Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диференциални и трансмисионни масла?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • go go go
    отговори
    100% вярно

    найнакрая смислено мнение

    наистина GL5 разяжда бронза и не смао него, а и разни семринги, разни остарели покрития на метала и тн. затова такова масло се налива само ако е такава препоръката на производителя. за едни модели скорости на джйп тези масла за абсолютно забранени защото синхронизаторите им са бронзови универсално масло няма, ако имаше другите всичките щяха да са изчезнали

    добавките се слагат само и единствено по изрична препоръка на производителя на агрегата. това са гадни химикали, които могат да направят много поразии. добавките обикновено се занимават с полепваемостта на маслото и здравината и дебелината на масления филм, това са финни работи, с които неможе да се бъзикаме. лошото е, когато в опътването на колата пише масло с добавка за диф с ограничено приплъзване, без да е оказано каква

    Остави коментар:


  • Стефан
    отговори
    GL е класификация която засяга натовареността на предавката а не мажещите и вискозните И свойства. Ако мислиш че дифовете на тия джипчета са натоварени агрегати, тогава кво да правим с големите самосвали и кариерните багери, а?))
    GL-5 е нещо, което не можеш да използваш току-така! Съдържа гадост, която изяжда бронзовите детайли.
    Вярата в присадките е като вярата в Дядо Мраз - несъстоятелна. Обаче ако това те успокоява - от 20 до 80% от състава на съвременните масла са "присадки", колко мислиш са базовите масла? Никоя съвременна кочина не може да излезе и от паркинга с базово масло, това да не ти е Вилис или УАЗ? Или ТЛК-40))

    Остави коментар:


  • Тихомир
    отговори
    Знае ли някой какво масло се препоръчва за предния мост на Нисан Патрол GR?

    Остави коментар:


  • Plamen
    отговори
    Първоначално публикуван от go go go
    за това за добавките изобщо не си прав, защото знам поне 10тина съвременни коли, за които сипването на добавки е задължително /по препоръка на производителя/

    Прави разлика между използването на масла с определени добавки (съгласно спесификация на производителя) и наливането на добавки към трансмисионото масло .

    Първоначално публикуван от go go go
    а другото е кратък превод на сайта който постнах
    Не съм си правил труда да превеждам каквото и да било, цитираната информацията за стандартите по API и SAE е широко достъпна и я има и в тънките и в дебелите книжки и в интернет, а и съм убеден, че всеки който има по-сериозен интерес към автомобилите я знае.

    Първоначално публикуван от go go go
    все пак прочетете линка, полезно е, там говорят хора, които това им е работата
    Това е сайт на който има полезна информация за масла. На който му липсва базова информация за тези продукти може да я получи от там. В това отношение линка е наистина полезен особено ако се чете внимателно.

    Първоначално публикуван от go go go
    GL6 масла има и то не са малко, просто тук в българия хората неса на ясно
    Ами може би и
    Първоначално публикуван от go go go
    хора, които това им е работата
    не са наясно защото са написали:

    GL-6: This classification is obsolete and/or was never formally adopted by the API, although I have seen some racing type gear lubes advertised as “high-performance GL-6”. It is more than likely advertised this way for marketing purposes.

    Пак повтарям - няма спесификация за масла GL-6 т.е. не би могло и да се произведе такова масло, защото това означава то да не отговаря на съответно приетите стандарти по API.
    Както написах и по-горе има производители маркиращи продукцията си с това означение но от това не следва, че такъв стандарт съществува, а просто се ползва ефекта на рекламата.
    Някой производители на автомобили и компоненти в неактуализирана и остаряла документация също са използвали това означение, но това вече не е актуално .

    Остави коментар:


  • go go go
    отговори
    GL6 масла има и то не са малко, просто тук в българия хората неса на ясно

    Остави коментар:


  • go go go
    отговори
    за това за добавките изобщо не си прав, защото знам поне 10тина съвременни коли, за които сипването на добавки е задължително /по препоръка на производителя/, а другото е кратък превод на сайта който постнах

    все пак прочетете линка, полезно е, там говорят хора, които това им е работата

    Остави коментар:


  • Plamen
    отговори
    Първоначално публикуван от go go go
    .... маслата според американските стандарти се обозначават с означението GL /gear lubricant/ и след него има съответния индекс 1, 2, 3, 4, 5, 6. всичко до 4 е минерално, самото 4 е полусинтетика, а 5 и 6 синтетика.
    Предполагам, че имаш предвид разработената в САЩ класификация API (American Petroleum Institute). Това всъщност е комплексна оценка на трансмисионните масла по експлоатационни характеристики, а не по това дали са минерални или синтетични. Означенията са следните:

    Клас по API:

    GL-1 - минерално масло без добавки (за ненатоварени автомобилни спирално-конични и червячни предавки)
    GL-2 - с допълнителни противоизносни присадки (използва се за червячни предавки и индустриално оборудване).
    GL-3 - съдържа противозадирни присадки (за трансмисии работещи при високи скорости и натоварвания).
    GL-4 - съдържа противозадирни, противоизносни и други присадки (за трансмисии работещи при високи скорости и въртящ момент вкл. хипоидни предавки).
    GL-5 - съдържа комплекс от ефективни присадки с различно предназначение (за хипоидни предавки работещи при високи скорости и ударни натоварвания).

