Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самоделен блок за полиспаст

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Самоделен блок за полиспаст

    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
    Тошко, не си написал "голяма глупост". Ако прекараш въжето през макара на тавана, въпреки, че към теглото на кофата, ще се добави и усилието от триенето в макарата, то наистина се тегли по-лесно, защото се използва собственото тегло.
    По това се подлъгах, но все пак, за да е полиспаст си трябват поне две макари, за да печели сила от скъсяването на въжето.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #17
      До: Самоделен блок за полиспаст

      Напълно достатъчна е една макара. Просто тя трябва да бъде при подвижния товар. А, и се сменя посоката на силата, но то кое ли е съвършено в този свят.

      Въжето закачено на тавана, прокарано през макара на която е закачен товара - това е най-простия полиспаст.

      Коментар


      • #18
        До: Самоделен блок за полиспаст

        Стигаме ли единодушно до извода, че на третата схема се губи 4 пъти дължина (скорост) и се печели 4 пъти намаляне на силата. Това теоритично без да се умува за триене при търкаляне на плъзгащи или търкалящи лагери и прочие.
        Макара на тавана сменя само посоката на действие на силата.
        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

        Коментар


        • #19
          До: Самоделен блок за полиспаст

          Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
          Стигаме ли единодушно до извода, че на третата схема се губи 4 пъти дължина (скорост) и се печели 4 пъти намаляне на силата.
          Само 3 пъти, според мен. Имаш 3 отсечки въже, които се скъсяват с еднаква скорост.

          Коментар


          • #20
            До: Самоделен блок за полиспаст

            И дума не може да става за единодушие!
            Аз виждам само три въжета, четвърто не виждам... или не мога да броя, или съм забравил механиката...

            П.П. Що се отнася до "макара на таване", предпочитам да дърпам надолу, ползвайки си килцата, отколко да дърпам нагоре... зер за това си има фитнес зали, но те са за забавление, не за работа...


            П.П.П.
            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            .... Имаш 3 отсечки въже, които се скъсяват с еднаква скорост.
            Ясене, не си прав! Скъсява се само първото, второто се скъсява два пъти по-бързо, отколкото се удължава, а третото (това със свободния край) само се удължава...

            П.П.П.П. Всъщност... прав си! Не догледах конкретната схема, скъсяват се и трите!
            Последно редактирано от giorgio; 04-08-09, 14:12.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #21
              До: Самоделен блок за полиспаст

              F/2/2 ?
              - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
              - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

              Коментар


              • #22
                До: Самоделен блок за полиспаст

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Тошко, не си написал "голяма глупост". Ако прекараш въжето през макара на тавана, въпреки, че към теглото на кофата, ще се добави и усилието от триенето в макарата, то наистина се тегли по-лесно, защото се използва собственото тегло.
                Тази конструкция хаспел ли се нарича?

                Първоначално публикуван от deyan_h Преглед на мнение
                F/2/2 ?
                нцъ. Конструкцията действа изцяло, това не са два отделни полиспаста.

                Коментар


                • #23
                  До: Самоделен блок за полиспаст

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Тази конструкция хаспел ли се нарича?
                  Да, това е популярното и название, най-вече, когато е снабдена с мотор-редуктор и барабан за въжето. Без механизацията, често я наричат "ръчен хаспел".
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Самоделен блок за полиспаст

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Конструкцията действа изцяло, това не са два отделни полиспаста.
                    Наистина ме хванахте неподготвен, че и немога да се убедя още. Едната макара действа с коефициент 2, а другата с 1,5 ли? Май ще ходя да пробвам новите блокове.
                    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                    Коментар


                    • #25
                      До: Самоделен блок за полиспаст

                      Къде е адаша - iiiopо, да спретне пак едно действащо макетче...

                      П.П. Или да носим в Приморско, на Събора, някой силомер, та да си направим и купон с измервания, обилно поляти с бира... за по-голяма точност и достоверност...
                      Последно редактирано от giorgio; 04-08-09, 15:18.
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Самоделен блок за полиспаст

                        Ако издърпаш 3м въже , а товара се премести 1м значи силата е 3 пъти по-малка .
                        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                        Коментар


                        • #27
                          До: Самоделен блок за полиспаст

                          Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                          Ако издърпаш 3м въже , а товара се премести 1м значи силата е 3 пъти по-малка .
                          Това ми е ясно, но от час се мъча да симулирам нещо на компа ама не се получава. Трябва наистина да пробваме на живо. Може и само с маркер да се бележи 2 метра и да се засече колко се мести джипа при намотаването им.
                          OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                          Коментар


                          • #28
                            До: Самоделен блок за полиспаст

                            Първоначално публикуван от slavin Преглед на мнение
                            Наистина ме хванахте неподготвен, че и немога да се убедя още. Едната макара действа с коефициент 2, а другата с 1,5 ли? Май ще ходя да пробвам новите блокове.
                            Не действат макарите, а въжето. Всеки тигел на въжето добавя своята си сила на опъване, а макарите (със свободното си въртене) помагат въжето да е еднакво опънато по цялата си дължина.

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            Къде е адаша - iiiopо, да спретне пак едно действащо макетче...

                            П.П. Или да носим в Приморско, на Събора, някой силомер, та да си направим и купон с измервания, обилно поляти с бира...
                            На iii винаги може да се разчита, а аз отсега си мисля за динамометър във вид на каса с променлив брой бутилки в нея.

                            Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                            Ако издърпаш 3м въже , а товара се премести 1м значи силата е 3 пъти по-малка .
                            Това е "енергийният" начин за решаване на задачата. "Силовия" го описах по-горе. Сигурно има и други.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Самоделен блок за полиспаст

                              С тези примери и симулации, ще развалите купона в Приморско!

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ... аз отсега си мисля за динамометър във вид на каса с променлив брой бутилки в нея...
                              Те това е конструктивно предложение!
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Самоделен блок за полиспаст

                                Не, това не може без втулките, за които говори Фулдата.
                                Без тях страниците веднага ще се смачкат една към друга, ще защипят макарата, а отворите им ще започнат да ядат оста.
                                А двата шегела сигурно са ехо от сложния подвижен такелаж на ветроходите. Там това е масово устройство.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X