От: Стомана 1.4911
Според мен няма колега който да може да си спретне спирачен диск за мотор (не просто ламаринен диск) защото ако го може наистина много пари ще изкарва .И за себе си пак ще купува маркови японски карамични дискове .Да не говорим че за да се пробваш трябва да имаш представа как се правят оригиналните и база позволяваща спазване на технологията.
Оригиналните японски дискове (стоманените) се правят наистина от стомана която бихме могли да наречем ножарска ,а именно споменатата от колегата задал темата но с последваща обработка с неколкократно контролирано по време и температура нагряване и коване както и щанцоване на контура и отворите.Така постигат промяна на размерите и формата на заготовката и параметрите на стоманата характерни за супервисокотехнологично производство (имам предвид че се прави с автомати а не на ръка).След това следва лазерно закаляване с цел запазване на вътрешен (жилав) слой и накрая шлайфане.
Е това има предвид няма кой да го направи тука повярвайте ако си мислите друго ще го разбере човека когато си ги сложи и спре екстремно и "полети"
То ако беше така всеки щеше да прави мечове катана и невероятните металурзи и майстори в Япония щяха да са засенчени от русенски смешници с купени дипломи за доценти и професори.
А иначе най масовата практика при побългаряване на мотоциклет е да се наковат накладките с някакво феродо след това да се "бае" на прегрелите апарати и накрая да се кара така докато дисковете изтънеят и изкривят така че да не може да се кара вече.
Според мен няма колега който да може да си спретне спирачен диск за мотор (не просто ламаринен диск) защото ако го може наистина много пари ще изкарва .И за себе си пак ще купува маркови японски карамични дискове .Да не говорим че за да се пробваш трябва да имаш представа как се правят оригиналните и база позволяваща спазване на технологията.
Оригиналните японски дискове (стоманените) се правят наистина от стомана която бихме могли да наречем ножарска ,а именно споменатата от колегата задал темата но с последваща обработка с неколкократно контролирано по време и температура нагряване и коване както и щанцоване на контура и отворите.Така постигат промяна на размерите и формата на заготовката и параметрите на стоманата характерни за супервисокотехнологично производство (имам предвид че се прави с автомати а не на ръка).След това следва лазерно закаляване с цел запазване на вътрешен (жилав) слой и накрая шлайфане.
Е това има предвид няма кой да го направи тука повярвайте ако си мислите друго ще го разбере човека когато си ги сложи и спре екстремно и "полети"
То ако беше така всеки щеше да прави мечове катана и невероятните металурзи и майстори в Япония щяха да са засенчени от русенски смешници с купени дипломи за доценти и професори.
А иначе най масовата практика при побългаряване на мотоциклет е да се наковат накладките с някакво феродо след това да се "бае" на прегрелите апарати и накрая да се кара така докато дисковете изтънеят и изкривят така че да не може да се кара вече.
Коментар