Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KIA CEED 2009 Смяна верига,регулиране на клапани .

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Аз поне на клапан с циментация още не съм попадал. Не че съм направил хиляди ремонти де.

    Практиката на пилене отгоре е масова и няма нищо неправилно в нея, нито някакви последствия от това, освен по-малко изтъняване на джоба, предвид перверзната цена на пуловете в редица случаи. Това ако се свалят глави с прилежащите за това разходи. Бедата е че в редица случаи дори сваляне на глава и пилене излиза по-евтино от нови пулове. Понякога нови пулове дори е невъзможно да се намерят, независимо от цената.
    За съжаление си прав,при мен имаше 6 такива автомобила нови,единия този от темата и 5 служебни....от тях 3 прескочиха вериги на пробег 40-50 000 км. Това на чисто нови под 1 година ....

    Понеже не уважиха гаранция... ремонта бе за наша сметка....след ремонта на тези 3 със прескочилите вериги,два от тях повториха със прескачането на веригите......тогава се смениха клапаните,валовете ,вериги,водачи и разбира се пуловете...тогава 2010 година,бяха по 80-90 лв броя...за 16 клапанен мотор...цената е малоумна....

    Към днешна дата не съм питал какви пари са пуловете.


    п.п На някакъв по късен етап,дойдоха още около 20 автомобила от същата година,модел и дори цвят...нито един не прескочи верига...само тея три автомобила и както казах два от тях повториха...10 години по късно и неофициално се твърди че проблема бил в маслената помпа....била някаква различна ...на тея трите...дали е така...не знам.

    Това което знам със сигурност за тея трите,е че се караха със минерално масло и не оригинални маслени филтри без клапан.За разлика от другите на които се слагаше пълна синтетика в официалния сервиз.
    Последно редактирано от Roninn; 02-04-22, 23:08.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Сега видя ло що не са прескочили? Просто са с класическа верига, която по-трудно прескача.

  • #17
    Недей и да питаш. Може и да ги няма вече, но и да ги има, яко някога са били на тия цифри, сега ще са на още по-големи.

    Фрезовайте леглата, паснете клапаните, пилнете ги да ги докарате на хлабина, и забравете повече за клапани на тая кола. Карам двигател направен по тоя начин вече около 40000+ километра. Промяна - нула. Всичко е в норма. Хиляди други МПС-та по улицита съшо са така, включително и "нов внос", изкупени за никакви пари като дефектирали и продавани тук като "колата-слънце". Ако масово се клупуваха пулове, масово щеше да ги има налични по магазините, а то налично няма почти нищо - все е на поръчка, ако изобщо се намери.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #18
      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
      На следващата сутрин маслото още не е сменено....но шофьора ми звъни и пуска клипче,как на загрял мотор се прибира и на паркинга на място,мотора тропа кофти ..по звука на клипа по вайбър,го оприличавам като верига.....ще намеря клипа след малко.


      https://youtube.com/shorts/G7fpLWE4Id0?feature=share
      звука от клипа е тежък проблем с лагерите на вала.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение

        звука от клипа е тежък проблем с лагерите на вала.

        Както е ясно ,при мен нещата се движат бавно,но рано или късно ще се случат ...имам остър недостиг на време.

        ​​​​​​Ще ми се ,втори клапан е натегнал..въпреки че е на 1 десета....има задрало по обратната страна на гърбицата. вероятно детонира в изпускателните колектори.......


        Тежък проблем в лагери ,да се прояви за 10 км.при условие че до този момент не е имало нищо ...не се връзва....или поне не ми се иска.

        Както писах...след 4 дневен престой,на път за гаража,тоя звук почти го нямаше,след 10 минути по магистралата със скорост 140 км започна съвсем леко да се появява.

        Това което смятам да направя.Сменям веригата със успокоител и обтегач и натежителя.

        Регулирам 1 и 2 клапан ...те са критични.....меря компресията на всички и ако няма разлика,събирам и пускам в движение колата ...ако чукането остане...мотора вън и разфасовам всичко...после ще го мисля дали друг или ремонт на тоя...по скоро ремонт на тоя.

        Не пипам другите изпускателни клапани,защото мисля да пиля клапаните а не пуловете.Но за пробата...ще пиля само двата пула.Втория пул сигурно ще го сменя с нов на някой етап, вероятно и по него има надрано.
        Последно редактирано от Roninn; 07-04-22, 22:26.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #20
          Сега от любопитство разгледах цени за части по мотора...4 бутала нови,оригинални,струват по евтино,от едното бутало на форда който правих преди две години....и ги има налични...колянов вал наличен нов ...цена две пазарски колички в Кауфланд...
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            ...и цена на пулове колкото торба бутала.

