Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лебедки, разновидности, приложение и технически решения

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лебедки, разновидности, приложение и технически решения

    Лебедката е важен елемент от екипировката за сериозен офф роуд, като същевременно между нея и пожарогасителя има обща прилика – и двата уреда докато не ни потрябват само тежат и пречат. Дали ще си сложим лебедка или не зависи от това за какви цели се планира използването на автомобила. Ако няма често да се изисква движение в тежки условия лебедката ще бъде по скоро излишен товар, пример свръх-лъскавите супер луксозни машини по пътищата които обикновено са екипирани с мощна лебедка. Само си представете вида на такава машина, когато стигне до мястото, където евентуално ще и потрябва тази лебедка. Разбира се това не значи, че на такива машини въобще не им трябват лебедки – напротив на всеки се е случвало да му потрябва малко помощ някъде – за такива случаи може да се използва малка подвижна лебедка, която ще ни осигури безпроблемното излизане от ситуацията. Така стигаме и до въпроса, а каква лебедка ни е нужна и какви са възможностите за избор?

    Лебедките се делят на три основни типа: механични, хидравлични и електрически. Механичните лебедки са обвързани с конструкцията на съответната машина и са свързани с основната предавателна кутия. Предимствата на такова решение са, че мощността се взема от двигателя и обикновено няма ограничение за времето на използване. Пример за такива решения са лебедките на камиони и танкове, защото необходимото усилие е много трудно да се получи с друга система – представете си електрическа лебедка за танк и съответно акумулатора, който може да отдаде необходимата мощност. Някои автомобили 4х4 също имат вариант с механични лебедки например Toyota. Практиката показва, че тези лебедки не са най-добрият избор за автомобили от лекия клас (до 3-4т) и всички водещи производители се отказват от такова решение. Основните недостатъци са, че работата на лебедката не може да бъде адекватно подпомагана от предаването на автомобила, т.е., когато лебедката работи обичайно главната предавателна кутия трябва да е в изключено положение или в най-добрият случай работи синхронно, което не е от особена полза. Също така при леките машини необходимите предавателни елементи са с тегло, което превишава чувствително другите решения за лебедка, утежнява излишно конструкцията и оскъпява евентуалният ремонт. Хидравличните лебедки най-добре могат да се справят с постоянна и тежка експлоатация. Там, където се изисква използването на лебедка за продължително време това е най-доброто решение, мощността за лебедката се взема или от стандартната хидравлична помпа за усилвателя на волана или от допълнително монтирана. Какви са техните предимства и недостатъци: Недостатък на хидравличните лебедки е необходимостта да работи двигателя, т.е. при неработещ двигател нямаме и лебедка. Напоследък има няколко производителя, които обявиха, че произвеждат хидравлични помпи задвижвани от електродвигател, но това е още непроверено от практиката решение. Тези лебедки могат да бъдат използвани произволно време без никакви проблеми като прегряване или опасност от повреда. Друго предимство е, че теглителната им сила много по-слабо зависи от това на кой ред на барабана е въжето. Електрическите лебедки са решението, което е най-популярно, лесно за изпълнение и евтино. Недостатък е голямата консумация на ток, която изисква промени по електроинсталацията на машината, добавянето на акумулатори и подсилването на генератора. И независимо от това колко добра електросистема има автомобила времето на работа на електрическата лебедка не може да надвиши период от около 1мин. Това е така, защото електродвигателя на 12 или 24 В отделя много топлина и ако работи по продължително време ще изгори. Но дори и лебедката да се използва на интервали с изчакване на необходимото време за охлаждане капацитета на акумулатора се изчерпва бързо, много по бързо компенсира генератора. Разбира се електрическите лебедки имат и множество предимства, които ги правят и най-популярното решение. Инвестицията в тях е сравнително малка, монтажът е лесен и не изисква специални инструменти и познания. Освен това електрическите лебедки единствено могат да работят с пълна мощност и без двигателя на автомобила да работи, което е много ценно, ако по някаква причина (например затънала в дълбок брод машина) не можем да ползваме двигателя, а трябва да се изтеглим. При електрическите лебедки има няколко основни разлики, които се определят от тяхното предназначение и съответно техните качества. Електрическите двигатели се делят на два типа със статор с постоянни магнити (permanent magnet) и на двигатели с намотка в статора (series wound). Първият тип има предимството, че е по лек, има много по малка консумация на електроенергия, но за сметка на това е много по-малко издръжлив на голямо натоварване и трудно може да отдава голяма механична мощност. Двигателите с намотка в статора имат по голяма консумация, но пък издържат на по-голямо натоварване и могат да реализират по голяма механична изходна мощност. Важното при избора на електрическа лебедка е да се избере правилния модел, който да отговаря на предназначението и. Например за състезания и крайни екстремни натоварвания е добре лебедката да е с двигател с намотка в статора, докато, ако лебедката ще се използва за изваждане от трудна ситуация при планински рейдове, лов и риболов и т.н. е много по добре двигателя да е с постоянен магнит в статора. Освен това поради факта, че електрическият двигател се характеризира с високи обороти и малък въртящ момент е важно да се избере лебедка с правилно подбран коефициент на редуктора. По този параметър лебедките се разделят на два типа – бързи и бавни. Първите са много подходящи за екстремни кратковременни натоварвания, където времето е от особено значение – предимно за спортни прояви. Техен недостатък е огромната консумация и краткото време на устойчива работа както и принципното значение на това въжето на кой ред се намира. Втория тип електрически лебедки се характеризира с голямо предавателно отношение на редуктора, което ги прави относително бавни, но пък по-надеждни и с по-малка консумация.
    VPetrov.photography

