Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

    Здравейте маниаци! Не знам дали мястото на темата е точно тук защото е малко или много ексцентрична. Интересувам се горещо от икономия на гориво, от хибриди и машини които използват алтернативна енергия за да се задвижват. Последно чух за някакъв човек който си направил задно предаване на трабанта с електродвигател а отпред запазил трабантовия мотор. Скоро чух и за човек от Благоевград, който голф единичка го е направил също на ток и с едно зареждане изминавал около 100км на цена около 3лева.
    Та моята идея е дали може да се направи нещо от сорта на малък дизелов двигател например 1.4 от ситроен ах или още по-малък някакъв, който да зарежда акомулаторни батерии. На скоростната кутия на автомобила да се постави електродвигател който ще се захранва от акомулаторите.
    Как трябва да се изчисли дали ще има КПД от цялата тая купчина желязо? За колко време електродвигателя ще изтощи батериите за да движи един автомобил около 8-900кг за 100-на километра , дали дизелчето ще може да дозарежда батериите качествено за да не намалява тока на електродвигателя? Изобщо има ли смисъл от тая идея?
    Гледам че Пежо и Мерцедес пускат на пазара дизелови хибриди, а те все пак са огромни концерни.
    Надявам се че ще има някакви отговори по темата.
    Не вярвам на жени и спирачки !

  • #2
    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

    90 стотинки за 90 километра за 19 000лв ................. http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=731932
    Възможно но за заможни Българи.
    Не вярвам на жени и спирачки !

    Коментар


    • #3
      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

      Първият отговор е по-скоро въпрос.
      Това само идея ли е или имаш повече проучване? Подразбирам само идея, а ти ще кажеш каква е разликата между бензинов и дизелов двигател. Щом може с един, защо да не може с друг?
      И виж там...За акУмулатора...
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #4
        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

        Дизелов агрегат мисля защото разхода на гориво е по-нисък в литри отколконо на бензиновия, а бензиновия пък от своя страна се газифицира и от към пари разхода му пада. Това е въпрос на избор. На въпросният двигател се монтират няколко алтернатора които зареждат няколко акумолатора. И в две от четирите колела се монтират електродвигатели, но изчисленията са майката на цялата работа.
        Не вярвам на жени и спирачки !

        Коментар


        • #5
          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

          По принцип може всичко, в хибриден автомобил дизела няма предимство пред бензина, екологично е по зле ,а иначе за проекта може да се направи но за да е наистина ефективно е необходима много електроника, идеята е при спиране да се зареждат акумулаторите при рязко ускорение сам се стартира мотора, та това по направи си сам малко тегаво ще дойде,познат наскоро си взема Тойота Приус та имам преки наблюдения, трудно може да се доближи постижението в гаражни условия
          ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

          Коментар


          • #6
            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

            Електрически двигател за лек автомобил трябва да е 72 волта или повече. Това означава, че трябва да се навържат 6 или 2*6 акумулатора последователно, за да се докара волтажа. При 6 акумулатора теглото не е голямо, но и пробега с едно зареждане е малък. Т.е. за чист електрически автомобил си трябват поне 12 акумулатора. За хибрид може и 6. Има и проблем с мястото, което тези акумулатори заемат. При електрически автомобил махаш ДВГ и се освобождава място за акумулаторите. При хибрид си губиш багажника.
            По принцип невъзможни неща няма, но ми се струва, че на сегашния етап е икономически неизгодно. Все пак трябва да се има предвид, че акумулаторите са консуматив и ще се налага да купуваш 6 или 12 броя по 250 лв на всеки 3-4 години (600-1000 цикъла заряд/разряд), а може би на всеки 2 години.
            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

            Коментар


            • #7
              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

              Алекс,какви ще бъдат-тягови,или стартерни?Щото бройката и цената,и въобще(пък и килата)...
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #8
                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                А защо ти е хибрид? За мене това е възможно най-калпавата схема. Имаш хем автомобил, хем електрокар, с проблемите и на двете, и за капак трябва някак да синхронизираш работата им заедно.

                Коментар


                • #9
                  От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                  Ами то че трябва да са тягови, смятам да е ясно на всеки, който е инвестирал поне 10 минути да чете по темата. Бройката на акумулаторите зависи от избора на двигател. Има и тягови акумулатори по 40 волта, но те стават само за 80 волтови двигатели.
                  Колкото и да ни е неприятно акумулаторите на приемлива цена са тежки, а леките са безбожно скъпи.

                  В момента електричка може да се направи за до 100 км дневен пробег с 12 100 Ah акумулатора и двигател(и) 10-15kW. Запознати пишат, че това струва около 10000-15000$ без донора. Отгоре на всичко ти трябва гараж с прокарано електричество, за да се зареждаш нощем.
                  Хибрид може да се направи и с по-малко акумулатори, но там остава проблемът с мястото. Все пак трябва да нахакаш допълнително поне един двигател, няколко акумулатора, контролер за двигателя и куп други щуротии като кабели 16 квадрата и прекъсвачи на големи тоци: 200-400 ампера.
                  Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                    Ми Стефане,за на пръв поглед 3ст на километър,а другите гледни точки... Проста кинтонемия(ма да не оспамиме темата)
                    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                      Алекс,човека рече и определено тегло на автомобила.А разходите за всички "консумативи"ще ги броиме ли за разход на пробега
                      Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                        Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                        Електрически двигател за лек автомобил трябва да е 72 волта или повече. Това означава, че трябва да се навържат 6 или 2*6 акумулатора последователно, за да се докара волтажа.
                        Тая работа МНОГО отдавна се върши от управляващата електроника и не е проблем от 1 волт да направиш и 300, ако ти трябват. Друг е въпроса дали има смисъл.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                          3 ст на километър е по електромер.
                          Калкулирай и най-големия разход: батериите са консуматив.
                          При 12 акумулатора, среден разход 200 вата/км, приблизително 500 пълни цикъла разряд-заряд - за батерии евтинджос от 250 лв за 100 Ah получаваме пробег от 36000 км и цена от 3000 лв прави още 8 ст на километър. Т.е. 11 ст/км.

                          П.П. Може да го сметнем и с други батерии, ако някой има параметри.
                          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Тая работа МНОГО отдавна се върши от управляващата електроника и не е проблем от 1 волт да направиш и 300, ако ти трябват. Друг е въпроса дали има смисъл.
                            Абе то теоретично може много неща. Но ключовата фраза е удебеленото
                            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                              Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                              3 ст на километър е по електромер.
                              Калкулирай и най-големия разход: батериите са консуматив.
                              При 12 акумулатора, среден разход 200 вата/км, приблизително 500 пълни цикъла разряд-заряд - за батерии евтинджос от 250 лв за 100 Ah получаваме пробег от 36000 км и цена от 3000 лв прави още 8 ст на километър. Т.е. 11 ст/км.

                              П.П. Може да го сметнем и с други батерии, ако някой има параметри.
                              Може ли по-подробно калкулацията с двигател 15kw. 200 вата/км го даваш като разход на отделен акумолатор ли?
                              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X