Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идея за сиромашки блокаж

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Идея за сиромашки блокаж

    Отдавна ми се въртеше идеята да си спретна блокаж на буксуващо колело чрез ABS но досегашната ми коля нямаше такава екстра. На скоро се ъпгрейднах с малко по нова която "има" ABS. "Имаше" защото вече го уволних! Става въпрос за Рено Еспейс (и старата и новата) което се ползва и за риболов. Ходя на място с 3 км доста грозен горски път и всяко преваляване ме притеснява.
    Прехвърлих си задния мост с барабанни спирачки от старата на новата която беше с дискови задни спирачки (в ужасно състояние) и безполезна ръчна, както и целите шенкели заедно с горните носачи, така че в момента ABS'а е ненужно удължение на спирачните тръбички
    Никога не съм се бъзикал с такова животно но предполагайки как работи, стигам до следната идея:
    В хидравлична част на ABS'а трябва да има електро-клапани които могат да затворят пътя от спирачната помпа към спирачните цилиндри.
    Ако могат да се хванат краищата които задействат тези клапани, от там нататък нещата са прости и ясни. Навързват се на превключвател който може да сработи 2 задни + предна лява или 2 задни + предна дясна. Това ще ми даде възможност да спирам чрез педала само 1 от предните колела и то с мерена сила колкото ми трябва.
    Обръщам се към знаещите с въпроса има ли такива електро-клапанчета в ABS и ако да, как да им намеря краищата.
    Хидравличната част е отделна от "акъла" и е завряна безобразно. Надявам се че ако има такива клапанчета, техните краища ще са някъде из снопа кабели който ходи до управляващия модул който пък за късмет е на лесно място.
    Как ви се струва?
    На ясно съм че не съм на ясно с ABS и може да е голяма глупост.

  • #2
    От: Идея за сиромашки блокаж

    Това в което си се заровил ,ще излезе скъпо и за големите богаташи. Не се занимавай.Това не е сиромашки блокаж.

    Коментар


    • #3
      От: Идея за сиромашки блокаж

      Не работи така АБС-а. Ако имаше клапани които да затварят то блокиралото колело ще си остане блокирало след затваряне на клапана.

      Вземи си Куадра.
      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
      Към модераторите-А изтрийте го сега.
      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

      Коментар


      • #4
        От: Идея за сиромашки блокаж

        Абе тя идеята на колегата е ясна и теоретично (а и практически) е изпълнима, но искрено се съмнявам, че такъв проект ще излезе 'сиромашки'...
        Може например да се симулират сигналите от АБС датчиците (дори и тях да ги няма), и дори и с просто АБС да се работи с 'лъжене' за скоростта и това кое колело се върти..
        Представям си го нещо от този род: Сценарий: Превърта предно ляво колело. Решение: Симулира се, че автомобила се движи с поне 15-20км/ч (за да е изпълнено условието да сработи АБС), като чрез датчиците се симулира, че предно ляво колело се върти най-бързо, докато предно дясно (това, което реално има сцепление) а и останалите колела са спрели. При което се натиска спирачката. В такъв случай АБС ще контролира спирачното усилие така, че то да е максимално на превъртащото колело, докато на другите колела ще прилага слабо и накъсано спирачно усилие...
        Това - при най-тъпо АБС (е, поне да е 4 канално)...
        А ако автомобила има ЕСП и някой по-съвременен ТС, то тези неща стават автоматично, като се прилага спирачно усилие само на превъртащото колело (то доста системи 4х4 работят на този принцип)...
        Но не виждам как 'сиромашки' можеш да накараш просто АБС да сработва само в каквато посока ти харесва.. А и ако накараш принудително да затвори някое клапанче, според мен това ще компрометира сигурността на автомобила като цяло - тези клапанчета са изчислени за моментна/секундна и непостоянна работа - т.е. ако искаш да не се скапят при първото включване, трябва да се прави електроника да ги управлява. Т.е. пак се връщаме на първото изречение
        Въпреки, че може да се експериментира разбира се...
        Абе дали няма да е по-лесно да смениш предните спирачки с двубутални
        През единия кръг да пускаш спирачката, а през другия да командваш която спирачка си искаш (още 2 педала/ръчки )? Да, ще има неравномерно износване на накладките, ама щом е рибарски автомобил....
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #5
          От: Идея за сиромашки блокаж

          Това одавна е направено от Ауди и не работи EDL се казва системата и работи точно обратното на АБС.

