Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стомана 1.4911
Свий
X
-
От: Стомана 1.4911
Не съм специалист по материалознание. Но съм го учил основно. Такъв диск може да си отлееш със сходен състав.
Относно закалката, прави се на температура над 727 градуса ( с 30-50 градуса) за стомана с 0,8% въглерод. За всички останали температурата се увеличава.
ПП Ако искаш да лееш, мога да ти препоръчам място където да потърсиш. Русенски университет "Ангел Кънчев" Разполагат с най-добрата база в цяла България и ще направят това.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Това беше и моят въпрос, но виждам, че вече си постнал резултатите.Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеА спектралния анализ какво показа ?
Щото последния не казва "това е марка стомана еди-коя си" , а дава процентно съдържание на легиращи елементи ...
... та ако искаш съвет , първо дай химичния състав на стоманата от лабораторния анализ .А и с него трябваше да започнеш . Останалото е ала-бала .
ПС. ... и зъдължително процентното съдържание на въглерода !ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Със сигурност.Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнениеРусенски университет "Ангел Кънчев" Разполагат с най-добрата база в цяла България и ще направят това.
Дай им това:
012-11.pdf
и им кажи да те направят от същото...
(особено ще ми е интересно как точно ще прибавят 0,0086% титан и 0,000085% Цирконий в сместа за диковете на колегата - и колко ли най-малко ще трябва да му отлеят за да получат поне близки проценти).
Понякога техническите теми във форума предлаат супер интересни ентусиастки мнения...
Между другото - една от стоманите, с които дават сравнение в горният доклад е неръждаема стомана AISI 420 (http://www.multiplex-trd.com/article...20J2_steel.htm ) която се била използвала за производство на скалпели, хирургични инструменти и други подобни ножарски изделия.
Според линка - близки еквиваленти са 1.4021 (X20Cr13) и 1.4028 (X30Cr13).
Ако е ножарска - може би ще може да се намери по-лесно.
Ей тук я имат на склад на пръти ф20:
http://metalgroupelite.com/files/upl...302c82e0d0.pdf
Сигурно може да се купи един - да се занесе в Русе и там да го нарежат, претопят и отлеят в калъпи на 4 мм ламарина
Сега сериозно: http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=5097
1,4028 е вариант, но за да се върже цена на това изделие трябва количество.
ПП. Навсякъде където четох, пише че на мотоциклетните дискове се прави повърхностна закалка. Не съм специалист, наистина, материалознание не съм учил, ама поне английски разбирам...а и някак си имам вътрешно усещане какво може и какво не.
ПП2. Адаш - тая работа със стоманите била много лесна, бе...
ПП3: Съгласно това:
http://www.cedinox.es/PDF/Ferritic_Solution.pdf
AISI 434 - 1.4113 (X6CrMo17-1) също е вариант.
http://www.mexinox.com.mx/documents/434_Data_Sheet.pdf
Тая вече я има при Ангел Стоилов на пръти ф75 - още по-удобна ще е за претопяване и леене в калъпи.
Освен това - не се закалява...Последно редактирано от vlageo; 25-04-12, 21:41.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
[QUOTE=vlageo;1835023]Със сигурност.
Дай им това:
012-11.pdf
и им кажи да те направят от същото...
(особено ще ми е интересно как точно ще прибавят 0,0086% титан и 0,000085% Цирконий в сместа за диковете на колегата - и колко ли най-малко ще трябва да му отлеят за да получат поне близки проценти).
Понякога техническите теми във форума предлаат супер интересни ентусиастки мнения...
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
А ти сигурен ли си че точно тия двете вършат нещо съществено във въпросната стомана?Първоначално публикуван от Баба Яга Преглед на мнение...(особено ще ми е интересно как точно ще прибавят 0,0086% титан и 0,000085% Цирконий в сместа за диковете на колегата...Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Стига се бъзикай бре !?Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение.....
ПП2. Адаш - тая работа със стоманите била много лесна, бе...
...
Лесна е ми .
Само че за който разбира . Аз не разбирам . Едно време , когато като млад аджамия бях решил да си играя на наука и се занимавах с разни класове "неръждавейки" , случайно попаднах на едни дисперсни , микролегирани и високояки стомани , в които се оказа че доста малки количества ( под половин процент ) от бор , ниобий и азот ( в ролята им на легиращи елементи ) придават доста причудливи свойства на стоманите . Все заради нитридите и карбонитридите .
Това за Спарки - всичко има значение
И адаш , стига си ял човека за това леене . Той си призна , при все че е учил основно металознанието , все пак не му е силната страна .
Да не говорим ,че "Ангел Кънчев" беше замислен като селскостопански институт и металоведческите дисциплини там бяха и си останаха за украса .
Спомням си че на времето един от тогавашните им доценти по заваряване Стефан Христов ( наскоро разбрах , че вече минава и за корифей ) идваше в лабораториите на ВМЕИ "В.И.Ленин " да с и прави изследванията , поради липса на база в Русе .
