Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

    Попаднах на следния материал : http://www.overlandtraining.com/rese...TechPaper1.pdf
    Не е безкрайно подробно, но все пак е систематично изследване на контактната площ на гумата с пътя в зависимост от налягането.
    Накратко, ако на някой не му се чете: Различните тествани гуми имат малки разлики в поведението, но общата тенденция е сходна - минимално увеличение на петното в диапазона от 40 до 20 psi ( от 2.76 до 1.38 bar) - около 10% спрямо номиналното налягане, и сериозно увеличение при намаляване на налягането до 5 psi (0.35 bar) - над 100%, като най голямо е увеличението в диапазона от 10 до 5 psi.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

    Интересно - не успях да видя как се оценява площта. Не се сещам за лесна методика, а и не са дадени подробности - на какъв терен, с какъв товар и т.н. Простата пневматика предполага едни по-различни резултати. От друга страна, разликата от реалния резултат до простата пневматика е в механиката на самата гума (еластичност на огъване и т.н.).

    От трета страна, решаващо за проходимостта по слаби терени е именно налягането, с което гумата стъпва (а не площта). Площта участва в сметките дотолкова, доколкото налягането вътре и в петното на контакт не са съвсем еднакви, а площта отразява именно налягането в петното.

    Коментар


    • #3
      От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

      Баси, говорете по-човешки бе...

      Иначе аз си знам-ако имаш компресор който да ти напомпи гумите-преди сериозно препятствие може да ги поизпуснеш. Как и доколко влияе това-не ми е работа, достатъчно ми е да знам, че контактното петно е по-голямо, и гумата по-трудни пребоксува.

      А даже и да имам компресор-пак не бих изпускал гумите за щяли и нещяло, по ми е лесно да ползвам лебедка, ако нещо яко се сговни...
      Просто съм мързелив. Помпенето на четири гуми е доста по-трудно занимание от развиване на лебедкта. А и нали аз си седя в колата, а навигатора се гърчи да развива въжето.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

        Добре де, поне три пъти съм пускал едно филмче на едни киеци от Южна Африка. Дето карат офроуТ за да стигнат до съседа. Евридей. Ми много е просто, поне според тях, тежест на колата + терен = налягане в гумите. Сняг и пясък ниско (~0,8 атм), камъни средно (~1,2 атм), Хасфалт високо (1,8-2,2 атм).
        Даниите са за ТЛК, гейкласа и патрул (те това карат, а тия са с горе долу еднакви килограми). Очевидно за витара етц леки жипки ще са други наляганията.

        ПП Площта на контактното петно е практически еднаква. (Мога да покажа с формули защо, ама утре че ся съм леко неадкватен) Обаче в зависимост от налягането в гумите се променя формата й
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

          Хайде, Търтьо, да напишеш формулите. Зашото от тях друго излиза.

          Коментар


          • #6
            От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Баси, говорете по-човешки бе...

            Иначе аз си знам-ако имаш компресор който да ти напомпи гумите-преди сериозно препятствие може да ги поизпуснеш. Как и доколко влияе това-не ми е работа, достатъчно ми е да знам, че контактното петно е по-голямо, и гумата по-трудни пребоксува.

            А даже и да имам компресор-пак не бих изпускал гумите за щяли и нещяло, по ми е лесно да ползвам лебедка, ако нещо яко се сговни...
            Просто съм мързелив. Помпенето на четири гуми е доста по-трудно занимание от развиване на лебедкта. А и нали аз си седя в колата, а навигатора се гърчи да развива въжето.
            Коле не е никак трудно изпускането и помпенето на гуми. Всеки ден я правя тази операция като ходя на плажа - от 2.5 бара на 0.9 бара. Изпускането на 4 гуми 6-7 минути, помпенето 8-9 минути.
            Че и жената съм я обучил.
            Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI Quadra Drive II

            Коментар


            • #7
              От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

              Така. Контактното петно е функция на товара и налягането.
              Товара в нашия случай е постоянен.
              Обаче връзката не е линейна и зависи от протектора на гумата - шарка, твърдост и т.н, както и от твърдостта на страничните стени.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                Петре, довърши де ! Или отиде да пуснеш един факс след сутрешното кафе .
                подаръци за мъже от FACOM
                промоция на читави инструменти

                и на хоби такива

                тел. О879 Ч8Ч 2З5

                Коментар


                • #9
                  От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                  Мани че снощи бях на сватба. )))

                  Та - ограничени сме от възможността на гумата за огъване, както и от каучука. Точно тук формули не мога да покажа щото няма производител дето да казва какво има в гумата му. Ако и той знае
                  Та при намаляване на налягането с ~50% - от 1.8 на 0.8 атм няма съществен разлика в контактното петно. Демонстрируемо е лесно (особено при агресивни МТ гуми))
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    ... Та при намаляване на налягането с ~50% - от 1.8 на 0.8 атм няма съществен разлика в контактното петно. Демонстрируемо е лесно (особено при агресивни МТ гуми))
                    Ако пък се а регенератки - хептен ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                      Е щото на тия ще е различно сякаш

                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                        Според мен си е пълна простотия да караш с ниско налягане. Колко дълго и на какъв терен ще се кара с ниско налягане в България, особенно в планинските терени, където обикновено се врем, без да абортираме, не ми е ясно. Къде ще се кара с ниско налягане - на трофи, на траял, на рали, или на разходка с хард елементи. Ако е да се теоритизира и да си чешем езиците можем да караме десетина листа докато ни писне. Аз под 2 атмосфери не карам. Ниско налягане, копка, джак, смяна на гума или правене на гума, ако няма резервна, което е често явление - това е обикновенния резултат от каране с ниско налягане.
                        Плажа си е съвсем друга бира, за там не говоря, а пък и нямам опит.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                          Промяната на контактното петно много зависи от ширината на гумите. Като сложиш на Витара 265/ 16, колкото и да ги пускаш, все тая. Носимостта на гумата е огромна спрямо теглото. Ако обаче е с 185/16, като пуснеш въздуха нещата са съвсем други. Ако да са и регенерати.
                          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                            Първоначално публикуван от Tedo56 Преглед на мнение
                            Според мен си е пълна простотия да караш с ниско налягане. ...
                            Пълна простотия е да кОпаш като изоглавен в снега и да дърпаш лебедка след лебедка, само щото те мързи да си спуснеш гумите. Опитът ми показва, че проходимостта на Goodyear Wrangler MT/R ( 265/75 и 285/75) на сняг се подобрява драстично при сваляне на налягането до около 1 атмосфера. Разбортирал съм 1 път. Бях предОбрил свалянето на налягането.

                            Така че, ако се очаква да карам повечко по неразоран сняг - налягането долу!


                            П.П. Виж, ако човек кара с регенерати, работата изглежда по-различно ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ниско налягане на гумите - изследване на Overland Training

                              На джиповете дето съм карал разбортирането е накъде около 0,6 и надолу.
                              А дали има полза от ниско налягане - еми няма. НИква.
                              Ползата е от правилното налягане
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X