          Коментар


          • #6
            От: Идея за сиромашки блокаж

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            Абе тя идеята на колегата е ясна и теоретично (а и практически) е изпълнима, но искрено се съмнявам, че такъв проект ще излезе 'сиромашки'...
            Може например да се симулират сигналите от АБС датчиците (дори и тях да ги няма), и дори и с просто АБС да се работи с 'лъжене' за скоростта и това кое колело се върти..
            Представям си го нещо от този род: Сценарий: Превърта предно ляво колело. Решение: Симулира се, че автомобила се движи с поне 15-20км/ч (за да е изпълнено условието да сработи АБС), като чрез датчиците се симулира, че предно ляво колело се върти най-бързо, докато предно дясно (това, което реално има сцепление) а и останалите колела са спрели. При което се натиска спирачката. В такъв случай АБС ще контролира спирачното усилие така, че то да е максимално на превъртащото колело, докато на другите колела ще прилага слабо и накъсано спирачно усилие...
            Това - при най-тъпо АБС (е, поне да е 4 канално)...
            А ако автомобила има ЕСП и някой по-съвременен ТС, то тези неща стават автоматично, като се прилага спирачно усилие само на превъртащото колело (то доста системи 4х4 работят на този принцип)...
            Но не виждам как 'сиромашки' можеш да накараш просто АБС да сработва само в каквато посока ти харесва.. А и ако накараш принудително да затвори някое клапанче, според мен това ще компрометира сигурността на автомобила като цяло - тези клапанчета са изчислени за моментна/секундна и непостоянна работа - т.е. ако искаш да не се скапят при първото включване, трябва да се прави електроника да ги управлява. Т.е. пак се връщаме на първото изречение
            Въпреки, че може да се експериментира разбира се...
            Абе дали няма да е по-лесно да смениш предните спирачки с двубутални
            През единия кръг да пускаш спирачката, а през другия да командваш която спирачка си искаш (още 2 педала/ръчки )? Да, ще има неравномерно износване на накладките, ама щом е рибарски автомобил....
            Олееее, аз се чудя каква талига да си взема дето единствената електроника да е електронния часовник на таблото а ти пак ме вкара в матрицата...
            Това с предния спирачен апарат с 2 двойки спирачни цилиндърчета съм го мислил още от времето на Вартбурга
            Там единия кръг беше само на едната двойка предни, а другия беше на другата двойка + задни.

            Коментар


            • #7
              От: Идея за сиромашки блокаж

              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
              Не работи така АБС-а. Ако имаше клапани които да затварят то блокиралото колело ще си остане блокирало след затваряне на клапана.
              Вземи си Куадра.
              Представях си че работи като след нагнетяване на налягане от педала се стигне до блокиране на колелото, АБС'а затваря крачната линия и отпуска спирачката чрез разширяване на обема между клапана и съответния спирачен цилиндър а после пак нагнетява там по собствено осмотрение докато накрая отваря линията и пак си ти

              Куадрата са само бензинки така че за мен не съществуват. Искам си стар дизел със жило до помпата!
              Последно редактирано от MAP; 15-10-14, 08:49.

