Не откачайте, мислете с главите си
Тази рисунка е примерен вариант. Тя няма нищо общо с действителността. Просто са имали джанта с 5 отвора и са я използвали за модела. Тази схема е приложима само когато отворите са четен брой.
Абе мисля, че много добре го знаете и само ме ебавате и ще ви го върна тъпкано
Когато дупките са пет, на равни ъгли една от друга, никои две от тях не са крайните точки на диаметърът. Кои да е две естествено еднозначно определят окръжността, на която лежат центровете им. Прието е да се мерят през една, защото по-голямото разстояние определя по-голяма точност на измерването. В името на джантата естествено влиза измерим параметър, и то ЛЕСНО и ДОСТАТЪЧНО точно измерим в какви да е условия.
А, чак сега вденах. Кой пък, и защо си помисли че 5,5 е диаметърът на окръжността на която лежат центровете на отворите?
Явно въпроса опря до това, какво всъщност обозначава това разстояние! Дайде да пуснем анкета, дали е диаметъра, или разстоянието, между две НЕсъседни дупки ( да вземем случея, с джанта с 5 дупки, че е най-интересен)! Аз съвсем се обърках и вече чакам да разбера къде е истината
Размера на диаметъра на окръжноста винаги е в милиметри. Дори в Щатите. Такъв е стандарта.
Естествено,че е в мм-ри.Единственно диаметъта и широчината на джантата се измерва в инчове,но ние сме ги приели като цолове,което си е едно и също Доколкото знам съществуват два стандарта за РАЗТОЯНИЕ м/у дупките:Японски(корейски,китайски и т.н.),където разт. е 114,3мм и европейски-100(почти всички) и 108мм(АУДИ и ФОРД).При американците е смесено.
Естествено има и изключения(ХОНДА са на 100мм и някои модели МАЗДА.При корейските само ДЕУ)Всъщност важно е дали са с 4 или с 5 дупки на 100,108 или 114,3мм и ДИАМЕТЪРА на СРЕДНИЯ отвор(за главината).За колите други размери има ли?
Нека, човека се радва на новата си придобивка, докато ние мъдрим въпроса за дупките ! А утре модераторите или ще изтрият глупостите, които сме написали или ще ни преместят в няква нова тема Мен въпроса продължава да ме мъчи
В името на джантата "5х5,5х108 7J" например, "5" е броят на отворите за шпилките, "5,5" - разстоянието в инчове (дюймове, цолове) между два несъседни отвора, "108" е диаметърът на централния отвор в милиметри. 7J е ширината между бордовете за захващане на гумата и типът на профила им пак в дюймове.
Лови шублера и слизай до джипа, другите явно са уловили твърдия алкохол а той не прощава.
Ма аз ей ся слизам !!! След 3 мин. чакайте измервания, на джанта с 5 болта! Проблема е, че не знам какъв е размера зададен на джантата, но това ще го уточним по-късно
Публикувано от kinex
Пуснато на: Пет Авг 25, 2006 10:31 pm
Първоначално публикуван от Стефан
В името на джантата "5х5,5х108 7J"
Щом шъ мъ трият модераторите да си пиша на воля.
Стефане такова име на джанта няма. Абе тва 5.5 от къде дойде всъщност. Там винаги са милиметри.
А размери дал господ. Дет съ вика всяка джанта си е с размера.
Ама като мойте няма други 5х127.
==========================================
Публикувано от quadra
Пуснато на: Пет Авг 25, 2006 10:33 pm
Първоначално публикуван от kinex
Първоначално публикуван от Стефан
В името на джантата "5х5,5х108 7J"
Щом шъ мъ трият модераторите да си пиша на воля.
Стефане такова име на джанта няма. Абе тва 5.5 от къде дойде всъщност. Там винаги са милиметри.
А размери дал господ. Дет съ вика всяка джанта си е с размера.
Ама като мойте няма други 5х127.
Ти па верно с тоя шантав размер...От другите джипки не става...
==========================================
Публикувано от Yordan Kolev
Пуснато на: Пет Авг 25, 2006 10:37 pm
Първоначално публикуван от kinex
Ама като мойте няма други 5х127.
И тук си в грешка. Като замисъл хората са го проектирали да бъде не 127мм а 5". А че ти си го превеждаш в милиметри си е твоя работа.
5" по 2.54 прави 127мм
Луд уморе нема, само се поти . Тъй като на джипа, има капачки, пък са и некви шантави разстоянията, премерих на БМВ-то! То е с 5 болта и измерванията показаха - 114 на несъседните две и 120 по диагонал ( не са съвсем точни, тъй като е тъмно и съм мерил с ролетка)! Сега остава само, някой да каже какво е разстоянието на джантите на БМВ и да видим кой крив, кой прав
Коментар