Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

    Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
    90 стотинки за 90 километра за 19 000лв ................. http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=731932
    Възможно но за заможни Българи.
    Да се включа и аз в темата не само от снимките

    Като цяло гледам повечето сме на еднакво мнение от хибрида или електромобила с удължен пробег няма много смисъл. А2-ката я караме вече една година. Само на ток, предимно градско с кратки излизания извън града. На нас ни върши доста добра работа.
    Изпълнихме поръчка на базата на Нисан Микра, която скоро ще направи 6 месеца по софийските улици и тя си върши работата.
    Вчера правих тестдрайв на Опел Ампера. Казваш 19000 са много - опела е 40000 ЕВРО. Представлява 1.4л бензинов двигател в комбинация с 110кв електромотор и 16кВч батерия. Тегло 1700кг брой места 4. Хубава кола, доста приятна за каране, но доста скъпа и в крайна сметка пак иска бензин.

    Всичко може да се направи, но първо трябва да се помисли с каква цел ще се прави. Според мен малък градски автомобил се кара най-вече в града, а двигателя върши работа за дълги разстояния. 500 км със ситроен АХ не са кой знае какво геройство, но има ли смисъл? В момента си работим по електромобилите в Исперих, където си карам електричката, а когато ми се налага да пътувам за София- паля дизеловия пасат комби и си пътувам най-спокойно.

    Коментар


    • #32
      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

      Хибрида дава много малък разход в литри, Тойота Приус харчи градско в София 4-4,5 литра бензин, това в режим такси а за големите фенове на тока има опция да се забрани двигателя, та става електрокар
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • #33
        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

        Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
        Хибрида дава много малък разход в литри, Тойота Приус харчи градско в София 4-4,5 литра бензин, това в режим такси а за големите фенове на тока има опция да се забрани двигателя, та става електрокар
        То става електрокар, ама все още си носи двигателя, резервоара, съединителя, скоростите и всичко по трасето, а това тежи без да върши работа. Ако на тяхно място се набутат допълнително акумулатори, това ще вдигне пробега значително, при същото тегло.

        Всъщност, да питам колегата scud_di, А2-ката как е откъм тая част? ДВГ-то е ясно че го няма, ама каква е хавата със скоростите и съединителя? Друго - до колкото знам из приуса има разни напреженийца до към 400 волта. Правилно ли знам?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

          А, ей го, че дойдохме до електрокара. Което е единствено (условно, заради батериите) смислената конструкция, освен парната машина, която пък също не съществува в употребим вид.
          Няма никакво значение колко гори хибрида, при положение че това е безнадежно сложна конструкция. За поддръжката и, не ми се и мисли.
          Ако толкова искаш да правиш нещо, някакъв смисъл има да правиш електрокар, в който да завреш и собствена зарядна станция, със собствен ДВГ. Тогава ще има да се разправяш само с по същество стационарно еднорежимно дизелче, без скоростни кутии, прочее железни трансмисии, и синхронизация между него и електромоторите. Мощността му се определя само от нуждите на генератора, който искаш да въртиш.
          Крайното развитие на тая идея се казва дизел-електроход, и в него се отърваваш и от батериите.
          Колкото до връщането на енергия в спирачен режим, на практика това е нерентабилно и в трамваите, и даже в наистина големите магистрални влакове. Казват че има далавера, и се използва, чак на места като Саянското спускане примерно, но там стотина вагона с четири гигантски електровоза, се смъкват по безкрайния баир три денонощия със 60 - 100 км/ч, и това май е единствения начин и да се спира някак.

          Коментар


          • #35
            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            То става електрокар, ама все още си носи двигателя, резервоара, съединителя, скоростите и всичко по трасето, а това тежи без да върши работа. Ако на тяхно място се набутат допълнително акумулатори, това ще вдигне пробега значително, при същото тегло.

            Всъщност, да питам колегата scud_di, А2-ката как е откъм тая част? ДВГ-то е ясно че го няма, ама каква е хавата със скоростите и съединителя? Друго - до колкото знам из приуса има разни напреженийца до към 400 волта. Правилно ли знам?
            Е да се увеличи пробега ама с колко, той и така си минава 50-60 км. което не е малко, но за сметка на това с двигателя има пълна автономност, което е много важно
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #36
              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

              Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
              Е да се увеличи пробега ама с колко, той и така си минава 50-60 км. което не е малко, но за сметка на това с двигателя има пълна автономност, което е много важно
              Ако ще пътуваш навън е важно. В града ми е важно да ме закара до работата и обратно, което са в най-лошия случай 20-30 километра, ако се наложи и някаква извънредна работа да свърша. На другия ден акумулаторите вече пак ще са до горе. Тоест, пробег при пълни акумулатори примерно 100 километра ще реши с достатъчен резерв градските транспортни нужди на доста голям процент от хората.

