Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко ръжда - премахване и защита

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Първоначално публикуван от nakatasan Преглед на мнение
    Здравейте, изчетох темата с голям интерес. Едно нещо не ми стана ясно. Макар, че съм го чувал и преди от стари майстори, но ме притеснява този факт. Става въпрос за метода с намазване с масло/олио/грес и преминаването по прашен път без асвалт, за да полепне добре ръждата. До тука добре и съм съгласен с технологията. НО какво правим като се отиде на автомивка и с водоструйката смъкне всичко? Според мен, този метод е приложим за места, където няма пряк достъп до вода, но е изложен на влага и конденз. Според мен след като се е наслоила прахта и изсъхне, ако така може да се каже (имам предвид да не се кара при дъжд или да не се ходи на антомивка) да се пръсне отгоре с някаква боя или гумено/битум покритие (там както се казва). Дали такъв завършек е възможен и приложим? Благодаря за съветите.
    Каквато и боя или шагрен да подбереш,те са предназначени да се нанасят на сухи,почистени от прах и мазнини повръхности.Това прави идеята ти не приложима.Вместо да мажеш с олио,напръскай с парафин и отвън,доста повече ще изкара.
    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

    Коментар


    • #77
      От: Малко ръжда - премахване и защита

      Първоначално публикуван от nakatasan Преглед на мнение
      Здравейте, изчетох темата с голям интерес. Едно нещо не ми стана ясно. Макар, че съм го чувал и преди от стари майстори, но ме притеснява този факт. Става въпрос за метода с намазване с масло/олио/грес и преминаването по прашен път без асвалт, за да полепне добре ръждата. До тука добре и съм съгласен с технологията. НО какво правим като се отиде на автомивка и с водоструйката смъкне всичко? Според мен, този метод е приложим за места, където няма пряк достъп до вода, но е изложен на влага и конденз. Според мен след като се е наслоила прахта и изсъхне, ако така може да се каже (имам предвид да не се кара при дъжд или да не се ходи на антомивка) да се пръсне отгоре с някаква боя или гумено/битум покритие (там както се казва). Дали такъв завършек е възможен и приложим? Благодаря за съветите.
      Определено Българина е мързелив.
      Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

      Коментар


      • #78
        От: Малко ръжда - премахване и защита

        Минаха 2 години откакто направих процедурата по шасито и другите места, на които беше тръгнало малко ръжда и вече мога да дам резултати от опит. (Процедурата е описана на 3та страница: 1-телена четка до метален блясък; 2-обезмасляване с коресилин; 3-нанасяне грунд, аз сложих алкиден грунд на Body color; и 4-след като грунда изсъхна, сложих body 950 на спрей). Сега 2 зими и много офроуди по късно резултата е следния: механичните удари са премахнали на места черния спрей, но не са надраскали червени грунд, който седи непосредствено под него. Ръжда няма нито на местата, които са обработвани, нито около тях. Извод: първите 3 стъпки са били правилни. Спрея както всичко на спрей е било със съмнително качество. Сега има няколко варианта за действие: 1-намирам по подходящ материал за най-повърхностния слой(не знам какъв, чакам предложения); 2-карам си само по грунд, той си стой, предпазва и няма да ръждяса шасито; 3-продължавам да си пръскам със спрея, когато го видя, че се е понадрал (тук имаме подточка б/ някой ми слага въпросното body с пистолет, а не със некачествения спрей)
        Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
        Георги Кандиларов 0889/705-106

        Коментар


        • #79
          От: Малко ръжда - премахване и защита

          Определено с пистолет е за предпочитане пред спрей.
          Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

          Коментар


          • #80
            От: Малко ръжда - премахване и защита

            С пистолет е по-добре, НО двете мазилки са на различна основа. Няма гаранция, че след нанасянето с пистолет, което предполага по-дебел и "влажен" слой, бодито няма да надигне алкидния грунд.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #81
              От: Малко ръжда - премахване и защита

              Ето и моето скромно мнение.
              При кърпене, мажа с алкиден грунд(такъв има, не съм пробвал с епоксиден) и после там където са били заварките и припокриването на двете ламарини запълвам прехода с полиуретанов уплътнител на Вюрт, отгоре Боди 930 или шагре на Боди или Новол.
              До тука добре, но Бодито 930 след време започва да пада само там където е бил върху грунда.

