Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самоделен блок за полиспаст

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Самоделен блок за полиспаст

    Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение



    Хайде да помислим.
    Да видим дали съм схванал правилно:
    На първата и втората схемка би трябвало усилието да е еднакво?
    А на третата да се намали 2 пъти?

    Малко ме обърква това, че схемите в случая са малко обърнати (лебедката все пак е на самия джип). Дали пък наистина не е 1:1, 1:2 и 1:3? ... нещо ми се е размекнал мозъка от жегата

    Или да чета по-внимателно ?

    П.П. поне толкова успях да схвана на първо четене от линка на колегата NIKSD.
    Последно редактирано от tef4o; 04-08-09, 15:47.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #32
      До: Самоделен блок за полиспаст

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Няма какво да го мислиш толкова. Колкото парчета скъсяваш при дърпане, толкова пъти умножаваш/разделяш силата.

      Това е верният отговор! Силата на теглене е равна на товара, разделен на броя на съкращаващите се (намаляващи дължината си) струни.

      Ако не служи само за играчка, съветите на колегите за съотношение на диаметрите въже/ролка трябва да се спазят.

      А иначе - грамотен чертеж (липсват допуски) и отлично заводско изпълнение!

      Коментар


      • #33
        До: Самоделен блок за полиспаст

        Сърце мъжко не трае и направих опитна постановка с това, което се намира в кабинета.



        После белязах въжето



        ... и опъвах да преместя папката(джипа) на разстояние 1плочка=50см



        оказа се, че съм издърпал точно 3 плочки=150см въже



        Малко трудно се вижда на снимката, но белязката е точно на фугата на третата плочка.

        Редно е да сведа глава и да призная, че е 1:3.
        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

        Коментар


        • #34
          До: Самоделен блок за полиспаст



          И на link съм ви го дал и пак не вярвате. Колкото тигела прави въжето толкова по лесно става да се тегли, толкова пъти повече дължина въже трябва.
          Вярвайте ми, на ден въртя по 50-100 лебеднки минимум, а пък с такива блокове се играе постоянно на лодките. Това си е урок номер 1 във ветроходството. На гемия като от аватара има поне 5 такива далаверки и поне 10 лебедки.
          Последното от опита на колегата е 3:1 и теглиш 3 пъти повече въже. Внимавайте- към 15:1 започва да се уплита!
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • #35
            До: Самоделен блок за полиспаст

            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение


            И на link съм ви го дал и пак не вярвате. Колкото тигела прави въжето толкова по лесно става да се тегли, толкова пъти повече дължина въже трябва.
            Вярвайте ми, на ден въртя по 50-100 лебеднки минимум, а пък с такива блокове се играе постоянно на лодките. Това си е урок номер 1 във ветроходството. На гемия като от аватара има поне 5 такива далаверки и поне 10 лебедки.
            Последното от опита на колегата е 3:1 и теглиш 3 пъти повече въже. Внимавайте- към 15:1 започва да се уплита!
            Дал си линк, ама като съм заплес го видях преди малко. Нали искам и да си обясня нещата. Сега съм наясно дори и с тънката разлика между третата и четвърта схема от картинката.
            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

            Коментар


            • #36
              До: Самоделен блок за полиспаст

              Благодаря за урока - само това мога да кажа
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #37
                До: Самоделен блок за полиспаст

                Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
                За двата шегела идеята ми беше при нужда да се прави нещо такова:

                Колега, стигнеш ли до вадене с два полиспаста по-добре хващай лопатата или телефона...

                Коментар


                • #38
                  До: Самоделен блок за полиспаст

                  Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                  Колега, стигнеш ли до вадене с два полиспаста по-добре хващай лопатата или телефона...
                  Абсолютно прав си. Ако се наложи да умножавам силата на лебедката х3 повече бих се замислил да не скъсам рамата, но на някой с малка лебедка може да е от полза.
                  OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                  Коментар


                  • #39
                    До: Самоделен блок за полиспаст

                    Така е. Получи се образователно четиво.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Самоделен блок за полиспаст

                      Късничко се намесвам, ама размерите на ролките зависят много от типа на самото въже. За неметални въжета не мога да кажа точно но за стоманените радиуса на ролката е един от заводските показатели. На барабана на лебедката въжето се навива статично, на ролката - не. Това дето го е писал Стефан 10-15 пъти е див компромис. Разчита се на рядкото използване на блок. При въжените линии 40мм въже се върти на 4-5 м ролка. При това е доста по-меко и качествено от китайските. Въжетата за лебедки обикновено са без конопена вложка за смазване което още повече ги скапва на блока. Не е проблем ролката да е алумин и по-голяма.
                      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                      Вальо. О888 557Ч7Ч
                      Silverado 1.3 i

                      Коментар


                      • #41
                        До: Самоделен блок за полиспаст

                        Не е компромис. 10 - 15 диаметъра е минимума за статичното непречупване на въжето. Това и допуска БДС за механизми с ръчна тяга, непревозващи хора. Под 5 мм се допускат 10-12 диаметъра, нагоре растат бързо. Заради собствения диаметър на въжето, и силно нееднаквите условия по вътрешния и външния му радиуси. При трикратен запас по якост на опън, който предположително урежда въпросите с огъването.
                        За машинно задвижваните въжени системи, пак по БДС, минималното допустимо преосигуряване на въжето по якост, е 15. Тогава и долната граница на ролката е 15 диаметъра, над 30 се допуска превозването на хора.
                        Като изхождаме от презумпцията че джиперите не са хора, лебедките им са бавни, а щурманът притежава отделни човекоподобни свойства, и приемаме за абсолютна долна граница на джиповия такелаж въпросните 10 - 15 диаметъра. Под тях влизаме в немислими разходи за въжета и не се лебедим никак, над тях не можем да носим желязото.
                        Живот, кво да го правиш ... Локално нарушение на закона за всеобщото щастие. Но при следващата бифуркация ...)

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X