Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Пълна простотия е да кОпаш като изоглавен в снега и да дърпаш лебедка след лебедка, само щото те мързи да си спуснеш гумите. Опитът ми показва, че проходимостта на Goodyear Wrangler MT/R ( 265/75 и 285/75) на сняг се подобрява драстично при сваляне на налягането до около 1 атмосфера. Разбортирал съм 1 път. Бях предОбрил свалянето на налягането.

    Така че, ако се очаква да карам повечко по неразоран сняг - налягането долу!


    П.П. Виж, ако човек кара с регенерати, работата изглежда по-различно ...
    Добре де, пропуснах снега. И той е друга бира като пясъка. Общо взето повече се кара през пролетта, лятото и есента, щото тогава си е по гот. Но и двата случая - снега и пясъка - не са масовото явление.
    Иначе както казва Търтей - ползата е от правилното налягане за съответния джип, съответните гуми и за съответния терен, както и за съотвения човек, както и за всичко друго съответно. което ви дойде наум.

    Коментар


    • #17
      От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      На джиповете дето съм карал разбортирането е накъде около 0,6 и надолу.
      А дали има полза от ниско налягане - еми няма. НИква.
      Ползата е от правилното налягане
      Кое е правилното и кой го определя?
      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
      Grand 3.1TD
      0898 620 306 Стоян

      Коментар


      • #18
        От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

        Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
        Кое е правилното и кой го определя?
        Ти и твоя опит. Какъв е джипа, т.е колко тежи, какви са ти гумите - регенерат или не, тракторни или не, МТ или АТ, къде ще караш, как ще караш и т.т и т.н Затова аз твърдя, че за нормалните за каране сезони - пролет, лято и есен, не бива да се кара под 2 атм.

        Коментар


        • #19
          От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

          Моето мнение по въпроса е , че при спадане на гумите се увеличава площта на контактното петно в надлъжно /по посока на движение/ направление. Независимо от шарката , при спаднати гуми силата на триене / право-пропорционална на контактното петно/ , се увеличава , защото масата е константа. За пример посочвам , че и най-тънката верига е в пъти по-проходима от най-широката и голяма гума.
          Друг пример: На тракторите водещите колелета са с доста голям диаметър , а не малки с широки гуми.
          ________________________________________________________________________________________
          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

          Коментар


          • #20
            От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

            Много се изписа по темата,но според мен всичко за експлоатационното налягане в гумите зависи от конкретния терен.Има места,където ниското налягане е задължително.Такива са пясък,заблатени участъци,дълбока кал,дълбок мокър сняг.
            Съществуват разбира се и такива при които понижаването на налягането може да доведе до по-лесно закъсване.Пример за такова място е преминаване през дълбок,твърд коловоз.Там всеки сантиметър клиренс е от значение,а както знаем спаднем ли драстично налягането в гумите пада и клиренса на машината.Така,че според мен общо правило няма.Всичко е според ситуацията.

            Коментар


            • #21
              От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

              Някои "корифеи" твърдо заявиха че полза от ниско налягане в гумите няма, но...оказало се че има. То иначе за какво са създадени онези безсмислено сложни системи за контролиране на налягането в гумите и то по време на движение. Личен опит- 100% гуми за офф, Суампъри, и здрав сняг и лед върху павета. Пътят Драгалевци-Алеко. На 1.2 атм. си въртя на място. На 0.5 до горе без проблем. Прав е колегата че налягането е според терена. Разбортирането си зависи от гумата, в смисъл че различните марки са с различна твърдост на бордовете а и правилно подбраното съотношение м/у ширина на джанта и гума. Тези с които съм в момента, 35/13.5/15 Максис, на 0.6 атм. си държат ако няма зверски странични удари. Пробвано.
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #22
                От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                Някои "корифеи" твърдо заявиха че полза от ниско налягане в гумите няма, но...оказало се че има. То иначе за какво са създадени онези безсмислено сложни системи за контролиране на налягането в гумите и то по време на движение. Личен опит- 100% гуми за офф, Суампъри, и здрав сняг и лед върху павета. Пътят Драгалевци-Алеко. На 1.2 атм. си въртя на място. На 0.5 до горе без проблем. Прав е колегата че налягането е според терена. Разбортирането си зависи от гумата, в смисъл че различните марки са с различна твърдост на бордовете а и правилно подбраното съотношение м/у ширина на джанта и гума. Тези с които съм в момента, 35/13.5/15 Максис, на 0.6 атм. си държат ако няма зверски странични удари. Пробвано.
                Колега, единствения кУрифей който пише срещу ниското налягане досега съм аз, но никъде на съм писал, че няма полза от него. Така, че не се дръж ти като кУрифей.
                Ти какво мнение изрази - същото като това на Чавдар, Янко Желязков, Търтей, Таргата, та дори и на моето, че пясъка и снега са друга бира.
                Моя е грешката, че всъщност темата е за "Ниското налягане на гумите", което предполага мнения къде и как да се ползва, а не "С какво налягане предпочитате да карате".
                Така, че се извинявам на всички.

                А сега конкретен въпрос по темата - тъй като съм любител на тракторните гуми (карам с Клебер, оригинал, 280/75 R16, max 2.5 атм.), те могат ли да се карат на ниско и колко ниско, има ли смисъл тракторни да се карат на ниско. Дефендера тежи 2200кг.
                Последно редактирано от Tedo56; 28-06-11, 06:00.

                Коментар


                • #23
                  От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                  Ти пък къде се разпозна? Мисълта ми е че според терена и трудноста, джипа и начина ти на каране,марка гуми и т.н. си подбираш и налягане. Там по вашите чукари за какво ти е ниско налягане. Виж за тракторките не знам, пробвай че може да ти се наложи в някоя гняс.

                  пп. Извинения се приемат само във вид на бутилка сливова, от онази твоята!
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • #24
                    От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                    Първоначално публикуван от Tedo56 Преглед на мнение
                    .... всъщност темата е за "Ниското налягане на гумите", което предполага мнения къде и как да се ползва, а не "С какво налягане предпочитате да карате".
                    ....
                    Всъщност странно защо тема показваща някакъв измерим резултат на ефекта на налягането върху гумите се превръща в спор за това къде как трябва да се кара. Ако имаше правило, вероятно щяха да са го написали от вътрешната страна на шофьорския сенник.... Според мен полезното е от материала е, че дава горе-долу обективна представа за това как се променя формата на гумата, най вече с явната НЕлинейност на графиката, от там на татък естествено, че за различни терени, скорости, автомобили правилното налягане ще е различно. А това го пише и в текста на две места - ефекта на сцеплението на гумата с терена не е предмет на това изследване, а на следващо. Това показва само как се променя площта на петното.
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #25
                      От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                      Руснаците отдавна са го написали с какво налягане да се карат гумите в зависимост от терена. Даже старият модел Краз има манометър за налягането на гумите и там е написано асфалт, пясък, сняг. Спомням си , че за снега налягането беше много ниско около 0.8. Ако някой кара Краз може да качи снимка на манометъра за гумите за да си припомня точно как беше.
                      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                      Коментар


                      • #26
                        От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                        Във военното ръководство за експлоатация на ЗИЛ-157-/от 1959г./ има цял раздел за контролирането на налягането в зависимост от терена тъй,че доста от нещата по въпроса са проверени,изпитани и доказани отдавна.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                          Различно налягане за различни терени-това е ясно, ами какво става ако се смени размера на гумите препоръчвани от производителя. На Фронтерата с оригиналните гуми-245/70/16 производителя препоръчва налягане 1,8атм. аз съм с гуми-265/70/16 при напомпване 2-2,2атм и нагоре започва да вози като каруца, под 2атм е ок. ами какво става ако сложа 31''-ци, или 32''-ки?

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X