Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрическа рейка. Какво става ако няма ток?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Защото разстоянието което изминават пътническите самолети на колелата си е пренебрежимо малко и паралелите с автомобилите са неуместни.

    А подобни примери има в автомобилната индустрия, не е необходимо да се фърчи в облаците...
    Мерцедес F200, годината е била 1996. Решили да покажат мускули пред конкуренцията, и показали...

    Нещо подобно, но само частично са и решенията с променлив ход на волана - при ниска скорост на движение с един оборот на волана автомобилът завива по един начин, а при висока по друг.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      При самолетите всички системи са дублирани, а и не се гонят чак толкова ниски цени на компонентите.Системата е налична вече https://www.bosch-mobility.com/en/so...steer-by-wire/ , дублирана е, има някаква уж защита, пак електронна.Очакват се клиенти-производители Нещо, крайните потребители не я харесват, дотам, че даже няма и да купят колата.И това "спира прогреса"ПроС народ...

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        При самолетите електро - дистанционната система за управление е въведена в Ербъс А 320 още през 1988 година . Щом е достатъчно надеждна да работи в авиацията и ако не се гони безкрайната икономия в автомобилостроенето не виждам защо да не се прилага .
        Ако въпроната рейка се направи по авиационни стандарти значи да струва теглото си в злато, освен дето и споменатото дублиране. А колата, особено в късните и години, се очаква да я кара някой ждрольо и да вижда сервиз когато нещо тръгне да се разпада. Не подценявай човешката глупост.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          При самолетите електро - дистанционната система за управление е въведена в Ербъс А 320 още през 1988 година . Щом е достатъчно надеждна да работи в авиацията и ако не се гони безкрайната икономия в автомобилостроенето не виждам защо да не се прилага .
          Защото при автомобилите не се спазва начина на редовно техническо обслужване като при самолетите.
          Защото това обслужване е колкото редовно, толкова и скъпо - и като части и като труд.

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Средностатистически автомобил е извън гаранция 3 пъти повече време, отколкото в гаранция. Обаче производителя продължава да носи отговорност за простотии. Като си купих последното Терано, както беше на 14 години, така имаше акция по подмяна на въздушни възглавници. Подмениха ми я.

            Най-малкото, колкото и пъти да го дублираш, когато остане без ток то не може да работи. А на механичната връзка ти позволява да и влияеш поне докато спреш.

            В конкретния случай колата пали и върви. Ама няма волан. Гаранция че модула, дето управлява тоците на рейката, няма да сдаде в движение, няма.

            Иначе обратна връзка се прави и електронно, вече дори не чак толкова трудно като технология. Отдавна има компютърни джойстици и кормила такива. Даже и мишки има, дето ти дрънкат в ръката като ги търкаляш по екрана. Чувството е....странно.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Спарки средностатистичиския автомобил в България е поне 3 пъти повече време извън гаранция . Средностатистическия германец ; французин и тнт много рядко кара автомобил който е извън гаранция .

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Много отдавна не е така. И от Германия, и от Франция и от Италия регулярно идват 15+ годишни автомобили на по 300-400 хиляди км. Не е рядкост и 20+ годишни.

            Гаранционни карат една прослойка хора, които могат да си го позволят. След 4-тата година цената рязко пада и още преди това взимат новия модел и връщат стария, който итива на вторичен пазар примерно на 1/2 - 1/3 от първоначалната си цена. Като стане на 10+ цената става съвсем народна.

        • #20
          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          При самолетите електро - дистанционната система за управление е въведена .
          В реално време при самолета вземаш много по-малко решения от каране на кола в трафик ( говоря за пътническите ) .
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Точно това го отчитат като голям проблем в авио индустрията . Автоматизацията отучава пилотите да пилотират и когато се наложи като откаже автоматиката те не могат . Постепенно превръщат пилотите от пилоти в оператори на компютър .

        • #21
          https://www.dnes.bg/a/448-svobodno-v...blemi-s-volana
          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

          Коментар


          • #22
            Производител който произвежда автомобили от вчера, не знае как трябва да се проектират и произвеждат автомобили?
            Хм, странно. Много съм учуден...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • krassitch
              krassitch коментира
              Редактиране на коментар
              А при много по-стари производители се получава амнезия, забравят от какъв материал трябва да се изработва блок на двигател, разпределителен вал, мотовилки и др.Просто невероятно...

