Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ходове на окачването на джипове.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Ходове на окачването на джипове.

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    Я за по сигурно вземи махни направо 40см да е сигурна работата.
    Щото тва 79см (пътя които изминава гумата по 30г рампа) само във формулата на Голди го има.
    В тази формула която си ползвал цифрата е височина на гумата от земята. Всъщност на мен друга формула не ми е известна, все още.
    Ми, аз до днеска изобщо не знаех що е RTI. Обаче, и в много от чуждите сайтове се говори за път, изминат по рампата, и ако се замислиш, получава се едно и също. Има само една хватка с началото на пътя. То пък зависи от наклона на рампата и цолажа на гумата....

    После, от това, дето четох, за добър се смята индекс над 500, по 20 градусова рампа, и онова 693, честно да си кажа нещо ме съмняваше. Все пак никак не съм забравил какво карам, и отдавна съм се примирил с полупаркетните му възможности.

    Баси как се бях оплел.

    Е, на събора 20 градусова ли ще е, или 30 градусова? Май наистина трябват железни правила, за да няма мърморения.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • До: Ходове на окачването на джипове.

      Хи-хи.
      Рекордьора е разкрит.
      75см.

      Коментар


      • До: Ходове на окачването на джипове.

        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
        Виж обаче Нисана на Търтея с ресьорите - какво прави.
        Тва е само защото първо имаше падни за 20



        И после тия двата лева на таблото

        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • До: Ходове на окачването на джипове.

          Еми, ето че и от тоя невинен тест има безкрай възможности за неточности.

          Първо, има разлика с LSD и без, с блокаж, и без, със засилка или без. Гледах няколко клипчета на състезания - там го правят до вдигане на поне едната гума от земята, и май това е коректно. Обаче, джипка с блокаж ще издрапа по-нагоре, а такава без, ще избуксува рано-рано, и въобще няма да успее да си разтегне окачването, заради загубата на сцепление. Мен LSD-то, особено първия път, ме дръпна нагоре, та се клатех като зарзаватчийски кантар, и трябваше да дам назад. Goldy с блокажа - също. Тоест всеки с някаква работеща форма на блокаж ще има предимство от няколко сантиметра.
          , по простата причина че смачканата задна гума, дето е по диагонал има зверско сцепление, и нулев шанс за избуксуване.

          Различно налягане на гумите пак може да е в плюс или минус.

          Джипки с по 200 кила в багажника - също магат да имат леко предимство, защото от тежестта стабилизиращата щанга ще се разчекне още малко. Тоест и тук трябва да има правило някакво.

          Какво е решението, тогава? Мисля си че варианта с изкуствено вдигане с мотокар например няма да е достатъчно атрактивен, макар че май ще е най-точен чисто като ходове на окачването.

          Май пак не стигаме до пълното щастие. Няма ли откъде да се изкопае някой правилник на такова "състезание"? А в кавички, щото за мен си е чисто шоу.

          Мисля си че единственото правило трябва да бъде до вдигане на гума. А налягания на гуми, отключване на стабилизиращи щанги, товар в багажника, блокажи и всякакви такива - всеки както прецени. По тоя начин обаче не се мерят чисти ходове, ами и други фактори. И май точно това е ценното, щото всеки отива в гората, и кара спрямо собствената си преценка, което винаги е фактор, може би дори един от най-важните - "Магарето зад волана".

          Ето, кажете според картинката, колко са сантиметрите на Turtey - според мен, по права линия от хъба до земята, по вертикала - 65 сантиметра.
          Последно редактирано от sparkybg; 13-07-09, 21:49.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • До: Ходове на окачването на джипове.

            Чета тук за някакви правилници разисквате .
            Моето мнение е, че на събора ще се съберем да хапнем, пийнем и все такива работи. Точен правилник със безброй изисквания няма да има ще направим рампа ще се катерите по нея и ще се веселим. По просто от това условие не може да се формулира: Триете гуми трябва да са стъпили на земята четвъртата на рампата, при буксуване се спира, не се правят засилки .

            Коментар


            • До: Ходове на окачването на джипове.

              Каква е разликата с и без блокаж?
              Нали така или иначе хода се мери докато не се отлепи едно от трите колела???

              Коментар


              • До: Ходове на окачването на джипове.

                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                Каква е разликата с и без блокаж?
                Нали така или иначе хода се мери докато не се отлепи едно от трите колела???
                Джипка без блокаж ще забуксува, преди да отлепи съвсем. Нали без засилка. Тая с блокаж - докато съвсем отлепи, при което даже ще си продължи след отлепянето.

                Ама, Явор е прав. Въпроса е в купона. Май пак се поунесох.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: Ходове на окачването на джипове.

                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  Каква е разликата с и без блокаж?
                  Нали така или иначе хода се мери докато не се отлепи едно от трите колела???
                  Рамата е напрегната конструкция с лимитирана еластичност. Според мен, съществува разлика, как ще поеме тази конструкция усукването, причинено от изкачването на рампата, дали напреженията ще бъдат приложени в 4 или 2 точки.

