Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси акумулатор и зарядно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпроси акумулатор и зарядно

    Дизел да....
    Гледах ги тия хонди инверторните..... 1квт/ч 1700лв 2квт/ч 2300лв
    Мерси му викам аз.........
    Иначе моя алтернатор е 110 ампера, ама незнам на какви обороти би дал този ток....
    Роден рибар, а принуден да работи.......

    Коментар


    • #17
      От: Въпроси акумулатор и зарядно

      Щом си дизел, на празен ход дава поне 70, а може и всичките 110 да са. Твоята инсталация май беше 24 волта. Ако това не те устройва, може просто да си поставиш втори алтернатор за 12 или да си вземеш конвертор. Ток от средната точка на двата акумулатора не се взема.

      Коментар


      • #18
        От: Въпроси акумулатор и зарядно

        Не е 24В 12 си е паралелни са батерийте... 2Х 100А. Аз мислех че пали на 24 ама не е .............Имаше Ифи такива навремето, та затова съм се объркал. Всичко е на 12В........
        То нали има един бутон дето вдига оборотите от 700 на 1200 дали на 1200 дава пълен ток а? Няколко пъти съм ползвал лебедката на двигател и никога не съм имал проблем с тоците. Мен това генераторче най -много за хладилник ми трябва, там консумацията е около 500 вата, иначе мога да си светя и да си слушам музика само с припалване по за 10 мин на 2 часа да речем... Ще видим тия дизеляци също добре ми звучи, ама 100 кила още постоянно натоварване, но пък дава 220в и лебедката тежи отпред....
        Абе пъно щастие няма, все е компромис с нещо....
        Последно редактирано от EU_BG_akademika; 14-08-10, 15:44.
        Роден рибар, а принуден да работи.......

        Коментар


        • #19
          От: Въпроси акумулатор и зарядно

          Абе пробвай първо дали на съвсем ниски обороти ти дава достатъчно - при дизелите често е така. Ако не, твърде е възможно контролерът на мотора сам да повиши оборотите, за да насмогва генераторът. Ако се види, че токът не стига, тогава цъкай бутони. На 1200 със сигурност вече дава пълната си мощност.

          Коментар


          • #20
            От: Въпроси акумулатор и зарядно

            Ш зема да пробвам аз колко ще изгори за час на наски и на средни обороти......
            Роден рибар, а принуден да работи.......

            Коментар


            • #21
              От: Въпроси акумулатор и зарядно

              На ниски, ако не го товариш с консуматори ще е около 0.3л/час. Като го натовариш - според колкото си го натоварил. Ако са целите 110 ампера, ще отиде към 0.7-0.8л/час.

              Все си мисля, че нямаш какво да правиш през цялото време с толкова ток. Да е за лампа и хладилник - предполагам, че ще можеш да го запалваш за 1 час на всеки 7-8 часа и всичко ще е наред. Можеш да си вземеш едно волтметърче да контролираш процеса.

              Коментар


              • #22
                От: Въпроси акумулатор и зарядно

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                На ниски, ако не го товариш с консуматори ще е около 0.3л/час. Като го натовариш - според колкото си го натоварил. Ако са целите 110 ампера, ще отиде към 0.7-0.8л/час.

                Все си мисля, че нямаш какво да правиш през цялото време с толкова ток. Да е за лампа и хладилник - предполагам, че ще можеш да го запалваш за 1 час на всеки 7-8 часа и всичко ще е наред. Можеш да си вземеш едно волтметърче да контролираш процеса.
                Имам си мултицет......и нитачка и винтоверт и Бог знае още какво точно мъкна............................
                Роден рибар, а принуден да работи.......

                Коментар


                • #23
                  От: Въпроси акумулатор и зарядно

                  Здравейте,

                  успях да върна онзи кютюк 30 амперовия.

                  Сега остава въпросът: Кое зарядно е най - добре и най-качествено да си взема за моя акумулатор Монбат 100Ah?

