Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрическа рейка. Какво става ако няма ток?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електрическа рейка. Какво става ако няма ток?

    Какво се случва ако остане без захранване? Остава ли възможността да се управлява колата, макар и трудно? Т.е. има ли механична връзка като на хидравличните рейки?
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

  • #2
    Има си механична връзка. Просто нямаш усилването
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • #3
      Аз имам пък следнио въпрос :
      -нямаме ама никакво серво (било то електрическо или хидро,умерли са и не можем ги ремонтира).Някой карал ли е безпроблемно така достатъчно дълго?Нещо разбито/изметнато по колона или волан?

      Коментар


      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        Само болят ръце ако много маневрираш на място. Това да някакво "Пежо" 307,308 нещо такова беше.....Това и като отговор на Вальо

    • #4
      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      Какво се случва ако остане без захранване? Остава ли възможността да се управлява колата, макар и трудно? Т.е. има ли механична връзка като на хидравличните рейки?
      Електрическите усилватели които съм виждал могат да се разделят на две групи: едните са монтирани на кормилния прът, а другите на рейката.
      И двата вида имат механична връзка между волана и кормилната кутия / рейка.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #5
        Тва , че има механична връзка , между завиването и волана , колко е валидно за тия новите брички , дето си карат самички , без никой ?
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • #6
          Основния въпрос беше: Ако няма ток и приемеме, че волана не е заклчен, може ли да се завива? Това е момента в който мотора е изгорял, примерно.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • дядо владо
            дядо владо коментира
            Редактиране на коментар
            Да може без проблем. Ако се движиш даже може и да не го усетиш в първия момент ..........

        • #7
          Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение
          Има си механична връзка. Просто нямаш усилването
          Доколкото знам, най-новите модели вече нямат механична връзка.Даже, при някои се губи усещането за пътя, волана олеква прекалено.Предполагам, ако се повреди, викаш репатрака

          Коментар


          • didooo
            didooo коментира
            Редактиране на коментар
            Тва да ти е проблема . Ако не те "закара" , как си си с 200 , в насрещното ... или в близкия дувар... Къв съм си песимист , а

          • krassitch
            krassitch коментира
            Редактиране на коментар
            Ха-ха...Няма да е лошо, човек да си направи застраховка "Живот", ще се чувства по-спокоен.А иначе, да напише някой монтьор, разбиращ от тези новите, има ли някаква защита, в такава ситуация

          • Shider
            Shider коментира
            Редактиране на коментар
            Аз доколкото знам, само Лексъс от няколко години и Тесла Х-Плейд (ако правилно го кирилизирам) съвсем отскоро, и то само в Щатите са Drive-By-Wire, т.е. без физическа връзка м/у волан и управление на колелата (рейка и в двата случая) за серийни автомобили. Проблем е узаконяването - разни технически и правни регулации на различни места по планетата - засега само в САЩ са успели да "пробият", и то само тези двете. Въпреки че технологията отдавна се е доказала не къде да е, а в авиацията...
            Последно редактирано от Shider; 19-02-25, 20:31.

        • #8
          Според европейски директиви волана и спирачките са само с механична / хидравлична връзка и могат да работят при повредено всичко останало по колата.
          В случая - волана има сензор за усукване на пръта и според усукването хидравлика/ електромотор намаляват усилието на ръцете.
          Силно некомфортно ти става като откаже сервоусилвателя, но с достатъчно сила на ръцете, воланът се върти и без серво.

          Коментар


          • krassitch
            krassitch коментира
            Редактиране на коментар
            Мисля, че в "Ауто билд" четох, че има нови модели без директна връзка, или на друго място беше...Пишештият се оплакваше от нечувствителност на волана.Не си спомням подробностите, но компа по кабел предавал на електрическо серво, кога да върти волана.Нямало хидравлика.Срещало се при доста нови автомобили, не знам има ли някакви регламенти в ЕС

          • krassitch
            krassitch коментира
            Редактиране на коментар
            https://www.nexteer.com/electric-pow...steer-by-wire/ И в някои модели на Инфинити го е имало, но са го премахнали вече.

          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Това, което е пускано в Европа с "косвени" спирачки е Ситроен ВХ, СХ и Голф /Пасат 2 с АТЕ АБС и хидравличен акумулатор. Спирачният педал е кран и насочва хидравлично налягане от хидравличния акумулатор в спирачните контури.
            Има модел на Паджеро с "хидравлично серво".
            Подобно е и SBC на MB W211.

            Били са революционни за времето си, но не са масови.

            Първите модели на малките коли с ел. серво на волана - Фиат Пунто има City копче и е ужасно неприятно управлението, защото нямаш представа за сцеплението на гумите с пътя.
            Опел Корса - сензора за усукване на волана е неприятен - често волана "дърпа " .

            В по-новите модели няма това усещане, но при най-малка неизправност в захранването от алтернатора, електрическото серво отказва и воланът става изненадващо тежък.
            Рейката и сервото са в общ възел и при проблем се сменя всичко, като цената е "нехуманна".

        • #9
          Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение

          Доколкото знам, най-новите модели вече нямат механична връзка.
          Все още са екзотика. Масово са с твърда механична връзка.
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #10
            Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение

            Все още са екзотика. Масово са с твърда механична връзка.
            Въпросната кола нито е стара, нито е масова.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

              Въпросната кола нито е стара, нито е масова.
              Аз че не съм добре с очите си признавам, та ако ми кажеш къде е посочен конкретен модел на автомобила...
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение

                Аз че не съм добре с очите си признавам, та ако ми кажеш къде е посочен конкретен модел на автомобила...
                С Вальо си говорим и извън форума. Знам модела и годината, но той е човекът, който ще ги сподели или не, по своя преценка.

                По думите му волана не мърда грам, дори с напъване. Аз не съм си играл с такова, но чисто по усет бих търсил някакъв механизъм за заключване, независимо дали на колоната или на самата рейка. Може и да съм далече от истината, ама....

                А може хем да има механична връзка, хем "предавката" между рейка и мотор да е такава, която да изисква някакво активно управление поне да отпусне.

                Електрическа рейка имам на един от автомобилите си, който няма нищо общо с въпросния, иначе съм виждал само на картинка колкото за обща култура.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Електрическа рейка имам на един от автомобилите си, който няма нищо общо с въпросния, иначе съм виждал само на картинка колкото за обща култура.
                  На два от моите автомобили съм с електрическа рейка. И двата са с твърда механична връзка.
                  Електриката е само за кеф

                  Пък на въпроса на питащия - без модел май само драскаме клавиатурата
                  Панайот Бърдарски
                  0887 60 77 22

                  Коментар


                  • #14
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                    Въпросната кола нито е стара, нито е масова.
                    ТеслАта cybertruck си е такава.
                    https://www.youtube.com/watch?v=-iKO3NfRDjE

                    Коментар


                    • #15
                      При самолетите електро - дистанционната система за управление е въведена в Ербъс А 320 още през 1988 година . Щом е достатъчно надеждна да работи в авиацията и ако не се гони безкрайната икономия в автомобилостроенето не виждам защо да не се прилага .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X