Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси акумулатор и зарядно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпроси акумулатор и зарядно

    Като стана дума за температура на акумулатора при зареждане(презареждане)искам да попитам високата околна температура съсипва ли акумулатора,имайки предвид,че при сегашните жеги при работа на място под капака на мотора,като нищо си е някъде 70-80С!Затова ли доста от по-новите возила имат сериозни калъфи на акумулаторите?
    Питането ми може да не е за тук-не споря,но да не пускам нова тема,че това май е най-нежелателно?А,може и да е дискутирано вече,но форума е толкова необятен(което е чудесно),а и с търсачката хич ме няма(не само мен,де),и ако е така се извинявам!
    Затова го правете,каквото прецените(питането)...ама мен не ме наказвайте!
    Последно редактирано от mbenz; 20-08-10, 13:58. Причина: допълнение
    много автомати-слаби резултати!

    Коментар


    • #32
      От: Въпроси акумулатор и зарядно

      Това си е проблем.

      Автомобилните батерии обикновено ги разполагат на място, където по един или друг начин температурата е по-ниска от 100-те градуса на самия двигател. Въпреки това, те живеят чувствително повече, ако са в купето. Където пък не ги слагат често, защото са проблем за безопасността. Калъфът или прибирането в купето помагат донякъде и зимно време, когато проблемът е обратния.

      При тяговите батерии проблемът с топлината е още по-голям, главно защото и те самите повече се загряват при работа. Затова и повечето специализирани зарядни системи твърдо отказват да ги зареждат над 50-55 градуса.

      Коментар


      • #33
        От: Въпроси акумулатор и зарядно

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Това си е проблем.

        Автомобилните батерии обикновено ги разполагат на място, където по един или друг начин температурата е по-ниска от 100-те градуса на самия двигател. Въпреки това, те живеят чувствително повече, ако са в купето. Където пък не ги слагат често, защото са проблем за безопасността. Калъфът или прибирането в купето помагат донякъде и зимно време, когато проблемът е обратния.

        При тяговите батерии проблемът с топлината е още по-голям, главно защото и те самите повече се загряват при работа. Затова и повечето специализирани зарядни системи твърдо отказват да ги зареждат над 50-55 градуса.
        Благодарности за отговора,Ясене!
        Започвам да мисля калъф за акумулатора,значи.Ако го изпипам добре и е достойно за постване тук ще има снимки
        Само се чудя при голям студ дали ще има някакъв ефект от изолацията на акумулатора,колкото и да е прилична,ако возилото престои 10-12 часа през нощта при температура -10 -20С?

        М/у другото се сещам,че при ТЛК-70 и 73,които са с два акумулатора единият е разположен доста неподходящо точно до турбината.Аз съм с един и на мястото за втори монтирах кутия от алпака за едно-друго,която може направо да те изгори,ако я докоснеш при загрял двигател!
        Последно редактирано от mbenz; 20-08-10, 14:23. Причина: допълнение
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • #34
          От: Въпроси акумулатор и зарядно

          Не ме карай да смятам. Подозирам, че не можеш лесно да направиш изолация, която да го държи топъл (или пък студен) толкова дълго. А не съм и убеден, че искаш - той все пак отделя топлина, в някои моменти -доста. Нея какво ще я правиш, ако хууубаво си го изолирал? С калъфа просто правиш жест към продължителността на живота му, най-вече на топло. Той, ако е читав, на студено няма да се прави на важен.

          Коментар


          • #35
            От: Въпроси акумулатор и зарядно

            А, проблем ли е зимата да се зарежда на терасата акумулатора?
            Да речем, че температурата може да падне -20 градуса.
            Не, че ще ми трябва лодката зимата но образно казано...

            Също така, ако го заземя акумулатора и 4-5 месеца не го ползвам въобще, ще се прецака ли?
            Трябва ли да се зарежда от време на време, като не се ползва или нещо такова?

            И нали винаги, когато зареждам акумулатора, трябва да съм отворил капачките му?

            Коментар


            • #36
              От: Въпроси акумулатор и зарядно

              Може да се зарежда на студено - каквито изобщо студове имаме в България. Възможно е процесът да е по-бавен от очакваното, но проблем няма да има.

              4-5 месеца не-ползване - не би трябвало да има проблем. Зареждането е препоръчително веднъж на 2 месеца, но ако акумулаторът е свестен, и цяло лято ще изкара. Добре е да не го пече директно слънце, а ако може - на по-хладно.

              Капачките се отварят само за контрол на нивото и само за кратко. За зареждане не е нужно, даже е вредно - влиза прах.

              Коментар


              • #37
                От: Въпроси акумулатор и зарядно

                Т.е. акумулаторът, като стои без да се ползва, се разрежда и принципно е добре на 2 месеца да се включва, докато се зареди.

                А може ли да се държи на терасата (и да го пече слънце), когато не се ползва и НЕ се зарежда в този момент?

                А за зареждането и капачките, попитах, понеже онзи ден го зареждах без да ги махам, и като се качих в лодката в жегата и по-късно бяха се отворили капачките (сами). Казаха ми, че понеже не съм го зареждал отворен, и се е насъбрало налягане и за това са избили (като го е напекло жегата)...

                Коментар


                • #38
                  От: Въпроси акумулатор и зарядно

                  Да, саморазрежда се, а оловните акумулатори страдат, като ги съхраняваш изтощени.