    Масло GL-6 няма да откриеш не само в България ами и никъде другаде тъй като тази класификация беше отменена и не се използва официално. Принципно това са масла чиято характеристика надвишава изискванията на GL-5. Някой производители понякога все още използват това обозначение за специализирани (racing) масла.
    По някое време в техническата литература се срещаше и група масла GL-7, но това обозначение също не се използва.

    Тази класификация е само един от параметрите обуславящи избора на подходящо масло. Много важно е да се подбере и правилния вискозитет на маслото . Означенията там са също по една от най-разпространените ситеми SAE J306 и са от вида 75W,80W,85W,90, 140,250 както и например 75W-90.

    За диференциали с ограничено приплъзване се използват масла удовлетворяващи изскванията на клас LS (Limited Slip - ограничено приплъзване). В днешно време не е прието да си сипвате допълнително добавка към маслото осигуряваща правилното функциониране на агрегата, поради проблеми свързани с правилното дозиране и подбор на съответните компоненти от нормалния потребител. Просто се използва съответното масло.

    По отношение на системите използвани за обозначаване на съответните класове масла - няма нищо особено сложно нито в американските нито във военните, европейските, руски или други всичките се базират на някаква логична подредба, а за улеснение има и приравнителни таблици и ако не сте сигурни дали продукта който купувате е този който ви трябва преди да го вземете направете съответната справка, като основно трябва да се водите от предписанията на производителя на съответната машина.

    Остави коментар:


  • go go go
    отговори
    който се интересува да прочете това: http://www.performanceoiltechnology....lubricants.htm

    на английски е разбира се

    Остави коментар:


  • go go go
    отговори
    имах някаде една статия по въпроса, но немога да я намеря. в общи линии пише това .... маслата според американските стандарти се обозначават с означението GL /gear lubricant/ и след него има съответния индекс 1, 2, 3, 4, 5, 6. всичко до 4 е минерално, самото 4 е полусинтетика, а 5 и 6 синтетика. GL6 в българия, както се оказа след дълго търсене от моя страна няма, затова няма да пиша за него.

    таааа за диф с ограничено приплъзване трябва синтетика задължително, значи GL5, но това нестига, в зависимост от вида на дифа трябва добавка за намаляване на триенето, добрите марки автомобили си имат такава добавка и тя се купува от дилъра, по - лошите нямат и всеки ползва каквото намери, което скъсява живота на механизма.

    значи който има самоблокиращ диф и държи на това му свойство сипва синтетика + добавка

    означението GL и съответната цифра е по - удобно за използване защото неможе да станат грешки, ако е 5 значи е синтетика, за разлика от разните SAFx, SA, SAXf.... MG, и тн. европейски глупости, които зада разбереш ти трябва справочник.

    знам, че сега повечето хора ще кажат, че никога не са слагали такива работи в колата си пък тя е вече на хххххх километри и нищо и няма. това е принципното положение, така се прави, пък всеки се спасява поединично

    Остави коментар:


  • Христо
    отговори
    Хей хора не си правете експерименти с SLD диференциалите използувайте само масло което е предназначено за тези механизми.В противен случай скоро ще сте с обикновен диференциал/ограниченото преплъзване ще се износи и диф. ще работи в най добрият случай като обикновен/
    Всяк уважаваща се компания за производство на мсло прави такъв продукт.Друг е вупроса че в масларниците на дали някой ще може да те насочи или да ти предложи такова масло.За справка А90SL e масло на Шел точно за такива диференциали.

    Остави коментар:


  • fanatic
    отговори
    Първоначално публикуван от IvanZ
    аз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.
    И аз съм с LSD и карам с 75W-80 с керамична добавка мисля, че нямаш грижи с твойто масло.

    Остави коментар:


  • IvanZ
    отговори
    аз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.

    Остави коментар:


  • IvanZ
    отговори
    аз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.

    Остави коментар:


  • Стефан
    отговори
    Мамка му и прасе! Нямат ли номер тия лагери бе??? Що да не ги правят в Сопот?

    Остави коментар:


  • Doc
    отговори
    Стефане и при мен стана нещо като "тряс". В задния диф съм с Кастрол 75W-140. Оня шум от Бухово, докато стигна до Разград през хижа Мургана и още малко баири стана не само невъобразим, но и нетърпим. Дакато почна от 5, постепенно стигна и до 2 предавка. Видях се в чудо. Колкото повече газ даваш, толкова по-силен ставаше, а по инерция изчезваше. Свалих задния кардан и всичко изчезна. Сега карам само на преден мост и чувам само шума от гумите. Дифа още не съм го отворил, ама с помощта на Фулдата вече търся небходимите лагери, но ги намирам не за по 100-120 лв., а ми ги предлагат за 250-270 лв. бройката. Другото ще бъде отделно. Лошо уе нещо да каже "тряс"!

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X