Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко ръжда - премахване и защита

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко ръжда - премахване и защита

    От няколко седмици забелязах първата появата на малко повърхностна ръжда по калници, шаси, ходова част и.... май навсякъде отдолу има по малко. За момента положението далеч не е притеснително и е дребен проблем (и затова знам, че никой бояджия или тенекеджия няма да му се занимава) но знам и че ако не отстраня тази ръжда в зародиш, след някоя и друга година може и дупки в купето да има и ще е по-трудно. Искам да си запазя колата за дълго като премахна ръждата и защитя повърхностите за в бъдеще. Бихте ли ми дали съвет как да действам и какви продукти да използвам.
    Видях че във форума е писано за всякакви случай, но не мога да преценя точно за моя случай как е най-правилно да подходя.
    Прилагам и няколко снимки, за да се види какво точно е положението:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06521.jpg
Прегледи:1
Размер:105.2 КБ
ID:5899000Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06519.jpg
Прегледи:1
Размер:123.0 КБ
ID:5899001Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06520.jpg
Прегледи:1
Размер:124.6 КБ
ID:5899002Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06518.jpg
Прегледи:2
Размер:171.2 КБ
ID:5899003Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06516.jpg
Прегледи:1
Размер:126.1 КБ
ID:5899004
    Благодаря предварително
    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
    Георги Кандиларов 0889/705-106

  • #2
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Аз бих постъпил по следния начин :
    1. телена четка /при нужда шкуртка/.
    2. преобразувател Вюрт
    3. Грунд
    4. Ако е необходимо - кит и боя.
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      От: Малко ръжда - премахване и защита

      а след като съм премахнал ръждата механично, необходим ли е преобразувател или направо може да грундирам и какъв бодикит (или боя или каквото е там накрая) да използвам, този body 950 например би ли ми свършил работа?
      Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
      Георги Кандиларов 0889/705-106

      Коментар


      • #4
        От: Малко ръжда - премахване и защита

        Хмммм... за Боди-то нещо съм с едно наум напоследък. Кола, третирана както си трябва преди 5-6 месеца, преди малко я зяпах - в нишите на калниците е опадало, а я е карана 2000км, я не, повечето са по асфалт. Може би не е било достатъчно дебело (слоят е около 0.5мм), не съм сигурен.
        Интересното е, че оригиналния 25 годишен защитен слой (където не е бил остърган с телената четка) си стои и не му пука... Някой да има идея какво би могло да бъде това чудо?
        Стои мътнобяло на цвят и като ... де да знам, по-твърдо е от бодито и дори и с телената четка, която яде и Боди и метала под него, се сваля мноооого трудно. като газирана боя е на дебелина е около 2-3мм.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #5
          От: Малко ръжда - премахване и защита

          Първоначално публикуван от MMB Преглед на мнение
          а след като съм премахнал ръждата механично, необходим ли е преобразувател или направо може да грундирам и какъв бодикит (или боя или каквото е там накрая) да използвам, този body 950 например би ли ми свършил работа?
          Той преобразователя е за това - да образува свързващ слой. В него има ортофосфорна киселина. Тя "разяжда" горния слой метал заедно с ръждата. Ако си го изчистил до блясък /без ръжда/ може да ползваш двукомпонентен праймер /пак съдържащ ортофосфорна киселина/. Грундовете на ацетонова основа не образуват / коя е думичката бе?/ адхезия с метала. И после лесно падат.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #6
            От: Малко ръжда - премахване и защита

            мхм, а кореселина заема ли някакво място в целия филм, че съвсем ми се объркаха представите
            Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
            Георги Кандиларов 0889/705-106

            Коментар


            • #7
              От: Малко ръжда - премахване и защита

              Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
              Той преобразователя е за това - да образува свързващ слой. В него има ортофосфорна киселина. Тя "разяжда" горния слой метал заедно с ръждата. Ако си го изчистил до блясък /без ръжда/ може да ползваш двукомпонентен праймер /пак съдържащ ортофосфорна киселина/. Грундовете на ацетонова основа не образуват / коя е думичката бе?/ адхезия с метала. И после лесно падат.
              Да кажа личен опит с "чудото" на Вюрт. Не съм доволен, ама никак. Спазих цялата процедура - измиване на колата, старателно изчистване с телена четка на ръждясалите места, нанасяне на "чудото", изчзкване колкото пишеше (не помня в момента), и отгоре - боя, две ръце. Ефекта - нулев. Където имаше ръжда, след една зима пак изби. Понеже ще правя процедурата пак, тоя път ще използвам обикновен, български, алкиден грунд. Сив. Отгоре обикновена българска алкидна боя, черна. Накрая ще нафлякам шасито отвътре с "тектил" на CarSystem, като ще напръскам и подкалниците преди зимата. И не, в преобразувателя на Вюрт, до колкото знам ортофосфорна киселина няма. В повечето грундове - също. Аз дори бих омърлял всичко с най-обикновен миниум, ама пусто масовия "носител" дето ползват е безир, дето има да съхне до догодина по това време. Вероятно някакво решение е вместо безир да се ползва безцветен алкиден лак, но няма как да знам.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Малко ръжда - премахване и защита

                Жоро, казваш че грундовете на ацетонова основа не образуват каквото трябва с метала, но като гледам в интернет всички грундове за метали са алкдни... вероятно тези на ацетонова основа просот не са за метали, а за стени примерно (или прсото говоря глупости щото не разбирам)
                И никой нищо не казва за коресилина, той може ли да замести преобразувателя, нали и двата продукта разяждат повърхностния слой?
                Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                Георги Кандиларов 0889/705-106

                Коментар


                • #9
                  От: Малко ръжда - премахване и защита

                  И никой нищо не казва за коресилина, той може ли да замести преобразувателя, нали и двата продукта разяждат повърхностния слой?

