Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси акумулатор и зарядно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси акумулатор и зарядно

    Здравейте,

    взех си следните акумулатор и зарядно:

    Този монбат МП100, който е тягов (или полу-тягов се води).

    http://stancho.com/fishing/acumulato...P100_tqgov.jpg

    (http://emk-33.com/shop/product_info....87gvokinpb1h97)

    и зарядно:

    http://stancho.com/fishing/acumulator/zarqdno.jpg

    Няколко въпроса относно тези двете неща (за зарядното нямам нито книжка, нито мога да намеря някаква документация в интернет).

    Този акумулатор го ползвам за лодка с ел. мотор.
    Вчера я покарах за пръв път - няколко часа. И сега искам да заредя акумулатора (не е паднал докрай).

    Та въпросите са:

    1. Този индикатор горе в ляво (Номер 1) какво точно значи?
    Колко е зареден акумулатора ли? трябва да го зареждам докато стане 0?
    Или показва на колко А зарежда в момента? спрямо избраната степен...
    Сега, като купих нов акумулатора и уж трябваше да е зареден,
    а показваше 30А този индикатор, като го включих. И сравнително бързо слезе на 10... на 3-та степен и така се задържа. Би трябвало да спада постепенно?

    След като ползвах акумулатора и сега се пробвам да го заредя на 1,2,3.. степен (на зарядното), индикаторът на зарядното стои на около 25Ah.
    Това нормално ли е?
    Ако наистина зарежда с 25Ah май е доста за 100Ah акумулатор.
    Или всъщност този индикатор показва колко е разреден акумулатора?

    2. Това номер 2 на картинката какво точно значи? Разграфен от 1 до 10.
    Това би трябвало да е степен, на която да зарежда.
    От първа до десета. Т.е. след като е 30Аh зарядно.
    Би трябвало всяка степен (10 общо) да е по 3Ah?
    1-ва степен - зарежда на 3Аh, 2-ра - на 6Аh, ..., 10 - на 30Аh?
    Така ли е всъщност, нз...

    3. Номер 3 и номер 4 от картинката за какъв protection става дума.
    Това явно е някакъв бушон, който се изключва.
    Тази сутрин като сложих акумулатора да се зарежда (след като съм го ползвал известно време). Пускам да се зарежда и след малко се изключва бушона и така всеки път.
    Напрежението на акумулатора, което премерих с мултицет беше 12-13V.

    4. Това зарядно би ли трябвало да изключи автоматично, след като зареди?
    И може след това да се държи включен акумулатора 2-3 дена без проблем да се "пре-презареди".

    Всъщност с това зарядно как и по-колко време би трябвало да зареждам този акумулатор?

    Благодаря,
    Станислав

  • #2
    От: Въпроси акумулатор и зарядно

    1. Чете ли тук:
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270

    2. Чете ли инструкцията на зарядното устройство?

    3. Чете ли характеристиките на акумулатора?

    Ако не, чети в този ред и като не ти е ясно, пак питай.

    Коментар


    • #3
      От: Въпроси акумулатор и зарядно

      Ясене,
      благодаря за бързия отговор!

      Ами нямам никаква спецификация нито на зарядното, нито на акумулатора
      Това е проблема, че не съм напълно убеден в действията си като зареждам

      Сега ще прочета темата, която ми прати!
      Но въпросите ми са по-скоро към зарядното.

      Поздрави,
      Станислав

      Коментар


      • #4
        От: Въпроси акумулатор и зарядно

        Статията е много добра! Доста неща ми се изясниха!
        Но все още остават тези въпроси.

        Коментар


        • #5
          От: Въпроси акумулатор и зарядно

          Я, и аз не намирам сведения за този акумулатор. За зарядното - няма и да търся.

          За този вид акумулатори заряден ток C/4 и даже C/3 е приемлив, ако се контролира температурата и напрежението едновременно и ако бързаш. Това значи 25-30 ампера, но при ограничение до 50 градуса целзий (по-добре - по-ниско, примерно 45) и до напрежение, което зависи от моментната температура - съгласно таблицата по-долу под въпросната статия, но нещо като 13.5-14.4. Тъй като на това устройство не му виждам термометъра, безопасната стратегия е ток C/10 или по-нисък - това значи 10 ампера или по-малко. Най-добре около 5 ампера - това е C/20 и означава, че акумулаторът напълно ще се зареди за 20-24 часа или по-бързо, ако е останало нещо в него. По-бавното зареждане винаги е по-добро, но по-бавно от C/20 практически не допринася за живота му.

          Сега за зарядното. То изглежда зле. По-зле от едновремешните бучащи тенекиени кютуци, но за сметка на това е мощно и може лесно да изври батерийката, ако не внимаваш. Май няма ограничение нито по ток, нито по напрежение, нито по температура.
          Пускай го на най-ниската степен. Ако след един час токът е все още над 10А, или батерията се е загряла, спираш и пробваш след час-два почивка. През цялото време с волтметър контролирай напрежението на батерията - ако мине над 14.8 волта - изключвай, готова е и повече не бива да я пържиш. Ако токът по амперметъра спадне под 5А, можеш да включиш на по-висока степен, за да го докараш по-близо до 10А, но не и повече.

          Ама най-добре си вземи автоматично. С това или ще си скъсаш нервите, или ще си издухаш батерията.

          Коментар


          • #6
            От: Въпроси акумулатор и зарядно

            Здравей,
            Благодаря!
            стана ми по-ясно сега!