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Много добре го знаят ама като от счетоводния отдел се обадят че новия модел трябва да е 30% по евтин и става купона . И аз не бях виждал двигател с 1 мм компресионни сегменти ама го видях . 1.6 бензинов мотор на БМВ сложен на Пежо . Ресурс ще видим колко ще изкара преди да почне пак да харчи повече масло от бензина .

            • Гаврил Груев Хлътев
              Гаврил Груев Хлътев коментира
              Редактиране на коментар
              sek.1 не си прав - НЕ СЧЕТОВОДНИЯ отдел казва как да се направи ДГВ.
              КАЗВА ГО ЕВРОДИРЕКТИВАТА - за ЕВРО6 и тнт.
              Слагат се невъзможни за технологията на ДВГ изисквания за разход и се правят такива еднодневки.
              Ho - само за Европа. По света си ползват други , нормални и доста по-надеждни ДВГ. Ей го Тръмп - спира вякакви еко-талибански ограничения за ДВГ.
              Последно редактирано от Гаврил Груев Хлътев; 25-02-25, 22:27.

          • #23
            При нормалната кола имаш ли заряд -имаш и ел. серво на волана. Без заряд от алтернатора имаш 15мин - 1час само на акумулатор и работещ мотор, но без серво на волана а само на твърда връзка. По нормативни документи, неизправно серво трябва гарантирано да не товари въртенето на волана.

            При електричките - нямаш ли ток - нямаш мотор, не ти трябва волан. "паяк " да те носи в сервиза....
            При самолет - без ток и хидравлика, волана/сервото на волана/ ще ти е последна грижа!

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              При пътническите самолети обикновено има 3 хидравлични системи . Една работна и две резервни . Статистически да откажат и трите е 1 на много милиони но се е случвало авария и трите да откажат и то не веднъж . Същото е и с електрозахранването . Обяснението в повечето случаи е пилоти големи каръци . Примерно по старите хидравлични ситроени са с една обща хидравлика на окачването ; волана и спирачките . Проблеми имат чак евентуално след 20 години ако си оставил тръбите и маркучите да изгният . На новите Хидравлични С 5 спирачките са нормални а има две отделни електрически помпи едната за окачването едната за волана .
              Последно редактирано от sek.1; 23-02-25, 07:17.

          • #24
            Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
            При електричките - нямаш ли ток - нямаш мотор, не ти трябва волан. "паяк " да те носи в сервиза....
            Да де, ама интересното се случва като отнямаш ток докато се движиш. Тогава все пак ти трябват и волан и спирачки. Механични такива, класичеки.

            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #25
              Само на мен ли ми се е случвало да ми се бъгне ,или вирусоряса някоя машинка ? И дали тая рейка няма да си ме вози , дето е решила и аз да си мечтая , да имам възможност , да й спра тока ?
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • #26
                Да приключим с проблема.
                Въпросната рейка е ВАГ. Разтурих я на части за да разбера к'ви са тия жабета.
                На практика обикновена рейка като на старо Рено.(механично) В дясната половина върху пръта е е нанизан ротора на безчетков двигател. Между тях е винтово-съчмена двойка.
                Лагера на ротора от дясно е открит. Няма семеринг. От външни влияния го пази само маншона.
                Скъсан маншон, няколко месеца без да се кара и...готово. Лагера лекинко ръждясва и затяга. Никакво завиване не става.
                В нормално състояние, дори без ток усилието от волана е достатъчно да върти ротора и да се завива ляво-дясно.
                Конкретика за ВАГ. Лагера е несменяем. Вътрешната черупка е част от ротора, а външната, част от капачката. Разбиранията ми за техника не разрешиха да правя ...цензура, цензура. Купих си нова рейка.
                И те така.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #27
                  https://automedia.investor.bg/a/2-no...lno-upravlenie

                  Коментар


                  • #28
                    Още една статия по въпроса

                    Как работи електрическото управление на колата: Плюсове и минуси - Новини

                    Коментар


                    • #29
                      Още първото изречение: "През следващите години кормилната рейка ще остане в миналото, а воланът ще бъде свързан с колелата само с жици." оставя впечатление, че статията е писана от технически неграмотен идиот и спирам да чета...
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • drukman
                        drukman коментира
                        Редактиране на коментар
                        Загубил си време. Аз затворих още на прозореца с куките.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X