Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АКУМУЛАТОРИ ВИДОВЕ СРАВНЕНИЕ И ИЗБОР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    И понеже стана дума за Монбат - един куриозен случай. Акумулатора купих с марка Акумикар през 1994 г. Това било предишното име на Монбат. Карах го 11(единайсет) години и го продадох с колата миналата година! Никой не ми вярва! Нямам нищо общо с марката, даже сега не съм с такъв акумулатор. Просто статистика...

    Коментар


    • #32
      Косьо, колкото и да си скромен те "разконспирирах" като професионалист още на първия ти пост
      Може ли да уточниш, какво имаш предвид под "нямаме технология" за съвременни акумулатори?
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #33
        Първата кола на баща ми бе Жигула-73г и бе с български черен, залят с асфалт акумулатор. Кара го 11 г и така продаде колата. Следващите му 3 коли също бяха с БГ ак. и също изкараха по над 8 години. В никакъв случай БГ не значи лошо и не това ми е мисълта. Просто е подло, като последните снимки на Монбат, за този продукт наречен "необслужваем" да се иска до 10-15 лв отгоре в сравнение със същия такъв в действителност, но с различен външен вид на други фирми или дори на същата фирма. И в същото време да дават пак същата гаранция по време и на всеки 6 месеца проверки и т.н. Аз до сега все карам с БГ. Но преди време по необходимост и неизбежност си купих AC Delco. Що за изненада, когато разбрах, че гаранцията е по-голяма и без изискване за никакви мерения на всеки 6 месеца. И то на разумна неизхвърлена и лъжлива цена, за наистина необслужваем продукт?! Край с рекламата.......!
        JEEP KJ 3.7 V6

        Коментар


        • #34
          2. За Венцислав Петров:
          От написаното там на английски не видях нищо лошо на никел-кадмиевите батерии?!
          Тези проблеми имах в предвид:

          4. There are a number of other possible causes listed in a "miscellaneous" category; these include -

          * Operation below 0 deg. C
          * High discharge rates (above 5C) in a battery not specifically designed for such use
          * Inadequate charging time or a defective charger
          * One or more defective or worn-out cells (NiCds DO have a finite life; they won't keep charging and discharging FOREVER no matter how well we baby them.)
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #35
            аз пак да си задам простите въпроси. каква е разликата между цилиндричните клетки и правоъгълните. защо хората казват че оптима е най - доброто защото клетките са кръгли и какво общо има това с качеството на батерията.

            защо едни гърци, които се занимават с тунинг ми казаха че за оптима е много важно никога да не се зарежда с ток над 14В, защото това го съсипва.
            drive alive

            Коментар


            • #36
              Първоначално публикуван от Венцислав Петров
              2. За Венцислав Петров:
              От написаното там на английски не видях нищо лошо на никел-кадмиевите батерии?!
              Тези проблеми имах в предвид:

              4. There are a number of other possible causes listed in a "miscellaneous" category; these include -

              * Operation below 0 deg. C
              * High discharge rates (above 5C) in a battery not specifically designed for such use
              * Inadequate charging time or a defective charger
              * One or more defective or worn-out cells (NiCds DO have a finite life; they won't keep charging and discharging FOREVER no matter how well we baby them.)
              Ами и това аз поне го разбирам като:
              "Има и редица други ПРИЧИНИ вкарани в списъка "разни", които включват........."
              Значи цялата статия макар и извадена от някакъв контекст, без да разбера за каква точно батерия става въпрос /имам предвид дали не е например телефонна/ обяснява неправилността на извода за действително наличие на "памет" в разглежданите батерии. ".....Да завършим с още един цитат от бележките на GE:
              В резюме можем да кажем, че истинска "памет" е изключително рядко явление. Виждайки лошо изпълнена батерия, на която е приписана "памет"......... От проблемите споменати по-горе, най-често с "памет" се бърка "депресията на напрежение""
              В тази четвърта точка са вкарани и РЕДИЦА ДРУГИ ПРИЧИНИ ОСВЕН ДЕПРЕСИЯТА, ЗА ГРЕШНО ПРИПИСВАНЕ НА НАЛИЧИЕТО НА ПАМЕТ.
              JEEP KJ 3.7 V6