  • #2
    Hidravli4ni lebetki

    imam pitanka , napisal si , 4e hidravli4nata lebetka moje da se varje za pompata na servoto na avtomobila,4e pompata moje li da zadovoli kansumaciata na lebetkata i kurmilnoto ustroistvo ednovremenno ?
    Drugo na vsi4ki koli pompite sa razli4ni s razli4ni xarakteristiki ( debit, naliagane ) koeto e predpostavka za razli4na rabota na lebetkata skorost i sila primerno edna lebetka s 10000 lb. teglitelna sila moje da se polu4i taka 4e da nemoje da iztegli samorai4e .
    Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

    Коментар


    • #3
      Много кофти, обаче си прав. Всички опити за правене на лебедки от помпите на усилвателите на волана досега свършват с мигновенната им смърт((( Сигурно трябва да се опита от Урал, или ЗиЛ 131, ама не ми е попадала. Макар че и от там сигурно няма да излезе нищо, те малко време работят наистина натоварени, и като видят зор ...
      Проблема е с дебита, налягане има във всичките.
      А иначе, щастието беше така възможно...

      Коментар


      • #4
        Отговор

        Решението, при което се използва хидравличната помпа, която е фабрично монтирана има разбира се и плюсове и минуси. Основен плюс е минимумът от дейности, които трябва да се направят, за да използвате новата си лебедка и факта, че за повечето известни 4х4 автомобили има готов кит, който се инсталира и свързва към помпата за броени минути. Минусите вие сте ги маркирали, аз ще ви дам повече информация.

        Да наистина повечето хидравлични помпи се различават помежду си по характеристики, но имайте в предвид, че налягането, при което работят до голяма степен е сходно. Разликите са отчетени още при проектирането на хидравличните лебедки. Основният проблем е дебита а не абсолютната стойност на налягането. Когато искате да работи едновременно и хидравлика на волана и лебедката е естествено, че лебедката няма да може да отдава пълния си капацитет - тук се разчита на факта, че рядко се случва на някой да върти постоянно волана в двете посоки да се дърпа с лебедката като в същото време двигателя работи на празен ход. Защото всяка хидравлична помпа е разчетена така, че да осигурява необходимият дебит за нормална работа при празен ход на двигателя - тогава пък хидравликата е и максимално натоварена, гумите се въртят най-трудно на място. Т.е., ако вдигнете оборотите на двигателя обикновено е напълно достатъчно, за да осигурите и двата консуматора.

        Естествено горното положение е перфектно, когато ползвате лебедката за измъкване от трудно положение, без да имате и спортни амбиции. Ако искате лебедката да работи на пълен капацитет винаги и да можете да се теглите за време, най-доброто решение е да си инсталирате допълнителна хидравлична помпа само за лебедката - MileMarker предлагат такава + кит за повечето автомобили.
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Ъъъ ... а каталог? А нещо за мойто камионче?
          А, електрическата се слага по-лесно. Най много да трябва втори акумулатор и генератор от ЗиЛ, той е 110 А. Обаче хидравличната е къде по-бърза и не прави пожари и не изгаря в реката, и въобще ... Ама нали е по-скъпа...(((

          Коментар


          • #6
            Каталог

            За справки цени и основни параметри :

            http://eshop.offroad-bulgaria.com

            За повече информация - тук... а хидравликите не са толкова скъпи, скоро ще очакваме и специален модел 9000 който е едноскоростен и ще е на изключителна цена...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Мда. Тъжно((( Милен Велчев не дава пари на болниците, а те не дават на мене. Ще чакаме ... някой да даде
              Не, 9000 става за Нива, или за някоя Витара, или там Самурай. Ама 3 тона на четвъртия ред вече става и за кран, и за всичко... А помпата на това чудо къде се връзва? Уж имам един или два свободни канала на шайбата.

              Коментар


              • #8
                Иммигрируй в Европу и получи в подарок бейсболку: http://cernis.cz

                Коментар


                • #9
                  А я думал скосить, получить бейсболку за простую московскую квартиру на Рублевке... Блин! Наезд, да? Гиде мая осага, крышеватся пора нахбля!
                  Аффтар! Пеши исчо!

                  Коментар


                  • #10
                    Ето ви малко инфо и от мен. Някои бройки BMW-та 7-ма серия производство 80-90 година имат хидравлични усилватели на спирачките вместо вакумно серво. От помпата маслото отива в един тройник (разпределител) на който има два датчика. Но като се замисля всъшност може би са клапани тъй като на спирачния педал освен стоп ключ има и още един включвател. Ако е така както си мисля то част от тази система може успешно да се ползва при хидравличните лебедки. Помпата на BMW-то вероятно ще има необходимия дебит особено като се има предвид че теглото на 7-ма серия започва от 1800кг. Също така конструкцията и позволява лесен монтаж на който и да е двигател.
                    http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                    Коментар


                    • #11
                      На спирачките не им трябва почти нищо, техния усилвател не стига. Става голяма помпа от хидравликата на волана. Използва се тя, и защото когато висиш на лебедката волан не ти трябва особено, и така се вършат две работи с един агрегат. Големия проблем обаче си остава хидромотора. Той е скъпия, че и ги няма на буклука(((

                      Коментар


                      • #12
                        Нови хидро мотори има на битака по 30лв.
                        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          На спирачките не им трябва почти нищо, техния усилвател не стига. Става голяма помпа от хидравликата на волана.
                          Не съм уточнил че хидравличната помпа на волана и спирачките е обща мислех, че се подразбира.
                          http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                          Коментар


                          • #14
                            Опа. На кой?
                            Колко са големи?

                            Коментар


                            • #15
                              Ако питаш за размера на хидро мотора знай че е достатъчен да спретнем някоя идиотия
                              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X