Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Конусни лагери и хлабина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Конусни лагери и хлабина

    Първоначално публикуван от sparkybg
    ...въпреки това, технически грамотни хора тук са ми твърдяли как лагерите на главините ми трябва да имат минимален луфт, а то не само че не трябва, ами дори трябва да имат натяг. Една от упоритите градски легенди впрочем.
    Я бре, за коя кола е това?

  • #2
    От: Нови изисквания към малките сервизи

    Конусните лагери трябва да са с лек натяг.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      От: Нови изисквания към малките сервизи

      За мойта.

      Натяга е толкова че да започне да превърта с 1.5-2.5 килограма, сложени на някоя от шпилките на гумата. Това с махнат спирачен апарат. И в книгата пише - луфт 0 (зеро!). Откак последно ги регулирах, луфт нямам. Сигурно стана 20-ина хиляди километра. Започнат ли да правят луфт повече от веднъж годишно, значи лагерите са за смяна, нищо че още не вият.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Нови изисквания към малките сервизи

        Трактор Болгар, лагерите на водещото колело на диференциала.

        Коментар


        • #5
          От: Нови изисквания към малките сервизи

          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
          Конусните лагери трябва да са с лек натяг.
          Пробвай това върху Лада Нива и ще сменяш лагери веднага щом вдигнеш 80км/ч. Ако имаш къде да ги вдигнеш - на 500м от работилницата.

          Явно има различни.

          Коментар


          • #6
            От: Конусни лагери и хлабина

            Хлабините зависят от конструкцията и условията на работа на лагерния възел. Случва се при нагряване хлабината да намалява, другаде се увеличава. Или да са налице други съображения - мазане, променлива посока на натоварването, например.

            Коментар


            • #7
              От: Нови изисквания към малките сервизи

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Пробвай това върху Лада Нива и ще сменяш лагери веднага щом вдигнеш 80км/ч. Ако имаш къде да ги вдигнеш - на 500м от работилницата.

              Явно има различни.
              Тия лагери сам ли си ги правиш? Или главината е с някаква съвсем безумна конструкция?
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #8
                От: Конусни лагери и хлабина

                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                Хлабините зависят от конструкцията и условията на работа на лагерния възел. Случва се при нагряване хлабината да намалява, другаде се увеличава. Или да са налице други съображения - мазане, променлива посока на натоварването, например.
                Говорим за предна главина на средностатистически джип/suv.

                Ясене, я обясни каква е главината на нивата, с колко лагери и какви. Нещо не намирам картинки.

                Терано, фероза, паджеро, фронтера - все еднакво се регулират, с разни дребни вариации.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Конусни лагери и хлабина

                  Главината е с два конусни лагера, с тясната част на конусите един към друг и стегнати с гайка върху карето на полуоската. Дотук - както много други коли. Гайката се осигурява със зачукване срещу жлеб (има нарочна тънка част за това).

                  Общо взето, натяга се с тежестта на ключа, връща се 1/8 до 1/4 оборот и се фиксира. Затегнеш повече - задира веднага, щом вдигнеш скорост. Бавно (в града) можеш да караш стотици километри, без да си проличи. Ако затегнеш по-малко - хлопа и се износва малко по-бързо, но нищо фатално. Ако уцелиш степента на затягне, не го буташ докато не остане без грес (а лесно не остава без грес, трябва много топене във вода или силно загряващи спирачки), иначе надживява колата.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Конусни лагери и хлабина

                    За Ладата си е точно така както пише Ясен.Без луфт не върви.Има една книга мисля,че се казваше "Аз ремонтирам Лада" в нея е описано точно как става всичко.
                    На "Пасата" регулирането на лагерите на задните главини е доста странно.Там се натяга гайката докато подложната шайба почти спре да се премества радиално с приложена определена сила.
                    Преди години на всякъде се пишеше,че се натяга до край и се връща 1/4 оборота на гайката.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Конусни лагери и хлабина

                      Я споделете как проверявате натяга?
                      Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Конусни лагери и хлабина

                        п.п. най-интересното е, че на Жигули (само задно задвижване) проблематиката е същата и пак се прави с луфт.

                        На УАЗ май че е без луфт. На западните коли, които съм борил, не съм отварял там, та не зная.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Конусни лагери и хлабина

                          При Паджерото трябва да има луфт 0.05мм.
                          Ред за притягане - първоначално с 130-200Nm, след това разхлабване до 0, след това натягане до 25Nm и накрая отвиване с 30-40 градуса преди законтряне.
                          Проверка на съпротивление на въртене - 1Nm.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Конусни лагери и хлабина

                            На тераното като сменяш, гайката се натяха до 80-90 нютонметра, правят се по няколко оборота в двете посоки да се намести, после отвиваш, и пак стягаш на 0.5 до 1.5 нютонметра. Мериш при какво усилие върху някоя шпилка превърта, после достягаш с 15-30 градуса така че да сложиш законтрящата шайба, после мериш пак усилието, и разликата между двете трябва да е 10-20 нютонметра. На практика, ако при хлабава гайка колелото се върти съвсем лесно (общия случай, ако не си сменял току що семеринги) - примерно при 100-ина грама върху шпилката, трябва така да го стегнеш, че да започне да превърта на кило и половина - две. После много дълго не прави луфт. Като го взех обаче за 2 години дорегулирах 4 пъти, най-накрая смених лагерите, след 1000 километра дорегулирах веднъж, и от тогава всичко се успа.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Конусни лагери и хлабина

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              При Паджерото трябва да има луфт 0.05мм.
                              Ред за притягане - първоначално с 130-200Nm, след това разхлабване до 0, след това натягане до 25Nm и накрая отвиване с 30-40 градуса преди законтряне.
                              Проверка на съпротивление на въртене - 1Nm.
                              Тсъ! 0.05 е предела. Чета ръководството в момента. То реално по-малко от това няма как да усетиш. А трябва да превърта на 3.6 - 18.6 нютона усилие върху шпилката. Кажи-речи същия случай като с тераното. С чук кило и половина - две върху шпилката се регулира идеално.

                              От тук:
                              https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...suspension.pdf

                              Страница 2-19, долу в ляво.

                              Не си познавате колите, хаймани такива.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X