След много разпитване за стоманата от която са изрботени спирачните дискове на мотора ми,стигнах до тази номерация(марка)1.4911.От къде в БГ мога да си купя такава стомана с дебелина 4мм?Може също и да е някакъв наш стандарт стомана,която да става за изработка на спирачни дискове.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стомана 1.4911
Свий
X
-
От: Стомана 1.4911
Колега виж в сайта на Ангел Стоилов 96 - имат таблица с налични материали, но повечето са по ГОСТ означение. Намери някаква сравнителна таблица да видиш тази стомана има ли аналог по ГОСТ, има такива сайтове но в момента не намирам. Ако в тези складове няма вероятността да я намериш е много малка, а и предполагам говорим за много малко количество. За внос навсякъде искат количества - поне 300 кг от размерFord Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
-
От: Стомана 1.4911
Пич, не че нещо, ама ако си в състояние да докараш избработката на тоя спирачен диск до класа точност, който се иска за спирачен диск, еле пък ако успееш и да термообработиш така изработеният детайл съгласно изискванията за такова изделие, най-вероятно нямаше да задаваш въпроса що за стомана е 1.4911.
Специална е.
И по добре си тури една паразитна джанта от велосипед със съответните велосипедни спирачки - така поне ще знаеш това дето ще го направиш колко ще спира. Може даже и да спира по-добре...
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Даже може и да е ковано.Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеСъмнявам се точно това да е термообработено. Ако се разчита на термообработка, след няколко екстремни спирания вече ще е с никому неизвестни качества.
http://www.patentgenius.com/patent/4126492.html
http://www.patentstorm.us/patents/41...scription.html
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Ако прочетеш вторият документа от линковете, ще видиш че не си прав - правят им повърхностна закалка явно. И едва ли правенето и е нещо лесно. За правене в гаражни условия пък съвсем не можем да говорим.Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеКоването е едно, термообработката - друго. Може и да не съм прав, ама ми е чудно какво остава от термообработката като се нагреят едно хубаво при интензивно ползване.
Да се загрее - колко да се загрее? Дали изобщо може да се загрее до температурата при която се закалява тая стомана?
Ако производството на спирачни дискове беше лесна работа - нямаше да струват по майка си и баща си единия...
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Не знам - не съм специалист.Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеМи, едни 300-400 градуса са и достатъчни.
Ей го тука специалиста:
http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=12150&page=5
Пише нещо някъде за 850 градуса.
Тая стомана се закалява при Т над 1170 оС
Е ти я:
http://www.aubertduval.com/uploads/t...it/56CW_GB.pdf
Критичните и температури са някъде 600-700 градуса.
Бая зверско натискане на спирачката ще да е за да се нормализира тая стомана...Последно редактирано от vlageo; 20-04-12, 13:10.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Със сигурност дисковете имат термообработка, има по-твърд повърхностен слой след закалка, затова и всички производители дават максимално допустимо износване от порядъка до около 3 мм(не помня точно, отдавна гледах таблиците). Дори в сервиз бяха им донесли по-дебели дискове - собственика на колата, и след негово настояване да монтират точно тези са ги намалили на струг, а резултата - след 1000 км. криви и силно износени дискове. Не знам колегата какво точно иска да прави, но спирачният диск не е само проста механична обработка. Тънкостите навсякъде са в термообработката и струват скъпо. И най вече си трябва оборудване, и то с необходимите параметри, съответно цена.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Колега, как точно стигна до извода, че от този материал се правят спирачни дискове ?Първоначално публикуван от чочо Преглед на мнениеСлед много разпитване за стоманата от която са изрботени спирачните дискове на мотора ми,стигнах до тази номерация(марка)1.4911.От къде в БГ мога да си купя такава стомана с дебелина 4мм?Може също и да е някакъв наш стандарт стомана,която да става за изработка на спирачни дискове.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
Така,стана ми ясно,че няма да намеря въпросната стомана БГ.Въпросът ми беше към хора на "ти" със стоманите и да ми предложат някоя наша марка която да ми свърши работа,а не към хора които са специалисти само в копуването и грам понятие си нямат,че тези дискове не се закаляват.Благодаря за загриженоста да не се пребия,но това може да се случи ако си сменя дисковете с някои отлично изглеждащи ментета изработени от некачесвен материал.До "извода" че това е материла стигнах след като дадох оргинални дискове за спектрален анализ.Моля не ме разбирайте погрешно,търся само материла,технолгията на изработка си е моя грижа и мога да я споделя само след като се убедя че всичко е ОК.
Коментар
-
От: Стомана 1.4911
А спектралния анализ какво показа ?Първоначално публикуван от чочо Преглед на мнение.....До "извода" че това е материла стигнах след като дадох оргинални дискове за спектрален анализ....
Щото последния не казва "това е марка стомана еди-коя си" , а дава процентно съдържание на легиращи елементи ...
... та ако искаш съвет , първо дай химичния състав на стоманата от лабораторния анализ .А и с него трябваше да започнеш . Останалото е ала-бала .
ПС. ... и зъдължително процентното съдържание на въглерода !Последно редактирано от Vlado_Ts; 21-04-12, 08:28.Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

Коментар