До: Проблем с гуми?
к не е около 0, а със сигурност над 0. Под 0 не може да бъде, а 0 е само при теоретично идеални условия. Дори леда има такъв. При това и за пистарката и за зимната гума той е еднакъв. Но наистина си прав, че той е много гладък, защо това има значение ще спомена по-натам. Значи остава само втората част от уравнението. Колкото по-голяма сила на притискане, т.е. повече тегло върху по-малка площ, толкова по-голяма е тя. Естествено това е закон за триене между твърди тела. За това в случая с гума и асвалт, голямата площ подобрява сцеплението - меката гума приема формата на грапавия асвалт и имаме далеч по-сложна ситуация от простото триене. Когато имаме една замръзнала лятна гума(по стандарт това се случва под 7 градуса по Целзий), върху гладък лед, тогава обаче се сблъзсваме с цялата бруталност на закона за триене - в който пък изрично се споменава, че площа няма абсолютно никакво значение за триенето. Освен за силата на притискане при константно тегло.
Ако имаш нещо друго да доказваш, направи го с формули и аргументи.
Първоначално публикуван от Пенчо
Преглед на мнение
Ако имаш нещо друго да доказваш, направи го с формули и аргументи.
Коментар