Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идея за сиромашки блокаж

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Идея за сиромашки блокаж

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Хибрид от дизелов еспас и Куадра мисля че доста тривиално ще се комбинира. Куплирането на дизеловия и бензиновия двигател към трансмисията е еднакво, трансмисията на предно-задвижваните дизелови и бензинови също е еднаква.

    Аз сега си обмислям друг подобен проект - Куадра + климатик (няма такава комбинация, а аз искам). Ама като почна ще си проличи.

    Иначе това което искаш се прави съвсем тривиално и никакъв ABS не ти трябва. Кодовото му название е "спортна ръчна спирачка" - само че тя е хидравлична и няма никаква пречка да действа на предните колела, стига да закараш нужните тръбички на нужното място. Представлява лост и цилиндър. Като я задействаш - спира което колело ти трябва (обикновено лостовете са два за ляво и дясно колело). Като не си я задействал работи крачната по нормалния си начин.
    Колега, и дизелиране на куадра ми е минавало през ум но като се има предвид колко трудно намерих що годе нормална Спаска, представям си на каква куадра бих попаднал. Все пак повече карам по асфалт и Еспейса в качеството на единствена кола ме устройва чудесно за всичките ми нужди като истинско MPV. По принцип съм човек който би карал тежък, ръбат и кален джип, но някой неща не са както ги искаме Аз и със Спаска се завирам там където градските моми не ходят а ако се метна и истинско 4х4 филма ще стане...
    Теб ще трябва да те питам за тоците из таблото но ще си спретнем друга тема или на лични.

    Коментар


    • #32
      От: Идея за сиромашки блокаж

      Според мен правилната стратегия не е дизелиране на Куадра, а куадриране на дизелов Еспас. Муфата естествено ще трябва да се рециклира, скоростите и дифа са почти безсмъртни, а купе, окачване и други дреболии в този план не играят. По тоците ще си говорим. Къде аз съм завирал дедо Спас - да разкажат потърпевшите от Приморско.

      Коментар


      • #33
        От: Идея за сиромашки блокаж

        Кутията на Куадрата става на мястото на обикновенната. Ползвал съм предната част от корпуса на обикновенна кутия за Куадра, че мойта я покривих. Заден мост ще си намериш заедно с кутията. Аз цялата куадра я продадох за 1000 лв. .... с климатик и кожи. Макар, че Куадрата не е баш 4х4, разликата в проходимостта е огромна. Пробвано е. вЕрвайте ми.


        ПП Не схващам какво имаш против бензинката. С бутилка на мястото на резервната гума и патерица на тавана, 2.2 мотора харчи на газ 10-11/100 с обикновена газова.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • #34
          От: Идея за сиромашки блокаж

          ОФФ:
          Вие ме разбихте с разбиранията за 'сиромашко решение'
          Единия иска да си конструира ново ЕСП/ТС (само софтуера трябва да му се донапише - и готово ), другия - да си направи офроуд машинка, имплантирайки трансмисии....
          Абе то всичко може да се направи, но според мен това излиза от графата 'сиромашко' и отива към 'маниашко' решение ...
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #35
            От: Идея за сиромашки блокаж

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            ....това излиза от графата 'сиромашко' и отива към 'маниашко' решение ...
            При положение, че цяла Куадра струва межди 1000 и 1050лв., и от 'секо положение е по-проходима от Еспас със самоделен АБС, си абсолютно прав.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #36
              От: Идея за сиромашки блокаж

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Според мен правилната стратегия не е дизелиране на Куадра, а куадриране на дизелов Еспас. Муфата естествено ще трябва да се рециклира, скоростите и дифа са почти безсмъртни, а купе, окачване и други дреболии в този план не играят. По тоците ще си говорим. Къде аз съм завирал дедо Спас - да разкажат потърпевшите от Приморско.
              Като спомена за муфата че да питам не си ли мислил да я "мануализираш"? Няма начин да няма начин! Аз много трудно бих изтърпял някаква кашотина да решава дали ми трябва заден мост или не.

              Коментар


              • #37
                От: Идея за сиромашки блокаж

                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                ... да си направи офроуд машинка, имплантирайки трансмисии...
                Имплантирането на трансмисии в случая е отвинтването на старата (рутинна операция като при смяна на съединител) и завинтване на новата и после същото със задния мост.

                Никаква интрига. Не се пробиват дупки, не се заварява, не се изработват части. Комбинацията не съществува заводски заради липсата на подходящи пазари в годините, когато автомобилът е произвеждан.

                Коментар


                • #38
                  От: Идея за сиромашки блокаж

                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  При положение, че цяла Куадра струва межди 1000 и 1050лв., и от 'секо положение е по-проходима от Еспас със самоделен АБС, си абсолютно прав.
                  Аз дадох малко повече...
                  ама по същество си прав.

                  Ако намериш куадра с климатик да се продава, звънкай.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Идея за сиромашки блокаж

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Кутията на Куадрата става на мястото на обикновенната. Ползвал съм предната част от корпуса на обикновенна кутия за Куадра, че мойта я покривих. Заден мост ще си намериш заедно с кутията. Аз цялата куадра я продадох за 1000 лв. .... с климатик и кожи. Макар, че Куадрата не е баш 4х4, разликата в проходимостта е огромна. Пробвано е. вЕрвайте ми.


                    ПП Не схващам какво имаш против бензинката. С бутилка на мястото на резервната гума и патерица на тавана, 2.2 мотора харчи на газ 10-11/100 с обикновена газова.
                    Едно чероки с J8S не е ли по добра алтернатива? С изключение на това че ще ми е малко по тясно, все пак мисля че става за 90/10 асфалт/черно.
                    Ей ще ми запалите чергата а толкова се пазех) Сега ще трябва да нарека следващия рейс за следващата краста!

                    А за бензин или дизел, не ми се хваща тази тема че много се паля. Евентуално мога да си помисля за бензин след като свършат механичните дизели че сегашните са опорочени с много жици. Направо съм потресен, вече и в морето ни пращат с тези лигави електронни играчки.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Идея за сиромашки блокаж

                      Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                      Като спомена за муфата че да питам не си ли мислил да я "мануализираш"?
                      Муфата на Еспас работи много добре, когато е наред. И още по-добре, като се спече и блокира - само дето работи и когато не ти трябва, колата става трудно завиваща. 99% от намиращите се в експлоатация са в това състояние и/или без кардан. Но се рециклира. Един наш кадър беше сложил хъб на задното ляво колело - и така става, ама аз за ръчно си имам УАЗ.

                      Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                      Едно чероки с J8S не е ли по добра алтернатива?
                      Не. Този двигател на Чероки е недостатъчно мощен и с проблемен ресурс. Много хора напират да го сменят с J7T ама нещо не съм видял свястно направени чероци и с него.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Идея за сиромашки блокаж

                        Ясене, имах предвид, че за целта трябва донор, оставаш с 'излишъци', шепа скъсани болтове, ръждясали захвати (нуждаещи се често от ревизия) и т.н....
                        Та често такова начинание включва доста по-голяма сума и време отколкото да разкараш изделието, което не ти върши работа, и да вземеш подходящо и съответстващо на твоите изисквания...
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Идея за сиромашки блокаж

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Муфата на Еспас работи много добре, когато е наред. И още по-добре, като се спече и блокира - само дето работи и когато не ти трябва, колата става трудно завиваща. 99% от намиращите се в експлоатация са в това състояние и/или без кардан. Но се рециклира. Един наш кадър беше сложил хъб на задното ляво колело - и така става, ама аз за ръчно си имам УАЗ.
                          Чувал съм точно такива работи за спечени муфи и свалени кардани и съответно цялата тази галимация според мен е доста несериозна.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Идея за сиромашки блокаж

                            Изобщо не е несериозна. Да започнем от това, че няма умрял диф заради тази муфа (за разлика от други коли с муфа). Управляемостта също не страда много от спичането на муфата и което е най-странното - изобщо не страда при високи скорости. Когато муфата е наред, маневрирането е по-лесно, проходимостта е на практика същата, а разходът - съвсем малко по-нисък. Всичкото това е на цената на много грубо преоразмеряване на трансмисията.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Идея за сиромашки блокаж

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Изобщо не е несериозна. Да започнем от това, че няма умрял диф заради тази муфа (за разлика от други коли с муфа). Управляемостта също не страда много от спичането на муфата и което е най-странното - изобщо не страда при високи скорости. Когато муфата е наред, маневрирането е по-лесно, проходимостта е на практика същата, а разходът - съвсем малко по-нисък. Всичкото това е на цената на много грубо преоразмеряване на трансмисията.
                              А какви са ти оборотите при 100 км/ч?
                              На 5'та разбира се.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Идея за сиромашки блокаж

                                Примерно 2800. Ако твоите са много различни, може и да е мъка.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X