какво да ти обяснявам. Х-Трейла не смея да го мъча много, но пък и не го жаля като лека кола, времето ще покаже колко е корав. Не е чак толкова кекаво окавачването колкото го изкарвате. Проблема е, че при каране по черно на всичко му се скъсява живата, а биалетки, тампони и носачи при Х-Трейла са в пъти повече от при Витара например. Не случайно хората избягват Паджеро 3 например - може да е с много яко окачване, ама са много чарколяци и като дойде време за обслужване е цифра. При Х-Трейла подобни обслужвания ако се кара по черно ще са чести, за сметка на това пък ще са скъпи.

                  Едни предни носачи например са над 500лв. двата. Ако се кара нормално изкарват 100-200К км., но по черно няма да държат дълго. Моя е на 240К и едва ли са сменяни, вероятно това щастие ще се падне на мен, но ако не го мъча ще е единствено докато е в мен.

              • #24
                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Наблегни на въжета,лопати,лебедка ако трябва,кални пьтечки,шегели,...........та да има какво да ползваш за другата джипка.

                От това скакалец не става,свикни с мисълта,че ще закьсваш,едни яки гуми и една тенекия под мотора,с кекаво окачване това може.
                А така,потвърждаваш моето мнение от началото на темата
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #25
                  Вече много пъти съм писал в подобните теми. Та-за да си остане колата приятна за каране, и "street legal"- някакви АТ гуми, и лебедка. С лебедката се излиза от всички ситуации в които може да попаднеш с такъв "джип".
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #26
                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    Вече много пъти съм писал в подобните теми. Та-за да си остане колата приятна за каране, и "street legal"- някакви АТ гуми, и лебедка. С лебедката се излиза от всички ситуации в които може да попаднеш с такъв "джип".
                    Лопата, крик и едни пътеки, има подходящи меки които не заемат много място. Зимата моя го закъсах качествено, толкова качествено, че и Самурая вероятно нямаше да излезе. Тръгнах да пробивам в един сняг и като видях, че няма повече накъде реших да обръщам и да се връщам. Като давах назад леко пропадна и спря. Оказа се че под 30см. сняг има канавка, а в нея има купчина чакъл, ама това го разбрахме след 1 час копане. Задния мост легнал на купчината чакъл и задните гуми във въздуха, предните си боксуват смело в снега и по-късно в калта и няма мърдане. Вдигнахме задницата с крика под теглича и 3-4 човека като бутаха излезе.

                    Лебедката е сложна за монтаж. Отпред 2-та рога са по-масивни от самурайска рама, но няма нищо между тях, а разстоянието е голямо, на око около 1 метър. Трябва челно или странично хващане за рогата със сваляне около 20см. надолу тъй като се падат в долната част на фаровете което е много високо. Зад бронята до радиаторите има достатъчно място, но не всеки би се наел да прави подобен сложен монтаж.
                    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                    Телефон - в профила!

                    Коментар


                    • #27
                      Колко струва тоя Трейл?
                      Само въпрос. За колко може да се продаде?
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • Иван Жоров
                        Иван Жоров коментира
                        Редактиране на коментар
                        Зависи от двигателя, фейслифт ли е и състоянието, все пак са на 15+ години. Дизелови 2003г. преди фейслифта са по 4000-5000лв.. Бензинови 2,5 фейслифт 2004г. като моя са 6800-9000. За същите пари може да се вземе прилична Гранд Витара и да си я надгражда.

                    • #28
                      Именно. За тия пари, може да си купи джип с квадратни топки, както Господ повелява. а не да се вкарва във филми с това комби.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #29
                        А какво е "квадратни топки" ?
                        Калин Владов,09РСПБЗН

                        Коментар


                        • TigerHunter
                          TigerHunter коментира
                          Редактиране на коментар
                          В Итлия ма такъв лаф. С квадратни ташаци, значи сериозен, на място. Квадратни атрибути значи сериозни атрибути. Друга опция е да му пушат топките, или да се въртят на обратно, ако е нервиран.
                          Последно редактирано от TigerHunter; 10-06-20, 22:29.

                      • #30
                        Благодаря за отговорите.
                        Но все пак да повторя още един път - Никакъв смисъл няма от това да се пише КАКВО НЕ Е КОЛАТА, защото това е абсолютно ясно. Да се прави сравенение между колесен багер и верижен багер - май някои хора не разбраха какво означава това. Когато искаш колесен багер, понеже той има някакви предимства спрямо верижния, взимаш такъв - и абсолютно обратното. Тия, които са произвеждали дадената машина, са напълно- абсолютно- тотално наясно какво са произвели. Темата не е за това да се пише какво НЕ Е КОЛАТА!. Различава се от лек автомобил по много неща - големи ъгли на проходимост (но съответно не чак толкова, колкото при други джипове); система за задвиждане 4x4 ( но само с блокиран междуосов диференциал); Голям просвет; И така нататък. Създаден е да има повишена проходимост до ИЗВЕСТНА СТЕПЕН! Не е танк!.
                        Виждал съм блокажи за витара в мрежата, но за екстрайл не. Ако някоай има представа дали съществуват такова неща, нека сподели. Става въпрос за ръчно блокиране, самоблокиране и каквото въобще съществува, ако изобщо съществува. От опита, който имам, съм стигнал до заключение, че блокажа повишава досат проходимостта - дори при една съвсем обикновена локва с кал, в която попада преднага гума, задната диагонална се повдига и колата спира. Ако не, здраве да е Витарите също нямат блокаж, но се предлагат на пазара блокажи. Без блокаж която и да е кола спира да се движи на съвсем леки участъци - участъци, които са далеч от ситуациите при които е възможно да се счупи нещо под колата - от камък например. Пробвах спирачка с левия крак, но това явно става само за автоматична скоростна кутия.
                        Леко повдигане, хубави гуми, защита на уязвимите части под колата. До тук добре.

                        Коментар


                        • sapuna
                          sapuna коментира
                          Редактиране на коментар
                          От опита с блокажите ,който имаш излиза ,че нямаш никакъв опит.
                          Или се чудиш къде да потрошиш едни пари или мислиш да патентоваш нововъведение ....
                          Не се заяждам ,ама хората красноречиво те насочиха към подходящи макс р-р АТ ,просто нямаш друг вариант.Или пък подходящ диф с ЛСД ,адекватно ползване на ръчна спирачка ... ама и това според мен не си заслужава.

                        • kalin09
                          kalin09 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Блокажи има за джиповете. Кое не

                          разбра?!

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X