Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ходове на окачването на джипове.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Ходове на окачването на джипове.

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    Я за по сигурно вземи махни направо 40см да е сигурна работата.
    Щото тва 79см (пътя които изминава гумата по 30г рампа) само във формулата на Голди го има.
    В тази формула която си ползвал цифрата е височина на гумата от земята. Всъщност на мен друга формула не ми е известна, все още.
    Ми, аз до днеска изобщо не знаех що е RTI. Обаче, и в много от чуждите сайтове се говори за път, изминат по рампата, и ако се замислиш, получава се едно и също. Има само една хватка с началото на пътя. То пък зависи от наклона на рампата и цолажа на гумата....

    После, от това, дето четох, за добър се смята индекс над 500, по 20 градусова рампа, и онова 693, честно да си кажа нещо ме съмняваше. Все пак никак не съм забравил какво карам, и отдавна съм се примирил с полупаркетните му възможности.

    Баси как се бях оплел.

    Е, на събора 20 градусова ли ще е, или 30 градусова? Май наистина трябват железни правила, за да няма мърморения.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • До: Ходове на окачването на джипове.

      Хи-хи.
      Рекордьора е разкрит.
      75см.

      Коментар


      • До: Ходове на окачването на джипове.

        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
        Виж обаче Нисана на Търтея с ресьорите - какво прави.
        Тва е само защото първо имаше падни за 20



        И после тия двата лева на таблото

        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • До: Ходове на окачването на джипове.

          Еми, ето че и от тоя невинен тест има безкрай възможности за неточности.

          Първо, има разлика с LSD и без, с блокаж, и без, със засилка или без. Гледах няколко клипчета на състезания - там го правят до вдигане на поне едната гума от земята, и май това е коректно. Обаче, джипка с блокаж ще издрапа по-нагоре, а такава без, ще избуксува рано-рано, и въобще няма да успее да си разтегне окачването, заради загубата на сцепление. Мен LSD-то, особено първия път, ме дръпна нагоре, та се клатех като зарзаватчийски кантар, и трябваше да дам назад. Goldy с блокажа - също. Тоест всеки с някаква работеща форма на блокаж ще има предимство от няколко сантиметра.
          , по простата причина че смачканата задна гума, дето е по диагонал има зверско сцепление, и нулев шанс за избуксуване.

          Различно налягане на гумите пак може да е в плюс или минус.

          Джипки с по 200 кила в багажника - също магат да имат леко предимство, защото от тежестта стабилизиращата щанга ще се разчекне още малко. Тоест и тук трябва да има правило някакво.

          Какво е решението, тогава? Мисля си че варианта с изкуствено вдигане с мотокар например няма да е достатъчно атрактивен, макар че май ще е най-точен чисто като ходове на окачването.

          Май пак не стигаме до пълното щастие. Няма ли откъде да се изкопае някой правилник на такова "състезание"? А в кавички, щото за мен си е чисто шоу.

          Мисля си че единственото правило трябва да бъде до вдигане на гума. А налягания на гуми, отключване на стабилизиращи щанги, товар в багажника, блокажи и всякакви такива - всеки както прецени. По тоя начин обаче не се мерят чисти ходове, ами и други фактори. И май точно това е ценното, щото всеки отива в гората, и кара спрямо собствената си преценка, което винаги е фактор, може би дори един от най-важните - "Магарето зад волана".

          Ето, кажете според картинката, колко са сантиметрите на Turtey - според мен, по права линия от хъба до земята, по вертикала - 65 сантиметра.
          Последно редактирано от sparkybg; 13-07-09, 21:49.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • До: Ходове на окачването на джипове.

            Чета тук за някакви правилници разисквате .
            Моето мнение е, че на събора ще се съберем да хапнем, пийнем и все такива работи. Точен правилник със безброй изисквания няма да има ще направим рампа ще се катерите по нея и ще се веселим. По просто от това условие не може да се формулира: Триете гуми трябва да са стъпили на земята четвъртата на рампата, при буксуване се спира, не се правят засилки .

            Коментар


            • До: Ходове на окачването на джипове.

              Каква е разликата с и без блокаж?
              Нали така или иначе хода се мери докато не се отлепи едно от трите колела???

              Коментар


              • До: Ходове на окачването на джипове.

                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                Каква е разликата с и без блокаж?
                Нали така или иначе хода се мери докато не се отлепи едно от трите колела???
                Джипка без блокаж ще забуксува, преди да отлепи съвсем. Нали без засилка. Тая с блокаж - докато съвсем отлепи, при което даже ще си продължи след отлепянето.

                Ама, Явор е прав. Въпроса е в купона. Май пак се поунесох.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • До: Ходове на окачването на джипове.

                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  Каква е разликата с и без блокаж?
                  Нали така или иначе хода се мери докато не се отлепи едно от трите колела???
                  Рамата е напрегната конструкция с лимитирана еластичност. Според мен, съществува разлика, как ще поеме тази конструкция усукването, причинено от изкачването на рампата, дали напреженията ще бъдат приложени в 4 или 2 точки.

