След много разпитване за стоманата от която са изрботени спирачните дискове на мотора ми,стигнах до тази номерация(марка)1.4911.От къде в БГ мога да си купя такава стомана с дебелина 4мм?Може също и да е някакъв наш стандарт стомана,която да става за изработка на спирачни дискове.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стомана 1.4911
Свий
X
-
От: Стомана 1.4911
Колега виж в сайта на Ангел Стоилов 96 - имат таблица с налични материали, но повечето са по ГОСТ означение. Намери някаква сравнителна таблица да видиш тази стомана има ли аналог по ГОСТ, има такива сайтове но в момента не намирам. Ако в тези складове няма вероятността да я намериш е много малка, а и предполагам говорим за много малко количество. За внос навсякъде искат количества - поне 300 кг от размерFord Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
-
От: Стомана 1.4911
Пич, не че нещо, ама ако си в състояние да докараш избработката на тоя спирачен диск до класа точност, който се иска за спирачен диск, еле пък ако успееш и да термообработиш така изработеният детайл съгласно изискванията за такова изделие, най-вероятно нямаше да задаваш въпроса що за стомана е 1.4911.
Специална е.
И по добре си тури една паразитна джанта от велосипед със съответните велосипедни спирачки - така поне ще знаеш това дето ще го направиш колко ще спира. Може даже и да спира по-добре...
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеСъмнявам се точно това да е термообработено. Ако се разчита на термообработка, след няколко екстремни спирания вече ще е с никому неизвестни качества.
http://www.patentgenius.com/patent/4126492.html
http://www.patentstorm.us/patents/41...scription.html
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеКоването е едно, термообработката - друго. Може и да не съм прав, ама ми е чудно какво остава от термообработката като се нагреят едно хубаво при интензивно ползване.
Да се загрее - колко да се загрее? Дали изобщо може да се загрее до температурата при която се закалява тая стомана?
Ако производството на спирачни дискове беше лесна работа - нямаше да струват по майка си и баща си единия...
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеМи, едни 300-400 градуса са и достатъчни.
Ей го тука специалиста:
http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=12150&page=5
Пише нещо някъде за 850 градуса.
Тая стомана се закалява при Т над 1170 оС
Е ти я:
http://www.aubertduval.com/uploads/t...it/56CW_GB.pdf
Критичните и температури са някъде 600-700 градуса.
Бая зверско натискане на спирачката ще да е за да се нормализира тая стомана...Последно редактирано от vlageo; 20-04-12, 12:10.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Със сигурност дисковете имат термообработка, има по-твърд повърхностен слой след закалка, затова и всички производители дават максимално допустимо износване от порядъка до около 3 мм(не помня точно, отдавна гледах таблиците). Дори в сервиз бяха им донесли по-дебели дискове - собственика на колата, и след негово настояване да монтират точно тези са ги намалили на струг, а резултата - след 1000 км. криви и силно износени дискове. Не знам колегата какво точно иска да прави, но спирачният диск не е само проста механична обработка. Тънкостите навсякъде са в термообработката и струват скъпо. И най вече си трябва оборудване, и то с необходимите параметри, съответно цена.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от чочо Преглед на мнениеСлед много разпитване за стоманата от която са изрботени спирачните дискове на мотора ми,стигнах до тази номерация(марка)1.4911.От къде в БГ мога да си купя такава стомана с дебелина 4мм?Може също и да е някакъв наш стандарт стомана,която да става за изработка на спирачни дискове.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Така,стана ми ясно,че няма да намеря въпросната стомана БГ.Въпросът ми беше към хора на "ти" със стоманите и да ми предложат някоя наша марка която да ми свърши работа,а не към хора които са специалисти само в копуването и грам понятие си нямат,че тези дискове не се закаляват.Благодаря за загриженоста да не се пребия,но това може да се случи ако си сменя дисковете с някои отлично изглеждащи ментета изработени от некачесвен материал.До "извода" че това е материла стигнах след като дадох оргинални дискове за спектрален анализ.Моля не ме разбирайте погрешно,търся само материла,технолгията на изработка си е моя грижа и мога да я споделя само след като се убедя че всичко е ОК.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Първоначално публикуван от чочо Преглед на мнение.....До "извода" че това е материла стигнах след като дадох оргинални дискове за спектрален анализ....
Щото последния не казва "това е марка стомана еди-коя си" , а дава процентно съдържание на легиращи елементи ...
... та ако искаш съвет , първо дай химичния състав на стоманата от лабораторния анализ .А и с него трябваше да започнеш . Останалото е ала-бала .
ПС. ... и зъдължително процентното съдържание на въглерода !Последно редактирано от Vlado_Ts; 21-04-12, 07:28.Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар