Привет колеги!Дълго време си търсех автомобил за работа и прецених,че мерцедес 124 комби ми пасва идеално за работен автомобил.Търсех в сайтовете и не след дълго намерих дадения автомобил,който беше много запазен външно и вътрешно,обаче имаше проблем с нивомата(една от най-честите болежки за този модел).Взех колата и стигнах до ремонта на нивомата.Маркуча от хидравличната помпа за нивомата отпред беше разкачен,като я взех,тръбичките от помпата до кантарчето,както и тръбите от амортисьорите до сферите бяха ръждясали.И едната сфера беше гръмнала.Та,смених двете тръби до кантарчето с нови медни тръби.Също смених и тръбите и маркучите от сферите до амортисьорите с нови оригинални.Смених и двете сфери с нови.Кантарчето беше блокирало и го замених с използвано такова,което свалих от кола,на която не се знае дали е работил нивомата,но поне лостчето се движеше леко.(Обаче в едната тръбичка към едната сфера беше натикана тел,което ме навежда на мисълта че е ползвана като рестриктор и едва ли кантарчето е работещо)Налях ново масло в казанчето на нивомата(ZH-M),запалих двигателя,обезвъздуших от кантарчето,движих лостчето нагоре и надолу,обаче нищо не се случи.Колата си седеше на същото ниво отзад.Покарах я няколко дни,с надеждата да се дообезвъздуши,ако е имало останал въздух,но нивото не се промени.Според вас проблема дали е в кантарчето?Или помпата се е износила ако е карана без масло дълго време.Като форсирам на място маркуча след помпата се втърдява и шава,което е знак че прави някакво налягане,но дали е достатъчно?Как мога да проверя кантарчето дали работи и помпата може ли да се замери какво налягане прави?Благодаря предварително!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Мерцедес 124 250D проблем нивомат
Свий
X
-
Като сложих новите маркучи и тръби,отвих сглобката между маркуча и амортисьора и от двете страни за да обезвъздуша,на работещ двигател, на празен ход маслото течеше слабо,без особенно налягане.А там щом има масло,следва кантара да работи,щом пропуска масло до амортисьорите или бъркам?Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec
Коментар
-
Същото комби и аз ползвах за работен автомобил допреди седем години , но беше с бензинов двигател. Проблема ти е в помпата , дори на празен ход на двигателя , налягането е достатъчно да повдигне натоварен автомобил. Аз като сменявах сферите , само налях ново масло , и всичко си беше наред. А погледна ли амортисьорите в какво състояние се. Без работеща хидравлична помпа , отзад окачването е много меко , колата ляга ниско. Самата помпа е много елементарна , няма нищо сложно в нея . Свали капака който е отпред на помпата , и ще видиш в какво състояние е. Ако си от София , мога да я погледна.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Да,при движение на лостчето няма никаква реакция.Обезвъздушавах на максимално вдигнато лостче и именно при това положение,като развих гайката на тръбата течеше все едно на самотек,нямаше налягане,а си течеше спокойно.Амортисьорите нямат видими външни течове,но смятам че и дори да изпускат,ще се вдигнат.Тези дни ще разглобя помпата,да видя в какво състояние е.
Иначе да,сега е клекнала ниско долу на пружините.
Много благодаря за бързите отговори!
Поздрави!
МомчилFiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec
Коментар
-
Ако т.нар. амортисьори са изпуснали, мисли за конверсия към обикновени - единия е с цена около 800 € - или поне толкова беше, като карах S124...
Коментар
-
Абе, не е скъпа, ама е нефелно-палиативно решение - вместо нивомат имаш дървено заобикаляне на проблема, и загуба на ценна екстра.
Коментар
-
След всичките нови части,които смених по нивомата,ми се иска да го възстановя.Автомобила е запазен и ми се иска нивомата да работи.Ако помпата е износена,предполагам по-добрия вариант е да се търси работеща такава?Знам че на бензиновия и дизеловия двигател са еднакви,тези които стоят на разпределителния вал.Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec
- 1 like
Коментар
-
Коментар
-
В някакъв немски форум,намерих човек,който е мерил налягането с манометър за мерене на налягането на спирачните помпи.Там прочетох че налягането трябва да е 130бара.Обаче беше за мерцедес 126,но предполагам че и тук трябва да е такова налягането.
-
да, 130 бара е налягането.
Прочее, прочети това, може да ти е от полза . За W123 е, но и при S124 e същата работа.
https://www.drive2.ru/l/288230376152402242/
-
Забравих да спомена,че преди да сложа другото кантарче,го пробвах като надувах с един маркуч през отворите на кантарчето и шавах лостчето.И количеството въздух,което преминаваше се променяше с движението на лостчето.Незнам дали може да сочи за изправност на кантарчето този метод,но нещата явно си сочат само и единствено към помпата,че е неизправна.Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec
Коментар
-
Ако някъде има мерцедес 124 такъв с работещ нивомат, моля да ми го снима за да си го разпечатам и да си го окача на стената...
само ще потрошиш едни пари ама парите са си твои де.. Слагай едни газови амортисьори надути, и освен ако няма да мъкнеш тухли или камъни няма да има проблем.. а иначе на ентусиастире решили да с езанимават с тая система, мир братяАбонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар