Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

    Първоначално публикуван от Scud_ti Преглед на мнение
    В момента правим малко подобрения на Аудито. До сега карахме с AGM батерии където по принцип пълен заряд се прави за 8 часа; има възможност да се свали на 4, като за първия час батерията се зарежда на 80%.
    Съгласен съм, че отнема сравнително доста време за презареждане. Затова в един прекрасен свят има колонка за зареждане пред всеки офис - отиваш на работа - 60км, цял ден в офиса, а колата си се зарежда и вечер още 60км до вкъщи. Това е със сравнително малък пакет батерии и не особено мощно зарядно (финансово приемлив вариант) )
    А как е решен въпроса с усилвателя на спирачките и кормилото? А парното/климатика?

    Коментар


    • #47
      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

      Малко се повтарят въпросите, а и не са много по темата... окепазикме на човека питанката

      За спирачките се използва специализирана електрическа вакуум помпа. Хидравликата си е електрическа фабрично.
      Парното в Аудито е електрическо със сух нагревател, клима не сме и правили още.
      При микрата сме вградили електрически нагревател на течност. За климата сме се погрижили със специален електрически компресор.

      Коментар


      • #48
        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Е, може да си сигурен че не е за 5 минути зареждането. Малко по-реалистично е от половин час нагоре, ама не знам дали ще влезем във въпросния бюджет. В днешно време идеята е повече да се зареджа докато си почива през нощта в гаража или докато цъкаш на компютъра в офиса, а тя виси на паркинга.
        Което ме подсеща че в наши дни повечето коли нощуват на открито между блоковете, а не в гараж ... И ко праим тогава? От всяка тераса опъваме по един удължител нощес ли?

        Това за прекрасния свят добре, ама когато пред офиса има 100-тина автомобила например, дали ще има 100 контакта? Явно трябват станции за бърз заряд, да кажем за 10-тина минути да става заряда.

        На мен ми харесва идеята, но май има още бая хляб да се яде, докато електрическите автомобили станат масови. Пък и когато станат масови, май доста ще нарасне потреблението на ел. енергия ... А тя не се произвежда без гориво.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #49
          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

          Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
          . дали ще има 100 контакта?
          Ако искаме да караме електрички, ще трабва да монтираме и контакти където трябва.

          Колкото до другото - 10 минутния заряд е едно добро пожелание към момента. И проблема не е в електрониката, а в батериите. Е, и друг проблем има - ако примерно батериите са с капацитет 10 киловат часа и искаш да се заредат за 10 минути при 100% КПД (също само добро пожелание), ще трябва да ки привържеш към контакт, дето да може да даде 60 киловата мощност, за да ги зареди до горе. Ако са заредени наполовина - 30 киловата. Интересно какво ли ще се случи ако всички в една фирма дойдат едновременно на работа и си изпонавключат електричките в контактите. 100 коли по 30 киловата са 3 мегавата мощност. 1000 коли са 30 мегавата, а 100000 коли - 3 гигавата. Блока в АЕЦ-а ще издъхне геройски, на шефовете ще им спрат климатиците, и на втората седмица ще демонтират 90% от контактите.

          А сметката е груба и нереалистична. Реално ще трябва доста повече за по-големи акумулатори и по-ниско КПД.

          ...от друга страна ще се приключи с излишъците от енергия през нощта, когато бавно и кротко всички возила ще цоцат от хранилката.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

            @bullet_pk: Странни въпроси задаваш!
            Как да си заредим електричката за 5 минути - никак. Ако искаш да зареждаш за 5 минути не се занимаваш с електрички.
            Как да си заредим електричката пред блока като нямаме гараж - никак. Щом нямаш условия, не се занимавай с електрички.
            Ще има ли 100 контакта на паркинга пред офиса - няма да има.

            Електричката е подходяща за хора с електрифициран гараж, които въртят до 70-80 км/ден и си спят вкъщи, а през това време колата се зарежда на нощна тарифа.
            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

            Коментар


            • #51
              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

              За 5 минути има само един начин - пълно за празно. Батерийките на чекмеджета и с депозит.

              Зареждането от обществена зарядна мрежа ще се случи само като се измисли как ще се плаща, без да се краде прекалено.

              Тепърва предстои и възникването на идеи за обществена контактна и/или безконтактна енергийна мрежа, вградена в самите пътища. А само това може да направи електрическия транспорт масов. Просто няма батерии за всички.

              Коментар


              • #52
                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                Едно миниатюрно реакторче не е ли по-лесно от безконтактното предаване на енергия?
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #53
                  От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Едно миниатюрно реакторче не е ли по-лесно от безконтактното предаване на енергия?
                  Миниатюрни химически реактори ползваме и в момента, наричаме ги ДВГ - и едвам сме се научили да се пазим от тях.

