Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокировки в диференциалите за УАЗ с редукторни мостове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    то това много хубаво, ама 900 лв за полублокаж ми се виждат малко много, при положение че за която и да е не руска жипка си купуваш за 900$ 100% блокаж на АРБ, което е върха на сладоледа. за по - бедните хора има ОХ локър и други такива по 100$

    освен това, както стефан каза това сигурно ще потроши нещо по моста. има ли китове за усилване на полуиските, хъбовете и там другите дрънкулки в редуктурите ?

    принципно всички производители на блокажи с големи букви пишат че е необходимо използването на по - здрави полуоски и хъбове, какво е решението за този случай ?
    drive alive

    Коментар


    • #17
      Сава леко си в грешка. "Полублокаж" като понятие не съществува има различни типове блокажи всеки със своите предимства и недостатъци - всъщност вече с Митко (fulda) сме писали достатъчно по въпроса. Т.н. пълен блокаж на ARB, за който говориш е всъщност не по-сложен като устройство от горе показаните - като го отвориш ще видиш. За "бедните хора" не знам откъде намираш „OX Locker” по 100 долара, но ще се радвам да ми кажеш аз на тази цена бих купил няколко контейнера. Не заради друго ами за да ги продам в US и Австралия на едни други пари които струват там... Това, което казва Стефан е невярно, освен това Стефан никога не е карал с такива блокажи освен два пъти, когато кара нашата УАЗ-ка...и тогава не можа нито да счупи нещо нито пък да загуби управление макар че единия път беше на чист лед... И ако ще говорим за примери не от нашите автомобили тогава ще спомена два: Бениамин Джапаев, който вече 4-та година е No1 в националния клас на Русия и винаги е карал с блокировки, а също и Валери Вушев, който е изключително доволен от същите и има богати впечатления... Става дума за палцеви блокировки, които за разлика от горе показаните имат доста по-рязко задействане. На нашата УАЗ-ка такива си стоят вече две години, изключително доволни сме и смятам а също и мога да се аргументирам че този тип блокаж е много по-удачен за нашите условия отколкото 100%-вия принудителен... Карали сме я по всяко време и във всякакви условия и нямам нито една причина да не вярвам на очите си

      Това, че когато се сложи блокаж са необходими по-здрави полуоси и т.н. е вярно, но за едни други коли да не им споменавам марката, при които наистина стоят така нещата. НА ВСЕКИ ДОБЪР 4х4 АВТОМОБИЛ ЕЛЕМЕНТИТЕ МУ СА ДОСТАТЪЧНО ПРЕОРАЗМЕРЕНИ. За да не давам пример с УАЗ бих посочил НИСАН ПАТРУЛ, ТОЙОТА ЛЕНДКРУЗЕР... Можеш да попиташ собствениците на такива автомобили с блокажи дали нещо ги усилват... Но съм съгласен, че има една марка, която когато е във фабричната си комплектация има сериозни проблеми...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #18
        принципно съм чувал за доста нисани и тойоти, които са чупили полуоски заради блокаж, но това е тема на друг разговор, всичко може да се счупи.

        принципно мостовете на нисан и повечето тойоти са оразмерени за блокажи защото се продават серийно с такива, като допълнително оборудване или като стандартно за някои части на света. ако визираш вранглерите и другите от семейството, сравнението е неправилно защото практически на пазара вранглер с блокаж няма от 1970 - 1979 та чак до 2000, когато излиза рубикон и това е причината да е необходимо услилване на мостовете за моделите след и преди тези години.

        незнам как стоят нещата за УАЗ но поне до сега назнам за такива с блокаж от завода. вероятно има някоя военна модификация но ...

