От известно време забелязвам че много усилено вече се ползват полимерни въжета за лебедки вместо стоманени това поражда няколко питания в мен,дали тези въжета са достатъчно износоустоичиви на протриване какви са техните предимства и недостатъци в сравнение със стоманените въжета убеден съм че полимерните са по добри все пак по леки и тн неща но нека все пак разискваме тази тема хората които имат преки впечатления нека ги споделят
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Полимерни въжета за лебедка(плюсове и минуси)
Свий
X
-
стоманеното въже не е толкова гъвкаво и много бързо пуска "бодли"... полимерното въже не "боде"... много по-леко е...
не знам защо всеоще не оборудват фабрично лебедките с такива въжета... Сигурно за да са по-евтини... веднъж като си купиш, се убеждаваш, че трябва и хубаво въженце...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
-
Да, LJ73 е прав, основната причина е цената на въжето. Все пак цената на качествено синтетично въже е близко до цената на лебедката или поне сериозна част от нея. Стоманеното въже е несравнимо по-евтино. Стоманеното въже има и своите предимства като например, че не се поддава на лесно срязване от скален ръб, както и не се плаши от огън. Синтетичното въже е около 10-пъти по леко ~0.7 срещу ~10кг. Не се затяга (пропада) между навивките. Дори и да се намотае от едната страна на лебедката много по трудно ще я счупи. Лесно се дърпа от навигатора. Не се смачква от усилието и не се плаши от лошо навиване. Но синтетичното въже много лесно се срязва и изисква по-сериозна култура на използване. Като вносител на всякакви видове въжета обаче да предупредя, че сред синтетичните въжета има много повече ментета, отколкото сред стоманените...
Ако въжето е качествено и от истински производител срока му на съхранение е 7 години а на експлоатация 10 години... Горното важи само за истински въжета от реномиран производител, за всички други най-малкия проблем е каквото е написал Стефан...Полимерното отвсякъде е по-хубаво, обаче живее само една година. Ако го переш след всяко каране може да издеяни и две. А струва колкото струва(((
Коментар
-
Нека и аз да се изкажа
като ползувател на такова "марково" въже
Имам над 40 дърпания с него (може и да са повече, не съм ги броил) и не бих го заменил за стоманено (имал съм и такова с предишната лебедка) за сега след толкова експлуатациа (много странични дърпания, в тежки условия...) въжето няма видими следи, няма скъсани нишки
а за дължината на живота - ще видим.
Горещо го препоръчвам на всеки
Коментар
-
Нищо му няма от песъчинките. Справка Алекс Марков. Досега има поне 40 пълни тегления във ясно какви условия и въжето му е мито само веднъж и то онзи ден. Навива си го кално дърпа се и нищо му няма. Ако беше с стоманено въже отдавна да го е сменил като го знам какъв "грижлив" при нареждането и работата с него...
Коментар
-
сещам се за скорошен разговор с един чичко-рибар на тема новите супер-здрави влакна за риболов... много били здрави, ама издържали само един сезон
Те и новите коли не са хубави - не са ремонтопригодни
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
един приятел скъса такова въже, чисто ново от почти никакво триене
като всички работни синтетични въжета /такива има на много места, не само на наще лебедки/ заради сигурността се сменят всяка година, другото е реклама
стоманеното въже е много по - здраво и износо устойчиво, но трудно и неудобно за работа. синтетиката е за хора с нежни ръце и маникюр /жени навигатори/, така поне пишат разбирачите
drive alive
Коментар
-
diavol koleda
Ок нещата ми се поизясниха сега имам друг въпрос за стоманени въжета могат ли да се ползват тоси тип водачи

или е задължително да са ролкови водачи и какво е предимството на по горния тип водачи или на ролковите?ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
тел.088четири 9едно9 4нула4
-------------------------------------------------------
Коментар
-
Добрите въжета имат поне двуметров предпазител, който е комплект към тях и ако се наложи въжето да се трие някъде (скала например) той се слага на съответното място. Но както написах по-горе синтетичното въже иска повече мисъл при употребата му...един приятел скъса такова въже, чисто ново от почти никакво триене
Най-натоварените въжета са на миячите на стъкла на небостъргачи - там въжетата са синтетични разбира се и се сменят на брой използвания не на време. Следващите са алпинистите, за там мога да твърдя уверено само за въжетата на Petzl за които фирмата им дава срок на съхранение 7 години и време на използване 10 години. Естествено ако въжето през това време не получи механични повреди.като всички работни синтетични въжета /такива има на много места, не само на наще лебедки/ заради сигурността се сменят всяка година, другото е реклама
По-устойчиво на триене да, но по-здраво не! При един и същи диаметър 9.1 мм стоманеното въже се скъсва при 14400lb а синтетичното при над 22 000lb.стоманеното въже е много по - здраво и износо устойчиво
„Разбирачите” цитирани по-горе са определено по-добри специалисти по маникюри, моят личен опит и източниците, до които имам достъп сочат друго...синтетиката е за хора с нежни ръце и маникюр /жени навигатори/, така поне пишат разбирачите
Всеки тип въже е по-подходящ за конкретни приложения. За състезания и интензивно използване при недостиг на време (много често теглене) синтетиката е без алтернатива, а за нормално използване от ловец например синтетиката е излишен разход. Да не говорим, че стоманеното въже, което не се използва запазва качествата си неограничено дълго време. За който не е чел статията за различните въжета на ORD му препоръчвам да я прочете:
http://www.off-road-drive.ru/index.php?link=153233
За синтетични въжета водачът е задължително да бъде алуминиев с показаната форма. При използване на ролков водач въжето може да се скъса при заклинване в ъгъла. Но за стоманени въжета не бива да се използват алуминиев водач като този на снимката, прекалено бързо ще се износи. За стоманени въжета водачите са точно такива но от чугун. Но внимавайте, те са приложими за лебедки с усилие до 9000lb.Ок нещата ми се поизясниха сега имам друг въпрос за стоманени въжета могат ли да се ползват този тип водачи:
Коментар
-
Синтетиката е много мръсно нещо. Тя има ограничения по времето, по слънчевото греене, по броя възли и по това колко пъти са връзвани и колко - затягани, по броя пъти опъване до максимално допустимото натоварване. По броя цикли огъвания отвсякъде превъзхожда стоманата. Това по стареенето и умората. По тактиката на използване - това което писа Венци, и в добавка - леко и непринудено може да се окаже заплетено или изобщо на възел.
Обаче руснаците не продават нито въглеродни нито стъклени въжета, ембарго ...
Изобщо казано полиамидните въжета са като полиамидните Глокове - красива безсмислена играчка или инструмент за професионалисти със срок на амортизация примерно година.
А водачите от специални дурали са хубави за полиамида, чугунените - за стоманата. Не се връзвайте на титанови - стопяват пластмасата и се палят от стоманата. А титановия пожар не се гаси с нищо.
Коментар
-
Тюх пак се прецакахПървоначално публикуван от VPetrov...За синтетични въжета водачът е задължително да бъде алуминиев с показаната форма. ...
аз ползвам чугунен (или какъвто е там, но не алуминиев)
Хубавото е че за сега всичко е ОК
Ще ми се да видя вързано метално въжеПървоначално публикуван от Стефан...по броя възли и по това колко пъти са връзвани и колко - затягани......
ще е голям купон
А между другото (не съм го пробвал, но си мисля че) синтетиката ако се скъса макар и със зор може да се върже и да се ползва още малко
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар