Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KIA CEED 2009 Смяна верига,регулиране на клапани .

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KIA CEED 2009 Смяна верига,регулиране на клапани .

    Пускам тема във връзка със заглавието.Днес ми остана време за ремонт по двигателя на голф 1.6 и подкарвам поредния семеен автомобил....малко предистория.... автомобила е купен чисто нов ...през 2009 г. Модела е кия сийд 1.4 109 коня бензин...
    код на мотора G4FA .....до колкото помня G4FC е същия 1.6 и 122 коня или 126.....разликата е само в размера на буталата....

    Та ... автомобила е купен нов през 2009 г.Каран е само и единствено от мен....на 50 000 км лично му монтирах ГИ ....До 140 000 км. Съм го карал само и единствено аз...по колата не е сменяно абсолютно нищо освен биалетки.На 150 000 км.му сложих нови 4 бр.бобини.

    Преди 4 години ,автомобила не се е движел,поради много автомобили и тоя просто остана излишен и така до преди 6 месеца,когато се наложи да излезе на пътя отново.Мотора е поддържан лично от мен и винаги е каран със скъпи масла.

    Преди месец ми звъни водача че колата не ще да пали....отивам през ноща в 4 сутринта...установявам че не работи бензиновата помпа...паля я принудително на газ и колата се прибира.На следващия ден слагам нова помпа и колата се движи...на следващата нощ,,пак звъни шофьора и ми казва че при палене ,свети лампата на маслото и чука зверски мотора....

    Качвам се пак в 4 сутринта на транзита и при колата.Наливам 2 литра пълна синтетика кастрол 5/30 и нивото стига на минимума.....казвам карай...и утре ще сменим маслото.Проверявам ,предната смяна е била преди 3 месеца и от тогава колата е минала 9000 км.

    ​​​​​​​
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    На следващата сутрин маслото още не е сменено....но шофьора ми звъни и пуска клипче,как на загрял мотор се прибира и на паркинга на място,мотора тропа кофти ..по звука на клипа по вайбър,го оприличавам като верига.....ще намеря клипа след малко.


    https://youtube.com/shorts/G7fpLWE4Id0?feature=share
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16489277677223800022219644301998.jpg
Прегледи:2176
Размер:257.3 КБ
ID:6842118 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16489277949052226209850187327453.jpg
Прегледи:2091
Размер:235.3 КБ
ID:6842119 16489276396194363150291611934223.jpg Колата се спира от движение и след 4-5 дни щото нямах време,я закарах в гаража.

      Значи колата пали отраз,студена работи стабилно на място...няма никакви проблеми,дори това чукане го няма.

      Излезнах по магистралата,никакъв шум,чукане и т.н

      Чак след 5 километра със скорост 120-140 км полека лека започна да се чува това чукане ,но много леко,много по тихо от това на клипа...ако кара жена,дори няма да го чуе.

      Колата не е карана повече и днес и дойде реда.

      Колата днес е на 175 000 км.като от тях 120 000 км е минала на газ.

      Свалих капака и измерих хлабините.......

      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        Това са фабричните допуски
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_210524.jpg
Прегледи:2113
Размер:403.4 КБ
ID:6842121
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #5
          На кратко,в момента смукателните клапани са на границата да излязат от норма.
          ​​​​​​Забравих,мотора е със два вала,16 клапана и ванос (cvvt)
          ​​​​​​
          Измерванията на изпускателните клапани показа това ,по два изпускателни клапана на цилиндър.
          На първи 0.05 и 0.10 ...зле...почти пред натягане
          На втори 0.15 и 0.20 ....
          На трети 0.23 и 0.24 - в норма
          На четвърти 0.20 и 0.15


          ​​​​​​За регулирането на тея клапани,има два правилни начина,и поне 2 неправилни начина.
          Аз естествено ще направя един от неправилните

          Правилния в момента е смятане на необходимата хлабина,и замяната на пула,със друг по тънък със колкото десети трябва.

          Втория правилен начин е ,сваляне на главата,набиване на нови легла на клапаните,напасване,слагане на нови пулове и така .....

          Двата неправилни начина са практикувани от таксиджиите в бг и не само....при свалени клапани,се пристъргват отгоре спрямо нужната хлабина .... естествено клапана отгоре има циментация и т.н но метода работи и се практикува със успех.

          Втория е припиляване на пула от долната му част...още по практикуван метод и доста ефективен и масов начин,който и аз мисля да ползвам.