                  Искам:
                  1. Да е автоматично. Т.е. да си има там няколко режима, през които минава и да мога да оставя акумулатора да се зарежда 2-3 дена без да се прецака.
                  2. Да мога да видя, когато се е заредил "напълно" акумулатора и няма смисъл да го държа повече. Този акумулатор го разреждам различно и нямам идея колко е разреден. Някой път наполовина, някой път нацяло и трябва по някакъв начин, като го зареждам, да знам, че се е заредил.
                  3. Да зарежда максимално бързо допустимото за този акумулатор

                  Вариантите, на които съм се спрял са следните:

                  1 вариант: http://www.meanwell.com/search/pa-120/default.htm
                  Това, което обсъдихме по-горе - 7 или 7.5 ампера e. Мисля, че струваше към 90 лв. Става въпрос за модела pa-120.

                  2 вариант: Сега в магазина, като връщах предното, видях този модел HB-1208S.
                  Ето тук е "спецификацията" (листчето), което върви с акумулатора.
                  http://stancho.com/fishing/acumulator/HB-1208S.pdf
                  Снимка на него:
                  http://stancho.com/fishing/acumulator/zarqdno2.jpg
                  Мисля, че 65 лв струваше.

                  3 вариант: Ето това: http://stancho.com/fishing/acumulator/zarqdno1.jpg
                  Ама то е май малко малко - 6 ампера. И то беше към 60 лв.
                  3-тия вариант май го изключвам.

                  Може ли и вие да дадете мнения, нови препоръки.

                  Благодаря,
                  Станислав

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпроси акумулатор и зарядно

                    2 и 3 са като досегашния, само с различна мощност. Недей.

                    Остани на вариант 1 - има си ограничение за край на заряда, подзаряд при продължителен престой и други хубавини. Ще зарежда напълно за около 15 часа, може да се остави и непрекъснато, показва кога е готово.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпроси акумулатор и зарядно

                      Колега както разбирам, за "мини кота" или подобен двигател ще го ползваш... Та аз ти препоръчвам второто. Акумулатор се зарежда максимум с 10% от капацитета, а най-добре е с 5-6% Кога е зареден ще можеш сам да си сметнеш така:
                      При напълно разредена батерия ако я включиш на 8А за 13 часа ще вкара 104А ток което означава, че е напълно зареден. Няма начин да разбереш точно колко ток ти остава в акумулатора, но като се повозиш малко ще се научиш да преценяваш докъде можеш да отидеш и да се върнеш. Има ел.двигатели, ама твоя сигурно не е от тези, които показават при дадена скорост, за колко време ти остава ток вътре. Най добре е да си вземеш или някой да ти направи едно табълце с две уредчета Ампермер и волтмер. Те не са никак скъпи, така ще знаеш колко ампера консумира за момента и по времето ще ти дава разрядката на батрията. А волтмера щом покаже, 10.5-11V ще знаеш че почти нямаш ток. Ако ще си го правиш сам, ампермера се върза последователно м/у батерията и мотора, а волтмера парелелно. Практиката показва, че неможе да разчиташ само на този двигател, защото когато падне тока пада бързо..........Те са идеални за тролинг, защото са тихи и много плавни, но за влизане и излизане не стават. Обикновенно се ползва бензинов за обикаляне и търсене на риба и ел. за тролинг само. Така единия ти зарежда акумулатора докато се движиш. Пък за море е немислимо да влизаш с това нещо. Вземи си бензиново по-натам.....намират се на сносни цени. Успех
                      Роден рибар, а принуден да работи.......

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпроси акумулатор и зарядно

                        Здравейте пичове,

                        благодаря за помощта!

                        В крайна сметка взех да пробвам този PA-120. (7.2 ампера е).
                        Резултатите са следните:

                        Акумулаторът ми беше не напълно разреден и показваше 12.46V (като го премерих без да съм включил зарядното). Като включих зарядното показваше - 12.65.
                        Включих зарядното в 19:00h и светна червената лампа на зарядното (което значи, че се зарежда). Оставих го цяла вечер и на сутринта в 08:30
                        Като проверих беше 14.35V (С включено зарядно). Беше светнатала зелената лампа, че се е заредил.
                        Като го изкючих след малко показваше 13.25V (мисля, че нещо такова).

                        Всичката тази статистика мисля, че е перфектна, и това зарядно ще ми върши добра работа.
                        Мерси за помощта!