                  Ако говориш за ядрени реактори - мъка. При сегашното състояние на технологията, количеството отговорност, свързана с експлоатацията им, не позволява да навлязат даже и в търговския флот - въпреки, че за там са технологично приложими и даже има успешни проекти (ледоразбивачи, едно-друго). В сухопътния, еле па шосейния транспорт, освен че няма никакъв шанс да бъдат дадени на перничанина с голфа в сегашния им вид, липсват и няколко технологични стъпала - трябва ни реактор, който пали и гасне за разумно време, изменя си мощността за части от секундата, при разрушаване не изпуща гадости, а при нарушаване на експлоатационния режим (кипнал радиатор) не прави национална катастрофа (Чернобил, Фукушима). Все бъдещи работи.

                  п.п. а, да - и не бива да тежи повече от сегашните ДВГ - примерно до 5кг/киловат в областта 20-200 киловата

                  п.п.2 забравих - и не трябва да съдържа много редки елементи, че няма откъде да вземем за всички. Сегашните ядрени реактори в това отношение са трагедия - то цирконий, то олово, то хафний, кадмий, гадолиний - все неща, намиращи се под път и над път. "Горивото" - отделно.
                  Последно редактирано от Ясен; 18-05-12, 17:35.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                    Да, ядрени имах предвид.

                    А безжичния пренос на енергия? След станциите на Тесла май нищо не се чува, а и тях никой не знае как и дали работят.

                    ПП Атомния няма нужда да се гаси и да си изменя мощността все пак - ясно че някъде по системата ще има вода-ел.енергия+баКтерия.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #55
                      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      Да, ядрени имах предвид.

                      А безжичния пренос на енергия? След станциите на Тесла май нищо не се чува, а и тях никой не знае как и дали работят.

                      ПП Атомния няма нужда да се гаси и да си изменя мощността все пак - ясно че някъде по системата ще има вода-ел.енергия+баКтерия.
                      Сложиш ли батерия, лишаваш малкия реактор от всякакъв смисъл, не че той много е имал. И не, не е задължително да има ел. енергия и батерия. В досегашните автомобили няма и пак мърдат някак. Всичките тези неща, за които говориш, тежат и намаляват и без това трагичното съотношение товароносимост към собствена маса.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                        Е нямам идея до къде е стигнала наУката в миниатюризацията на ядрената енергетика и кво се случва със синтеза.
                        Говорим си.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #57
                          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Ако искаме да караме електрички, ще трабва да монтираме и контакти където трябва.

                          Колкото до другото - 10 минутния заряд е едно добро пожелание към момента. И проблема не е в електрониката, а в батериите. Е, и друг проблем има - ако примерно батериите са с капацитет 10 киловат часа и искаш да се заредат за 10 минути при 100% КПД (също само добро пожелание), ще трябва да ки привържеш към контакт, дето да може да даде 60 киловата мощност, за да ги зареди до горе. Ако са заредени наполовина - 30 киловата. Интересно какво ли ще се случи ако всички в една фирма дойдат едновременно на работа и си изпонавключат електричките в контактите. 100 коли по 30 киловата са 3 мегавата мощност. 1000 коли са 30 мегавата, а 100000 коли - 3 гигавата. Блока в АЕЦ-а ще издъхне геройски, на шефовете ще им спрат климатиците, и на втората седмица ще демонтират 90% от контактите.

                          А сметката е груба и нереалистична. Реално ще трябва доста повече за по-големи акумулатори и по-ниско КПД.

                          ...от друга страна ще се приключи с излишъците от енергия през нощта, когато бавно и кротко всички возила ще цоцат от хранилката.
                          Новите задачи поставят нов начин на мислене.
                          Защо ще хабим мълниите. Всеки гръмоотвод отива в зарядни станции.....колко ли секунди ще трябват за да се поеме една мълния и колко ли е мощна?
                          Колко нови технологии очаквта нашите деца... чак не ми се мисли.
                          Ех , мечти......
                          Някой отвъд океана не мечтаят, а работят. http://science.actualno.com/news_83866.html
                          Да са живи и здрави.
                          Поинтересувах се за топлата вода и ........къде без Българин ... КЪДЕ?
                          http://paper.standartnews.com/bg/art...article=276622

                          П.С. Какъв Форум , каква тема .... какви технологии. А баба ми е носила ватени гащи.....
                          Последно редактирано от bgbul; 18-05-12, 18:24.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                            Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                            Което ме подсеща че в наши дни повечето коли нощуват на открито между блоковете, а не в гараж ... И ко праим тогава? От всяка тераса опъваме по един удължител нощес ли?

                            Това за прекрасния свят добре, ама когато пред офиса има 100-тина автомобила например, дали ще има 100 контакта? Явно трябват станции за бърз заряд, да кажем за 10-тина минути да става заряда.