          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            А ,тия пулове не стават ли от някоя друга "каруца".
            Пс. Пуловете могат да се намалят лесно с подходяща шкурка и лентов шлайф. Трябва само да се подготви подходящ (по диаметъра на пула) държач за пула и упор за държача. От опит предпочитяам да пипна пула ,а не края на клапана,но и двата подхода дават резултат.

        • #21
          Вчера успях да обърна внимание на колата ,изпилих на фреза пуловете,направих хлабината на всички изпускателни 0.30

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220706_120058.jpg Прегледи:0 Размер:395.4 КБ ID:6874723 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220706_123900.jpg Прегледи:0 Размер:159.0 КБ ID:6874724

          Събрах всичко, колата макар и стояла месеци разхвърляна,запали все едно съм я загасил преди малко.Мотора работи много по тихо и равномерно.Почукването обаче го има над 1500 оборота,под 1500 об.го няма.

          Чукането се променя,понякога идва над 2000 оборота ,понякога изчезва.

          Чувам го отгоре от към веригата.

          При зацепването на веригата към валовете,забелязах че обтегача се движи половин сантиметър свободно назад...новия не мърда....Та ще я покарам до края на седмицата и ще я смъкна веригата и всичко покрай нея.

          Единственото се чудя как да развия шайбата на КВ ...не мога да бръкна с гайковерта....явно има инструмент за законтряне на шайбата.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #22
            За първи път видях прескочила верига точно на такъв двигател, та не отлагай много смяната й. При това случката беше при пробег от около 140 000 км.

            П.П. За по-точно локализиране на тропането има нещо наречено автомобилен стетоскоп. А за без пари, може и с една летвичка да преслушаш двигателя
            Последно редактирано от коко келеша; 07-07-22, 06:18.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Да...Коко...тая кола я взех нова от магазина...малко преди това фирмата купи 40 броя за служебни....и на три от тях ,веригите им прескочиха на пробег под 50 к километра ......Сега години по късно....в разговор с кей джи ,колос ,инд комерс щото те са си хюндай....витаят някакви обяснения относно типа маслена помпа.......Тези трите които прескочиха веригите,след ремонта ,прескочиха още един път на двата ....и по една шега на съдбата...бяха при мен в моя район.....А относно стетоскопа....един преподавател навремето ни показваше с една захапана отвертка в зъбите и си опъваше ушите......Това по практика ...Пък аз не отлагам....просто 6 месеца регулирам едни клапани....пусто време.

          • #23
            А веригата е топ.....за разлика от други...тая е опъната на косъм,няма разтягане и луфт настрани.....

            Но обтегача на прибиране не заключва веднага ,а връща половин сантиметър и тогава заключва.

            А може и да се е разпънал докрай от разтягане на веригата и това обиране да е от дългата веригата...която за мен е в идеално състояние....

            Ще видим тея дни.

            Липсват ми и някои специфични за модела инструменти,та трябва да помисля за някои неща ....та отиде коня в ряката пак..
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #24
              Редно е да дам отчет.....нещата се развиха в кофти посока....Както писах по рано,поради липса на време,успях да регулирам клапаните...събрах мотора и направо в един сервиз при мои клиенти.......

              Първо ми провериха работата с клапаните......всичко е точно.

              После смениха бананите,обтегача и веригата....мотора тропа....при повторен оглед,забелязах че гърбицата на трети изпускателен клапан е със 2-3 милиметра изпилена.....На следващия ден се качи чисто нов вал....събират ....мотора пак тропа.....


              Взехме решение да отваряме...оказа се биелен лагер на втори цилиндър....по точно лагер не намерихме....просто го няма!

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220831_144731.jpg Прегледи:0 Размер:145.3 КБ ID:6888934 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220831_144748.jpg Прегледи:0 Размер:129.5 КБ ID:6888935
              Пораженията ...задирането е по вала и по биелата.....

              По блока няма следи от задиране,ръб горе и т.н

              Груба сметка докарвам 1200 лв за части без труд.....ок мен ме устройва...но колегата дето прави колата вика Тц.......Отивай за цял мотор....

              Оказа се че това е най-търсения мотор пък...мамка му....

              По една случайност за два дни намерих същия от човек който даже не знае какво продава.

              2013 г. Същия мотор G4FA обаче колата е била умишлено запалена.....

              Пластмасовия капак се е изкривил отгоре и пластмасовите колектори също.....видимо по мотора няма нищо .....


              7 месеца е стоял така...на място не успях да го превъртя ....в гаража не намерих газ за горене ....напръсках с WD40 и след три четири напъна мотора отпусна и се върти вече много леко.....

              Първо преди малко му премерих хлабините на клапаните....изпускатели 0.30 при норма 0.25-.0.28 ......

              Всичките равни....това ме кара да мисля че е имала газ и съвсем скоро са били регулирани...ако е нямала газ ,то тоя мотор е под 40 000 км.


              Всмукателните всички са на 0.25 с изключение на трети смукателен на 0.20 .....странно но факт.
              Валовете са перфектни

              Та...как се процедира с такъв мотор ....

              ​​​​​​Не искам да го отварям....мисля да го измия с газ за горене ,нафта или каквото намеря....

              След миене ,ще отворя картера ,допускам че може да има боклуци от стопения капак....ще изчистя цедката да няма боклуци.....

              Нататък мисля да кича моите карантии на новия мотор....

              И да го закарам после в сервиза да го пускат в коша и нататък каквото такова
              Пропускам ли нещо което мога да направя премеря и т.н


              Нов съединител ще сложа,но не искам да влагам пари,преди да чуя тоя мотор как работи....
              По твърдения на човека бил на малко километри?
              Последно редактирано от Roninn; 04-09-22, 19:51.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #25
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-855050d4595623a16ea24a9ff70f32e9-V.jpg
Прегледи:820
Размер:367.1 КБ
ID:6888938 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220904_164820.jpg
Прегледи:822
Размер:462.7 КБ
ID:6888939

                Донора.....
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #26
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2022-09-04-20-55-00-915_com.android.chrome.jpg
Прегледи:815
Размер:196.2 КБ
ID:6888947 Screenshot_2022-09-04-20-55-00-915_com.android.chrome.jpg Единствената разлика която намирам е във веригата...на донора е тясна ...а на моя мотор е два пъти по широка....


                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_2022-09-04-20-54-39-599_com.android.chrome.jpg Прегледи:0 Размер:191.1 КБ ID:6888944
                  Последно редактирано от Roninn; 04-09-22, 19:57.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • u_bo
                    u_bo коментира
                    Редактиране на коментар
                    И съответните колела, които върти веригата са различни.

                • #27
                  Тънката верига прескача по-трудно - зъбите на колелата са по-високи.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #28
                    Биелен лагер се чува когато има износване и луфт , има и начини да се локализира точно кой лагер е , има и начини да се разбере , че има проблем с лагер или лагери. А това , че липсва лагера , би го разбрал и правилния пешеходец на пешеходната пътека , стига автомобила да е на 5-10 м.от него. Чудно ми е защо се захващате с неща които не ги разбирате , при положение , че нямате и свободно време. Същото се отнася и за сервиза , клапан , верига , лагер , звучат по съвсем различен начин. Ако имат проблем със слуха , можеха да свалят масления картер , щяха да научат нещо.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #29
                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Биелен лагер се чува когато има износване и луфт , има и начини да се локализира точно кой лагер е , има и начини да се разбере , че има проблем с лагер или лагери. А това , че липсва лагера , би го разбрал и правилния пешеходец на пешеходната пътека , стига автомобила да е на 5-10 м.от него. Чудно ми е защо се захващате с неща които не ги разбирате , при положение , че нямате и свободно време. Същото се отнася и за сервиза , клапан , верига , лагер , звучат по съвсем различен начин. Ако имат проблем със слуха , можеха да свалят масления картер , щяха да научат нещо.
                      Моите уважения,когато съм имал нужда от съвет,съм го получавал от теб.Обаче в случая не си прав,тоя мотор е особен ....Ние знаехме че точно тия мотори имат проблем с втори цилиндър....само че залагахме на бутален болт на втори .....и го уцелихме с точност една педя надолу....и за протокола ...едва ли има в форума човек отворил толкова мотори от този модел .....просто времето е кът .

                      ПРи тоя мотор не можеш да различиш веригата от лагери и т.н....верига чука по същия начин а и масления обтегач беше счупен и не задържаше в посока освобождаване
                      Последно редактирано от Roninn; 05-09-22, 12:12.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • motor_men
                        motor_men коментира
                        Редактиране на коментар
                        Калин ти го каза преди месеци , та явно може да се различи , на живо е още по-лесно. Бутален болт и лагер , чукат в различни температурни режими.

                      • Roninn
                        Roninn коментира
                        Редактиране на коментар
                        Без да искам вместо отговор,пуснах цитат в края на темата.

                    • #30
                      Моя мотор се качва в момента на друга кия с обем 1.2 ...само че с карантиите от на 1.2 то.....Ще направим три кии реално с частите от моя мотор.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X