          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #6
            Свалих капака,мотора изглежда вътре и вън като чисто нов.....валовете за 170 000 км почти нямат следи от износване ...като сваля валовете ,ще се видят и лагерите,но на първо четене добро състояние.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_143059.jpg
Прегледи:2106
Размер:413.1 КБ
ID:6842137 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_143101.jpg
Прегледи:2089
Размер:485.2 КБ
ID:6842138 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_143105.jpg
Прегледи:2156
Размер:672.6 КБ
ID:6842139 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_143047.jpg
Прегледи:2179
Размер:659.5 КБ
ID:6842140 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_143057.jpg
Прегледи:2139
Размер:372.1 КБ
ID:6842141
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #7
              Единствено на изпускателния клапан на първи цилиндър по гърбицата на вала има някакви следи.На този клапан хлабината е 0.1 мм ...на другия изпускателен в същия цилиндър със 0.05 мм няма никакви следи...което ме учудва.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220402_143053.jpg Прегледи:0 Размер:342.1 КБ ID:6842149
              Последно редактирано от Roninn; 09-04-22, 22:41.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #8
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220402_225937.jpg Прегледи:0 Размер:346.9 КБ ID:6842154

                За по ясно.Та се чудя,да полирам ли леко,или да оставя така...и как по дяволите са се образували тея следи а на по натегнатия съседен изглежда като нова гърбицата.
                Последно редактирано от Roninn; 02-04-22, 22:07.
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #9
                  По сервизен менуал... веригата не се сменя и живота е колкото дават и на двигателя ,около 350 000 км.

                  На практика,в най добрия случай ,живота на веригата е между 120 и 200 000 км

                  При нас имахме още 5 такива автомобила ,и на трите коли ,сменихме вериги на 50 000 км.

                  По моето скромно мнение,тая верига е в отлична форма.Масления обтегач също е ок.Пускам клипче.


                  https://youtube.com/shorts/vKKjIQl418o?feature=share
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #10
                    Така или иначе,имаме нова оригинална верига,нов маслен обтегач,нов обтегач...(банан) и нов успокоител...нови гарнитури капак,свещи,водна помпа...и т.н Та ще сложа всичко ново и оригинално.
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар


                    • #11
                      Ами както си забелязал изпускателните клапани са леко вън от допуските.Всмукателните изглеждат прилично.
                      Ама хич не съм сигурен, че газово-разпредерителният механизъм е проблемът.
                      Но ти си достатъчно технически грамотен, така че бачкай, и успех!

                      Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                      0887/осемпет 66 4осем

                      Коментар


                      • #12
                        Следващия въпрос който не мога да измисля ,е как и къде изчезнаха два литра масло.Тая кола както и сложа маслото,така и го вадя,никога не е горяла масло,няма течове ...свещите изглеждат добре...за смяна са ...на 80 000 км са ...сменят се на 40-50 000 км по принцип.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_141304.jpg
Прегледи:2062
Размер:622.5 КБ
ID:6842172 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220402_141319.jpg
Прегледи:2048
Размер:530.2 КБ
ID:6842173
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • #13
                          Във тоя клип,руснака се смее на формата на изпускателните колектори....оказа се че,нарочно са конструирани така,и това спасява ,при разрушаване на катализатора ,прах от него да се върне в цилиндрите.


                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_2022-04-02-23-32-20-696_com.google.android.youtube.jpg Прегледи:0 Размер:158.3 КБ ID:6842180

                          При фейслифта и при по евтините киа рио и соларис със същия мотор...тоя овен го няма,тръбите са прави,и съответно при проблем с катализатора,керамиката ги съдира до пълен основен ремонт.....което е много често срещано явление при кия и хюндай.

                          На нашия модел,тея рога си ги има.И смятам че катализатора дори и сгафил,това ще запази мотора....
                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • #14
                            Аз поне на клапан с циментация още не съм попадал. Не че съм направил хиляди ремонти де.

                            Практиката на пилене отгоре е масова и няма нищо неправилно в нея, нито някакви последствия от това, освен по-малко изтъняване на джоба, предвид перверзната цена на пуловете в редица случаи. Това ако се свалят глави с прилежащите за това разходи. Бедата е че в редица случаи дори сваляне на глава и пилене излиза по-евтино от нови пулове. Понякога нови пулове дори е невъзможно да се намерят, независимо от цената.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                              Ами както си забелязал изпускателните клапани са леко вън от допуските.Всмукателните изглеждат прилично.
                              Ама хич не съм сигурен, че газово-разпредерителният механизъм е проблемът.
                              Но ти си достатъчно технически грамотен, така че бачкай, и успех!
                              Чувам го като верига,ако е бутало......щеше да е по друг начин...още повече....факта че до 9000 км е загубила 2 литра ,нивото в картера е било никакво...тя събира 3 литра и картера е бил почти празен, съответно веригата е трила в банана и успокоителя без масло.....то ще стане тея дни ясно.
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар


                              • Маркони
                                Маркони коментира
                                Редактиране на коментар
                                Тъй, тъй.Отваряне, гледане, умуване и решение.Ще стане Кияка.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X