Темата малко е брадясала, но има ли някой идея за майстори и фирми, които да правят зъбчатки, дифове, корони и полуоски. Все пак науката трябва да мръднала за едно десетилетие?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Зъбно колело ?!
Свий
X
-
Карнес Русе
0888 704 459
Георги Вичев
Коментар
-
Резултата от практически възможните е такъв че практически няма. Правиха се опити преди време. Бяха нарязали "нещо" дето приличаше на пиньон-корона, с грапавост на зъбите като рашпила.
Тия дето могат, са с натоварени мощности за месеци напред и никой няма да си спре серията от няколко хиляди бройки, за да ти направи пиньон-корона по твоя спецификация, независимо от кинтите.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Тия горните правят. Миналата година направиха една бройка зъбно колело, машината още работи. Ама месец-два го правиха.Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеРезултата от практически възможните е такъв че практически няма. Правиха се опити преди време. Бяха нарязали "нещо" дето приличаше на пиньон-корона, с грапавост на зъбите като рашпила.
Тия дето могат, са с натоварени мощности за месеци напред и никой няма да си спре серията от няколко хиляди бройки, за да ти направи пиньон-корона по твоя спецификация, независимо от кинтите.
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
1 бройка зъбно колело е нещо МНОГО различно от 1 бройка пиньон+корона. Ама МНОГО-МНОГО.Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнениеТия горните правят. Миналата година направиха една бройка зъбно колело, машината още работи. Ама месец-два го правиха.
1 бройка зъбно колело и аз мога да направя, на проста универсална фреза. Другото се прави на специализирана машина със специализиран инструмент. После се шлайфа на специализирана машина, после се сработа на специализирана машина. На няколко етапа се термообработва, и накрая пак се сработва, пак на специализирана машина. Затова се продава в комплект, сработено едно с друго.
...и обикновено има няколко опита да се изглади технологията за точно конкретната спецификация, и като механична, и като термична обработка. Затова и точно в единични бройки се прави трудно, бавно и в следствие от това - скъпо. Цена на същото от 500-600 долара в магазина на фона на кинтитие за горното са си направо нищо, и е докарана, защото се произвежда в серии минимум от няколко десетки бройки, по-често стотици или хиляди.
То е като с ръчно сглобявани мотори и цели автомобили - на конвейр е евтино, всичко е настроено, изпитано и всичко си пасва. Когато трябва да нагаждаш всяка отделна бройка, започват да се трупат нули в края на цената.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 1 like
Коментар
-
Принципно си прав - това е икономическата логика. Но преди много години, когато си търсих трактор - бях попаднал в един форум, че на един човек за 700лв. в някакъв завод в Сливен са му направили пиньон и корона за някакъв японски трактор, мисля Кубота беше, защото тогава бях запален по тях. Иначе трябвало да чака доставка от Япония с месеци и да ходи до някакъв магазин в Солун, където се прави поръчката. Отделно цената с още една цифра. Странно ми е как след 10г. няма никакъв прогрес. Та ние сме в ерата на 3-д принтирането? Явно сме много забутана държавица или индустрията ни е в тотален разпад. Честно казано съм разочарован...Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
1 бройка зъбно колело е нещо МНОГО различно от 1 бройка пиньон+корона. Ама МНОГО-МНОГО.
1 бройка зъбно колело и аз мога да направя, на проста универсална фреза. Другото се прави на специализирана машина със специализиран инструмент. После се шлайфа на специализирана машина, после се сработа на специализирана машина. На няколко етапа се термообработва, и накрая пак се сработва, пак на специализирана машина. Затова се продава в комплект, сработено едно с друго.
...и обикновено има няколко опита да се изглади технологията за точно конкретната спецификация, и като механична, и като термична обработка. Затова и точно в единични бройки се прави трудно, бавно и в следствие от това - скъпо. Цена на същото от 500-600 долара в магазина на фона на кинтитие за горното са си направо нищо, и е докарана, защото се произвежда в серии минимум от няколко десетки бройки, по-често стотици или хиляди.
То е като с ръчно сглобявани мотори и цели автомобили - на конвейр е евтино, всичко е настроено, изпитано и всичко си пасва. Когато трябва да нагаждаш всяка отделна бройка, започват да се трупат нули в края на цената.
Коментар
-
Технологичните ти познания по темата са на ниво.... паднал от луната. Това не го казвам с цел да те обидя. Просто да говориш за 3д принтиране на точно такива детайли е хипер нонсенс.
Тая технология не е на 10, а на 110 години. Прогреса е маргинален - просто такива неща се правят трудно, и каквото е могло да се измисли е измислено и изпипано поне от 30 години насам.
А преди много години, имаше едни заводи с некадърни шефове-парашутисти, дето нямаха работа с месеци. После ги отняма, съвсем не-случайно. Сега който работи работи с договори за месеци напред.
Ето тук са мръднали работите.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Свързах се с човека от Русе - много интелигентен и любезен. Каза, че в момента имат голяма поръчка от индустриален клиент и ще ме забавят с месеци. Насочи ме към друга русенска фирма - Арко ООД. Там нещата движел някакъв професор и се занимавали предимно с индивидуални клиенти. Имате ли наблюдения върху работата им?
Коментар
-
Моторите, Пенчо, тежат. И не могат да не тежат. А като тежат, не можеш да ги сложиш на колелото, защото комфорта ще отиде някъде си.Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеАма те дифовете са на доизживяване! Идва електрото с мАтор във всяко тЪркало - и до там с дифовете.
Че и полуоски и кардани заминават на кино.
Тая мантра я слушаме от 10 години, ама електричните продължават да са и с полуоски, и със зъбни предавки.
Пиньон-корона във вида им, който обсъждаме тук, са на доизживяване. Дифовете са си все същите, и няма причина да не са. Значимите загуби не са в дифовете, а в предавките с повишено триене.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Аз имам . На теб ли да ги изпратя , или директно на тях ?Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеНякой има ли чертеж на уаз-ови и /или волгови пиньон и корона? Искат ги преди да дадат оферта.Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
Що бе, БеЛАЗ-ите все така ги правят, пък уж комфортно возят..Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Моторите, Пенчо, тежат. И не могат да не тежат. А като тежат, не можеш да ги сложиш на колелото, защото комфорта ще отиде някъде си.
...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар