Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

    По разни форуми за конверсия дават разход на енергия за движение на кола от 100 до 300 вата на километър. Зависи от общата маса на колата, пътен релеф и т.н. Това е общо за целия автомобил. Как по-точно ще си набавиш тези средно 200 вата е друг въпрос.
    В един акумулатор 12V: 100 Ah има 1.2 KWh енергия. Това теоретично би ти стигнало за около 6 км.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

    Коментар


    • #17
      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
      Абе то теоретично може много неща. Но ключовата фраза е удебеленото
      Не теоретично. И практически проблема е никакъв. Въпрос на сметки.

      Просто ниското напрежение има навика да иска дебели жици, големи кондензатори и прочие подробности. Ако обаче парите за тия неща са по-малко отколкото цената за вдигане на напрежението, отива се на тоя вариант. Проста математика.

      Мерна единица "ватове на километър" някак не ми се връзва с нищо, между другото. Най-малкото със сигурност не е мерна единица за енергия.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

        Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
        По разни форуми за конверсия дават разход на енергия за движение на кола от 100 до 300 вата на километър. Зависи от общата маса на колата, пътен релеф и т.н. Това е общо за целия автомобил. Как по-точно ще си набавиш тези средно 200 вата е друг въпрос.
        В един акумулатор 12V: 100 Ah има 1.2 KWh енергия. Това теоретично би ти стигнало за около 6 км.
        Да не прозвучи като заяждане, по-скоро ми се иска да изясним нещата. По така зададената тема имаме автомобил с малък дизел. Приемам тегло около тон. Да добавим един 15kw двигател и 12 акумолатора. Колко ли ще тежи?!? А нека ме убедят от разните форуми че тази композиция ще я движиш с 200-300 вата/км. Понеже в едни по-стари времена съм се занимавал с потдържането на електрокарно стопанство, та имам някакъв опит все пак. Вярно е и че машините и батериите бяха архаични но физиката си е същата. По мое време минахме от контакторно механично към електронно управление на задвижването но консумацията на енергия не падна драстично. Между другото откраднахме схемата на електронното от единственият японски ел.кар намиращ се по това време в Кремиковци и да ти кажа че и той не беше на светлинни години напред сравнен с нашите.
        И пак за ватовете/км, само един баир като от Орлов мост до Плиска ще ти вдигне консумацията и съкрати пробега в пъти. Ще ми се ей по тези неща да поразсъждаваме.
        Стана дълго и досадно и моля да ме извините но темата е интересна.
        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

        Коментар


        • #19
          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

          Между електрониката тогава и електрониката сега има една малка разлика, все пак. Но не е 2 пъти, или нещо такова. В смисъл, ако някога КПД-то на такава система, като изключим механичната част, е било примерно 70%, то сега е постижимо над 90, има и образци с 95-98% КПД. Отделно, не знам как едно време е стоял въпроса с направата на регенеративни спирачки на акумулаторен автомобил, или по-точно се съмнявам въобще такова нещо да е съществувало. Ако се сложат моторите директно на колелата се избягват още едни загуби, а синхронизираното управление на 2 мотора към днешна дата не е нищо особено.

          Факт е че за много хора за всекидневни нужди в градски условия всичко над 50 километра пробег върши екстра работа. Слагам и себе си в сметката, понеже пътя до работата ми и обратно е има-няма 10 километра. Скоростта не е висока, но пък се спира и тръгва често, тоест регенеративни спирачки в градски условия са си необходимост, ако искаш пробег. От друга страна консумацията на място е нула, което като се виси по светофарите не летят стотинки от ауспуха.

