Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с гуми?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с гуми?

    Весели празници на всички!
    На 26.12. реших да се поразходя с джипчето(F300).Тръгнах да качвам баирче по черен горски път с утъпкан сняг.Малко преди да го изкача гумите превъртяха, джипчето се плъзна обратно като шейна и тръгна да пада в една 2-3 м. яма.Уплаших се!Застана напреко на пътя и Слава Богу спря!Изправих го , върнах го и тръгнах отново.Стигнах почти до същото место и се плъзнах отново - отново яко шубе.Този цикъл го повторих 4 пъти без резултат.Отказах се.Най-обидното беше ,когато един SEAT и една PANDA 4x4 (раздрънкана до неузнаваемост) се качиха без да се замислят.
    Случилото се може да се обясни с моята неопитност - имам го от 2 месеца, но смятам , че причина може да бъдат и гумите - GOOD YEAR WRANGLER 225x75x15 с дълбочина на грайфера ~ 9 мм.
    Ако някой има версия за станалото ще му бъда благодарен ако я сподели.

  • #2
    До: Проблем с гуми?

    На лед и утъпкан сняг най-добре държат чисто зимни гуми, а не АТ.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с гуми?

      За сега няма направена гума за лед, освен ако няма шипове или вериги. Дълбочината на грайфера е без значение. Всичко опира до това, каква площ има контактното петно. В случая с леда, по- добра работа ще свършат някои "пистарки", околкото голям грайфер. При голям, агресивен грайфер, гумата която е в контакт с пътя е поне наполовина по-малко. А най добре с вериги.

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с гуми?

        Точно пистарка няма да свърши никаква работа, защото няма ламели, които са изключително важни в случая. Пък и контактното петно е нож с две остриета, при по-голямо такова, имаш по малко килограми на квадратен сантиметър и от там по-малко сцепление. За това не случайно за утъпкан сняг и лед се пропоръчват и по-тесни гуми с по-агресивен грайфер и много ламели. И разбира се много важно е и да са от по-мек каучук.

        Освен това се сетих да спомена, че за качеството на гумата има значение не само марката, модела и колко е износена, а и на колко години е. Старата гума се втвърдява, заедно с всички произтичащи от това негативи.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с гуми?

          бая глупости прочетох, вериги на лед?, гума без грайфер на лед?
          Bertone freeclimber 1.8 115hp

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с гуми?

            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
            Точно пистарка няма да свърши никаква работа, защото няма ламели, които са изключително важни в случая. Пък и контактното петно е нож с две остриета, при по-голямо такова, имаш по малко килограми на квадратен сантиметър и от там по-малко сцепление. За това не случайно за утъпкан сняг и лед се пропоръчват и по-тесни гуми с по-агресивен грайфер и много ламели. И разбира се много важно е и да са от по-мек каучук.

            Освен това се сетих да спомена, че за качеството на гумата има значение не само марката, модела и колко е износена, а и на колко години е. Старата гума се втвърдява, заедно с всички произтичащи от това негативи.
            Надявам се да си забелязал, че говоря само за лед, не за утъпкан сняг(каквото и да значи това).
            От там нататък е чиста физика, коефициенти на сцепление,големина на наклона,моментна скорост, ускорение,маса на МПС, качества на каучука, налягане в гумата, колко е настъпен десния педал, и още куп "дреболийки". И основното -мерак.

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с гуми?

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Надявам се да си забелязал, че говоря само за лед, не за утъпкан сняг(каквото и да значи това).
              От там нататък е чиста физика, коефициенти на сцепление,големина на наклона,моментна скорост, ускорение,маса на МПС, качества на каучука, налягане в гумата, колко е настъпен десния педал, и още куп "дреболийки". И основното -мерак.
              Утъпкан сняг, можеш да го броиш за заледен сняг -> лед. Да, именно. Става дума за сцепление. И точно пистарка - твърда, без грайфер и с голямо петно спрямо теглото на автомобила, няма никаква работа не само на заледени участъци, но и на сух асвалт при температури под 7 градуса. Все пак да не забравяме, че голяма роля в уравнението имат и качествата на материала, които пък се променят в зависимост от температурата.

              Мисли повече какво пишеш, защото когато говорим за гуми, става дума и за човешки животи
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с гуми?

                Много добър отговор 6
                0885 297985,мтел-Радо
                0876 556870,виваком като домашен

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с гуми?

                  Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                  Утъпкан сняг, можеш да го броиш за заледен сняг -> лед. Да, именно. Става дума за сцепление. И точно пистарка - твърда, без грайфер и с голямо петно спрямо теглото на автомобила, няма никаква работа не само на заледени участъци, но и на сух асвалт при температури под 7 градуса. Все пак да не забравяме, че голяма роля в уравнението имат и качествата на материала, които пък се променят в зависимост от температурата.

                  Мисли повече какво пишеш, защото когато говорим за гуми, става дума и за човешки животи
                  На никого не препоръчвам да кара с пистарки!!!!
                  Но препоръчвам да си припомноте физиката.Тя не се е променяла от времената на Адам и Ева.
                  Купете си вериги, ако не сте го направили до сега.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с гуми?

                    същого ми се е случвало с TЛК73 на Шилигарника /ог бариерага към паркинга пред писгага/ - загуби инерция, спря и се свлече назад... с гази разлика, че и осганалиге коли се "пързулнаха" и си почупиха брониге/

                    причиниге са 2:
                    - лоши гуми
                    - малка инерция... колкого повече засилка имаш, голкова по-малко значение има качесгвого на гумиге

                    г=T
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с гуми?

                      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                      На никого не препоръчвам да кара с пистарки!!!!
                      Но препоръчвам да си припомноте физиката.Тя не се е променяла от времената на Адам и Ева.
                      Купете си вериги, ако не сте го направили до сега.
                      F=-kx

                      F - сила на триене
                      k - коефициент на триене на материалите
                      х - сила, с която се притискат двете тела

                      Коефициентът на триене зависи от материалите, т.е. при температура под нулата(за да има лед) този на пистарката има по-малък коефициент. Силата на притискане пък зависи именно от теглото върху площа - при константно тегло, колкото по-голяма площ, толкова по-малка сила.

                      Това е според физиката.
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с гуми?

                        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                        F=-kx

                        F - сила на триене
                        k - коефициент на триене на материалите
                        х - сила, с която се притискат двете тела

                        Коефициентът на триене зависи от материалите, т.е. при температура под нулата(за да има лед) този на пистарката има по-малък коефициент. Силата на притискане пък зависи именно от теглото върху площа - при константно тегло, колкото по-голяма площ, толкова по-малка сила.

                        Това е според физиката.
                        Топло, топло.
                        В случая с леда "к" е около 0.
                        Трябва още четене, може би и математика? Нещо умножено по 0 какво е?
                        Надявам се да правите разлика между студен и заледен път.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с гуми?

                          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                          Топло, топло.
                          В случая с леда "к" е около 0.
                          Трябва още четене, може би и математика? Нещо умножено по 0 какво е?
                          Надявам се да правите разлика между студен и заледен път.
                          Защо ли на мен ми прилича на заяждане? Ако искаш да кажеш нещо - кажи го аргументирано.
                          Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                          Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с гуми?

                            Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                            Защо ли на мен ми прилича на заяждане? Ако искаш да кажеш нещо - кажи го аргументирано.
                            Казал съм го по-горе. Който иска да чете и да мисли-добре.
                            Който не ще - за него си е.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с гуми?

                              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                              В случая с леда, по- добра работа ще свършат някои "пистарки", околкото голям грайфер.
                              Това ли казваш?
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X