                  Във всеки случай ефектът е очевиден и експериментално повтаряем.
                  Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                  Коментар


                  • До: Ходове на окачването на джипове.

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Джипка без блокаж ще забуксува, преди да отлепи съвсем. Нали без засилка. Тая с блокаж - докато съвсем отлепи, при което даже ще си продължи след отлепянето...
                    Е, колко ще спечелиш преди и след забуксването и преди отлепянето??
                    Няма ефект от мерене на ход, когато гумата ти е вече във въздуха, пък ако е да си наскубал всички блокажи.

                    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                    Рамата е напрегната конструкция с лимитирана еластичност. Според мен, съществува разлика, как ще поеме тази конструкция усукването, причинено от изкачването на рампата, дали напреженията ще бъдат приложени в 4 или 2 точки.

                    Във всеки случай ефектът е очевиден и експериментално повтаряем.
                    Примера ти с рамата не го разбрах? Тя определено има значение за хода и артикулацията, но не е единствен фактор. Ленд Ровър са с твърда рама, като Г-то, за разлика от Тойота, Нисан и Уаз. Но са с най-дългоходовите амортисьори от изредените (за повечето модели) и постигат по-добри ходове със стандарно окачване.

                    Коментар


                    • До: Ходове на окачването на джипове.

                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      Е, колко ще спечелиш преди и след забуксването и преди отлепянето??
                      Няма ефект от мерене на ход, когато гумата ти е вече във въздуха, пък ако е да си наскубал всички блокажи.
                      поне 2-3 см ход по рампата се печели при наличие на блокаж
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • До: Ходове на окачването на джипове.

                        Един и същ джип, в рамките на 5 минути, при едни и същи други условия, изкачва няколко сантиметра повече по рампата, когато е 4WD. 4 те гуми са залепени на земята и в двата случая. При 4 WD пробуксуването настъпва по късно. При блокажите също има систематика и повтаряемост на резултата със или без блокаж.
                        Този факт е ясно забележим и повтаряем. Дори и при различните модели джипове, резултатите запазват една и съща тенданция.
                        Най слаб резултат с пробоксуване при 2WD. Около сантиметър повече при 4WD. И около сантиметър повече при блокаж.

                        Ако се прави сравнение между няколко или 10 ки джипове, борбата ще се спечели с милиметри, можете да бъдете уверени. В рамките на 1 сантиметър ще се поберат няколко джипа.
                        Затова или трябва да има сериозни критерии, или наистина работата да мине като голям майтап.
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • До: Ходове на окачването на джипове.

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          ...Ако се прави сравнение между няколко или 10 ки джипове, борбата ще се спечели с милиметри, можете да бъдете уверени...
                          Никак не съм уверен, че разликата ще е в милиметри, но не искам да споря. Разгледай клипчетата от линка, който съм дал в първия пост на тази тема:
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=46807
                          Разликите са драстични. Има разлика и в подготовката на автомобилите, но най-добри резултати показаха някои (видимо) най-неподготвени.

                          Коментар


                          • До: Ходове на окачването на джипове.

                            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                            Затова или трябва да има сериозни критерии, или наистина работата да мине като голям майтап.
                            Това имах и аз в предвид. Аз например ако ще участвам ще е само и единствено заради купона. То за друго нито имам стремеж, нито ресурс особен. То и по принцип гледам на цялата работа като на купон и познанство и взаимопомощ с читави хора. Обаче със сигурност ще има други, които ще приемат нещата по насериозно. Затова според мен е редно да има поне елементарни правила в меренето, па били те и минимален брой - 2-3 например.

                            ...а и конкретно, някой хора, които със сигурност ще са в предните редици, са предварително известни, при положение че решат да участват в купона.

                            ...ъъъ и в крайна сметка, поне трябва да се знае какво ще е меренето, по ходове, или по RTI, или и по двете (май най-добре).
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • До: Ходове на окачването на джипове.

                              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                              ...
                              Андро е безкрайно доволен...
                              Прави ми впечетление, че има два лагера - крайни привърженици и крайни противници на ресьорите. Затова аз като дипломатичен човек, избрах за горската ми джипка (която е в дълъг процес на правене) смесено окачване - отзад пружини, отпред ресьори, та затова съм доволен, за сега де.

                              Коментар


                              • До: Ходове на окачването на джипове.

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                Прави ми впечетление, че има два лагера - крайни привърженици и крайни противници на ресьорите. Затова аз като дипломатичен човек, избрах за горската ми джипка (която е в дълъг процес на правене) смесено окачване - отзад пружини, отпред ресьори, та затова съм доволен, за сега де.
                                Най-"хибридната" джипка на мероприятието беше на Трол. Отзад - цял мост с ресори с добавени пружини, а отпред - независимо с торсиони.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X