              Коментар


              • #82
                От: Малко ръжда - премахване и защита

                И аз да споделя за опита ми с българската "Протекта 3 в 1 ".
                Изобщо не съм доволен ! Като я видях за първи път си казах - егати доброто и удобно решение, но и относително скъпо...
                Но не ! Нанесена върху обработена повърхност на автомобил или върху винкели или дебело арматурно желязо (от грапавото - номер 14, използвано за прозоречни решетки) след механично почистване на ръждата или даже без, със или без грунд (български, сив, антикорозионен) с или без ръждопреубразувател - след една, 2 или 3 години за съжаление избиват петна ръжда. По-големи успехи постигнах със слой грунд (български, сив, антикорозионен) след механично почистване на ръждата, после нанасям 2 слоя сребърен феролит (а понякога и 4 (не на колата де), но колкото са повече - толкова по издържа на влажен възух) и после с български автоемайл лак Алкидем (Боди). Всъщност съм най доволен от предоставената защита от сребърният феролит, а и не е скъп, но пък за сметка на това съхне доста бавно... (по-рано в темата един от колегите също сподели, че впечатленията му от сребърният феролит също са много добри)

                Коментар


                • #83
                  От: Малко ръжда - премахване и защита

                  Не е точно по темата, но е свързано с автотенекеджийската работа.
                  Попаднах на нещо, което ме шокира:

                  http://www.metacafe.com/watch/501379...ith_airduster/

                  Възможно ли е ?

                  Илияне?
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Малко ръжда - премахване и защита

                    Доколкото знам е възможно-става въпрос за затопляне и рязко охлаждане на детаила.
                    Обаче,като почисти се забелязва,че макар и да изчезна голямата вдлъбнатина,пак има леки кривини,а за малките и дълбоки клъцки,това въобще е неприложимо.
                    Има и едни системи дето без разтапицирае или с минимално такова с набор от различни щанги и накрайници се изправят детаили,ако ти е интересно потърси из Ю-туб.

                    ПП,то такива щети,тука почти не се ремонтират .
                    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Малко ръжда - премахване и защита

                      Някой може ли да препоръча майстор в Пловдив, или конкретни препарати за борба с вредители от типа на повърхностната и не само повърхностна ръжда.
                      Става дума за 405 SRx4, 1994г. от Швейцария. Както се подразбира, отдолу на доста места е леш, но искам да го оправя.
                      Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                      Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                      Volkswagen Bora AKL

                      Коментар


                      • #86
                        От: Малко ръжда - премахване и защита

                        Ами много зависи какви възможности имаш, за да я оправиш.Безспорния унищожител на повърхностната ръжда е пясъкоструя.А на язвите-телоподаващото и лист ламарина.По неангажиращи са разните хитри и не толкова хитри мазила.Има примерно Вюрт-киселина с някакъв вид лак, скъпо, но лесно-мажеш, чакаш да изсъхне и отгоре маскираш мазалото с някакво друго мазило.Например грунд и боя.Или меко еластично покритие за подподова защита от механични повреди, популярно му се вика боди, ама продуктите на фирма "Боди" не са най доброто на пазара.
                        Та ако например, искаш просто да я качиш на един канал и в рамките на ден-два да се погрижиш корозията да се забави някоя и друга годинка, стъпките са-почистване на кафявия продукт на корозията:телена четка на бормашина или флекс.С първото се работи по удобно и се рови по лесно насам-натам.Второто е за по брутални и силни в ръцете-като захапе ръбче, може да ти излети от ръцете направо.След излъскване на метала, доколкото силите ти стигат, следва намазване с ръждопреобразувател.Евтините български, зелени, гадно вонящи, също вършат работа.Само да е по гъстичък.Като спре реакцията, е добре да се поизбърше малко-киселина си е.После вече грунд, после може и една боя и накрая някаква защита от камъчетата.Има продукти обединяващи в себе си киселина, грунд и боя-например протекта, 3 в 1 и така нататък.Аз съм скептичен към такива бързи и лесни продукти, доколкото опита ми е подсказал, че когато се смесят две неща, качествата и на двете се влошават.Затова примерно съм се ограничил само до грунд, който съдържа и малко фосфорна киселина.Идеята е че не е необходимо изобилно търкане на намазания вече ръждопреобразувател.Та мажа примерно тъничко ръждопреобразувател, забърсвам като побелее със малко кореселин и парцалче, отгоре тънко грунд... тънко, тънко, но да покрие.Предполагам знаеш че при мазане с четка, трябва да е винаги мокра четката, иначе остават ресни.Грунда не трябва да е дебел, той сам по себе си не защитава, а е свързващ слой на метала и боята.Боядисваш и после някаква защита.Битумните са най разпространени, но и най нетрайни-с времето изсъхват и се напукват, особенно кофти им влияят температурните разлики-дори и на битума в асфалта и по покривите.Синтетичните, са по трайни, но те имат друг недостатък-ако са дебел слой, може да се отлепи от повърхноста и да образува джоб, в който да кондензира или направо да се отлюспи парче от него.Затова и той тънко-достатъчно е.
                        Вечния въпрос и спор е в това кои продукти са най добри.Честно казано, мнения хиляди, съображения също-един човек може да ти препоръча едно, друг да го отрече.На един опел, след изчистване съм мазал с ръждопреобразувател, най обикновен грунд ПФ-червеникаво-кафявия и алкидна боя, от най близката железария.Едно две години, не съм виждал повече да се покаже ръждата.А отдолу как и колко работи, не мога да преценя.Според мен, не е много по зле от намазано с протекта или други подобни на него продукти, макар че как може да се обедини грунд и боя, не ми е ясно.Някак си ми звучи като бетон разбъркан заедно с кофража и арматурата в него...
                        По скъпите продукти са цинков грунд и епоксиден грунд.За момента, по наблюдения, те са безспорни лидери и по света, не само у нас.Цинка е жертвен анод-той кородира вместо метала.За да свърши работа, трябва метала да е идеално почистен, най добре с пясък, гнилите места да се възстановят с ламаринени кръпки и заварки-и там методи на работа и спорове как е правилно, също има много (но кърпенето има една друга, много по важна цел от просто затапване на дупките-то трябва да възстанови якоста на конструкцията, при това, специално за самоносещите купета, без да повлияе и на гъвкавоста на ламаринените панели-звучат като две несъвместими неща, но това е отправната точка).Той като покритие не е корав, драска се и пада лесно, затова отгоре обикновенно се слага втори слой-обикновенно епоксиден грунд.Неговата реакция към метала е по слаба от тази на цинковия грунд, но пък механичната му здравина е много по голяма.Практиката в повечето случаи е върху него да се пръсне и една ръка механична защита или казано популярному-шагре или боди.Битумните по правило се изсключват от списъка, тъй като идеята е отгоре да се пръсне и една ръка боя-едновременно за добър вид и за защита.Винаги при всички методи, боята е същинската защита от влагата и агресивните продукти на пътното за чистене на сняг през зимата.Всички други, не защитават сами по себе си от влага.
                        И накрая-колкото по старателна е подготовката на автомобила, толкова по добър резултат.Което значи, че програма максимум включва и пълно разглобяване на колата, докато остане само голо купе.С компресор е по добре отколкото с четка-разхода на продуктите е по малък, покритието по равномерно и тънко.Най често се пръска на две ръце, за да се покрие добре, а не за да е дебело.Дебелите слоеве трябва да се избягват.
                        Що се отнася до външния вид, той е по малко опасен от ръждата отдолу и в кухините.Там основно проблемите са чисто естетични.Чистенето е по същия начин, разликата е че се гони гладкост и се ползва кит.Правилно е кита да се нанася след грундиране на метала.Върху гол метал, не е добра идея, защото кита не е хидрофобен и може да поема и задържа влага.Затова добрата практика е при нанасяне на кит и последващото му гладене, да не се оставя гол метал, тоест претърканото се покрива с грунд.