          ...и в крайна сметка, докато човек не опита лично за какво иде реч, може да си поразсъждаваме много, но до сигурен резултат няма да стигнем.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

            Аз не виждам проблем в мерната единица ватове на километър. Предложи друга и ще я обсъдим.
            Сметките в интернет, които съм виждал са за автомобили около 1000 кг. За хибридизация, разбира се, само се качват килограми и изчезва багажника, което никак не е гот.
            За конверсия към електричка се маха поне ДВГ. Ел. мотор и 12 акумулатора ги дават около 300 кг. Т.е. теглото се качва, но не много.
            Има един по-брутален вариант: маха се ДВГ, скоростна кутия, кардан и диференциал. Слагат се 2 двигателя директно на полуоските. В този случай колата не само, че няма да стане по-тежка, а даже може да се олекоти.
            Всичко е въпрос на сметки.

            П.П. Аз също не искам да се заяждам, а даже много ще се радвам, ако в тази тема науча нещо, което не съм го знаел до сега.
            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

            Коментар


            • #21
              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

              Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
              Аз не виждам проблем в мерната единица ватове на километър.
              А опитай пак?

              Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
              Предложи друга и ще я обсъдим.
              Другата я пише в едни книжки. Малко подсказка - ватът не е мярка за енергия, а за мощност. Разликата между двете е точно колкото между велико изобретение и грандиозен провал.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                Аз не виждам проблем в мерната единица ватове на километър...
                И какво мериш с тази единица?
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • #23
                  От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                  Грамотността наистина не е излишна.

                  Стефан е съвсем прав за безсмислието на хибрида. То бива и може, разбира се, да го разглеждаме като междинно стъпало в развитието на транспорта, но икономически никакъв смисъл не може да има, ако не включваме в сметката субсидиите. То няма смисъл даже и произведено в промишлени условия, какво остава за домашните.

                  Разните 3ст/км, 5ст/км, 8ст/км можем да си ги размятаме колкото си искаме, докато не сметнем колко всъщност струва токът от батерии. Джокер: през батерията може да мине определено количество ток за целия и полезен живот, а тя не е без пари.

                  Тягова оловна батерия 1квч (това са около 80Ач/12в) струва в добър случай едни 300лв и може да се зареди около 1000 пъти. Т.е. имаме около 30ст/квч само от батерията. Отделно КПД на самата батерия+зарядно е примерно 70% и значи самият ток струва едни около 30ст/квч и имаме общо около 60ст/квч. С литиевите батерии картинката не е много по-добра, а за компенсация те струват тройно повече (и работят съответно повече, и тежат по-малко, ама на финала пак в киреча, макар и по-плитко).

                  И в регенеративната спирачка няма много щастие - 15% е резултатът в големия транспорт (трамваи, тролеи, метро). Не са за изхвърляне, но ще ги спестим и даже още, ако просто не возим тази батерия.

                  И на финала - тия 200-300 вата както и да ги смятате, могат да движат колата толкова бързо, колкото може да я бута един човек. Той толкова мощност развива, като си даде напън. За да се движи с 50 по равно, трябват едни киловати. Примерно 5 или 7, зависи каква е колата. За ускоряването - отделно.

                  Та, за 100км пробег с 50км/ч ще трябват 15 киловатчаса, което по горната цена е 9лв. Похвално, ама дизелова кола с ръчни скорости и със същия размер това го прави за 10лв и докато от разликата се изплати електриката, ще сменим два пъти батерията. И през цялото време няма да можем да развием 100км/ч с нея.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                    Добре де!
                    Ватчаса или киловатчаса на километър
                    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                      [QUOTE=sparkybg;1850797]Между електрониката тогава и електрониката сега има една малка разлика, все пак. Но не е 2 пъти, или нещо такова. В смисъл, ако някога КПД-то на такава система, като изключим механичната част, е било примерно 70%, то сега е постижимо над 90, има и образци с 95-98% КПД. Отделно, не знам как едно време е стоял въпроса с направата на регенеративни спирачки на акумулаторен автомобил, или по-точно се съмнявам въобще такова нещо да е съществувало. Ако се сложат моторите директно на колелата се избягват още едни загуби, а синхронизираното управление на 2 мотора към днешна дата не е нищо особено.


                      В електрониката за управление загубите и тогава бяха пренебрежимо малки. Регенеративни спирачки тогава нямаше даже и като термин. Двигателите си бяха директно на търкалата т.е. нямаше диф ако това визираш.