              Коментар


              • #37
                Първоначално публикуван от go go go
                аз пак да си задам простите въпроси. каква е разликата между цилиндричните клетки и правоъгълните. защо хората казват че оптима е най - доброто защото клетките са кръгли и какво общо има това с качеството на батерията.

                защо едни гърци, които се занимават с тунинг ми казаха че за оптима е много важно никога да не се зарежда с ток над 14В, защото това го съсипва.
                Не познавам споменатата батерия, дори не съм я виждал. Ако плочите в клетките й са също цилиндрични- обяснението е, че при тази форма те имат по-голяма площ. Цилиндъра най-общо е и с по-голям обем от другите обемни конфигурации- значи и повече електролит се събира. Значи при еднакви външни габаритни размери, АБ с цилиндрични клетки ще има по-голям капацитет. Подзарядния ток на АБ се "лимитира" от съдържанието на антимон в нея. Колкото е по-малко това съдържание, толкова е по-малък изискуемия подзаряден ток. А тока се определя от напрежението. Така, че ако споменатата батерия е нискоантимонова или безантимонова /а това значи добра технология/, наистина може да изисква по-ниско напрежение от 14.2-14.7, каквото уж е нормалното в общия случай за АБ. Да не забравяме обаче, че максималния подзаряден /заряден/ ток на една АБ е също функция и на капацитета й?! Това мога да отговоря за АБ Оптима, като предположения!
                Дано съм помогнал?
                JEEP KJ 3.7 V6

                Коментар


                • #38
                  Първоначално публикуван от Косьо


                  Ами и това аз поне го разбирам като:
                  "Има и редица други ПРИЧИНИ вкарани в списъка "разни", които включват........."
                  Значи цялата статия макар и извадена от някакъв контекст, без да разбера за каква точно батерия става въпрос /имам предвид дали не е например телефонна/ обяснява неправилността на извода за действително наличие на "памет" в разглежданите батерии. ".....Да завършим с още един цитат от бележките на GE:
                  В резюме можем да кажем, че истинска "памет" е изключително рядко явление. Виждайки лошо изпълнена батерия, на която е приписана "памет"......... От проблемите споменати по-горе, най-често с "памет" се бърка "депресията на напрежение""
                  В тази четвърта точка са вкарани и РЕДИЦА ДРУГИ ПРИЧИНИ ОСВЕН ДЕПРЕСИЯТА, ЗА ГРЕШНО ПРИПИСВАНЕ НА НАЛИЧИЕТО НА ПАМЕТ.
                  Точно за това говорим. Описани са няколко причини които довеждат до сериозни проблеми които са приписвани на ефекта памет който вече разбрахме че не е проблем. Та едната от причините е употреба под 0 градуса - нормално за автомобил, неадекватно зареждане - нормално положение при автомобилите - това и имах в предвид. Все причини които довеждат никел кадмиевите батерии до повреда. И това са си нормални условия при автомобила. Предполагам че при самолетите нещата стоят по коренно различен начин - например може да се усигури постоянен заряд който не се сменя с разряд на всеки две минути, каквото е обичайното положение при автомобила зимно време...

                  На мен поне тези проблеми ми се виждат непреодолими при използване в автомобил. Всъщност в интерес на истината не можах да намеря макар и един случай на успешно прилагане на акумулатор с принцип различен от този на оловнокиселинните във всичките им разновидности при автомобил. Най-вече едно от основните предимства на тези акумулатори е издръжливостта на постоянен заряд, а също и тоталната непретенциозност към модела на заряд. Всички други типове батерии изискват добре урегулирани условия за заряд...