                  Да го пече слънце е противопоказно във всички случаи, освен за кратко (половин-един час). Едно че ще се нагрее до температура, при която не живее дълго и друго, че пластмасата на корпуса ще стане чуплива и като го разнасяш ще направи беля.

                  Капачките ако се отварят сами, разбери как точно му е устроена вентилационната система. Може да трябва някъде нещо да се отпуши или среже, а да са пропуснали при заливането с електролит. Или просто да си го презорил със зареждането - ако е бил оня първия кютук, нормално е.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Въпроси акумулатор и зарядно

                    Бреййй-стар човек съм,ама досега съм подценявал околната висока температура за акумулатора!Много е вярно казано,че човек се учи,докато е жив!Значи ми остава много да живея...!
                    Ами,Ясене-тВа лято каквато жега беше не ми се мисли какво е било под капака...и то часове,и часове наред...цял ден понякога,ако не ползваш добичето и е оставено без сянка...!А,жегите и припека по южното ни черноморие(и не само там) бяха неистови-такива никога не е имало от поне 40 години и то за три седмици!В гръцко и турско сигурно е било още по-жега...?Та не виждам спасение за акумулатора от жегата,ако няма къде да свреш на сянка добичето.
                    Акумулатора ми е на година и половина,и лятото веднъж месечно отвивам капачките да видя каквоо е нивото на електролита-не го губи,което е добре-само мааалко овлажнява около капачките.
                    За разлика от теб аз съм фен на обслужваемите акумулатори с Ca-Ca технология(много трудно се намират)и с "оченце" над една от клетките(още по-трудни за намиране).Мисля,че и обслужваемите и необслужваемите губят еднакво киселина-просто в едните не можеш да долееш и са дотам.
                    много автомати-слаби резултати!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Въпроси акумулатор и зарядно

                      Всъщност, повечето хора ругаят зимата за акумулаторите, но не са прави - акумулаторът старее много повече през лятото, през зимата просто си проличава, когато на студено потрябва повече ток.

                      Едно време (преди 4-5 години за масовите производители) между обслужваемите и необслужваемите имаше съществена разлика в химията. Вече и двата вида батерии се правят със същата Ca-Ca технология и се различават само по капачките, поне при повечето производители. Разбира се, като ги нашпориш с презаряд, всички губят водата еднакво, но ние сме внимателни и зарядните ни системи са изправни, така че това не е проблем. И необслужваемите могат да се отварят и да им се долива вода, само че не винаги е очевидно как става това. Названието е просто маркетинг, за да се запълни съседната пазарна ниша.

                      Строго погледнато, вода може да се долива даже и на геловите и АГМ батерии, но с много условности. Обикновено нямаме толкова чиста вода.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Въпроси акумулатор и зарядно

                        Искам да попитам преди да съм купил зарядно и акумулатор.Каква марка полу-тягов акумулатор да избера.
                        1. Varta hobby 80 амперчаса водисе за хоби и свободно време,полу-тягов
                        2. Bosch L4 80 амперчаса води се полу-тягов пак е за хоби и свободно време.
                        3.Banner Energy Bull 100 амперчаса.
                        Първите две ми се струват еднакви даже и артикулния им номер е еднакъв.Влизах на сайтовете им,но все пак незнам.Интересува ма банера,няма инфо колко цикъла и до колко може да се разрежда.Какво зарядно да си купя за конкретните акум. Вартата и Боша са по такава технолохия VARTA HOBBY – Calcium technology, absolutely maintenance-free.Банера е с плочи от ниско антимонова сплав .Ще се ползват за ел.двигател на лодка. Кой акумулатор и зарядно ще са най-подходящи за мен.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Въпроси акумулатор и зарядно

                          Първоначално публикуван от atanasdenim Преглед на мнение
                          Искам да попитам преди да съм купил зарядно и акумулатор.Каква марка полу-тягов акумулатор да избера.
                          1. Varta hobby 80 амперчаса водисе за хоби и свободно време,полу-тягов
                          2. Bosch L4 80 амперчаса води се полу-тягов пак е за хоби и свободно време.
                          3.Banner Energy Bull 100 амперчаса.
                          Първите две ми се струват еднакви даже и артикулния им номер е еднакъв.Влизах на сайтовете им,но все пак незнам.Интересува ма банера,няма инфо колко цикъла и до колко може да се разрежда.Какво зарядно да си купя за конкретните акум. Вартата и Боша са по такава технолохия VARTA HOBBY – Calcium technology, absolutely maintenance-free.Банера е с плочи от ниско антимонова сплав .Ще се ползват за ел.двигател на лодка. Кой акумулатор и зарядно ще са най-подходящи за мен.
                          http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=90304
                          виж тук. Човекът е свалил доста от цената.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Въпроси акумулатор и зарядно

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=90304
                            виж тук. Човекът е свалил доста от цената.
                            Колкото и да са маркови и най-добрите все пак са втора ръка.Всичко зависи от експлоатацията на първия собственик.Аз съм се спрял на тези 3 варианта.Ще съм много благодарен за мнение по въпроса.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Въпроси акумулатор и зарядно

                              Според мен бъркаш, поне спрямо тези, които си намислил. Но ти си знаеш най-добре.
                              Първите две наистина са еднакви, а ако третото ти идва на същата цена като първите две - вземай веднага. Друго не може да се каже - какви ще са тазигодишните партиди на съответния производител, ще се знае след 3-4 години, сега - не.

                              Наблегни на качественото зарядно устройство - то е по-важно от марката на акумулатора. Темата наскоро е обсъдена.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X