Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мерцедес 124 250D проблем нивомат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мерцедес 124 250D проблем нивомат

    Привет колеги!Дълго време си търсех автомобил за работа и прецених,че мерцедес 124 комби ми пасва идеално за работен автомобил.Търсех в сайтовете и не след дълго намерих дадения автомобил,който беше много запазен външно и вътрешно,обаче имаше проблем с нивомата(една от най-честите болежки за този модел).Взех колата и стигнах до ремонта на нивомата.Маркуча от хидравличната помпа за нивомата отпред беше разкачен,като я взех,тръбичките от помпата до кантарчето,както и тръбите от амортисьорите до сферите бяха ръждясали.И едната сфера беше гръмнала.Та,смених двете тръби до кантарчето с нови медни тръби.Също смених и тръбите и маркучите от сферите до амортисьорите с нови оригинални.Смених и двете сфери с нови.Кантарчето беше блокирало и го замених с използвано такова,което свалих от кола,на която не се знае дали е работил нивомата,но поне лостчето се движеше леко.(Обаче в едната тръбичка към едната сфера беше натикана тел,което ме навежда на мисълта че е ползвана като рестриктор и едва ли кантарчето е работещо)Налях ново масло в казанчето на нивомата(ZH-M),запалих двигателя,обезвъздуших от кантарчето,движих лостчето нагоре и надолу,обаче нищо не се случи.Колата си седеше на същото ниво отзад.Покарах я няколко дни,с надеждата да се дообезвъздуши,ако е имало останал въздух,но нивото не се промени.Според вас проблема дали е в кантарчето?Или помпата се е износила ако е карана без масло дълго време.Като форсирам на място маркуча след помпата се втърдява и шава,което е знак че прави някакво налягане,но дали е достатъчно?Как мога да проверя кантарчето дали работи и помпата може ли да се замери какво налягане прави?Благодаря предварително!
    Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

  • #2
    Без масло помпата загива в миг , кантарът ако не работи също няма да се регулира нивото . Отвий от кантара тръбичките към амортисьорите , и от помпата до кантара и виж къде е проблема .

    Коментар


    • #3
      Като сложих новите маркучи и тръби,отвих сглобката между маркуча и амортисьора и от двете страни за да обезвъздуша,на работещ двигател, на празен ход маслото течеше слабо,без особенно налягане.А там щом има масло,следва кантара да работи,щом пропуска масло до амортисьорите или бъркам?
      Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

      Коментар


      • #4
        трябва да се откачи щангата на кантара и да се вдигне нагоре лостчето (пише AUF и стрелка с посока на лостчето ), след това , да се запали двигателят за 40-60 сек. , за да се обезвъздуши

        Коментар


        • #5
          и да се уточни след това нивото

          Коментар


          • #6
            Уточняването - със свредло ф4 се прави, ама колегата рече, че при разкачен кантар и движение на лоста - реакция няма.

            Имам сериозни съмнения, че помпата се е изпомпила....

            Коментар


            • #7
              Същото комби и аз ползвах за работен автомобил допреди седем години , но беше с бензинов двигател. Проблема ти е в помпата , дори на празен ход на двигателя , налягането е достатъчно да повдигне натоварен автомобил. Аз като сменявах сферите , само налях ново масло , и всичко си беше наред. А погледна ли амортисьорите в какво състояние се. Без работеща хидравлична помпа , отзад окачването е много меко , колата ляга ниско. Самата помпа е много елементарна , няма нищо сложно в нея . Свали капака който е отпред на помпата , и ще видиш в какво състояние е. Ако си от София , мога да я погледна.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #8
                Да,при движение на лостчето няма никаква реакция.Обезвъздушавах на максимално вдигнато лостче и именно при това положение,като развих гайката на тръбата течеше все едно на самотек,нямаше налягане,а си течеше спокойно.Амортисьорите нямат видими външни течове,но смятам че и дори да изпускат,ще се вдигнат.Тези дни ще разглобя помпата,да видя в какво състояние е.
                Иначе да,сега е клекнала ниско долу на пружините.
                Много благодаря за бързите отговори!
                Поздрави!
                Момчил
                Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                Коментар


                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  Сваляш капака отпред , след което вътрешната част с буталата излиза от корпуса , между тях има един О-пръстен който е причината когато помпата тече. На капака също има О-пръстен , но там няма налягане и няма проблеми. Имам някакъв спомен , че ми остана една помпа , ако я намеря ще ти я подаря.

              • #9
                Ако т.нар. амортисьори са изпуснали, мисли за конверсия към обикновени - единия е с цена около 800 € - или поне толкова беше, като карах S124...

                Коментар


                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  Като проработи помпата , ще си проличи. Иначе имаше и по-евтини варианти , както и втора употреба или ремонт. Конверсията е доста сложна , и ще излезе по-скъпа.

              • #10
                Абе, не е скъпа, ама е нефелно-палиативно решение - вместо нивомат имаш дървено заобикаляне на проблема, и загуба на ценна екстра.

                Коментар


                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако автомобила е запазен , най-добре да възстанови системата. Аз като го карах , оригиналните части бяха по-евтини от ментетата , сфера 180лв. , амортисьор около 700лв. Втора употреба амортисьор се намираше за 100-120 лв;

              • #11
                След всичките нови части,които смених по нивомата,ми се иска да го възстановя.Автомобила е запазен и ми се иска нивомата да работи.Ако помпата е износена,предполагам по-добрия вариант е да се търси работеща такава?Знам че на бензиновия и дизеловия двигател са еднакви,тези които стоят на разпределителния вал.
                Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                Коментар


                • motor_men
                  motor_men коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако проработи помпата , повдигни предварително автомобила отзад на крик , защото има вероятност да да избият уплътненията на амортисьорите. Този автомобил без работещ нивомат не може да се кара , много вероятно да са подменени пружините.

              • #12
                Между другото, тая кола има ли ASD? И ако да - работи ли?

                Коментар


                • Veni1
                  Veni1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да, полезна опция е.
                  Помпата за нивомата и ASD е една, и работоспособността на ASD щеше да даде отговор на въпроса и за помпата.
                  Почвай с разкачането.
                  Ще се помъча да намеря данни за налягането, което трябва да има в магистралата.

                • Driftacha
                  Driftacha коментира
                  Редактиране на коментар
                  В някакъв немски форум,намерих човек,който е мерил налягането с манометър за мерене на налягането на спирачните помпи.Там прочетох че налягането трябва да е 130бара.Обаче беше за мерцедес 126,но предполагам че и тук трябва да е такова налягането.

                • Veni1
                  Veni1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  да, 130 бара е налягането.

                  Прочее, прочети това, може да ти е от полза . За W123 е, но и при S124 e същата работа.
                  https://www.drive2.ru/l/288230376152402242/

              • #13
                Закарай я при някой майстор на хидравлични Ситроени. Ако си от София, при Ясен.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #14
                  Забравих да спомена,че преди да сложа другото кантарче,го пробвах като надувах с един маркуч през отворите на кантарчето и шавах лостчето.И количеството въздух,което преминаваше се променяше с движението на лостчето.Незнам дали може да сочи за изправност на кантарчето този метод,но нещата явно си сочат само и единствено към помпата,че е неизправна.
                  Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                  Коментар


                  • Veni1
                    Veni1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Прочети това, което ти пратих, и обърни внимание и на този маркуч, който споменават.

                  • Driftacha
                    Driftacha коментира
                    Редактиране на коментар
                    За това че има клапан в маркуча след помпата ли?

                • #15
                  Ако някъде има мерцедес 124 такъв с работещ нивомат, моля да ми го снима за да си го разпечатам и да си го окача на стената...
                  само ще потрошиш едни пари ама парите са си твои де.. Слагай едни газови амортисьори надути, и освен ако няма да мъкнеш тухли или камъни няма да има проблем.. а иначе на ентусиастире решили да с езанимават с тая система, мир братя
                  Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X