                  За батериите на Монбат, които се позиционират като отговарящи на военния стандарт и предназначени за употреба при условия на вибрации и т.н. може да се каже следното:

                  Основната разлика за допълнителните укрепвания на плочите. Виброподложката под акумулатора, както и оставеното по-голямо разстояние от долния край на плочата до дъното на кутията. Това разстояние помага при падане на малки парчета от плочата надолу да не се окъсяват плочите от така получената мътилка долу. Но все едно това са просто едни по-добре направени обикновени оловно кисели акумулатори.


                  По повод на Optima акумулаторите:
                  http://www.optimabatteries.com Това им е сайта.



                  Най-нормални батерии акумулаторни батерии със сепаратор, но спирално навити, както правилно отбелязахте това по-голяма площ с всичките си предимства от този факт. Към момента са може би най-доброто на пазара, но са по-скъпи, отколкото добри. Те бяха първи и когато излязоха на пазара нямаха алтернатива. Към момента, въпреки че цените им доста спаднаха не знам доколко е оправдана покупката им имайки в предвид, че една Topla например е същата технология, но с прави плочи и цена от 100+ лева с ДДС в България. Аз лично напоследък си купувам Topla и съм страшно доволен, дават им гаранция от три години и нормален живот от порядъка на десет. Последното не съм пробвал, защото обикновено сменяме акумулаторите на две три години. Освен това съм привърженик на технологията с два акумулатора в автомобила... за всеки случай...и за 24 волтова лебедка... Ето снимка на вътрешността на една Topla – ясно се виждат плочите и сепаратора:



                  По отношение на въпроса на go go go относно зареждането или по-скоро презареждането на такива акумулатори то е вредно както и за всеки друг, но тук има основание за повече притеснения от гледна точка на затворения обем. Естествено има предпазни клапани, но изпускането на съдържание отвътре е ясно, че няма как да се компенсира, което довежда до повредата на акумулатора. Затова и оловни акумулатори със сепаратор е добре да не се презареждат – в противен случай живота им се скъсява многократно...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #39
                    [quote="Венцислав Петров"]
                    Първоначално публикуван от Косьо



                    Точно за това говорим. Описани са няколко причини които довеждат до сериозни проблеми които са приписвани на ефекта памет който вече разбрахме че не е проблем. Та едната от причините е употреба под 0 градуса - нормално за автомобил, неадекватно зареждане - нормално положение при автомобилите - това и имах в предвид. Все причини които довеждат никел кадмиевите батерии до повреда.
                    ЩЕ УТОЧНЯ- ТОВА СА ВСЕ ПРИЧИНИ КОИТО ДОВЕЖДАТ БАТЕРИИТЕ ВЪОБЩЕ, А НЕ САМО НИКЕЛ-КАДМИЕВИТЕ ДО ПОВРЕДА!!!
                    И това са си нормални условия при автомобила. Предполагам че при самолетите нещата стоят по коренно различен начин ХИЧ- например може да се усигури постоянен заряд който не се сменя с разряд на всеки две минути, каквото е обичайното положение при автомобила зимно време...
                    АКО НЯКОЙ Е ЛЕТЯЛ С ГРАЖДАНСКИ САМОЛЕТ, СИГУРНО СА МУ СПОМЕНАВАЛИ ИЛИ ПЪК Е ВИЖДАЛ НА ДИСПЛЕЙ ВЪНШНАТА ТЕМПЕРАТУРА НАПРИМЕР ПРИ 10000 М ВИСОЧИНА- ОКОЛО 50 ГРАДУСА СЕЛЗИИ?! ЕЛ.ЗАХРАНВАНЕТО НА ЛЕТАТЕЛНИТЕ АПАРАТИ ПО ПОСТОЯНЕН ТОК /ЗАЩОТО ПО ПРОМЕНЛИВ Е СЪС ЧЕСТОТА 400 ХЕРЦА/ ПРИНЦИПНО ВЪОБЩЕ НЕ СЕ РАЗЛИЧАВА ОТ ТОВА НА АВТОМОБИЛИТЕ. На бойните самолети от които ми са практическите наблюдения по трита основни вида батерии- оловни, сребърно-цинкови и кадмиево никелови- най съм очарован от последните. При автомобилите е на 2 минути цикъла, а при бойните на половин час, но при жестоки условия- ОГРОМЕН РАЗРЯДЕН ТОК, вибрации, претоварвания, абсолютно резки температурни промени, влажности и всичко друго. Ще отбележа, че батериите не стоят в изолирани или херметизирани отсеци, а са на достъпни острани места, на шини със закопчалки и затворени просто с по едно капаче, с копче за лесно отваряне. На всичко отгоре регулирането на напрежението при тях е още по-трудно, защото диапазона на оборотите на двигателите им е изключително широк- напр. от около 1200 на малък, земен газ до към 12000 на максимал. Значи против всички очаквания- оловните се налагаше да ги сменяме на всеки 6 месеца до година- никел кадмиевите изкараха предвидения ресурс от цикли и време, но и след третата година под товар се държаха просто превъзходно и им си удължи ресурса. Най-очаров от тях бях в случаите на забравено нещо включено в машината в продължение на 2-3 дена. Абсолютно пълно разреждане с очакване за пълна смърт- да ама не....
                    .
                    JEEP KJ 3.7 V6

                    Коментар


                    • #40
                      Аз имам такъв акумулатор Optima YellowTop. Интересно ми е дали някой който има такъв и да е установявал че издава странен шум дори когато му разкача клемата? Нещо като жужене вътре в него... Все едно си пуснал зарядно за акумулатор, те така жужат..

                      Коментар


                      • #41
                        Не би трябвало или поне нашия не прави така. Добре е да проверите дали не се презарежда. При т.н. "гелови" акумулатори презареждането е фатално - яма как да долеете...!
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #42
                          Ако искате, да викна един човек от института по батерийките, да направи какъвто трябва обзор. Измислете предпочитаната форма и ще му се обадя.
                          Човекът е бял, мъж, с очила. Значи пие водка. Май че с кока-кола, ама в това не съм сигурен.
                          А аз го закъсах с акумулаторите. Кой продаваше гелови Топла? Или тая година е модерно друго?

                          Коментар


                          • #43
                            Първоначално публикуван от Стефан
                            Ако искате, да викна един човек от института по батерийките, да направи какъвто трябва обзор. Измислете предпочитаната форма и ще му се обадя.
                            Човекът е бял, мъж, с очила. Значи пие водка. Май че с кока-кола, ама в това не съм сигурен.
                            А аз го закъсах с акумулаторите. Кой продаваше гелови Топла? Или тая година е модерно друго?
                            да нямаш предвид "лудия професор" Гишин ?
                            АЗ от 4-5 тодини си купувам от него акумулатори и съм изключително доволен. Човека преди да ми продаде батерийка ми мери стария и едва после ми казва за нов ли съм или не.
                            казвал лудия в добрия смисъл на думата - човека си е образ безподобен.

                            Коментар


                            • #44
                              Тия дни трябва да купувам поне 2 акумолатора за моите коли.
                              измряха отведнъж(на незнайна възрасти и никакви грижи за тях )
                              Аз си харесвам Монбатските. Или някой има по добро предможение относно цена /качество? Говорим за български.
                              Уморените коне не ги убиват , нали ??

                              Коментар


                              • #45
                                Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                                Не би трябвало или поне нашия не прави така. Добре е да проверите дали не се презарежда. При т.н. "гелови" акумулатори презареждането е фатално - яма как да долеете...!
                                Замерихме акумулатора, замерихме подаването към него, всичко е в границите на нормалното. Днес запалих и загасих след известно време както вчера, но щумове не се чуваха...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X