                  Кореселина и преобразувателя за ръжда нямат нищо общо,а грундовете на ацетонова основа се разреждат с кореселин.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Малко ръжда - премахване и защита

                    В крайна сметка не ми стана ясно как трябва да се процедира. Няма ли някой, който да е правил вече тази процедура, да е премахвал ръждата по колата си, но да е постигнал добър и дълготраен ефект, че да каже със сигурност как става и как точно го е направил. Става ли с телена четка и шкурка или само с песъкоструйка? Да се ползва ли преобразувател или няма смисъл и направо да се слага грунда и боята отгоре? и т.н.
                    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                    Георги Кандиларов 0889/705-106

                    Коментар


                    • #11
                      От: Малко ръжда - премахване и защита

                      Ръждата се премахва механично-телена четка,шкурка.Най-добре разбирасе е песъкоструя-премахва ръждата по-надълбоко.Абразивите,само по повръхноста.Ако има дъблоки язви с ръжда,която не е възможно да се премахне-обработи с ръждопреобразувател.След това,отново почисити с абразив.
                      Според теорията,голият метал се третира с реактивен грунд(пасиватор,продуктът на сикен се нарича "Уошпраимер"има и други неща на други производители).Отгоре се минава с епоксиден грунд-добра механична устоичивост и устоичив на различни химични и т.н влияния.
                      Тъй нареченият шагрен,се води подово покритие за предпазване на повръхностите от камъчета намаляване на шума,нама антикорозионни своиства.
                      Конкретно на Боди продуктите напоследък са със доста лошо качество.Използвам все още,тяхния контролен спреи и консервационната вакса(течния парафин).Шагрена им,ако го нанесеш по-дебело се напуква при съхненето.
                      На пазара има много фирми предлагащи подобни продукти-може да направите избор.
                      Кореселина се повзва за измиване на пистолети,четки и т.н.може да забършете с него обработваната повръхност-за премахване на прах и мазнотий.
                      Мисля,че грундовете които обсъждате са предназначени за метални изделия използвани в условия,съвсем различни от автомобилита-затова и често се случва,да не работят добре върху автомобилните купета.
                      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Малко ръжда - премахване и защита
                        1. Телена четка
                        2. Шкурка
                        3. Преобразувател за ръжда /трябва да изсъхне хубаво/
                        4. Грунд /трябва да се съобрази с вида на боята/
                        5. Боя
                        6. Успех

                        Коментар


                        • #13
                          От: Малко ръжда - премахване и защита

                          Внимавайте с тоя преубразувател. Имам наблюдение, че не хваща добре гръндът после.
                          Общо взето няма никакъв смисъл да се хвърляте на скъпи преобразуватели, всичките са фосфорна киселина.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Малко ръжда - премахване и защита

                            Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                            реактивен грунд
                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Не съм доволен, ама никак.
                            Абе мамата му е да се стигне до чист метал в по-голямата част от обработваната повърхност. Преобразователя го ползвам да проникне в "капилярите" на ръждата. После пак жулене. И реактивен грунд. Аз ползвам Глазурит. Това идиотче се впива в метала и после и с шкуртка трудно се жули. А върху него вече си се ползват грундове на ацетонова основа. Тогава залепват добре и могат да си вършат работата като защитен слой.

                            Алкидните грундове изглежда прилепват по-добре. Особено към корозирали вече детайли. Обаче всеки опит върху тях да нанесеш например акрилна боя бива жестоко наказан. Отделно от безкрайното им съхнене.

                            Дълготраен ефект според мен в извънзаводски условия трябва да се счита около 2-3 г. От там нататък са само много скъпи технологии. А така или иначе корозията тръгва винаги в най уязвимите места в резултат на олющена защита. Най- шокиращо за мен беше да разбера , че корозия тръгва от места на които прескачат искрички статично електричество. От такова отърване няма. Само малко може да бъде смекчено с "антистатик".
                            Последно редактирано от Жоро Нешев; 23-08-10, 10:30.
                            0888932647

                            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                            Коментар


                            • #15
                              От: Малко ръжда - премахване и защита

                              Аз в събота направих следното:
                              1. Купих си ZINGA
                              2. Имам тук таме язвички по Реното, та с метална четка в/у бормашината до метал.
                              3. След това леееекинко с флекса, съвсем леко и метала вече лъщи ( не знам дали е правилно)
                              4. След това директно с ZINGAта върху голия метал (нали уж прави електрохимична връзка)

                              5. ???
                              6. ???

                              Тук вече не знам чудя се м/у:
                              -върху ZINGA епоксиден грунд,след това кит,боя,лак
                              -върху ZINGA кит, боя,лак

                              1кг. ZINGA 35лв. Не съм купувал разредител за нея, тъй като сметнах че не е нужно при условие че работя без пистолет.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X