              Пък и приуса струва едни кинти, дето ще трябва доста да се потрудя за да ги избия от икономия на гориво. А съчетава двете най-лощи страни и на двете технологии - ДВГ, работещо със скъпо гориво, и електричка, за която пък има по-малко място за акумулатори, което е главния и недъг, да не кажа единствения. Това е цената е за по-голямата автономност, ама като туриш калема пос всичко, файдата от ползвата отиде някъде си. При мен икономията примерно ще е едни 150-200лв на месец, или 2000лв годишно. Колко време трабва да го карам тоя приус, та да покрия разликата между него и нормална кола? Едни 10-ина години, само за да изляза на нула. Да не говорим че ако сравним приуса с нормална кола (сравнявам го с джипа си, дето харчи 11 градско, а нормална кола харчи 8-9, ако е дизел още по-малко), работата съвсем отиде та се не видя.

              Дайте да не се лъжем - всяко нещо ще започне да се продава масово само когато е достатъчно евтино или изгодно за ползване. Хибридите вече е ясно какво дават, и кой-знае колко повече от това няма тенденция да дадат. А електрички доста народ се опитва да прави и практически вече са достъпни, но липсва инфраструктура (поне тук) като тенденцията е към увеличение.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #37
                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
                Е да се увеличи пробега ама с колко, той и така си минава 50-60 км. което не е малко, но за сметка на това с двигателя има пълна автономност, което е много важно
                Градска автономност от 50-60 км е доста на границата. Вярно е, че повечето хора пътуват по-малко от 25 км до работа, но все пак е важно колата да може да се ползва и за нещо друго освен да закара един член на семейството до работа и обратно.
                Аз, например пътувам 17-18 км до работа. Което прави на ден минимум 35-36 км. Ако трябва да закарам малкия на профилактичен преглед (7 х 2 = 14 км) вече взема да става съмнително дали акумулаторите за 50 км ще ме приберат. Също така от време на време след работа се случва да отидем на гости (още 30 км примерно).
                Затова според мен акумулаторите трябва да стигат за 100 км, нищо че дневно караме по-малко.
                За да бъде атрактивно предложението за електричка, трябва да вози значително по-евтино от колкото на метан. В противен случай как да дадеш първоначална инвестиция от 15000 лв и всеки месец да спестяваш 100 лв спрямо метана. Ами това са повече от 10 години, за да излезеш на 0.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #38
                  От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  То става електрокар, ама все още си носи двигателя, резервоара, съединителя, скоростите и всичко по трасето, а това тежи без да върши работа. Ако на тяхно място се набутат допълнително акумулатори, това ще вдигне пробега значително, при същото тегло.

                  Всъщност, да питам колегата scud_di, А2-ката как е откъм тая част? ДВГ-то е ясно че го няма, ама каква е хавата със скоростите и съединителя? Друго - до колкото знам из приуса има разни напреженийца до към 400 волта. Правилно ли знам?
                  Електрически режим на новия приус пак не е кой знае, колко ефективен. И отново стигаме до цената му.

                  Аз си оставам на мнение, че ако 300 дни караме един автомобил в града да ходим на работа и само за един месец правим голямо пътуване, то е много по- разумно да си караш една добре направена електричка, а като тръгнеш за морето - отиваш в най-близкия рент а кар , наемаш си топ модела и си ходиш на море комфортно и спокойно.

                  С цел да не правим безсмислени интервенции сме запазили оригиналната скоростна кутия. Съединител няма и реално кутията се ползва като редуктор, караме предимно на 2ра или 3та предавка в града. Скоростите могат да се сменят и в движение само трябва да се отпусне педала на газта.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                    Акумулаторите трябва да стигат за повече, главно за да не им вземеш здравето с дълбок разряд всеки път.
                    За ентусиастите - соларен панел на покрива и на предния капак. В хубави дни ще спести 3-10%.

                    Стефане, със съвременната база регенеративната спирачка не просто е рентабилна, ами и е по-лесно да се направи от другата. Няколко реда допълнителен код в управлението на инвертора, без допълнителни елементи. В по-старите тиристорни инвертори пак не беше сложно. Имат я даже софийските трамваи (е, по-хубавите).

