Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Полимерни въжета за лебедка(плюсове и минуси)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Бе, с камионите на времето съм виждал вързана стомана, след години и на топло е голям майтап ...
    Значи тая с възлите е отделна песен. Къса се винаги на възела, особено при динамично дръпване. Статично обикновено се къса от задната му страна, ама също се къса. Ако може - не дърпай с възел.

    Коментар


    • #17
      имам едно стоманено въже-герой... късано и връзвано 3-4 пъти... вече е дълго около 2.5м... приготвил съм го за хвърляне вече
      сега съм си направил едно 16мм-полипропиленово дълго е 9м, но обикновено го ползвам двойно заради дължината...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #18
        Не са ли и опасни тези синтетични въжета? Нямам никакъв опит с лебедки, но скоро се опитах да дърпам един с явно блокирал дизел и въжето - уж дебело, се разтегна като ластик и се скъса със страшна сила и счупи на човека фара и изкриви решетката! Т. е. тази еластичност не е ли опасна?!

        Коментар


        • #19
          еластичността си е супер, ако знаеш как да я използваш. тази еластичност прави тегленето по - меко и обира ударите /динамично въже/.

          проблема е друг, трябва да си достатъчно багат зада го можеш

          иначе е най - добро, по и най, и да знаете, ако се скъса, причината не е във въжето, а във вас разирашли, както казва стефан
          drive alive

          Коментар


          • #20
            Всяко скъсано въже прави такива поразии, ако не направи по-големи, разбира се. Някъде имах снимки на срязан през средата кариерен трактор. Понеже бил затънал малко, и не взели да копаят ами решили да го дръпнап с крачещ ескаватор. Връвката - дебела като крава, трактора - като прогимназия, а багера изобщо е по-голям от НДК-то. То па се скъсало ...
            Въжетата се късат от претоварване или когато са повредени. Еластичността им е отделна песен.
            По принцип има два вида въжета - право плетени и кръстосани. В правите нишките в жилата са усукани накъдето са усукани, жилите са усукани във въже в същата посока. Такива въжета имат голямо отностително удължение - иначе казано се разтеглят. Такива има и стоманени и пластмасови и конопени и всякакви, и ако материала го позволява могат да бъдат и динамични. Демек могат да бъдат натоварвани с висока скорост, по човешки казано - да се дръпват рязко и зверски. Стават за буксирни и за динамично вадене на затънали.
            В кръстосаните нишките в жилата и жилите във въжето са оплетени в обратните посоки, и те не се разтеглят. Повечето са стоманени, ама има и разни ценови извращения от полиамид, карбон, стъкло и кво ли не още. Естествено и много по-лошо понасят динамични натоварвания. Такива са за лебедките, джековете, сапаните, въжените предавки. Избират се просто - разривното им усилие трябва да е от 3 до 15 пъти по-голямо от товара който се каните да им окачвате.

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от Паджеровод
              Не са ли и опасни тези синтетични въжета? Нямам никакъв опит с лебедки, но скоро се опитах да дърпам един с явно блокирал дизел и въжето - уж дебело, се разтегна като ластик и се скъса със страшна сила и счупи на човека фара и изкриви решетката! Т. е. тази еластичност не е ли опасна?!
              Змачително по-безопасни са от металните При скъсване (ако не лети и куката) са почти безопасни, НЕ СА ЕЛАСТИЧНИ (поне тези за лебедки) и не се разтягат (е не са идеално твърдо тяло но...), естествено НЕ би трябвало да се използват при ударни натоварвания т.е. като дърпаш (или те дърпат) с лебедка не е добра идея да помагаш с колелата (освен ако не си на състезание) да се качваш мааааалко по-нагоре след което с удар да се връщаш назад - натоварваики освен въжето и лебедката. Ако можеш взимай такова въже - няма да съжаляваш

              Коментар


              • #22
                Исками се да посъживя тази тема след две лебедки със синтетика сега си поръчах за 3-ти път за жалост въжето гх няма (има няма 6 месеца) та ми се наложи да поползвам отново стоманено - УЖАС направо не ми се пуска лебедката, все се "запича", посуква, намотава нанякъде си опитвайки се да Счупи лебедката, Чакам си синтетиката зщото просто нямат сравнение по време на експлоатация!

                Коментар


                • #23
                  Няма страшно въжетата са на митница. Ние за теб точно не се притесняваме, с новата ти кола къде пък ти е потрябвала лебедка...?

                  А колкото за сравнението между стоманено и синтетично въже както и преди писах то се прави само и единствено от хора които никога не са пробвали синтетично въже... Няма известен случай при който някой от синтетика да се е върнал на стоманено въже...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                    Няма страшно въжетата са на митница. Ние за теб точно не се притесняваме, с новата ти кола къде пък ти е потрябвала лебедка...?
                    Венци, трябва си му лебедката на Алекс.
                    Тойотата си е супер джипка, ама наоколо има и други, та все ще се налага да се разпъне по някоя лебедка. И вчера се наложи, а стоманеното въже наистина се беше понамотало, както си иска.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25
                      Като цяло съм съгласен с всичко което е написал В. Петров за синтетичните въжета (като качества на самото въже, от лебетки нищо не разбирам, занимавам се с алпинизъм - и спортен и промишлен). Та само някои уточнения - до преди 7-8 години ВСИЧКИ синтетични въжета използваха единствено и само полиамидни влакна (известни с търговската марка Nylon). Техните качества (здравина, еластичност) се определяха от технологичта на производство (главно темперарурни обработки), но като цяло бяха с много близки качества и...много по слаби от стоманата. После DuPontсъздадоха Kevlar (последван от Dyneema, Spectra и др.) - нишка от подредени молекули (почти като кристална решетка) и поставиха началото на синтетични въжета с принципно нови качества. Основното от тях е изключителната здравина на опън (до 10 пъти по здрав от найлона). Второ качество - много малка разтегливост (под 0.5 % преди скъсване, при 15-30% при найлоновите влакна. Разбира се нищо не е само хубаво - тези въжета си имат и недостатъци - първия е че са по-неустойчиви на триене дори и от найлоновите въжета (да не говорим за стоманени) и второ UV лъчите направо ги съсипват (пак по бързо дори и от найлоновите).
                      Като цяло независимо дали са за автомобилна лебедка или друго, техните качества пред стоманените са много и все повече се използват. (едно уточнение за В. Петров: Действително за отношението тегло:здарвина синтетиката превъзхожда стоманата близо 10 пъти, но диаметър:здравина стоманените въжета все още водят с около 50%. Заблуда може да се получи от това че често синтетичните въжета се рекламират с "гарантирана здравина преди скъсване" ,а стоманените с "работна здравина" с определен коефициент на презастраховане)
                      Извод: Ако можете си купете синтетично въже (но задължително от реномиран производител), но:
                      1. Никога не допускайте да се трие в скали или дървета без протектор.
                      2. Пазете от слънце (покривало за лебетка - задължително)
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от Венцислав Петров

                        Няма известен случай при който някой от синтетика да се е върнал на стоманено въже...
                        има. познавам такъв човек и дори ми подари синтетичното си въже. аз обаче също няма да го ползвам. основен недостатък - последния ред приплъзва по барабана
                        Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                        http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                        http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                        Коментар


                        • #27
                          Първоначално публикуван от митко
                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров

                          Няма известен случай при който някой от синтетика да се е върнал на стоманено въже...
                          има. познавам такъв човек и дори ми подари синтетичното си въже. аз обаче също няма да го ползвам. основен недостатък - последния ред приплъзва по барабана
                          При мен такова нещо НИКОГА не се е случвало - развивалОсъм до 3-4 витки от последният ред и никога не е "приплъзвало"

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от митко
                            Първоначално публикуван от Венцислав Петров

                            Няма известен случай при който някой от синтетика да се е върнал на стоманено въже...
                            има. познавам такъв човек и дори ми подари синтетичното си въже. аз обаче също няма да го ползвам. основен недостатък - последния ред приплъзва по барабана
                            По-добре си го използвай, няма такъв проблем. Най-вероятно с нещо му е бил намазан барабана. Което между другото е проблем и за стоманените въжета. Затова и барабана не се смазва! Или може би пък нещо не му е било закачено правилно и прочие... А може и самото въже да е някакво измислено каквото не сме виждали и наистина да не става... При въжетата за лебедки както и при повечето високо технологични продукти има много ментета и е важно да се купуват правилните!

                            Разбира се нищо не е само хубаво - тези въжета си имат и недостатъци - първия е че са по-неустойчиви на триене дори и от найлоновите въжета (да не говорим за стоманени) и второ UV лъчите направо ги съсипват (пак по бързо дори и от найлоновите).
                            Като цяло независимо дали са за автомобилна лебедка или друго, техните качества пред стоманените са много и все повече се използват. (едно уточнение за В. Петров: Действително за отношението тегло:здарвина синтетиката превъзхожда стоманата близо 10 пъти, но диаметър:здравина стоманените въжета все още водят с около 50%. Заблуда може да се получи от това че често синтетичните въжета се рекламират с "гарантирана здравина преди скъсване" ,а стоманените с "работна здравина" с определен коефициент на презастраховане)
                            Извод: Ако можете си купете синтетично въже (но задължително от реномиран производител), но:
                            1. Никога не допускайте да се трие в скали или дървета без протектор.
                            2. Пазете от слънце (покривало за лебетка - задължително)
                            С някои неща съм съгласен с други не. За триенето е важно да се спазват ограниченията и да се използва протектора но на практика по състезанията и Долфи и Иво Върбанов ако ги видите какво правят с техните въжета ще кажете че не е истина. Оказва се че последните технологии ги правят изключително устойчиви. За диаметър здравина отново категорично не съм съгласен и цитирам параметри:

                            за синтетика:

                            3/8 - 9мм синтетично въже - усилие за скъсване: 8900кг.
                            3/8 - 9мм стоманено въже - усилие за скъсване: 6531кг.

                            Това са проверени данни.

                            Всички въжета които ние сме използвали са 100% защитени от слънчеви лъчи според сертификата който идва с тях и на практика досега никой не е установил обратното. Края на въжето преди куката си стои постоянно изложен на слънце и досега няма въже което там да се е скъсало поради отслабване. Но по принцип съм съгласен че синтетиката е по-чувствителна към слънчеви лъчи.

                            Практиката показва че едно въже за лебедка се ползва максимум две три години. (Когато се работи с него). За този срок не може да се установят промени като стареене и прочие на синтетичното въже - може би за повече ще се покажат но кой се интересува...

                            Като се видим другия път ще обсъдим въпроса с повече информация.
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #29
                              Има наистина начини за защита - например въжетата за алпинизъм се правят със сърцевина от Dyneema например и оплетка от Nylon или Polyester отгоре. До колкото съм виждал обаче въжетата за лебедки са плетени като едно цяло без сърцевина и отделна оплетка. За съжаление не знам дали има начин за UV защита с някакъв химически импрегнант за тези влакна, за найлона има, но те имат много различни хим. св-ва. А иначе и за една година на слънце може сериозно да намали здравината (което не значи естествено че ще се скъса на следващото дърпане). Пък си мисля че покриването на лебедката в града без друго няма да и навреди. А за диаметър/здравина съм почти сигурен, но трябва да се поразровя да намеря данни.
                              В крайна сметка, обаче само цената би могла да наклони везните в полза на стоманата. Иначе определено синтетиката води по точки убедително.
                              п.с. Ако искате най добрия протектор за жълти стотинки - купете си няколко метра пожарникарси маркуч и го обърнете с гумата навън. Пробвано е. 6!
                              Technical Rescue Direct - life lies in courage
                              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                              Коментар


                              • #30
                                Преди не много време се бях запалил много за синтетично въже. Даже се обадих на двете възможни места за закупуване. Предимствата му пред стоманеното са по почти всички показатели. НО, на състезанието в Шумен видях как на два автомобила се скъсаха като канапи!!!! Изплаших се направо.! Не знам на какво се дължеше , но си представих , какво ще стане ако се скъса докато вися някъде като прилеп - просто няма да мога да се обадя в комитета за защита на потребителя(,,много'' го обичам). Сериозно , дотегнало ми е това стоманено въже.Сигурно го ползвам над 100 пъти годишно и то сериозно!омръзнало ми е да пренареждаш по няколко пъти , да те боде, да се навива хлабаво и т.н.
                                За синтетиката просто се разколебах .Искам го ,но се уплаших!Може би ми трябва повечко кандърма
                                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                                0899187766

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X