              Коментар


              • #8
                От: Идея за сиромашки блокаж

                Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                Това одавна е направено от Ауди и не работи EDL се казва системата и работи точно обратното на АБС.
                Не знам кое не работи, но всички ESP-та, "тракшън контроли" и т.н. са на този принцип и са достатъчно масови. Разните "Ленд крузъри" и "Ленд ровъри" серийно излизат предимно само с такива "блокажи". Направо да се насажда такъв модул, взет от морга с опция да се изключва.
                "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                  Това одавна е направено от Ауди и не работи EDL се казва системата и работи точно обратното на АБС.
                  Ами сигурно проблема им е че са се опитали да направят нещо дето да мисли вместо шофера. На мен ми трябват 4 ел-клапанчета (за да не са бозаджийски кранчета ) и 2 це-ка ключета! Просто се надявах че вече ги има монтирани на системата.

                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                  Не знам кое не работи, но всички ESP-та, "тракшън контроли" и т.н. са на този принцип и са достатъчно масови. Разните "Ленд крузъри" и "Ленд ровъри" серийно излизат предимно само с такива "блокажи". Направо да се насажда такъв модул, взет от морга с опция да се изключва.
                  До колкото знам ESP ще иска да "мисли" и да помпи вместо мен а това ме изнервя.
                  Последно редактирано от Чавдар (V93); 15-10-14, 09:36.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Идея за сиромашки блокаж

                    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                    Не знам кое не работи, но всички ESP-та, "тракшън контроли" и т.н. са на този принцип и са достатъчно масови. Разните "Ленд крузъри" и "Ленд ровъри" серийно излизат предимно само с такива "блокажи". Направо да се насажда такъв модул, взет от морга с опция да се изключва.
                    Има разлика между обикновения АБС....
                    Просто при обикновения АБС няма какво да повиши налягането в дадения кръг, като блока с хидравлика само модулира и ограничава създаденото от педала налягане...
                    Докато при ТС/ЕСП и псевдо-блокажите хидравликата може сама да повиши налягането към дадено колело... Няма начин да няма конструктивни разлики в блока...
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Идея за сиромашки блокаж

                      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                      Има разлика между обикновения АБС....
                      Просто при обикновения АБС няма какво да повиши налягането в дадения кръг, като блока с хидравлика само модулира и ограничава създаденото от педала налягане...
                      Докато при ТС/ЕСП и псевдо-блокажите хидравликата може сама да повиши налягането към дадено колело... Няма начин да няма конструктивни разлики в блока...
                      Точно това имам "внапредвид". Не можеш да накараш ABS да прави обратното, за което е създаден. Можеш да пробваш да насадиш фабричен (ABS с "блокажи") взет от една кола, на друга.
                      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                      Коментар


                      • #12
                        От: Идея за сиромашки блокаж

                        Добре де, по какъв начин "модулира" налягането създадено от педала??? Как точно освобождава спирачката след като налягането от спирачната помпа е непрекъснато? Интересува ме чисто хидравличната част.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Идея за сиромашки блокаж

                          Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                          Ами сигурно проблема им е че са се опитали да направят нещо дето да мисли вместо шофера. На мен ми трябват 4 ел-клапанчета (за да не са бозаджийски кранчета ) и 2 це-ка ключета! Просто се надявах че вече ги има монтирани на системата.

                          Как си го представяш да помпаш ключетата? Първо прябва да видиш коя гума буксува, да цъкнеш ключето и след една секунда се променя всичко, дали ще успееш?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Идея за сиромашки блокаж

                            С усет всичко става не бой се
                            Все си е по добре да имам такава опция от колкото да я нямам. Ако хидравличната част на АБС който така или иначе ми заема място може да ми свърши тази работа, няма причина да не го направя. А "компютъра" му ще бъде изхвърлен с шутове от това возило

                            Коментар


                            • #15
                              От: Идея за сиромашки блокаж

                              Ако успееш да го контролираш това по-добре от компютъра, значи и левитацията не ти е проблем, направо си пренеси колата, ем няма да трепериш на картера
                              Помпата на АБС отваря апарата, теб ти трябва да затваря. Най-елементарното е EDL на Ауди.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X