                        За най точен отговор, който ще ти е полезен на теб, най добре е да зададеш условията и възможностите, които имаш за работа.Ако изобщо нямаш и единствения вариант е майстор, тогава няма да мога да ти препоръчам продукти-те винаги са си предпочитание на майстора и обикновено той не приема съвети от клиента-и е прав.Всеки е свикнал да работи с едни продукти и най добрите си резултати постига с тези, с които той си е свикнал да работи.Много често като смениш мазилата и китовете на някой, резултатите се влошават.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Малко ръжда - премахване и защита

                          Понеже ми е изтекло мнението за редактиране, дописвам с още едно мнение, за което се извинявам:сутринта видях темата преди да си изпия кафето и кой знае защо, съм решил, че е нова тема.Чак сега забелязах, че е писано вече и нещата които съм споделил, са казани и преди това.Та с две думи, се извинявам на колегите, чието мнение съм повторил, неволно е станало.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Малко ръжда - премахване и защита

                            За винкели и други конструкционни метални профили съм чувал от по-възрастни хора че смесват оловен миниум с боя и мажат покритието било по-меко и не се лющело. Лично аз не съм пробвал този метод но изхождам от мисълта че методите на стари майстори натрупали знанията си от практически опит обикновено превъзхожда научните методи.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Малко ръжда - премахване и защита

                              Първоначално публикуван от Dimasa Преглед на мнение
                              За винкели и други конструкционни метални профили съм чувал от по-възрастни хора че смесват оловен миниум с боя и мажат покритието било по-меко и не се лющело. Лично аз не съм пробвал този метод но изхождам от мисълта че методите на стари майстори натрупали знанията си от практически опит обикновено превъзхожда научните методи.
                              Смесва се с безир не с боя и се ползва най вече като грунд.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Малко ръжда - премахване и защита

                                Приспособление за почистване на ръжда от по-труднодостъпни места. Може пък някой да реши да го пробва. За съжаление не е "моторизирано"!

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:img090.jpg
Прегледи:1
Размер:78.2 КБ
ID:5506385
                                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                                Из "Златния телец"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X