                    Коментар


                    • #40
                      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                      Градска автономност от 50-60 км е доста на границата. Вярно е, че повечето хора пътуват по-малко от 25 км до работа, но все пак е важно колата да може да се ползва и за нещо друго освен да закара един член на семейството до работа и обратно.
                      Аз, например пътувам 17-18 км до работа. Което прави на ден минимум 35-36 км. Ако трябва да закарам малкия на профилактичен преглед (7 х 2 = 14 км) вече взема да става съмнително дали акумулаторите за 50 км ще ме приберат. Също така от време на време след работа се случва да отидем на гости (още 30 км примерно).
                      Затова според мен акумулаторите трябва да стигат за 100 км, нищо че дневно караме по-малко.
                      За да бъде атрактивно предложението за електричка, трябва да вози значително по-евтино от колкото на метан. В противен случай как да дадеш първоначална инвестиция от 15000 лв и всеки месец да спестяваш 100 лв спрямо метана. Ами това са повече от 10 години, за да излезеш на 0.
                      ...освен ако вместо тежка бутилка с 200 бара налягане, побираща мижаво количество гориво, не предпочиташ акумулатори. Аз лично предпочитам акумулатори всякак. Пък и повечето коли в магазина струват повече от 15000 така или иначе, а някой ги купува. А цената е такава сега. Колко ще е догодина - със сигурност няма да е повече. Колкото по-масов става един продукт, толкова по-евтин става.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                        А това Ауди за колко време се зарежда? И колко бързо би могло да стане зареждането?

                        Защото освен автономния пробег и това е важен фактор. Сега като ми свърши горивото - отивам до най-близката бензиностанция и за 5 минути зареждам. Малко кофти би било ако увиснеш някъде и трябва да чакаш няколко часа да се заредиш.
                        Nissan Terrano 2,7 TDI

                        Коментар


                        • #42
                          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Акумулаторите трябва да стигат за повече, главно за да не им вземеш здравето с дълбок разряд всеки път.
                          За ентусиастите - соларен панел на покрива и на предния капак. В хубави дни ще спести 3-10%.

                          Стефане, със съвременната база регенеративната спирачка не просто е рентабилна, ами и е по-лесно да се направи от другата. Няколко реда допълнителен код в управлението на инвертора, без допълнителни елементи. В по-старите тиристорни инвертори пак не беше сложно. Имат я даже софийските трамваи (е, по-хубавите).
                          Сложното е да набуташ пиково енергията от спирането където трябва. Или по-точно неможейки да набуташ цялата в батериите, за останалата или ще трябват нормални спирачки, или ще трябва да я "изгориш" като електричество пак през инвертора, примерно греейки купето зимата. А лятото?
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                            Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                            А това Ауди за колко време се зарежда? И колко бързо би могло да стане зареждането?

                            Защото освен автономния пробег и това е важен фактор. Сега като ми свърши горивото - отивам до най-близката бензиностанция и за 5 минути зареждам. Малко кофти би било ако увиснеш някъде и трябва да чакаш няколко часа да се заредиш.
                            Е, може да си сигурен че не е за 5 минути зареждането. Малко по-реалистично е от половин час нагоре, ама не знам дали ще влезем във въпросния бюджет. В днешно време идеята е повече да се зареджа докато си почива през нощта в гаража или докато цъкаш на компютъра в офиса, а тя виси на паркинга.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                              Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                              А това Ауди за колко време се зарежда? И колко бързо би могло да стане зареждането?

                              Защото освен автономния пробег и това е важен фактор. Сега като ми свърши горивото - отивам до най-близката бензиностанция и за 5 минути зареждам. Малко кофти би било ако увиснеш някъде и трябва да чакаш няколко часа да се заредиш.
                              В момента правим малко подобрения на Аудито. До сега карахме с AGM батерии където по принцип пълен заряд се прави за 8 часа; има възможност да се свали на 4, като за първия час батерията се зарежда на 80%.
                              Съгласен съм, че отнема сравнително доста време за презареждане. Затова в един прекрасен свят има колонка за зареждане пред всеки офис - отиваш на работа - 60км, цял ден в офиса, а колата си се зарежда и вечер още 60км до вкъщи. Това е със сравнително малък пакет батерии и не особено мощно зарядно (финансово приемлив вариант) )

                              Коментар


                              • #45
                                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Сложното е да набуташ пиково енергията от спирането където трябва. Или по-точно неможейки да набуташ цялата в батериите, за останалата или ще трябват нормални спирачки, или ще трябва да я "изгориш" като електричество пак през инвертора, примерно греейки купето зимата. А лятото?
                                В оловни батерии си прав е доста трудно. В литиевите има повече поле за действие. С Микрата сме стигали до 100А при спускане, това си е екстремалния вариянт, но в нормално каране едни 30-40 А си влизат в клетките без проблем

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X