                  Във всеки случай ефектът е очевиден и експериментално повтаряем.
                  Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                  Коментар


                  • До: Ходове на окачването на джипове.

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Джипка без блокаж ще забуксува, преди да отлепи съвсем. Нали без засилка. Тая с блокаж - докато съвсем отлепи, при което даже ще си продължи след отлепянето...
                    Е, колко ще спечелиш преди и след забуксването и преди отлепянето??
                    Няма ефект от мерене на ход, когато гумата ти е вече във въздуха, пък ако е да си наскубал всички блокажи.

                    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                    Рамата е напрегната конструкция с лимитирана еластичност. Според мен, съществува разлика, как ще поеме тази конструкция усукването, причинено от изкачването на рампата, дали напреженията ще бъдат приложени в 4 или 2 точки.

                    Във всеки случай ефектът е очевиден и експериментално повтаряем.
                    Примера ти с рамата не го разбрах? Тя определено има значение за хода и артикулацията, но не е единствен фактор. Ленд Ровър са с твърда рама, като Г-то, за разлика от Тойота, Нисан и Уаз. Но са с най-дългоходовите амортисьори от изредените (за повечето модели) и постигат по-добри ходове със стандарно окачване.

                    Коментар


                    • До: Ходове на окачването на джипове.

                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      Е, колко ще спечелиш преди и след забуксването и преди отлепянето??
                      Няма ефект от мерене на ход, когато гумата ти е вече във въздуха, пък ако е да си наскубал всички блокажи.
                      поне 2-3 см ход по рампата се печели при наличие на блокаж
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • До: Ходове на окачването на джипове.

                        Един и същ джип, в рамките на 5 минути, при едни и същи други условия, изкачва няколко сантиметра повече по рампата, когато е 4WD. 4 те гуми са залепени на земята и в двата случая. При 4 WD пробуксуването настъпва по късно. При блокажите също има систематика и повтаряемост на резултата със или без блокаж.
                        Този факт е ясно забележим и повтаряем. Дори и при различните модели джипове, резултатите запазват една и съща тенданция.
                        Най слаб резултат с пробоксуване при 2WD. Около сантиметър повече при 4WD. И около сантиметър повече при блокаж.

                        Ако се прави сравнение между няколко или 10 ки джипове, борбата ще се спечели с милиметри, можете да бъдете уверени. В рамките на 1 сантиметър ще се поберат няколко джипа.
                        Затова или трябва да има сериозни критерии, или наистина работата да мине като голям майтап.
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • До: Ходове на окачването на джипове.

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          ...Ако се прави сравнение между няколко или 10 ки джипове, борбата ще се спечели с милиметри, можете да бъдете уверени...
                          Никак не съм уверен, че разликата ще е в милиметри, но не искам да споря. Разгледай клипчетата от линка, който съм дал в първия пост на тази тема:
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=46807
                          Разликите са драстични. Има разлика и в подготовката на автомобилите, но най-добри резултати показаха някои (видимо) най-неподготвени.

                          Коментар


                          • До: Ходове на окачването на джипове.

                            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                            Затова или трябва да има сериозни критерии, или наистина работата да мине като голям майтап.
                            Това имах и аз в предвид. Аз например ако ще участвам ще е само и единствено заради купона. То за друго нито имам стремеж, нито ресурс особен. То и по принцип гледам на цялата работа като на купон и познанство и взаимопомощ с читави хора. Обаче със сигурност ще има други, които ще приемат нещата по насериозно. Затова според мен е редно да има поне елементарни правила в меренето, па били те и минимален брой - 2-3 например.

                            ...а и конкретно, някой хора, които със сигурност ще са в предните редици, са предварително известни, при положение че решат да участват в купона.

                            ...ъъъ и в крайна сметка, поне трябва да се знае какво ще е меренето, по ходове, или по RTI, или и по двете (май най-добре).
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • До: Ходове на окачването на джипове.

                              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                              ...
                              Андро е безкрайно доволен...
                              Прави ми впечетление, че има два лагера - крайни привърженици и крайни противници на ресьорите. Затова аз като дипломатичен човек, избрах за горската ми джипка (която е в дълъг процес на правене) смесено окачване - отзад пружини, отпред ресьори, та затова съм доволен, за сега де.

                              Коментар


                              • До: Ходове на окачването на джипове.

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                Прави ми впечетление, че има два лагера - крайни привърженици и крайни противници на ресьорите. Затова аз като дипломатичен човек, избрах за горската ми джипка (която е в дълъг процес на правене) смесено окачване - отзад пружини, отпред ресьори, та затова съм доволен, за сега де.
                                Най-"хибридната" джипка на мероприятието беше на Трол. Отзад - цял мост с ресори с добавени пружини, а отпред - независимо с торсиони.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X