На всичко отгоре , при стоманите , които цитираш , място за леене няма .
А и хората са открили топлата вода преди нас .
Тази стомана от поста ти при "Ангел Стоилов " би свършила работа , стига да я има на по-големи диаметри , от които да се отрежат "филии" и колегата да си ги престърже после . С последващо шлайфане , разбира се.
Повърхностното закаляване е с цел повишение на твърдостта , необходима за осигуряване на износоустойчивост на спирачния диск при висок коефициент на триене . Колкото и да се нагрява диска при многократно натискане на спирачката , от графиките е видно , че разчета е това нагряване да не надхвърля 500- 550 традуса . Следователно , фазови превръщания в материала на диска няма да настъпят . Едиствения ефект е "леко омекване" , поради преразпределение на вътрешните напрежения . Това обаче е допустимо , защото ( пак от графиките) твърдостта няма да падне под
30-40 единици по Рокуел . ... което е практически в работните рамки .
С други думи : може да се размине и без закаляване , ама трябва да се измери твърдостта на стоманата .
... а то че хората са открили топлата вода далеч преди нас , то е ясно
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение...
Това за Спарки - всичко има значение
Аз знам че 0.0086% титан може и да има някакво значение (положително или отрицателно), ама силно се съмнявам 0.000085% цирконий да има някакъв забележим ефект. Твърде често в такива концентрации са "странични" елементи, попаднали по една или друга причина в метала, дали заради особености при добива, или при самия процес - случаи всякакви.
Въпроса е, когато се твърди че трябва да се добавят, твърдящите го дали знаят какво следва от добавянето им?Последно редактирано от sparkybg; 27-04-12, 13:43.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Нямай грижа - в Русе ще му обяснят на момчетоПървоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеВъпроса е, когато се твърди че трябва да се добавят, твърдящите го дали знаят какво следва от добавянето им?
Адаш всъщност тая от поста на Ангел Стоилов (434 - 1,4113) не се ползва за дискове.
Ползват я само за декорации по мотоциклетите.
Всъщност май е мека за дискове - има твърдост 30-40 ама е HRB, а не HRC.
Доколкото разбрах от написаното - при 420 освен твърдостта - закалката и последващото полиране повнищават корозоустойчевостта
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Е накрая ше ме накарате да взема присърце въпроса и като ходя следващия път в Пловдив ще видя какво - що има от мартензитните стомани при тях . Все ще подберем нещо подходящоПървоначално публикуван от vlageo Преглед на мнениеНямай грижа - в Русе ще му обяснят на момчето
Адаш всъщност тая от поста на Ангел Стоилов (434 - 1,4113) не се ползва за дискове.
Ползват я само за декорации по мотоциклетите.
Всъщност май е мека за дискове - има твърдост 30-40 ама е HRB, а не HRC.
....
Ами по-скоро я забавят . Най-сигурния метод за постигане на корозоустойчивост е чрез легиране - минимум 13% хром . Това - за информация на ония в Русе - да знаят какво да сипват с черпака в тигелаПървоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение.....
Доколкото разбрах от написаното - при 420 освен твърдостта - закалката и последващото полиране повнищават корозоустойчевостта....
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеНай-сигурния метод за постигане на корозоустойчивост е чрез легиране - минимум 13% хром . Това - за информация на ония в Русе - да знаят какво да сипват с черпака в тигела

В 434 се оказа, че е 430 на която сипват молибден и става корозоустойчива като 316.
Обаче е много яка - обработва се много трудно и в същото време е мека - т.е. позволява полиране.
Няма шега няма майтап - дали ще има спирачки не знам, ама аз научих нови неща от тая тема...
Това, което му трябва си е ножарска стомана AISI 420 - 1,4028( (X30Cr13) и термообработка.Последно редактирано от vlageo; 27-04-12, 20:36.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Виждам че темата наистина е възбудила интереса ви към металите и ви благодаря за дискусиите които много ми помагат.Според мен тези дискове не се термообработват,защото още преди спектралния анализ,премрих твърдостта,а тя беше 19/20 единици.Така че нека да изключим тези стомани които постигат свойствата си след ТО.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
В момента Стефан Христов е Член-кореспондент (академик) - и ръководи института по металознание към БАН. (Пожизнен ръководител).Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеСтига се бъзикай бре !?
Лесна е ми .
Да не говорим ,че "Ангел Кънчев" беше замислен като селскостопански институт и металоведческите дисциплини там бяха и си останаха за украса .
Спомням си че на времето един от тогавашните им доценти по заваряване Стефан Христов ( наскоро разбрах , че вече минава и за корифей ) идваше в лабораториите на ВМЕИ "В.И.Ленин " да с и прави изследванията , поради липса на база в Русе .
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар