Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защита на праговете - заварка или болтове?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защита на праговете - заварка или болтове?

    Едно от нещата, което ми е на дневен ред, е замяна на многострадалните щатни степенки с подходяща защита на праговете от стоманени тръби.

    От това, което съм разгледал из Интернет като че ли най-много ми допада американският вариант на защита (rock sliders), който, за разлика от масовата практика тук, предвижда защитата да е с двойни тръби - едната е точно под прага, а другата е захваната за нея (често под ъгъл 15 - 30 градуса) и служи както за защита отстрани, така и за степенка.

    Също така по американски сайтове доста често виждам, че закрепването на защитата към рамата е с болтове, а не със заварка.
    На мен този начин определено ми харесва повече. Възможно е това да е по-малко здравият вариант, но пък от друго страна ми се струва и по-гъвкав. Защото, ако в един момент се наложи да се правят някакви ремонтни работи по купето или по самата защита, най-вероятно последната ще трябва да се реже, а след това да се заварява наново, което не ме изпълва с особен възторг.

    Та, какво ще кажете по въпроса. Заварка или болтове? Ако е с болтове - как (като се има предвид, че от вътрешната страна на рамата преминават тръбичките на горивната и спирачната система)?

    Прикачам няколко снимки за илюстрация.
    Прикачени файлове
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

    Болтовете са огромна глупост, огромна. Май само в пиндостанско правят тая дивотия и то от рекламни съображения. "Монтирате го сами в гаража даже без заварка". И балъците се хващат. Като опрат до флекса и електрожена вече е късно. Щото без тях все едно не става. А как се пробива желязото на рамата изобщо е отделна песен) Ако някой те накара, след десет минути вече ще го риташ по вонящата човка и тъпата кофа. Все едно колко кротък човек си)) Как ще завираш распорните втулки е хептен трета история.
    Те си хващат здраво. Обаче не разпределят усилието от удара на голяма площ ами го концентрират на точки по себе си. Освен това като изгният или се изкривят пак се сменят с флекса и електрожена.
    Не се набутвай. Просто веднага след заварката го наклепай обратно с антикор и живей като хората.

    Коментар


    • #3
      Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

      Аз съм за болтове.Не знам как ще се заобиколят тръбичките,но...
      Заварката много нагрява за да стане здраво и може да поразвали тръбичките.
      Ако решиш да заваряш да не те притеснява после за разането.

      Коментар


      • #4
        Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

        Този вариант, който си дал на снимките е възможен само след бодилифт, защото иначе рамата не се вижда така от страни?! Иначе Стефан е прав за болтовете, освен това дупките за тях правят слаби места в рамата. При мен е със скоби обхващащи рамата и дистанционни подложки там където минават тръбичките.

        Коментар


        • #5
          Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

          Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнение
          Ако решиш да заваряш да не те притеснява после за разането.
          Рязането не може да не ме притеснява. Ако погледнеш първата картинка (на Паджерото) може и да се сетиш къде ме стяга чепика.

          За да направиш нещо по калниците например, трябва да свалиш пластмасовите разширители. Обаче веднъж заварена, тръбата под праговете ще ти пречи да направиш това. Т.е. дори да е е за някакво дребно ремонтче, трябва да режеш и отново да заваряваш, което не ме пълни с възторг.

          П.П. Между другото, тук има показани различни варианти на захващане.
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 24-03-07, 18:07.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            При мен е със скоби обхващащи рамата и дистанционни подложки там където минават тръбичките.
            можеш ли да качиш снимки, защото и на мен хич не ми се заварява...
            LZ1RED

            Коментар


            • #7
              Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

              Май със скоби около рамата е най добре, ако се сметнат точно ще стане и по здраво от заварки и ще можеш да ги сваляш когато решиш .
              Най-добрия реглаж на преден и заден мост

              Коментар


              • #8
                Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                можеш ли да качиш снимки, защото и на мен хич не ми се заварява...
                Нямам в момента, а пък апарата ми замина с децата в Германия...
                Ама е подобно на това:

                Коментар


                • #9
                  Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                  Първоначално публикуван от v0id Преглед на мнение
                  Май със скоби около рамата е най добре, ако се сметнат точно ще стане и по здраво от заварки и ще можеш да ги сваляш когато решиш .
                  Имам оригинални от дълго паджеро. Много прибрани и здрави. Според мене ще ти харесат. Те не са стъпенки а по скоро зщита на праговете. Понеже ще искаш сега и снимка....и отивам да ги търся в мазето Ето ми номера 0888626926 Ангел

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                    А защо за идея не погледнеш филмчето "A 4x4 is born" 11 епизод от 11мин. нататък Този човек прави всичко с пари, а когато човек има пари прави най-доброто Ако ти нямаш тези носачи, които крепят купето, може да завариш такива за рамата и самия слайдър да е на болтове Така отпадат проблемите, които описа. А заварката... веднъж ще я правиш - може да се жертваш малко
                    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                      Стоян е много прав. И при мене е така - има заварени едни планки на рамата с по 4 болта (шпилки) всяка, с които се захваща степенката. По този начин можеш да си ги сваляш съвсем лесно когато си поискаш - само развърташ некоя и друга гайка....
                      Don't hunt IF you can't kill
                      първо 0883 после 333 накрая 448

                      LZ1BGD

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                        Вчера видях това ГрандЧероки да се продава в мобилето и се обадих на собственика да му предложа 1000лв за степенките. Каза да не го занимавам с глупости. Че 1000лв глупости ли са.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                          Лично мен тази не ме кефи. Нещо не въждам функционалността в нея. Мяса ми на нещо като спойлер, който би ти помогнал да се качиш във возилото, но в същото време ти увеличава средния ъгъл мноого.
                          о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Вчера видях това ГрандЧероки да се продава в мобилето и се обадих на собственика да му предложа 1000лв за степенките. Каза да не го занимавам с глупости. Че 1000лв глупости ли са.
                            с тия степенки става по-ниско от лека кола...
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Защита на праговете - заварка или болтове?

                              Е сега като не сте виждали Гранд чероки от доло защо давате мнение.
                              Нищо не се намаля.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X