            Как да меря дали е над 14.8 волта? В смисъл докато се зарежда или на спряно зарядно (и махнати щипки).
            Включих го на степен 3 да се зарежда в 12:00 на обед. Акумулаторът не беше напълно разреден.
            Почна от ~ 25Ah. Сега в 19:00 (7 часа по-късно) индикаторът показва 7Ah (на трета степен).

            Премерих волтажа докато се зарежда - показва 15.6.
            Изключих зарядно и махнах щипките - взе да пада и падна към 13.5 и може би още щеше да падне?
            Това, което се е случило добре ли е? Как се процедира от тука насетне?

            Като го вземах, продавачът ми каза, че изключва автоматично....

            Между другото за това какво ви е мнението:
            http://www.meanwell.com/search/pa-120/default.htm

            Поздрави,
            Станислав

            Коментар


            • #7
              От: Въпроси акумулатор и зарядно

              Май не правиш разлика между ампери и амперчасове. Зарядният ток се мери в ампери, а размерът на акумулатора е в амперчасове - това са различни неща.

              Напрежението, за което ти говоря, се мери при включено зарядно устройство. Като махнеш зарядния ток, напрежението ще спадне, но вече не е значещо за твоите цели. 15.6 значи, че вече е отдавна заредена и кротичко си ври. Не е фатално, но така батерията постепенно губи вода. Занапред, зареждай на по-ниска степен, така че на финала токът да е по-малък - 3 до 5 ампера.

              Щом е стигнал до 15.6 - значи не се изключва автоматично. Трябвало е да го направи между 14.2 и 14.8 волта.

              Това, което си загледал, става. Само не можах да разчета колко са мощни. Виж най-добре за нещо между 3 и 7 ампера.

              Коментар


              • #8
                От: Въпроси акумулатор и зарядно

                Правя разлика (или поне така си мисля)
                Грешка в бързината.
                Спрях го веднага.
                Ще искам да им го върна на тез това зарядно и да взема онова 7 или 7.5 ампера е.
                Продавачът му каза, че всичко в него било автоматично. Можеш да си зареждаш и 9Ah-ов акумулатор (т.е. по - малък), а зарядното автоматично си определя на колко и колко да го зарежда.

                А за това, че почва от 25 ампера да зарежда, нормално ли е ? Не идва ли много на акумулатора ?

                Също така, като отворя капачките, въобще ли не трябва да ври течността вътре по време на зареждане до края?
                Ако ври значи се зарежда извън границите?

                Коментар


                • #9
                  От: Въпроси акумулатор и зарядно

                  За такова зарядно е нормално. Не е много, ако е само в началото. Както по-горе писах, тези батерии и още могат.

                  7-7.5 ампера е идеално, другите му параметри ги четох - стават, който и да е от моделите (на страничката са няколко), само да не е за друго напрежение (има варианти за два и за четири акумулатора, които определено не ти трябват).

                  Ако тоя кютук ти го вземат обратно (тежи, нали? ) - връщай и вземай свястното.

                  Коментар


                  • #10
                    Ще използвам темата на колегата, пък ако съм сгрешил. моля за извинение......
                    Колеги намерих ето това:

                    http://www.telairgenerators.co.uk/energy%208012.htm

                    Чудесно решение за всички които сме с по 2 акумулатора, пък и не само.....
                    Решава въпроса с хладилник, осветление и прочее. Лебедката става много по използваема като продължителност. Неудобството е че трябва да се мъкне и газова бутилка, но тя стига за 24 часа работа. Молбата ми е някой ако има близък познат в Обединеното кралство, аз нямам такъв, да го помоли да звънне и да пита за цената. Доставката я знаем по DHL. Има също така и дизелов вариант, който се вързва към резервара, той дава и 220в, ама сигурно ще е много по скъп, освен че е двойно по тежък. Лично аз много се навих за газгенератора. Дизела е по икономичен за 2.2квт/ч харчи 0.7л ама ценатааааа
                    Дано съм бил полезен.....
                    ----
                    Намерих им пощата, сега ще питам и като ми отговорят ще съобщя за заинтересованите........
                    Последно редактирано от Ясен; 14-08-10, 12:49. Причина: сливане
                    Роден рибар, а принуден да работи.......

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпроси акумулатор и зарядно

                      Добре де, 220 волта генератор, двойно по-мощен, на Хонда, тежи двойно по-малко със все инвертор. И пак има опция за газ. Тези 50кг как се носят?

                      Не е сигурно, че дизелът е по-скъп.

                      п.п. питай ги и за малкия климатик.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпроси акумулатор и зарядно

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Добре де, 220 волта генератор, двойно по-мощен, на Хонда, тежи двойно по-малко със все инвертор. И пак има опция за газ. Тези 50кг как се носят?

                        Не е сигурно, че дизелът е по-скъп.

                        п.п. питай ги и за малкия климатик.
                        Не се носят, то затова е тежко защото е в щумоизолиращ кожух, монтираш го нейде из багажника и го забравяш, с ел.старт, абе чудо работа е......Палиш си го на бастър копче от кабината и от собсвените си акумулатори, и имаш 70А 13в ток за лев на час. Ще питам и за климатика, ама довечера че сега жената я няма да ми напише писмото...............
                        Роден рибар, а принуден да работи.......

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпроси акумулатор и зарядно

                          Кое му е чудото, тя колата няма ли ги всичките тези блага под капака?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпроси акумулатор и зарядно

                            Има ги ама да работи 3L двигател не ще да е кинта на час........
                            Роден рибар, а принуден да работи.......

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпроси акумулатор и зарядно

                              Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
                              Има ги ама да работи 3L двигател не ще да е кинта на час........
                              Пак някъде толкова. Твоето дизел ли беше?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X