        и като стана дума за видовете блокажи, палцовия наистина е много по - рязък и това го прави по - ефективен, но като цяло блокажите от типа ЛСД се монтират на колите, когато се очаква те да дърпат ремаркета, да носят големи товари и изобщо да се движат по пътища, независимо с настилка или без. а за сериозен офроуд специалистите препоръчват 100% блокажи http://www.pps.net.au/4wdencounter/a...difflocks.html
        drive alive

        Коментар


        • #19
          дайте една блокировка за Галопер, че климатика е "изял" мястото на лебедката
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #20
            принципно съм чувал за доста нисани и тойоти, които са чупили полуоски заради блокаж, но това е тема на друг разговор, всичко може да се счупи.
            Всичко може да се счупи особено при грешки на водача. Принудителните блокировки, затова и са нож с две остриета, защото не позволяват използването им в екстремни условия без голям риск от трошене, което е всъщност голямото предимство на процентните блокировки...

            принципно мостовете на нисан и повечето тойоти са оразмерени за блокажи защото се продават серийно с такива, като допълнително оборудване или като стандартно за някои части на света. ако визираш вранглерите и другите от семейството, сравнението е неправилно защото практически на пазара вранглер с блокаж няма от 1970 - 1979 та чак до 2000, когато излиза рубикон и това е причината да е необходимо услилване на мостовете за моделите след и преди тези години.

            Освен Нисан Патрул GR който има принудителна блокировка на задния диференциал няма друг сериен Нисан или Тойота с такива (изключвам екзотичните серии от по няколкостотин броя). Но НЯМА понятието усилена полуоска за която и да е модификация или модел на НИСАН ИЛИ ТОЙОТА! Да не говорим че на предния мост пък съвсем няма с блокировки от завода...

            В това отношение УАЗ-а не прави изключение - при него трансмисията е разчетена с 800% запас и просто няма накъде повече да се усили...


            и като стана дума за видовете блокажи, палцовия наистина е много по - рязък и това го прави по - ефективен, но като цяло блокажите от типа ЛСД се монтират на колите, когато се очаква те да дърпат ремаркета, да носят големи товари и изобщо да се движат по пътища, независимо с настилка или без. а за сериозен офроуд специалистите препоръчват 100% блокажи http://www.pps.net.au/4wdencounter/a...difflocks.html
            Палцевите блокировки имат по рязко задействане, но не И ПО ГОЛЯМ ПРОЦЕНТ блокиране... в това отношение блокировките тип Торсен са много по-ефективни но с недостатък че са доста по-сложни и респективно по-скъпи... Процентните блокировки са МНОГО ПО ПОДХОДЯЩИ ЗА СЕРИОЗЕН ОФРОУД, но това зависи от маниера и концепцията на водача. Принудителните блокировки са много по-подходящи за траялни изпълнения... но тук всичко е въпрос на личен избор...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #21
              има нисани от 80 и някоя си година с блокаж на задния диф, има тойоти 80 с блокажи на предния и задния диф. това е предлагано като екстра някога. просто техните мостове са направени така че да позволяват заводски да се слага блокаж без да се конструира изцяло нов мост. това решение произлиза от това че колите не са произвеждани в достатъчно големи бройки зада се оправдае измислянето на много различни възли и агрегати.

              това не се отнася за вранглер ренегат от 70те години, който има като опция заден блокаж, който върви с мост дана 60, по - голям от стандартния дана 44. другия пример е гранд чероки, което се предлага с едни много интересни автоматични 100% блокажи отпред и отзад и по - големи мостове от стандартните.

              питах за УАЗ защото съм виждал полуоска от такава кола и знам, че е по - тънка от всички други, които съм виждал в това число и сусзуки самурай и ми е интересно как е решен проблема. мой приятел си направи сандък за ресервни полуоски след, като сложи палцови блокажи. иначе трансмисията не ми я хвали това е едно от слабите места, поне на тези които ние имахме.
              drive alive

              Коментар


              • #22
                полу блокаж гогого имаше пред вид че никой освен 100% -овия не върши работа на джип

                Коментар


                • #23
                  има тойоти 80 с блокажи на предния и задния диф. това е предлагано като екстра някога. просто техните мостове са направени така че да позволяват заводски да се слага блокаж без да се конструира изцяло нов мост. това решение произлиза от това че колите не са произвеждани в достатъчно големи бройки зада се оправдае измислянето на много различни възли и агрегати.
                  Както по-горе писах казаното не важи за екзотични автомобили! В случая Toyota 80 с фабрично монтирани предна и задна принудителна блокировка са произведени точно 250 бройки - информацията ми е от ТМ-АУТО. Една от тези бройки е собственост на наш добър приятел. И полуоската на тази машина е напълно стандартна и еднаква с тези на всичките други десетки хиляди Toyotа 80 по света. Сериозните и здрави машини се правят с максимално здрави детайли и няма къде да се усилват повече...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от Kaishin
                    полу блокаж гогого имаше пред вид че никой освен 100% -овия не върши работа на джип
                    аз затова пуснах линка към онази статия, там някакъв човек, който конструира автомобили е дал отговор на този въпрос.

                    ако някой незнае английски, а му е интересно да каже ще пусна резюмиран превод
                    drive alive

                    Коментар


                    • #25
                      Хм. Все пак е по-евтино да слушате какво е казал Стефан, отколкото да правите изводи по единствен случай. Дори този форум е пълен с примери на хора които са сметнали за правилно да се присмеят на нещо. А после тихомълком същото нещо става общоприето. Просто е загубено време и сили. Пари и кво да е друго.
                      Естествено че всички с граждански мостове слагат съндъци за полуоски в багажниците. Тия с военните мостове слагат по-малки съндъчета за гъбките, те са бушонът, който спасява полуоските.
                      По-здравите не дават нищо - пак се чупят. Иначе ще натрошат диференциалите. Там всичко е в ред, чупят се и толкова. Затова пък останалата трансмисия си остава здрава. Това е направено нарочно.
                      А "кит" и УАЗ са противоречиви понятия. Който обича УАЗа смята такъв подход за идиотски. Това не интересува никого.
                      Кулачковите блокировки, те и Торсен, са измислени за да заключват колелата на трактора в края на браздата като обръща, и за МЕЖДУОСОВА блокировка на многоосните машини. В джиповете работи, докато не види истински зор. Тогава чупи.
                      Винтовите, те и червячни, те и Квайф са по-плавно включващото се развитие на същата идея. Чупят една идея по-малко, но пак чупят.
                      За нормална употреба на цивилните коли се слагат кви да е други неща тип съединители и обгонни муфи, които се смятат за уж безопасни. Те не чупят нищо и толкова и помагат.
                      Принудителните блокировки са си принудителни. Чупят всичко, но по изричното настояване на шофьора а не когато им скимне да се задействат.
                      Никога никой който слага блокировки не избягва това. "Всички са бунаци, карат как да е, аз съм умен, аз нищо няма да счупя!". И всеки път когато работата излиза от "първа и без газ" се сменят полуоски. Или гъбки, който ги има. Това е аксиома.

                      Коментар


                      • #26
                        точно това се опитвам от сумати време да напиша но ми липсваше терминологията
                        drive alive

                        Коментар


                        • #27
                          Вижте сега, мисля на всички е ясно, че въобще карането на автомобили в екстремни условия е свързано с повишен риск от счупване на нещо... не само на полуоски например...Колко и какво ще се счупи зависи и от условията и от този, който кара... Тъй като обичам да давам примери, които са пред очите на всички ето Валери Вушев кара с палцеви блокажи през всичкото време, което го познавам и досега е счупил само ЕДНА полуоска...(после се оказа че всъщност е счупил моста и полуоската е следствие от това) а междувременно сме го виждали да прави разни и то интересни неща голяма част от които аз например не смятам да пробвам... Някой друг предполагам ще успее да счупи доста полуоски даже и без блокажи, та сигурно и без да прави подобни неща...

                          Естествено е, че блокажите увеличават натоварването на полуоските, по-големите гуми също, големите "злобни" грайфери пък съвсем и т.н. и т.н. Но всеки от нас, който се занимава с подобни неща следва да си е направил сметката кое с колко ще му помогне и дали плюсовете ще са повече от минусите... Затова идеи от рода дайте да не слагаме блокировки, че може нещо да счупиме предлагам да не обсъждаме...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #28
                            Не, във военните мостове например полуоски има счупени само в единични случаи. Не се събират и за статистика, така че не е съвсем ясно и от какво са се счупили. Хипотези има, но блокировките са само едни от заподозрените. Гъбките се чупят редовно, както си му е редът. Сменят се в локвата за 40 минути, обаче с бира. Ако просто се сменят няма и 20 минути.

                            Коментар


                            • #29
                              въпроса не е дали да има блокажи, това е ясно, без тях неможе. въпроса е защо да са ЛСД, а не нещо което блокира на 100% само когато ти искаш. и другия въпрос е как да се направи така че да е издържливо и надеждно и да се усили това, което се чупи по силовото предаване зада поеме по - голямото натоварване. какъв е проблема да се измислят нови по - здрави гъбки, други по - силни полуоски, ако трябва и по - здрави кардани, все пак такива коли има достатъчно само в русия зада се оправдае разработката на тези неща. даже съм сигурен, че си струва и само за българския пазар да се направи.

                              а иначе тойотите и нисаните нямат такова понятие усилени полуоски, защото заводски са заложени по - здрави, но те имат едни карета отпред в ябълката, които се чупат и лечението е цял нов мост без ябълки. продава се в САЩ за не много пари и оправя нещата.

                              пиша ги тези работи зада може всички хора, които сега ще си купят такива диференцияли да се замислят дали си струва да имаш полублокаж, който ще ти създате такива проблеми. венци ти даваш за пример непрекъснато вушев но той е човек, който е карал 4х4 доста повече от всички тук, участвал е в много състезания и е потрошил страшно много техника. от хората, които познавам от форума няма такъв с толкова опит в карането на УАЗ, така че не се сравнявайте с него.
                              drive alive

                              Коментар


                              • #30
                                въпроса не е дали да има блокажи, това е ясно, без тях неможе. въпроса е защо да са ЛСД, а не нещо което блокира на 100% само когато ти искаш.
                                Първо Сава тези блокировки, за които става въпрос не са LSD, което значи limited slip или на български с ограничено приплъзване. Това са ТОРСЕН/КВАЙФ блокировки, които имат съвсем друго устройство, начин на действие и предназначение. Препоръчвам ти да прочетеш внимателно статията, в която се разглежда устройството, типовете и различните видове блокировки, за да избегнем различните трактовки. Тя се намира тук: http://forum1.offroad-bulgaria.com/v...EE%EA%E0%E6%E8

                                И като се замислиш дали ако принудителните блокировки бяха само с предимства и без недостатъци някой щеше да произвежда други видове? Всеки тип блокировка както и всичко друго в автомобила е компромис между параметри и има своите плюсове и минуси. За предназначението за което аз смятам да използвам точно този УАЗ тези блокировки по мое мнение са най-доброто! За други цели си имаме с Брат ми други автомобили с други типове блокировки като например на Тойотата FJ си слагаме принудителни с въздушно задействане на TJM, Мерцедеса ни си е с принудителни и на двата моста, Патрулът е с LSD и т.н. Няма понятието най-добра блокировка...!
                                и другия въпрос е как да се направи така че да е издържливо и надеждно и да се усили това, което се чупи по силовото предаване зада поеме по - голямото натоварване. какъв е проблема да се измислят нови по - здрави гъбки, други по - силни полуоски, ако трябва и по - здрави кардани, все пак такива коли има достатъчно само в русия зада се оправдае разработката на тези неща. даже съм сигурен, че си струва и само за българския пазар да се направи.
                                Никакъв не е проблемът да се направи по-здрава гъбка! Конструкторите обаче не пасат трева и не случайно са я направили най-слабия елемент. Във всеки добре конструиран автомобил задължително се слага такъв елемент и то задължително на място където е най-лесно да се смени за да бъде като бушон на трансмисията. Ако усилиме гъбката ще счупим основната полуоска, ако я усилим нея ще счупим диференциала и т.н. Ако ги усилим всичките ще направим УРАЛ! Те Сава и сега са си достатъчно здрави. Можеш да звъннеш по Карбон Плевен и да попиташ колко редукторни моста имат счупени...А това което Стефан ти разправя за постоянното чупене на гъбки го забрави. Там където хората ги чупят карат с по 36" гуми и то на такива места където повечето от нас не биха минали и пеша, тъй че сравненията са излишни...

