Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Конусни лагери и хлабина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Конусни лагери и хлабина

    Трабант между 150 и 200N.m. Ни повече ни по малко./което си е душманско стягане/

    Коментар


    • #17
      От: Конусни лагери и хлабина

      Аз натягам докато колелото има инерция.
      Разните му там нютонметри и хлабини от по 5 стотни изобщо не мога да ги хвана пред гаража...

      Досега съм имал 1(един) износен лагер на колело на което съм сменял лагери.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #18
        От: Конусни лагери и хлабина

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        С чук кило и половина - две върху шпилката се регулира идеално.
        Аз не знам как се регулира с чук, правя го с динамометричен ключ и си пише 0.3-1.3 Nm. Баш аз да не си познавам колата е опасно.

        Коментар


        • #19
          От: Конусни лагери и хлабина

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Аз натягам докато колелото има инерция.
          Разните му там нютонметри и хлабини от по 5 стотни изобщо не мога да ги хвана пред гаража...

          Досега съм имал 1(един) износен лагер на колело на което съм сменял лагери.
          Аха да открия топлата вода но вече са го написали. Стягам докато почне задържане и връщам четвърт.Ама много си зависи и от лагерите.На една Алфа така си тренирах през месец докато се счупи лагер и ги смених с SKF.

          Коментар


          • #20
            От: Конусни лагери и хлабина

            Нови лагери ги стягам повече от вече работили. Това с нютоните ми звучи сложно. Инерцията на колелото ми е главен критерий. Съобразявам се разбира се и с теглото на гумата. Младен ревеше преди време, че 2-3 пъти сменя лагери. Вече не ги сменя.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • #21
              От: Конусни лагери и хлабина

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Аз не знам как се регулира с чук, правя го с динамометричен ключ и си пише 0.3-1.3 Nm.
              0.3-1.3 нютонметра са същите 4.3-18.6 нютона усилие върху шпилката, или иначе казано 0.4 и нещо - 1.9 гилограма. Слагаш кило и половина чук върху едната шпилка, наместена хоризонтално спрямо центтъра, и си готов.

              Ама това е натяг, не луфт.

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Баш аз да не си познавам колата е опасно.
              Помайтапих се бре. За нютоните си прав. За хлабината не си. Не трябва да има 0.05, а да е 0.05 или по-малко. Ако е повече - има нужда от донатягане по горната процедура. Реално - усетиш ли луфт на ръка, макар и минимален, значи има нужда от реглаж. След реглажа, примерно като тръгва на килограм, луфта ще е нула със сигурност, ако лагера е в ред, а не се е износил на елипса. Ако се е износил, след максимум половин година ще отвори пак луфт, и така докато смениш лагерите.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #22
                От: Конусни лагери и хлабина

                Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                Нови лагери ги стягам повече от вече работили. Това с нютоните ми звучи сложно. Инерцията на колелото ми е главен критерий. Съобразявам се разбира се и с теглото на гумата. Младен ревеше преди време, че 2-3 пъти сменя лагери. Вече не ги сменя.
                Не е бре. Прост чук, при това с нормални размери, какъвто има всеки. Просто стягаш до момента, в който спре да превърта само от тежестта му върху шпилката. Нещо, дето да мери единици нютони и аз нямам. Малкия ми ключ тръгва от 10 нагоре.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #23
                  От: Конусни лагери и хлабина

                  Оставете ги тия с якото затягане,там са се погрижили.На нивата съм го ял преди с натяга,затова го оставям с хлабина колкото да се усети(на подемника не е като на крик,и наи-малкото се усеща). На вагините (фоксваген ) и други подобни като на нивата + 15-20 градуса, 10г няма рекламация. Така и на джипките предните,освен като се яви някои със сервизно ръководство и стягам по книга,но резултата е същия
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #24
                    От: Конусни лагери и хлабина

                    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                    но резултата е същия
                    На терано и фероза не е същия. Специално на терано резултата е че след 2 месеца достягаш. Сега поглендах и на фероза ръководството, пак. Аналогичен случай. Там даже момента на превъртане трябва да е между 0.98 и 2.45 нютонметра, което е над 3 кила върху шпилката.

                    ПП: Уточнявам - голямото стягане е само при смяна или разглобяване на главина. Иначе се минава без него, поне при терано. Нямам обяснение за нивата - вероятно въпрос на материали и топлинни разширения. Гледам има и някаква дистанционна втулка из сайтовете. Тераното такова не знам да има, при все че съм разглобявал главина поне 3 пъти, по разни причини.
                    Последно редактирано от sparkybg; 17-10-12, 22:12.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Конусни лагери и хлабина

                      Първоначално публикуван от Fraxinus Преглед на мнение
                      Трабант между 150 и 200N.m. Ни повече ни по малко./което си е душманско стягане/
                      Също и на Москвич Алеко, а и на някои други коли. Там не са конусни лагерите, а двуредови съчмени.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Конусни лагери и хлабина

                        На някои главини, например на при форд, вътрешните черупки са точно изработени и се стагя много силно. Хлабината е залобена предварително в размера на черупките и мястото на външните. Вътрешните са обърнати с по-голямата си част една към друга.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Конусни лагери и хлабина

                          Да , както каза колегата лодкар има различни типове лагери:
                          -Обикновени конусно-ролкови лагери , които се поставят срещуположно . Монтират се като се затегнат "до откат" и обикновено се връща 1/4 или 1/8 оборот за да се освободят и да се получи нормалната им работна хлабина;
                          - други конусно ролкови ( ФОРД задна главина) които са с предварително зададена от производителя хлабина ( гнездо , където лягат) и се натягат без разхлабване след това;
                          - Сачмените , двуредни лагери се използват в главините на двигателните колела. Те се натягат също.
                          Калин 0886 117877, Mercedes ML 270 cdi,Mercedes E250 CDI

                          Коментар


                          • #28
                            От: Конусни лагери и хлабина

                            Първоначално публикуван от kabak Преглед на мнение
                            Да , както каза колегата лодкар има различни типове лагери:
                            -Обикновени конусно-ролкови лагери , които се поставят срещуположно . Монтират се като се затегнат "до откат" и обикновено се връща 1/4 или 1/8 оборот за да се освободят и да се получи нормалната им работна хлабина;
                            Както се видя "нормална работна хлабина" е изключение, предполагам въпрос на материали, от които е направена главината, или нещо друго конструктивно. Иначе е "нормален работен натяг" - появи ли се хлабина, трябва да се обира. Това включително и по други възли със същия тип лагери - диференциалите например.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Конусни лагери и хлабина

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              диференциалите например.
                              И там не навсякъде. Хем проблемът с различната температура на ролките и черупките е по-малък, защото смазката е течна.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Конусни лагери и хлабина

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                И там не навсякъде. Хем проблемът с различната температура на ролките и черупките е по-малък, защото смазката е течна.
                                Къде по-точно? Аз лично не съм попадал на диф, дето лагерите на касетата или на пиньона да искат хлабина.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X