                      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                      ...Сметките в интернет, които съм виждал са за автомобили около 1000 кг. За хибридизация, разбира се, само се качват килограми и изчезва багажника, което никак не е гот.
                      За конверсия към електричка се маха поне ДВГ. Ел. мотор и 12 акумулатора ги дават около 300 кг. Т.е. теглото се качва, но не много.
                      Има един по-брутален вариант: маха се ДВГ, скоростна кутия, кардан и диференциал. Слагат се 2 двигателя директно на полуоските. В този случай колата не само, че няма да стане по-тежка, а даже може да се олекоти.
                      Всичко е въпрос на сметки.

                      П.П. Аз също не искам да се заяждам, а даже много ще се радвам, ако в тази тема науча нещо, което не съм го знаел до сега.

                      В задачата има ДВГ и от там идва хибрида. За чиста електричка и аз знам кое-как. В случая иде реч точно за хибрид, което и Ясен доста точно е описал, нещо като нищо но не съвсем, според мен е тази комбинация. Виж да мога само с ток да мина днеска 100 км. е и моя мечта, хеле пък за 1/3 левче. Това са си мокри сънища на разни форумни писачи, същите които възпяват бълбукаторите, според мен де. Пак ти казвам че няма как да задвижиш 1 тон авто, дори по равно с 200 вата.
                      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                      Коментар


                      • #26
                        От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                        Момчета,само Спарки попита дали е оправдано!И каква е целта на хибрида,нали.Тези от концерна МОГАТ да изминат до сто километра.Но не са предвидени да бръмкат от "село до градо на ток",а само у градо.С определена цел.Но тя не е по-малко ст. на километър.....
                        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                          Ако има желаещи - тук в Пловдив има едно полско фиатче на ток от години.
                          Може да се пипне и разгледа по всяко време. И човека е приказлив. От години си джитка с него и се усмихва.
                          Ако е за 5 лв/100 км - за същите пари (колкото за хибридизирането) слагаш метанова уредба.
                          И няма след 2 години да я сменяш (както акумулаторите след 800 -1000 зареждания).
                          Въпреки всичко автомобилите отиват натам - електро.
                          По Дискавъри даваха в САЩ как правят електромобил.
                          Форд мустанг - махат САМО двигателя, слагат електродвигател на 220 волта и в багажника 20 акумулатора.
                          И колата вървеше. Колко струва е друг въпрос.
                          Някой даже може да намери фимчето.....
                          http://autoplanet1.com/novina/8793-k...pazara-v-sasht

                          http://www.emic-bg.org/files/files/Tok_v_Rezervoara.pdf

                          Коментар


                          • #28
                            От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                            АТия поне имат на 110В и ще минат с по-други инвертори,ма не са се сетили
                            Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                              Ако стигне до гората през калта,тъкмо ще има ток за телевизора и осветлението!
                              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Сътворяване на Дизелов хибрид в гаражни условия - мит или реалност

                                Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                                АТия поне имат на 110В и ще минат с по-други инвертори,ма не са се сетили
                                Имат 110V, ама тия 110V при товар не стават за нищо, или по-точно искат ония дебели жици, за които споменах по-горе, а и не само жици, ами и дебела електроника. Ако навсякъде имаше трифазен ток, никой нямаше да си играе с монофазен дори. Причините са тема на друг разговор. Накратко, ако оставим неща като безопасност, смущения и подобни, с колкото по-високо напрежение работиш, толкова по-тънка е електрониката, в буквален смисъл, и толкова по-малко мед (а съответно и тежест и цена) имащ по цялата силова част, от инвертора та до мотора. В случая на електрическа кола тия неща се избират така, че да са най-изгодни, разбирай хем да е достатъчно голямо напрежението че да може с неголеми токове да получаваш достатъчно голяма мощност и ниско тегло, хем колата да не се подпалва от всяка капка дъжд или да трепе де що народ я пипне.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X