Едно от нещата, което ми е на дневен ред, е замяна на многострадалните щатни степенки с подходяща защита на праговете от стоманени тръби.
От това, което съм разгледал из Интернет като че ли най-много ми допада американският вариант на защита (rock sliders), който, за разлика от масовата практика тук, предвижда защитата да е с двойни тръби - едната е точно под прага, а другата е захваната за нея (често под ъгъл 15 - 30 градуса) и служи както за защита отстрани, така и за степенка.
Също така по американски сайтове доста често виждам, че закрепването на защитата към рамата е с болтове, а не със заварка.
На мен този начин определено ми харесва повече. Възможно е това да е по-малко здравият вариант, но пък от друго страна ми се струва и по-гъвкав. Защото, ако в един момент се наложи да се правят някакви ремонтни работи по купето или по самата защита, най-вероятно последната ще трябва да се реже, а след това да се заварява наново, което не ме изпълва с особен възторг.
Та, какво ще кажете по въпроса. Заварка или болтове? Ако е с болтове - как (като се има предвид, че от вътрешната страна на рамата преминават тръбичките на горивната и спирачната система)?
Прикачам няколко снимки за илюстрация.
От това, което съм разгледал из Интернет като че ли най-много ми допада американският вариант на защита (rock sliders), който, за разлика от масовата практика тук, предвижда защитата да е с двойни тръби - едната е точно под прага, а другата е захваната за нея (често под ъгъл 15 - 30 градуса) и служи както за защита отстрани, така и за степенка.
Също така по американски сайтове доста често виждам, че закрепването на защитата към рамата е с болтове, а не със заварка.
На мен този начин определено ми харесва повече. Възможно е това да е по-малко здравият вариант, но пък от друго страна ми се струва и по-гъвкав. Защото, ако в един момент се наложи да се правят някакви ремонтни работи по купето или по самата защита, най-вероятно последната ще трябва да се реже, а след това да се заварява наново, което не ме изпълва с особен възторг.
Та, какво ще кажете по въпроса. Заварка или болтове? Ако е с болтове - как (като се има предвид, че от вътрешната страна на рамата преминават тръбичките на горивната и спирачната система)?
Прикачам няколко снимки за илюстрация.
Коментар