                        От магазина ми казаха, че с него мога да зареждам и 7.5Аh акумулатор (доста по-малък от този 100Ah). Зарядното щяло само да регулира пускането на ток. Т.е. да пуска, да изчаква и т.н., за да не заври акумулатора...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпроси акумулатор и зарядно

                          Първоначално публикуван от stanislavpopov Преглед на мнение
                          От магазина ми казаха, че с него мога да зареждам и 7.5Аh акумулатор (доста по-малък от този 100Ah). Зарядното щяло само да регулира пускането на ток. Т.е. да пуска, да изчаква и т.н., за да не заври акумулатора...
                          Всякакъв акумулатор можеш да зареждаш с това, само да е 12 волта оловен. Въпреки това, избягвай да го изпозлваш за батерии по-малки от 25-30 амперчаса - режимът ще им дойде малко грубичък, особено при по-висока температура. За спешни случаи става, но трябва да се контролира през няколко минути температурата на батерията.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпроси акумулатор и зарядно

                            А как се контролира температурата на батерията?

                            Между другото от тук нататък каква е поддръжката за този акумулатор? Трябва ли да му доливам някога някаква течност или просто си го зареждам и сфиркам

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпроси акумулатор и зарядно

                              Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
                              Колега както разбирам, за "мини кота" или подобен двигател ще го ползваш... Та аз ти препоръчвам второто. Акумулатор се зарежда максимум с 10% от капацитета, а най-добре е с 5-6% Кога е зареден ще можеш сам да си сметнеш така:
                              При напълно разредена батерия ако я включиш на 8А за 13 часа ще вкара 104А ток което означава, че е напълно зареден. Няма начин да разбереш точно колко ток ти остава в акумулатора, но като се повозиш малко ще се научиш да преценяваш докъде можеш да отидеш и да се върнеш. Има ел.двигатели, ама твоя сигурно не е от тези, които показават при дадена скорост, за колко време ти остава ток вътре. Най добре е да си вземеш или някой да ти направи едно табълце с две уредчета Ампермер и волтмер. Те не са никак скъпи, така ще знаеш колко ампера консумира за момента и по времето ще ти дава разрядката на батрията. А волтмера щом покаже, 10.5-11V ще знаеш че почти нямаш ток. Ако ще си го правиш сам, ампермера се върза последователно м/у батерията и мотора, а волтмера парелелно. Практиката показва, че неможе да разчиташ само на този двигател, защото когато падне тока пада бързо..........Те са идеални за тролинг, защото са тихи и много плавни, но за влизане и излизане не стават. Обикновенно се ползва бензинов за обикаляне и търсене на риба и ел. за тролинг само. Така единия ти зарежда акумулатора докато се движиш. Пък за море е немислимо да влизаш с това нещо. Вземи си бензиново по-натам.....намират се на сносни цени. Успех
                              Колега,
                              благодаря за разяснението!
                              За сега ползвам сонара, вързан към същия акумулатор и той показва волтажа на батерията.
                              Иначе аз с лодка с ел. двигател не бих влизал в морето, за да не се озове акумулатора и т.н. на дъното За тролинг и разузнаване и захранване и т.н. е перфектен за сега... MotorGuide Thruster T30 е моторът. Ще го следя със сонара дали ще пада под 11V.

                              Лека,
                              Станислав

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпроси акумулатор и зарядно

                                Първоначално публикуван от stanislavpopov Преглед на мнение
                                1 - А как се контролира температурата на батерията?

                                2 - Между другото от тук нататък каква е поддръжката за този акумулатор? Трябва ли да му доливам някога някаква течност или просто си го зареждам и сфиркам
                                1 - температурата ще контролираш с ръка. Ако усетиш загряване - стоп! Това зарядно голяма батерия просто няма сила да я прецака по този начин, но батерия под 20 амперчаса в жегите си я изтървал тривиално.
                                2 - всички батерии с течен електролит трябва да се наглеждат за ниво понякога - примерно на 6 месеца. Трябва да покрива плочите поне с 1 сантиметър, ако няма спецален маркер за ниво. Ако течността намалее, се долива дейонизирана вода. След първото доливане, наглеждането трябва да е по-често, примерно на 3 месеца.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X