                                Това дали си заслужава производството и разработката на такива елементи силно се съмнявам. Особено пък с примера ти за българския пазар. Тук в България освен ние, Goldy и най-много още един двама човека няма да си купи никой друг такова нещо. А като се замислиш и в световен мащаб колко машини има произведени и на колко от тях има инсталирани в последствие блокировки ще видиш, че това е супер нишов пазар както между другото и целия пазар 4х4 като цяло. УАЗ-и и то всичките модели и разновидности за всичките години, откакто съществува този завод са произведени около 1 милион. И това е огромна бройка сравнено с Мерцедес Г... Въобще пазара на истински 4х4 автомобили и аксесоари за тях и микро миниатюрен в сравнение с каквото и да е друго в автомобилния свят... Общо взето ние всички сме участници в едно свръх малко общество което не може да се сравнява дори и само с голфаджийте

                                а иначе тойотите и нисаните нямат такова понятие усилени полуоски, защото заводски са заложени по - здрави, но те имат едни карета отпред в ябълката, които се чупат и лечението е цял нов мост без ябълки. продава се в САЩ за не много пари и оправя нещата.
                                Няма такива лечения! Както по-горе написах конструкторите знаят добре какво и защо го правят. И при Тойотата и при Нисана са предвидени елементи за бушони и те е най-добре да си останат такива. Иначе просто пак се чупи но струва по-скъпо и се сменя по трудно!
                                пиша ги тези работи за да може всички хора, които сега ще си купят такива диференциали да се замислят дали си струва да имаш полублокаж, който ще ти създаде такива проблеми.
                                Сава хората в нашия кръг, които въобще имат редукторни УАЗ-и и без това сме петима, от които аз и Брат ми повярвай ми доста сме чели, пробвали и мислили за Goldy предполагам не смяташ, че му е необходима особена помощ и консултация... и това е... А за УАЗ-а с редукторните мостове има и принудителна блокировка но аз съм избрал точно тази защото смятам че ще е най-добра за моите цели...! Ето снимка на принудителната блокировка за УАЗ редукторен:




                                венци ти даваш за пример непрекъснато вушев но той е човек, който е карал 4х4 доста повече от всички тук, участвал е в много състезания и е потрошил страшно много техника.
                                Сава пиши личните имена с главна буква, че така е неучтиво някакси... А Валери Вушев съм го давал и ще продължавам да го давам за пример и има защо! Че е потрошил много техника не си прав, всъщност точно той е един от състезателите, които имат най-малко счупени неща - колкото и да е куриозно... но че може да чупи каквото и както пожелае съм убеден!
                                от хората, които познавам от форума няма такъв с толкова опит в карането на УАЗ, така че не се сравнявайте с него.
                                Сава не разбирам какво точно искаш да кажеш? Във форума участват много хора всеки, от които със сигурност е с нещо по-добър от другите или по-знаещ в някаква област или по-умеещ нещо. Такъв е и Валери Вушев.За какво сравнение е ставало въпрос, къде и по отношение на какво? И от кой срещу кого? И ако мислиш че Валери Вушев се изживява като единствения и ненадминат "корифей" по УАЗ-те, който всичко знае за тях вземи му звънни да го попиташ той какво мисли по въпроса...
                                VPetrov.photography

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X