                            На мен ми харесва идеята, но май има още бая хляб да се яде, докато електрическите автомобили станат масови. Пък и когато станат масови, май доста ще нарасне потреблението на ел. енергия ... А тя не се произвежда без гориво.
                            Ами да трябва да се яде още хляб и то , ще ме извиняваш, но от хора като теб. С желание могат да се постигнат много лесни решения които вече са налични. Проблема е, че мнозинството гледат как нещо само ще им пречи или ще им създава проблеми.

                            Ако всеки блок си има паркинг- от мазите се опъва един главен кабел , монтират се 30ина колонки и си зареждаш не само вечер ами и денем.
                            Пред офиса има 100 коли- супер, значи офиса работи добре и всеки си позволява да ходи на работа с кола- слагаме 100 колонки (ако искаш контакти ги наречи).

                            Всеки говори за мистичния бърз заряд. Лошо няма , но да гледаме реалистично- много скъпо зарядно устройство, много опасен процес ако се изпълнява от необучен персонал и най - проблемното - ще изисква скъпа система за управление на батериите в самия електромобил. И какво получаваме - ако 19000 е много скъпа цена, то 29000 сигурно няма да стигнат за електромобил със зареждане за 10 мин. Ако някоя частна фирма инвестира в изграждане на такава станция то тя ще иска да си възвърне инвестицията. В момента бавен заряд в центъра на София на някоя от седемте монтирани колонки струва 12-15 лв и това е за 120км пробег. Вярно въпрос на решение на фирмата инвеститор, но ако ви предложат бърз заряд за 30лв и 150км ще се съгласите ли да карате електромобил?

                            А междувременно има просто решение което може да се въведе веднага без кой знае какви драстични промени... само малко в психиката... то верно тези са най-трудните ама лесно няма никъде.

                            А относно производство на електроенергия без гориво- доста варианти има, но ето един работещ и то в София.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:425166_359325557419837_211512392201155_1376316_423897382_n.jpg
Прегледи:1
Размер:188.8 КБ
ID:5375246
                            Енергия за електромобила и за офиса, какво повече може да се иска?

                            19000лв за да стане една кола електромобил, а като го купим на лизинг!? Нима 500лв на месец вноска е толкова страшна !?

                            По времето на Тесла електромобилите са били убити точно защото хората им е било по- "лесно" да зареждат на бензинова колонка а не в контакт.
                            Последно редактирано от Scud_ti; 18-05-12, 20:32.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                              И колко струва екстрата?
                              Ако му трябва нормален рекуператор - да сложи нормален маховик. В едни по-вменяеми времена, имаше тролеи, които караха на него 30% от смяната. Като ширпотреба - ускорение, каквото пистарките на две колела и не сънуват.
                              Пак тогава имаше и товарни тролейбуси, товарни трамваи, и други смислени неща.
                              В трамваите рекуператорите не работят, ако трябва да вярваме на монтьорите от депото. Никога не са работили. Каквото и да стане - ремонта им струва толкова, че е по-добре да купиш нов трамвай без тая изгъзица. А връщат ток колкото за бог да прости, и така ...

                              Коментар


                              • #60
                                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                кво се случва със синтеза
                                Нищо. В момента е инженерно смислен само в потресаващ мащаб (примерно 20000 мегавата), ама първите няколко опита ще бъдат проби за грешки и на никой не му се набутва. Имаше едно европейско ТКЗС по въпроса, което май е зарязано на етапа "гьол".

                                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                                Поинтересувах се за топлата вода и ........къде без Българин ... КЪДЕ?
                                http://paper.standartnews.com/bg/art...article=276622
                                ... ама това е бълбукатор - в случая инвестиционен. Технологично сме много, много, много далеч от оползотворяването на мълниите. А конкретно кълбовидна мълния аз съм виждал веднъж през живота си. И не съм сигурен, че искам да видя отново, не и в едно помещение с нея.

                                Първоначално публикуван от Scud_ti Преглед на мнение
                                Ако всеки блок си има паркинг- от мазите се опъва един главен кабел , монтират се 30ина колонки и си зареждаш не само вечер ами и денем.
                                ...
                                ъхъ. Предполагам, че първоначално ще са едни дълги удължители, преметнати от балкона. Ама трафопостът ще изгори. Не, че не могат да го подсилят, ама няма да стане утре. Те и колите няма да се навъдят утре, така че това не е беда. Също ще трябва да подсилят подстанциите, далекопроводите и АЕЦ. И това, ако изобщо има паркинги - което в момента е леко химерично в големите градове.

                                По времето на Тесла електромобилите не са съществували, освен в нечии мечти (и в бълбукаторен вид, за нетърпеливите). Просто първите смислени акумулатори възникват доста по-късно и никога не достигат бензина, като плътност на енергията. "Контактите", в които нещо да се зарежда, също са малко по-късни. Та и до днес - а за съжаление, при батериите сме много близо до теоретичния максимум, като капацитет.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X