Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Конусни лагери и хлабина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Конусни лагери и хлабина

    Аз съм купувал подобен ключ. 1200лв беше и доставката беше трудна. В Бургас го има в два сервиза и единия е там заради мен. Другият идва с оборудването на сервиза от вносителя. Много е важен при някой скоростни кутии и дифове. Принципно става и с кантарче и малко смятане, ама механиците не са много по смятането.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #32
      От: Конусни лагери и хлабина

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Аз натягам докато колелото има инерция.
      Разните му там нютонметри и хлабини от по 5 стотни изобщо не мога да ги хвана пред гаража...

      Досега съм имал 1(един) износен лагер на колело на което съм сменял лагери.
      Ака нямаш динамометрия,това е начина,инерция и колелото ,трябва да спре отсечено ,без обратно връщане!Така и аз на съм износвал лагери,никакви проблеми!
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #33
        От: Конусни лагери и хлабина

        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
        Аз съм купувал подобен ключ. 1200лв беше и доставката беше трудна. В Бургас го има в два сервиза и единия е там заради мен. Другият идва с оборудването на сервиза от вносителя. Много е важен при някой скоростни кутии и дифове. Принципно става и с кантарче и малко смятане, ама механиците не са много по смятането.
        Баси! Че то няма нищо в него бре!!! 1200 (beep) да им излязат на (beep)!!!

        Китайски кантар за 20 кинта, нормална тресчотка, на която се монтира нужното рамо, и дирекно ще го показва дигитално в нютонметри. 0т 0.1 до 20. Нямат срам тия хора, ей!
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #34
          От: Конусни лагери и хлабина

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Също и на Москвич Алеко, а и на някои други коли. Там не са конусни лагерите, а двуредови съчмени.
          Като на моята Астра.
          HONDA DOMINATOR 650
          ОРЕЛ ASTRA
          РСПБЗН-Приморско

          Коментар


          • #35
            От: Конусни лагери и хлабина

            A някой знае ли с колко се стяга предна лагер - главина на Гранд черок 2001г. 3.1 ТД

            Коментар


            • #36
              От: Конусни лагери и хлабина

              Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
              A някой знае ли с колко се стяга предна лагер - главина на Гранд черок 2001г. 3.1 ТД
              На ZJ се сменя цялата главина, съответно лагерът е неделима част от главината и няма хлабина за реглаж. При WJ няма причина да е по-различно.
              LZ1RED

              Коментар


              • #37
                От: Конусни лагери и хлабина

                Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                На ZJ се сменя цялата главина, съответно лагерът е неделима част от главината и няма хлабина за реглаж. При WJ няма причина да е по-различно.
                Да, така е. Но въпросът е с колко да затегна гайката на полуоската.

                Коментар


                • #38
                  От: Конусни лагери и хлабина

                  Всички руски коли с конусни лагери не могат без луфт. Даже трябва сериозен такъв, иначе, за десетина километра, си за нови.
                  За двуредните не е фатално - обикновено 4-5 кгм.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • #39
                    От: Конусни лагери и хлабина

                    Погледнах в един класификатор за лагери:

                    "Едноредните радиално-аксиални ролкови лагери с конусни ролки изискват при монтаж и експлоатация щателна регулировка на аксиалния луфт. При това е необходимо да се избягват много малкият и много големият луфт, тъй като това може да доведе до загряване и разрушаване на детайлите на лагера"

                    Както виждаме се говори за задължителен луфт в определени граници, различен за всеки размер лагер.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Конусни лагери и хлабина

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Погледнах в един класификатор за лагери:
                      Случайно да е руски?

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Погледнах в един класификатор за лагери:
                      "Едноредните радиално-аксиални ролкови лагери с конусни ролки изискват при монтаж и експлоатация щателна регулировка на аксиалния луфт. При това е необходимо да се избягват много малкият и много големият луфт, тъй като това може да доведе до загряване и разрушаване на детайлите на лагера"

                      Както виждаме се говори за задължителен луфт в определени граници, различен за всеки размер лагер.
                      Мда, а във всеки диф се говори за задължителен натяг. А сега де?
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Конусни лагери и хлабина

                        Ако говориш за двойката лагери на пиньона, там има дистанционна втулка между двата лагера и там действително има натягане, но то се отнася от втулката и вътрешните черупки на лагерите. Луфтът в лагерите пак си го има и се настройва с пластини, с които се регулира дължината на втулката до стотни.

                        А справочникът е български от 1995-та и обхваща и двата стандарта.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Конусни лагери и хлабина

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Ако говориш за двойката лагери на пиньона, там има дистанционна втулка между двата лагера и там действително има натягане, но то се отнася от втулката и вътрешните черупки на лагерите. Луфтът в лагерите пак си го има и се настройва с пластини, с които се регулира дължината на втулката до стотни.

                          А справочникът е български от 1995-та и обхваща и двата стандарта.
                          Как ще обясниш че като е хлабав лагера вала тръгва с 0.1Nm, а като го докараш в норма е примерно 1Nm? Ако искаш да ти цитирам сервизно ръководство и за това. Няколко даже. Луфта е... масления филм.

                          И не само за тия на пиньона. И при тия на касетата е същото. И там е я с пластини, я с гайки, но в крайна сметка пак се стига до натяг, и точно колко трябва да е си го пише цифром и словом.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Конусни лагери и хлабина

                            Ми пак е същото - с натягането се осигурява позицията на лагера, демек да не мърда в сглобката от вал и зъбни колела. За луфта се грижат пластините. Там е лесно, заложено си е конструктивно и не зависи от натягането. Въпросът е в такъв възел като главината, където е оставено субективният фактор да определя

                            Коментар


                            • #44
                              От: Конусни лагери и хлабина

                              Пластините се подбират така, че да осигурят натяга. Дали ще е гайка или пластини - все тая. Практически е абсолютно същото като при главина. Пластините са през 2 - 5 стотни, и пак се мери на какъв въртящ момент започва да се върти, със същия инструмент за 1200 кинта, и ако помня добре поне за нисанските - горе долу при същите нютонметри.

                              Луфт се оставя единствено ако в работен режим, при нагряване, по някаква причина луфта намалява - предполагам такъв е случая с Нива-та и затова прави тия мизерии.

                              При нисански диф C200 например натяга върху лагерите на касетата се осигурява от самия корпус - като магериш пластините, корпуса се разчеква, за да можеш да ги извадиш и смениш, и така, докато не докараш превъртане на касетата при определено усилие.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Конусни лагери и хлабина

                                Без да съм спец по механиките но пък все още мога да чета – на 2 коли ФВ и Мерц в сервизното описание си пише че ТРЯБВА да има хлабина при ролковите лагери -например на ФВ на задния мост и на Мерца на предните търкалета дето са 2 едноредови конусни лагера един стещу друг (да уточня че все пак е за коли поне на 10г , на новите може да е нещо друго но се съмнявам ).
                                Също така препоръката и по книга , и от хора от тия фирми –ако се съмняваш в затягането че е много ,отхлаби....е не да вземе да дрънка като разбито де....
                                хлабаво било по добре отколкото ако е натегнато....

                                Потвърдено от личен опит – като искахме да направим кал на некои педерст клиент - навивали сме му гаиките на предните колелета на макс на Мерца (даже на пример на 124 тая гаика е с едно имбусно болтче да я застопори ) и ония след извесно време идваше в сервиза с ручащи лагери отпреде .....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X